Jupiler league samenvatting TV

08 aug 2012 09:50
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Jupiler league samenvatting TV #16
Door de nieuwe tv deal in de eredivisie krijgt de commercie ook steeds meer zeggenschap over het voetbal. Straks heb je helemaal niets meer te zeggen in je eigen stadion en bepaalt de tv magnaat wanneer en waar jij je wedstrijd speelt.
Tegenwoordig zie je dit al met wedstrijden om de supercups in italie. Waarom moeten deze in china gespeeld worden? Puur en alleen om de duiten, de echter supporters van deze clubs kunnen hun club niet meer volgen en zullen dus op den duur afhaken.
Jammer dat een volkssport zo naar de haaien wordt geholpen puur en alleen door die paar extra verdomde euros.

Naar mijn idee wordt het eens tijd, dat de clubs opstaan tegen het misbruiken van de macht van tv magnaten en het geld en dat ze weer zorgen dat de supporter centraal komt te staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 22:28
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Jupiler league samenvatting TV #17
Tv magnaat is geld :schamen: ...veel geld en die stap is nooit meer terug te draaien :thinking: ...echt nooit meer...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 07:59
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Jupiler league samenvatting TV #18

opadiehard schreef : Tv magnaat is geld :schamen: ...veel geld en die stap is nooit meer terug te draaien :thinking: ...echt nooit meer...gr opa ;).

Grote worden groter kleine worden kleiner :(

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 08:55
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Jupiler league samenvatting TV #19
en wij worden groot, door klein te blijven :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 09:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Jupiler league samenvatting TV #20
Nooit meer terug te draaien, Opa? Daar geloof ik dus niet zo in. Sport7 zou ook financieel een megadeal zijn maar bleek na een jaartje een grote zak lucht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 09:42
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
Jupiler league samenvatting TV #21
Ik moet het allemaal nog zien gebeuren. Als blijkt dat het volk op onmogelijke tijden naar een wedstrijd moet gaan kijken, zullen de tribunes leeg blijven. Uiteindelijk is ook het volk die bepaald of iets succes heeft. Kijk maar naar Sport 7 en Eredivisielive.
Het is geen succes van jewelste. :thinking:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 10:33
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Jupiler league samenvatting TV #22
Wat zou het mooi zijn als iedereen zijn abonnement op 'voetbalzenders' zou opzeggen. Een utopie, ik weet het maar de enige manier om de macht van dit soort bedrijven te beperken is ervoor te zorgen dat dergelijke initiatieven niet rendabel zijn. En als het publiek zich massaal afkeert van de tv zenders is dat onvermijdelijk. Helaas wint opportunisme het doorgaans van principes.

Murdoch Fox You.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 10:50
Sjaakie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Jupiler league samenvatting TV #23

Boschpoort schreef : Wat zou het mooi zijn als iedereen zijn abonnement op 'voetbalzenders' zou opzeggen. Een utopie, ik weet het maar de enige manier om de macht van dit soort bedrijven te beperken is ervoor te zorgen dat dergelijke initiatieven niet rendabel zijn. En als het publiek zich massaal afkeert van de tv zenders is dat onvermijdelijk. Helaas wint opportunisme het doorgaans van principes.

Murdoch Fox You.


Dit klopt inderdaad.
Maar goed, is het zelfde als je spreekt over Buscombi's boycotten.
Eenzelfde onmogelijke opgave.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 11:00
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Jupiler league samenvatting TV #24

Boschpoort schreef : Wat zou het mooi zijn als iedereen zijn abonnement op 'voetbalzenders' zou opzeggen. Een utopie, ik weet het maar de enige manier om de macht van dit soort bedrijven te beperken is ervoor te zorgen dat dergelijke initiatieven niet rendabel zijn. En als het publiek zich massaal afkeert van de tv zenders is dat onvermijdelijk. Helaas wint opportunisme het doorgaans van principes.

Murdoch Fox You.


