MVV - FC Volendam 18 oktober 2015

19 okt 2015 15:59
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #76

Schapendonk schreef :

Napoleon schreef : de 2 afgekeurde doelpunten waren buitenspel op advies van zijn grensrechter, dat de Angels side hem uitfloot tijdens de rust was belachelijk en volledig onterecht , daarbij kun je van die positie nooit zien of het wel of geen buitenspel is aan de overkant.


Dit zou ik dan maar weer corrigeren :lol:


idd zag het op tv, de 2de goal was geen buitenspel, maar dat kon de angel-side nooit gezien hebben :)

ben blij dat we gewonnen hebben en zeer goed gespeeld, en ik vind braamhaar een prima scheids !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2015 16:24
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #77

Napoleon schreef :

Schapendonk schreef :

Napoleon schreef : de 2 afgekeurde doelpunten waren buitenspel op advies van zijn grensrechter, dat de Angels side hem uitfloot tijdens de rust was belachelijk en volledig onterecht , daarbij kun je van die positie nooit zien of het wel of geen buitenspel is aan de overkant.


Dit zou ik dan maar weer corrigeren :lol:


idd zag het op tv, de 2de goal was geen buitenspel, maar dat kon de angel-side nooit gezien hebben :)

ben blij dat we gewonnen hebben en zeer goed gespeeld, en ik vind braamhaar een prima scheids !


Klopt maar dit keer was de grensrechter weer een drama!! Als de scheids het niet verneukt dan is het wel weer de grensrechter die continue met de vlag omhoog staat. Ik ben het met je eens dat Braamhaar een zeer goede wedstrijd floot. Hij liet het lekker allemaal soepel doorgaan. Maar dat is eigenlijk ook weer een verdienste van Volendam, want die wilden ten minste voetballen. NAC wilde dat bijvoorbeeld niet, en gingen voor iedere scheet naar de grond, waarbij Janssen ook niet 1 keer liet doorspelen. Dat was een regelrechte ramp. Dus compliment voor Braamhaar, maar niet voor de grensrechter. Ik ben nog altijd aan het wachten op een wedstrijd met een goede scheids en 2 goede grensrechters zonder fratsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2015 19:21
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #78
We zijn, samen met Feyenoord, de enige club in het betaalde voetbal die ongeslagen is de laatste 5 competitieduels :lachen: :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jasonke7, SJENG@BOSCHPOORT, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2015 20:18
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #79

seppo schreef : We zijn, samen met Feyenoord, de enige club in het betaalde voetbal die ongeslagen is de laatste 5 competitieduels :lachen: :thumbsup:

Hopelijk worden deze twee clubs ook kampioen!

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, opadiehard, SJENG@BOSCHPOORT, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2015 20:51
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #80
Het grote probleem is dat grensrechters eigenlijk naar twee dingen tegelijk moeten kijken. Ze moeten kijken naar de speler die de bal aanspeelt en tegelijkertijd naar de speler die de bal aangespeeld krijgt. Dat is vaak onmogelijk. De enige echte oplossing is video-refereeing bij elk doelpunt dat volgens scheids- of grensrechter vanuit buitenspelpositie is gescoord.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2015 21:48
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #81

Boschpoort schreef : Iemand nog iets te mekkeren over kunstgras?


Wel over de sproeiers :lachen: ...mijn kleinzoon was ,,zeik,,nat...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 02:13 20 okt 2015 02:37 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #82

houtengerard schreef : Het beste wat MVV ooit heeft kunnen overkomen, is de handreiking van KRC Genk om een moment dat de club het nodig had. Ik denk dat we daar dankbaar voor mogen zijn om die samenwerking. Men heeft lang naar Standard gekeken als afspiegelende club, maar uiteindelijk was het Genk die de samenwerking zocht, terwijl ze dat niet of nergens verplicht waren. Peeters, Croux en Polizi geven dit elftal een enorme boost, een kapitaal injectie die wij zelf niet konden bekostigen. Mede hierdoor ligt er in mijn ogen een beter fundament dan voorgaande jaren. Heerlijk om die steekballen van Peeters te zien, de rushes van Croux en de technische vernuftigheid van Polizi. Daar kom je voor naar het stadion.

