MVV tegen beloftenelftallen

29 juni 2013 20:26
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #16

serke schreef : Zo kun je wel altijd iets boycotten, wedstrijden op maandag, stadionverboden, nu tegen beloftenelftallen. Stop toch eens met dat gezeik, en ga achter je ploeg staan, ook tegen de beloftenelftallen, als je straks veel punten tegen deze beloftenelftallen haalt zul je niemand horen klagen.
Ik ben het ook niet vaak eens met de KNVB, maar blijf wel achter mijn ploeg staan, dat verdienen onze spelers, en onze club.


Als je alles accepteert zal er nooit naar je geluisterd worden. Het grootste deel van de supporters is tegen de beloften elftallen, helaas zullen de meesten hun woorden niet in daden omzetten. Waardoor er dus nooit een massale boycot zal komen. De mensen die wel om principiële redenen boycotten dien je gewoon te respecteren en dus niet weg te zetten als een stel zeikerds! Het is trouwens mede dankzij ons principe loze bestuur, dat de jupiler league er nu zo uit ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2013 21:20
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #17

αναρχος schreef :

serke schreef : Zo kun je wel altijd iets boycotten, wedstrijden op maandag, stadionverboden, nu tegen beloftenelftallen. Stop toch eens met dat gezeik, en ga achter je ploeg staan, ook tegen de beloftenelftallen, als je straks veel punten tegen deze beloftenelftallen haalt zul je niemand horen klagen.
Ik ben het ook niet vaak eens met de KNVB, maar blijf wel achter mijn ploeg staan, dat verdienen onze spelers, en onze club.


Als je alles accepteert zal er nooit naar je geluisterd worden. Het grootste deel van de supporters is tegen de beloften elftallen, helaas zullen de meesten hun woorden niet in daden omzetten. Waardoor er dus nooit een massale boycot zal komen. De mensen die wel om principiële redenen boycotten dien je gewoon te respecteren en dus niet weg te zetten als een stel zeikerds! Het is trouwens mede dankzij ons principe loze bestuur, dat de jupiler league er nu zo uit ziet.


Ik ben van mening of je nu tegen Eindhoven, Volendam of tegen Jong PSV moet voetballen dat wij als supporters achter MVV moeten blijven staan. Als je kijkt naar het laatste seizoen was er vaak geen sfeer in het stadion. Doet het bestuur daar iets aan nee. Gaat ze daar iets aan doen is het ook nee. De enige die je er mee hebt zijn de spelers op het veld jammer genoeg.

Ik wil jullie ook niet weg zetten als zeikerds, maar mijn vraag is (stel je voor) MVV in de CL. Wedstrijden op woensdag en donderdag. Gaan jullie dan ook niet omdat het tegen het moderne voetbal is en niet op de vrijdag?
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2013 21:46
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #18
Ten eerste heb je het over jullie maar ik spreek hier gewoon namens mezelf. Ten tweede ben je nu appels met peren aan het vergelijken. Ik zeg niet dat alles geboycot moet worden maar naar mijn mening is de hele competitie verkloot met de komst van de beloften elftallen. Dus ik zal deze wedstrijden om principiële redenen boycotten. Ik hoop dat bij elke club in de jupiler league veel mensen deze wedstrijden zullen boycotten. Zodat het voor de clubs duidelijk is dat ze de foute keuze hebben gemaakt. Ik zal het echter niemand kwalijk nemen als hij ervoor kiest wel te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2013 23:47
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #19
Hoofdmachten en vlaggenschepen
Competitiewedstrijden spelen tegen tweede elftallen is shit. Vraag maar aan de supporters (herhaal: de supporters!) van Tenerife.

Onderstaande column is van de hand van Menno Pot ( www.nu.nl )

In april vorig jaar was ik op Tenerife en bezocht ik Tenerife – Real Oviedo, een kraker in groep 1 van de ‘Segunda B’, het derde niveau van Spanje.
Het was een schitterende voetbaldag, even zonnig en warm als de wijze waarop de Tenerife-fans mij verwelkomden. Ik zag hun club met 3-0 winnen. Het oude, witgekalkte stadion (met onoverdekte tweede ring) lag midden in een woonwijk. Het bier was koel.
De Tenerife-supporters vertelden me voor aanvang dat ik een mooie wedstrijd had uitgezocht: Tenerife – Oviedo was belangrijk, maar bovendien een wedstrijd tussen twee echte clubs met historie, identiteit, een stadion en een achterban.