Snap je stelling, maar naast het feit dat ik MVV-fan ben, ben ik ook enorme Liverpool-fan en in dat geval ben ik blij dat ik via Sport1 (vrijwel) alle wedstrijden van hen kan zien. Simpelweg omdat ik niet in de gelegenheid ben om iedere wedstrijd van hen in het stadion bij te wonen. Maar in Engeland zitten de stadions over het algemeen vol. In Nederland zou dit resulteren in minder toeschouwers in de stadions en meer mensen op de bank.
Uiteraard is het wel belachelijk dat er per speelronde zo'n 8 verschillende aanvangstijden zijn van wedstrijden.
Wat mij betreft vormt de TV geen probleem, mits zij geen inspraak hebben in de aanvangstijden en dat gebeurt nu dus wel op grote schaal.
Aan de andere kant leggen zij veel geld neer voor de uitzendrechten en verwachten dan ook een zekere vorm van inspraak. Geheel onlogisch is dat natuurlijk niet. In deze economisch slechte tijden springt iedereen net iets hoger als er (veel) geld lonkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 11:37 09 aug 2012 11:41 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Jupiler league samenvatting TV #25

Maosbrögk schreef : Maar in Engeland zitten de stadions over het algemeen vol. In Nederland zou dit resulteren in minder toeschouwers in de stadions en meer mensen op de bank.

Sorry, lichtelijk off-topic maar toch: een veel gemaakte misvatting. de Nederlandse eredivisie (en daar gaat het hier toch echt om) behoort tot de bestbezochte competities ter wereld wat betreft "bezettingsgraad". In de Premier League trekken de topploegen weliswaar veel publiek (doorgaans bezettingsgraad van 98% of hoger), maar ploegen als Sunderland, Aston Villa, Everton, Bolton, Blackburn, Wigan etc., allemaal ploegen die al jaren in de Premier League spelen, scoren "maar" tussen de 70 en 85%. Bij deze clubs is de interesse afgenomen/aan het afnemen. Slechts de "nieuwere" PL-ploegen zoals Stoke, Swansea en QPR komen boven de 90% uit.

De echte fans van het rijtje clubs met afnemende toeschouwersaantallen zien Sky/Rupert Murdoch vaak ook als het slechtste dat het voetbal is overkomen.

Enfin, mijn eigenlijke punt: de stadions in Nederland zitten -relatief gezien - voller dan in Engeland. Moeilijk te geloven, maar toch echt waar.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 12:17
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Jupiler league samenvatting TV #26
De bezettingsgraad over het seizoen 2010/2011

1. Heracles Almelo / 8.500 - 8.462 - 99,6 %
2. FC Twente / 24.000 - 23.756 - 99 %
3. sc Heerenveen / 26.100 - 25.794 - 98,8 %
4. NEC / 12.500 - 12.232 - 97,9 %
5. FC Groningen / 22.579 - 21.807 - 96,6 %
6. NAC Breda / 19.000 - 18.354 - 96,6 %
7. AZ / 17.023 - 16.345 - 96 %
8. PSV / 35.200 - 33.494 - 95,2 %
9. De Graafschap / 12.600 - 11.837 - 94 %
10. VVV-Venlo / 8.000 - 7.500 - 93,8 %
11. Excelsior / 3.531 - 3.245 - 91,9 %
12. Ajax / 51.628 - 47.316 - 91,7 %
13. ADO Den Haag / 15.000 - 12.977 - 86,5%
14. Feyenoord / 51.177 - 41.794 - 81,7%
15. FC Utrecht / 24.900 - 19.914 - 80 %
16. Willem II / 14.700 - 11.597 - 78,9%
17. Roda JC / 19.979 - 14.225 - 71,2 %
18. Vitesse / 25.000 - 15.172 - 60,7 %

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 11:33
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Jupiler league samenvatting TV #27
Dit deit 'ne mins gein goot.. Zoe lang wachte op de samenvattinge.. :thumbsdown:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 11:48
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jupiler league samenvatting TV #28
:puke: RTL7

Daar zit je dan met je stokbrood, maar geen samenvattingen... :angry:
Kunnen we niet ergens klagen op het RTL forum? Schaamteloze actie dit... trek dan maar helemaal de stekker eruit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 14:09 11 aug 2012 14:09 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Jupiler league samenvatting TV #29

houtengerard schreef : :puke: RTL7

Daar zit je dan met je stokbrood, maar geen samenvattingen... :angry:
Kunnen we niet ergens klagen op het RTL forum? Schaamteloze actie dit... trek dan maar helemaal de stekker eruit.


Ja, rot dat je zo lang moet wachten...
Als ze gewoon in de tussentijd alvast al iets op jupilerleague.nl zouden zetten, dan hadden we er nu al iets aan, maar daar ook niks. Tja, rechten en zo he, blabla... :thumbsdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 14:22
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Jupiler league samenvatting TV #30
Ook dit probleem is een goeie reden, om zo snel mogelijk te promoveren.

Foi Foi Foi wat unne competitie, ut is toch veur de gekke dats de 24 oor later pas de beelden kreigs te zien.

Niet mie normaal in dit land, geld geld geld geld. Bah bah

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.374 seconden