Een mooie pot. Mooi om te zien hoe meneer de burgemeester "Guvenc" even afrekende met alle onzekerheid. Ik heb ook genoten van Moustafa. Heerlijk die tackles van hem, hij vrat het veld op. Een collectieve prestatie waar je op mag bouwen. Ook de defensie deed goede zaken. Coppens laat die bal erin gaan, maar een paar minuten daarvoor houdt hij mooi de nul. Alleen is er nog geen antwoord op boomlange aanvallers, die zijn in de lucht onhoudbaar centraal achterin zonder de Kuiper. Palacios is een echte target man. Hopelijk over twee weken weer een mooie pot.


Je spreekt over een handreiking van KRC Genk. Maar voor alle duidelijkheid wil ik opmerken dat Genk vorig seizoen een paar spelers, Croux en Peeters, aan MVV verhuurde en dat die spelers aan het eind van het seizoen geen Genk-contract meer kregen of hadden. Genk zag klaarblijkelijk geen toekomst meer weggelegd bij Genk voor Croux en Peeters; MVV zag gelukkig wel een toekomst in beide spelers en gaf ze een contract (zie: www.1limburg.nl/mvv-haalt-derde-oud-genk...ters-tekent-contract ). Croux en Peeters zijn dus geen huurlingen meer van Genk! Wel is Polizzi nog een huurling van Genk (zie: www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mv...polizzi-van-krc-genk ).
Raar trouwens dat op de website van MVV niet duidelijk wordt gemaakt wat voor een soort contract de selectiespelers hebben en tot wanneer. Werk aan de winkel, Stijn?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 08:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #83

Ben Salemans schreef : Raar trouwens dat op de website van MVV niet duidelijk wordt gemaakt wat voor een soort contract de selectiespelers hebben en tot wanneer. Werk aan de winkel, Stijn?



Nou... Ik lees elders dat Peeters maar tot eind van het seizoen een contract heeft. Laten we alsjeblieft geen slapende honden wakker maken en dat zelf op onze website zetten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 09:57 20 okt 2015 10:06 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #84

Ben Salemans schreef :

houtengerard schreef : txt


Je spreekt over een handreiking van KRC Genk. Maar voor alle duidelijkheid wil ik opmerken dat Genk vorig seizoen een paar spelers, Croux en Peeters, aan MVV verhuurde en dat die spelers aan het eind van het seizoen geen Genk-contract meer kregen of hadden. Genk zag klaarblijkelijk geen toekomst meer weggelegd bij Genk voor Croux en Peeters; MVV zag gelukkig wel een toekomst in beide spelers en gaf ze een contract (zie: www.1limburg.nl/mvv-haalt-derde-oud-genk...ters-tekent-contract ). Croux en Peeters zijn dus geen huurlingen meer van Genk! Wel is Polizzi nog een huurling van Genk (zie: www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mv...polizzi-van-krc-genk ).
Raar trouwens dat op de website van MVV niet duidelijk wordt gemaakt wat voor een soort contract de selectiespelers hebben en tot wanneer. Werk aan de winkel, Stijn?


Ben dat is ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel door de samenwerking met Genk heeft MVV deze spelers mogen proberen en een band mee mogen vormen. In het reguliere traject denk ik niet dat ze voor MVV gekozen zouden hebben na hun transfervrije status door de onbekendheid van de club. Daar heb je normaal een netwerk voor nodig. Ron Elsen is trainer, Technisch Directeur, ZZP-Hoofd van de scouting en het zou me niet verbazen als hij ook de lampen in de lichtmast vervangt. Het is een mirakel hoe alles op zijn pootjes valt dit seizoen, want organisatorisch is er niks verandert en zijn er totaal geen nieuwe lijnen uitgezet, sterker nog er is nog meer bezuinigd op de organisatie. De samenwerking met Genk compenseert dit gat, vorig seizoen meer dan dit seizoen.

Sterker nog de komst van Nys, kwam door de reclame die Peeters maakte voor de club. Die hebben samen bij Sparta gespeeld. Daar kan blijkbaar geen netwerk tegenop, met goede onderlinge reclame.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 11:16
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #85
Voor mij is dit geen mirakel. Er is organisatorisch wel degelijk iets veranderd. Nu MVV af is van de verplichtingen naar het zog. spelersfonds, is de club in staat om spelers langdurige contracten aan te bieden, ondanks (inderdaad) bezuinigingen. Dat zou eerst weinig lucratief zijn, omdat dan alle geld toch naar ome Nol en zijn kornuiten zou gaan. MVV kan gaan bouwen en blijkt een goed neusje voor kwaliteit te hebben en een visie op evenwicht in het elftal. Dat vertrouwen in spelers betaalt zich uit. Ik hop dat MVV meer spelers wat langere contracten kan gaan aanbieden nu. Dat is met het verdwijnen van dat fonds nu veel beter mogelijk. Uiteindelijk draait het allemaal om geld en financiële verplichtingen.

De selectie is veel uitgebalanceerder, met een van de beste middenvelden van de Jupilerleague. Ippel als controleur en ballenafpakker, Nijs en Peeters (!) als creatieve krachten, die het hardere werk ook niet schuwen. Nu de voorhoede (Croux!) begint te draaien vanuit de impulsen van dat krachtige middenveld en de achterhoede (Pereira!) wat meer ingespeeld is, is het simpelweg wachten op goede resultaten. Dit elftal zit beter in elkaar dan vorig seizoen. Daar is ook een portie geluk bij nodig in je aankoopbeleid; maar er is chemie in deze ploeg, met elkaar aanvullende kwaliteiten.

En met een voorzitter die voetbal-op-een zet, met een nieuwe impuls naar de jeugdopleiding, begint de toekomst er echt zonniger uit te zien. Maar vooral dat eerste elftal: een combinatie van inzet, techniek en aanvullende kwaliteiten. Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop van dit seizoen. Als ze zo blijven voetballen als tegen Volendam, dan voorzie ik een hoge eindklassering binnen de top 5. Sterker nog; als de ploeg het kan opbrengen elke wedstrijd te brengen wat ze tegen Volendam deden, dan kunnen ze echt om de bovenste plaatsen meedoen. Al zou op termijn de wat smalle selectie door blessures en gele kaarten een topklassering wel eens in de weg kunnen staan.

Vooralsnog is het Genieten. Met een grote G.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Peter Pan, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 12:55
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #86
Frank ik ben het met je eens dat dit positieve ontwikkelingen zijn. Maar je vergeet ook de negatieve.
- Geen full-time keeper trainer en andere selectie ondersteuning
- Geen volledige selectie breedte (Zelf aangegeven door de trainer). Wat een zeer kwalijke zaak is, omdat daarmee de ondergrens van het betaald voetbal is bereikt.
- Geen scouting netwerk meer
- De hele organisatie is gestript tot een amateurclub in het kader van de bezuinigingen.
- Nog twee jaar bezuinigen voordat er weer geld naar de selectie-breedte kan
- Bepalende spelers hebben een half en een jaar contract. In Juni kun je misschien weer helemaal opnieuw beginnen. (Labylle, Peeters, Palacios, Polizzi) En in december verlies je misschien 50% van je scorend vermogen.