En het was een duel tussen de eerste teams van die clubs. De vlaggenschepen. De hoofdmachten. In de Segunda B spelen ook B-teams van hoger spelende clubs. “Die wedstrijden zijn shit.”
Kort voordat ik ze vergezelde voor de thuiswedstrijd tegen Oviedo waren een paar jongens van Tenerife bij de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid-B geweest. Een topduel, maar in Madrid dachten ze aan het verkeerde veld te zitten: er was geen mens te bekennen. Ze zaten – helaas – toch goed: dat was nu eenmaal de entourage van het gemiddelde thuisduel van Atlético-B.

Onnavolgbaar
Toen ik KNVB-baas Bert van Oostveen hoorde beweren dat het een goed plan is om beloftenteams in de Jupiler League te laten meeballen, dacht ik aan Tenerife.
De KNVB is onnavolgbaar. Jarenlang gaat het debat over het te grote aantal wedstrijden, dat onze voetballers zou overbelasten. Oplossing? Extra play-offs.
Jarenlang roept iedereen dat de eerste divisie te veel clubs telt. Oplossing, net op het moment dat de inkrimping zich natuurlijk voltrokken heeft? Kunstmatige uitbreiding naar twintig.

Uiteraard gaan niet de drie béste beloftenteams van 2013 naar de Jupiler League, maar de nummers 4, 8 en 9 van de beloftencompetitie. Het betreft hier uiteraard de beloftenteams van de drie eredivisieclubs met de hoogste begrotingen, zoals alleen rijkeluiskindjes kunnen studeren aan Harvard of Yale.

Het druist in tegen zo ongeveer alles wat een zinnig mens zich bij een sportcompetitie voorstelt, maar zo werkt dat blijkbaar.

Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente mogen niet promoveren (omdat ze dan bij hun moederteams in de competitie komen; dat lijkt me normaal), maar ook niet degraderen. Behalve als hun moederschip degradeert.
Kan iemand even uitleggen waarom een twintigste plaats voor Jong Ajax geen degradatie betekent, maar voor FC Emmen wel?
En wat nou als Ajax-1 degradeert uit de eredivisie, maar Jong Ajax kampioen van de Jupiler League wordt? Stuivertje wisselen mag niet; dan degraderen ze allebei.

Van Oostveen zou eens een koude San Miguel moeten drinken met de jongens van Tenerife. Die kunnen hem precies uitleggen waar de denkfout zit.

 Spookclub
Als respectabele club (Tenerife, Oviedo, MVV, Sparta, Willem II) tegen een tweede elftal spelen, is alsof je tegen een spookclub speelt: een tegenstander die wel het shirt van Ajax of PSV draagt, maar niet of nauwelijks de naam, traditie en aantrekkingskracht van die clubs met zich meebrengt (dat kleeft allemaal aan het eerste elftal), net zo min als de aanhang.

Dood in de pot. Daar voel je als supporter helemaal niks bij, al was het maar omdat de spelers van Atlético Madrid-B, Sporting Gijon-B, Jong PSV of Jong Ajax ook niks voelen bij een wedstrijd tegen jouw club.

Als Dynamo Dresden (gemiddeld 15.000 toeschouwers) in de 3. Bundesliga naar Bayern München-B moet, spelen ze op een bijveld voor 900 toeschouwers tegen een beloftenteam. Het heeft iets vernederends – en in elk geval is het een erg onaantrekkelijk gegeven voor stadionsupporters die niet denken in aantallen pay-TV abonnees of intrinsiek spelniveau, maar in clubs.
Clubs als Sparta en MVV verdienen vlaggenschepen als opponenten. Hoofdmachten. Zulke clubs horen niet van bondswege te worden geparkeerd op veredelde jeugdcomplexen.
Misschien moeten we niet zeuren. Bij een samenleving waarin niet meer voor elk mens dezelfde wetten gelden, past misschien wel een voetbalcompetitie waarin de regels niet voor alle deelnemers hetzelfde zijn.

Komend seizoen speelt Tenerife in de Segunda B trouwens tegen Real Madrid-C.

Tot zover Menno Pot. Dat ik het hier hartgrondig mee eens ben, mag duidelijk zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2013 19:10
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #20
Ik ga wel gewoon deze wedstrijden ik blijf achter mijn club staan!
Ook in spek en bonen wedstrijden!

En anders nemen toch andere mensen me plek in genoeg mensen die ik al hoor zeggen o jong ajax daar ga ik naartoe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2013 22:37
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #21
Al steit ut ganse stadion tegen FC S&B 1,2 of 3 vol mèt gans Mestreech: mèh neet mèt miech!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2013 23:47
Dave1902
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #22

mvv4ever schreef : Ik ga wel gewoon deze wedstrijden ik blijf achter mijn club staan!
Ook in spek en bonen wedstrijden!


En anders nemen toch andere mensen me plek in genoeg mensen die ik al hoor zeggen o jong ajax daar ga ik naartoe.

Verder discussieren heeft weinig zin als je niet begrijpt dat diegene die de wedstrijden tegen beloften elftallen boycotten ook voor 100% achter onze ploeg staan.

Ben benieuwd of de mensen die het hardste roepen dat we onze jongens niet in de steek moeten laten ook aanwezig zijn in pak 'm beet Velsen of Emmen als we aan het einde van het seizoen 11e of 12e staan en er niks meer te halen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2013 23:50
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 885
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #23
Ik ben absoluut tegen de toetreding van de beloftenelftallen. Zeker als zij geen enkele toegevoegde waarde hebben (kunnen niet promoveren en niet degraderen). Dit is puur en alleen om de groten alleen maar groter te maken en de kleinen alleen maar kleiner. Het verschil tussen beloften-competitie en JL was/is toch nog best groot. Talenten werden uitgeleend aan JL-clubs om beter te worden en de JL-clubs profiteerden daarvan. Nu zullen deze talenten niet meer worden verhuurd, maar zullen ze uitkomen voor de eigen beloftenteams in de JL, die voor spek en bonen meedoen.

Maar, ik ga om MVV te steunen en om hen te zien winnen. En dan boeit mij de tegenstander niet, want ik ga voor MVV. Of er nu Ajax2, Emmen, Roda of Real Madrid tegenover ons staat: ik ga voor MVV. En als die tegenstanders beloftenelftallen zijn, so be it. Ik ben er niet vóór, maar ik ben vóór MVV.
Overigens mis ik de eerste thuiswedstrijd tegen jong Twente. Geen principe-overweging, maar kan gewoon niet.
Veel ploegen zullen punten morsen tegen deze teams, die niets te verliezen hebben. Juist dan kan MVV onze steun gebruiken.
Helaas kunnen we er toch niets tegen doen. Het grote geld regeert. Niet alleen in de JL, niet alleen in Nederland, maar helaas in het hele mondiale profvoetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 00:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #24

Dave1902 schreef :
Ben benieuwd of de mensen die het hardste roepen dat we onze jongens niet in de steek moeten laten

Maar wie roept dat dan?? Kun je mij die berichten aanwijzen? Ik heb sterk het idee dat je dat leest in de berichten van mensen, maar dat ze dat helemaal niet op die manier bedoelen. Ik ga naar wedstrijden van MVV omdat ik MVV wil zien, de tegenstander boeit me niet zo veel, ik ga toch wel. Dat is waarom ik wel naar de wedstrijden tegen beloftenelftallen zal gaan. Maar daarmee zeg ik toch niet dat mensen die niet gaan, geen MVV-fan zijn of zo?

Dave1902 schreef : ook aanwezig zijn in pak 'm beet Velsen of Emmen als we aan het einde van het seizoen 11e of 12e staan en er niks meer te halen is.

En hier doe je precies dat, wat je anderen verwijt: je wekt de indruk dat de mensen die niet meegaan naar Velsen niet voor 100% achter de ploeg staan.

Ik vind dat dit iets is waar iedereen zelf zijn keuze moet maken. En daar mag best over gediscussieerd worden uiteraard, maar laten we - en dat geldt voor allebei de "kampen" in deze kwestie - alsjeblieft niet vervallen in de totaal zinloze discussie of iemand wel of niet een "echte" is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 00:51
Dave1902
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #25
Jacques die discussie is inderdaad volkomen zinloos,ieder support op zijn manier.