Ik hoor mensen al over het kampioenschap praten. Maar jongens we staan misschien tien punten achter op de koploper omdat die nog een wedstrijd minder heeft gespeeld dan ons. Dat we overtuigend van ze winnen, wilt niet meteen zeggen dat we ook de middelen hebben om ze in te halen. Over twee weken sta je misschien weer genageld aan de grond of geeft een MVV' er weer de wedstrijd weg als Go Ahead komt en dan dalen we weer af in het rechter rijtje, want zo kort staat alles op elkaar. Ik waardeer het optimisme echt, maar als je heel realistisch kijkt naar de middelen van de club (niet alleen op het veld), dan presteren we boven verwachting. We doen echt hetzelfde huiswerk als andere clubs, zelfs minder huiswerk op sommige vlakken.

Neemt niet weg dat als we per ongeluk promoveren, alle bovengenoemde punten in 1 klap zijn opgelost (en daar hoop ik ook stiekem op. 2,4 miljoen op het spaarboekje in januari 2017 zou geweldig zijn!). Maar dit seizoen kan een piek worden en daarna weer een forse daling, ik geloof niet dat je dat op basis van de huidige organisatie kunt vasthouden (Scouting netwerk,middelen en connecties). Ik ben nog steeds van mening dat geluk en externe hulp van Genk doorslaggevend zijn geweest bij de noodzakelijke keuzes die dit MVV heeft moeten maken. VVV zou dan zwaar onderpresteren als je beide organisaties naast elkaar legt, dat zou betekenen dat het werk van vrijwilligers en enkelingen, het werk van betaalde krachten overtreft. Dat minder, meer betekent in het voetbal. Dat kan toch niet? Ik geloof in efficiëntie, maar dit is echt geluk met zo weinig blessures en zoveel rendement uit een veredelde amateurclub-hiërarchie(Werknemers). Sparta heeft het viervoudige, om nog maar te zwijgen over de natura (Netwerk, Werknemers) en presteren hetzelfde.

Nogmaals ik hoop dat jullie gelijk krijgen, het zou een godswonder zijn als dat scenario zou uitkomen. Maar ik vind het nog veel te vroeg om zoveel hoop uit te spreken in de sportieve verwachtingen, met zoveel onzekerheden aan de horizon. Laten we eerst eens kijken of ze een stabiele serie kunnen neerzetten de komende maanden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 13:47
stef
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 67
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #87
weet iemand waar je de pers conferentie kan vinden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 13:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #88
Een kampioenschap is natuurlijk veel te ver gezocht. Vooral in de breedte komen we te kort. Van de andere kant staat er duidelijk een betere selectie dan vorig jaar voor de winterstop: toen werden we meermaals weggespeeld, dit seizoen waren we nog geen enkele wedstrijd de mindere. De drie verliespartijen waren alle drie onnodig en de gelijkspelen tegen NAC en Den Bosch verdienden een overwinning. Als alles meezit, eindig je rond de vijfde plaats. Als alles tegenzit, wordt je tiende of elfde en mis je de play-offs. Maar waarschijnlijk worden we pakweg achtste en krijgen we een toetje aan het eind van het seizoen. Als na de winterstop Kuipers, Verheijdt en Rajcomar fit zijn, zit je wat ruimer in de spelers. Maar dat is de optimistische bril, voor hetzelfde geld raken Coppens, Ippel en Croux geblesseerd en worden Labylle, Knops en Peeters weggekocht in de winter.

Enfin, nu lijk jij te beweren dat we hiermee boven onze stand leven. Dat valt wel mee. Je wijst naar VVV en Sparta. Maar besef wel dat ploegen als Emmen, Eindhoven, Dordrecht, Helmond, Den Bosch, Achilles, Telstar, Oss, Fortuna en RKC een gelijkwaardige of zelfs lagere begroting hebben. Nu zitten daar ongetwijfeld clubs tussen die met betalingen onder de tafel of rare constructies met sponsoren stiekem toch wat meer kunnen doen, maar het bescheiden budget wat MVV heeft, is desalniettemin nog altijd hoger dan ongeveer de helft van de Jupiler League. MVV dat in het linkerrijtje staat leeft niet boven zijn stand. Het zegt vooral veel over de rest van de competitie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 14:18 20 okt 2015 14:23 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #89

Jacques schreef :
Enfin, nu lijk jij te beweren dat we hiermee boven onze stand leven. Dat valt wel mee. Je wijst naar VVV en Sparta. Maar besef wel dat ploegen als Emmen, Eindhoven, Dordrecht, Helmond, Den Bosch, Achilles, Telstar, Oss, Fortuna en RKC een gelijkwaardige of zelfs lagere begroting hebben. Nu zitten daar ongetwijfeld clubs tussen die met betalingen onder de tafel of rare constructies met sponsoren stiekem toch wat meer kunnen doen, maar het bescheiden budget wat MVV heeft, is desalniettemin nog altijd hoger dan ongeveer de helft van de Jupiler League. MVV dat in het linkerrijtje staat leeft niet boven zijn stand. Het zegt vooral veel over de rest van de competitie.


Nee, het klinkt wat zwaar zoals je het formuleert " Boven je stand leven". Elke euro die in de club zit is een eerlijke euro. Ik zou het formuleren dat de input van de club niet in verhouding staat tot de output. En daarmee begon deze discussie ook. De samenwerking van Genk biedt verzachtende omstandigheden, waardoor die output veel hoger lijkt dan dat ze daadwerkelijk is. Als die input (hogere begroting 3m+, selectie breedte en meer professionals, minder schuld) stijgt, dan pas kun je in mijn ogen spreken van een structurele vooruitgang binnen MVV. Maar op dat punt is MVV nog lang niet. Daarom heb ik het ook over dankbaar zijn richting Genk, want dat is een stukje voetbalkwaliteit dat bij MVV niet voorhanden was. Feitelijk zouden we minder kwalitatief voetbal op het veld moeten staan dan twee jaar geleden, omdat het bestuur noodgedwongen moet snijden in de spelersgroep.

MVV hoort zeker op die tiende plek bij bovengenoemde ploegen, maar dat kan erboven zijn maar ook eronder bij Fortuna. Maar top vijf en kampioenschap, daar zijn we nog lang niet achter de schermen klaar voor om dat structureel een doel te maken ieder seizoen. Volgend seizoen speel je misschien weer voor plek vijftien, omdat we alleen vervangers vonden die niet de kwaliteit van de vertrekkende spelers konden opvangen. Je bent als club ook niet interessant genoeg voor die spelers. Of dat bepalende spelers dusdanig geblesseerd zijn dat ze een half seizoen uit de roulatie liggen en niemand binnen het kleine elftal dit kan opvangen. Dat is puur geluk, dat is niet organisatorisch goed bezig zijn en risico's afdekken. Dat is roeien met de riemen die je hebt en dan mag je dankbaar zijn dat je af en toe gesleept wordt door de grote boot die Genk heet. Hopelijk plukt MVV daar haar vruchten van, van die RJO. Het zag er allemaal veel minder rooskleurig uit als we het vorig seizoen zelf moesten uitzoeken, dat zou een ramp zijn geweest na die financiële tegenslag. Genk is MVV helemaal niets verschuldigd, maar kijkt verder dan concurrerend bezig zijn. Dat vind ik lovenswaardig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2015 14:45 20 okt 2015 14:45 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Volendam 18 oktober 2015 #90
Als je inspiraties hebt om ooit naar de eredivisie te gaan verkoop je geen spelers in de winterstop. Nec en Roda lieten vorig seizoen ook geen Ars of van Hyfte gaan. MVV moet nu vooruit denken en juist proberen nog enkele spelers toe te voegen, i.p.v. kwijtraken. Je zult toch ooit een keer een gooi moeten doen. En als deze groep goed samen blijft, weet ik bijna zeker dat het gaat lukken. Er zit groei in en de sfeer onderling is uitermate goed. Voor mij mag de Graafschap of Willem II, Cambuur op bezoek komen. Ik ben er niet meer van onder de indruk. Mits deze groep bij elkaar blijft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.492 seconden