Letterlijk word er in berichten inderdaad niet gezegd dat de "boycotters" minder supporter zijn,echter de ondertoon van sommige berichten heb ik moeite mee.
Als iemand zegt ; ik ga zeker kijken want ik laat mijn club niet in de steek ,of ik sta 100% achter MVV" word daar in mijn ogen mee geinsinueerd dat diegenen die deze wedstrijden links laten liggen dat niet zouden doen.
Misschien interpreteer ik het verkeerd,maar zo komt het wel over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 08:31
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #26

Dave1902 schreef : Jacques die discussie is inderdaad volkomen zinloos,ieder support op zijn manier.

Letterlijk word er in berichten inderdaad niet gezegd dat de "boycotters" minder supporter zijn,echter de ondertoon van sommige berichten heb ik moeite mee.
Als iemand zegt ; ik ga zeker kijken want ik laat mijn club niet in de steek ,of ik sta 100% achter MVV" word daar in mijn ogen mee geinsinueerd dat diegenen die deze wedstrijden links laten liggen dat niet zouden doen.
Misschien interpreteer ik het verkeerd,maar zo komt het wel over.

Dave, zo zou je het kunnen lezen, maar dat is in mijn ogen hier zo niet bedoelt. Het is voor hen de reden om wel te gaan, ondanks dat ze daar geen signaal mee afgeven. In mijn ogen bedoelt niemand daar mee dat degene die niet gaan, niet een 100% supporter zou zijn. MVV is voor hen de reden om wel te gaan. Oftewel wel tegen de toedreding van die 3, maar weegt niet op tegen het anders missen van MVV.
Zo zie je maar weer, door de toedreding van die 3 clubs, is er discussie tussen supporters....
Weet iemand hoe de discussie hierover gaat bij de andere clubs?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 08:47
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #27
Wat een discussie die wil gaan die gaat de ander blijft lekker thuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 15:44
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #28

Dave1902 schreef :

mvv4ever schreef : Ik ga wel gewoon deze wedstrijden ik blijf achter mijn club staan!
Ook in spek en bonen wedstrijden!


En anders nemen toch andere mensen me plek in genoeg mensen die ik al hoor zeggen o jong ajax daar ga ik naartoe.

Verder discussieren heeft weinig zin als je niet begrijpt dat diegene die de wedstrijden tegen beloften elftallen boycotten ook voor 100% achter onze ploeg staan.

Ben benieuwd of de mensen die het hardste roepen dat we onze jongens niet in de steek moeten laten ook aanwezig zijn in pak 'm beet Velsen of Emmen als we aan het einde van het seizoen 11e of 12e staan en er niks meer te halen is.


Ik bedoelde het niet zo dat de mensen die niet gaan niet 100% achter de ploeg staan.
Maar wat mvv4life al zegt juist een reden om te gaan deze wedstrijden.

Ik weet trouwens niet of je mij ermee bedoelde met aanwezig zijn in Velsen of Emmen als we 11de staan maar zo voelde het wel.
Ik zal je zeggen dan ben ik er ook bij! Ik probeer in ieder geval de meeste uitwedstrijden mee te pikken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 15:50
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #29
Een optie is om met ons allen in de gracht gaan staan?
Dan zijn we er wel, maar de tribunes leeg?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2013 17:03
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #30

MVV4life schreef : Een optie is om met ons allen in de gracht gaan staan?
Dan zijn we er wel, maar de tribunes leeg?


Ook ik ben tegen deze beloftenelftallen in de competitie, maar dit soort akties heeft geen enkel nut; de KNVB lacht hier om. Ik zal er altijd zijn bij thuiswedstrijden en wel op mijn vaste plek op de tribune en mijn club zo als gewoonlijk aanmoedigen. Onze spelers kunnen er toch ook niks aan doen en verdienen gewoon onze steun al spelen ze tegen het dameselftal van RKVVL/Polaris (geen idee of dat elftal wel bestaat). Ik wil mijn club altijd zien spelen. Punt. Er zijn bovendien toch 18 punten te verdienen die van belang zullen zijn in de stand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden