MVV Fans en Marokko

09 sept 2023 19:53 09 sept 2023 19:54 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Fans en Marokko #1
Oppe sjet zien veer al bezig nao te dinken wie de luij in en rond Marrakesh te helleppe….
Mestreech heet genog verkreege door ‘t hel werrek vaan de gastarbeiders in de jaore 60: 70 en 80.

Us MVV-ke heet genog jonges met “roots” in Marokko gehad en nog steeds…
Chadli vreuger en Nabil (El Basri) noe….

In ‘t verleije höbbe veer us laote zien wie toen in Volendam de versjrikkelikke ramp (brand in dee kaffee) gebäörde.
Zow tog neet mie es normaal zien um noe ouch get op te zette, toch?

Hoof neet ingewikkeld te zien; zoe get wie de AS met tikkies in ‘t verleje deed en die cent euver te geeve aon de Roeje Halve Maon ( = equivalent vaan ‘t Roej Kruus). Spulle doort te lang: cent is beeter um tente, water en eete te koupe.

Laote veer de cent door El Basri euverdraage.

Wat dink geer, doen?
Kinne gaste die dao ervaring met höbbe op gebied vaan inzaamelle daobij hellepe…
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, aait wief, itsman, De Zwarte Vogel
Discussie gesloten.
09 sept 2023 20:08 09 sept 2023 20:14 door Sjonnie.
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV Fans en Marokko #2
Sorry maar Nederland doet al meer dan genoeg voor het buitenland , en ondertussen maar bezuinigen op de ouderezorg . Je zal zien dat er straks weer 10.000e deze kant opkomen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, mvv4ever, ASR, Silverav
Discussie gesloten.
09 sept 2023 20:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV Fans en Marokko #3

Sjonnie schreef : Sorry maar Nederland doet al meer dan genoeg voor het buitenland , en ondertussen maar bezuinigen op de ouderezorg . Je zal zien dat er straks weer 10.000e deze kant opkomen .


Los van wat ik er persoonlijk van vind, als je hier serieus bang voor bent, zou je juist wel steun kunnen geven. Want zonder steun is de kans alleen maar groter dat er velen naar Europa willen. Dan is er niets meer om daar te blijven.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Tuor, De Zwarte Vogel, bokkesprongen
Discussie gesloten.
09 sept 2023 21:09
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Fans en Marokko #4
Tja ..als we die gastarbeiders hier toen niet naar toe hadden gehaald, was de industrie en dus de welvaartsstaat niet zo opgebloeid.
Lees geen of minder geld via belastingen voor uitkeringen, toeslagen e.d.

KNP, MOSA, ENCI en noem maar op draaide voor zeker de helft op Marokkanen....Heb er vaak vakantiewerk gedaan tussen 1974-1980.
Er waren ten eerste in de jaren 60 niet genoeg arbeiders te vinden en later wilde niemand in de jaren 70 't vieze fabriekswerk doen...

Het is soms makkelijk vanuit de huidige situatie te oordelen als je de historie van de stad op dat gebied niet kent, ook al begrijp ik je.
Ter info: wat weinigen weten: na WO II zijn veel Mestreechteneere "koempels" geworden en de mijnen ingegaan omdat hier helaas geen werk was.

Maar ook met dit soort opmerkingen denk ik dat jongens als Basri ook denken, hoe welkom ben ik hier wel...
Hoeveel van ons zijn NL-ers...de meeste Mestreechteneere hebben ergens wortels over de grens.. Belsj, Frankriek, Pruuses...
allemaol ekonomische vluchtelingen die heij nao tow koumme um cent te verdeene...;)

Maar laten we niet politiseren en polariseren; het ging gewoon om een kleine duit in 't zakje te doen en een beetje hulp te bieden aon die erm sodemieters dao...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, aait wief, bokkesprongen, Hier menier
Discussie gesloten.
09 sept 2023 22:26 09 sept 2023 22:27 door Silverav.
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
MVV Fans en Marokko #5
Nederland zal inderdaad meer dan genoeg doen en waarschijnlijk een nummer openen waar je geld kan storten
Ik denk niet dat wij ons daar appart mee bezig hoeven te houden met alle respect
Maak een mooi groot spandoek ofzo
Discussie gesloten.
09 sept 2023 22:28
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV Fans en Marokko #6
Daar zijn de 1e 5 miljoen al van de nederlandse regering . Ondertussen draait de voedselbank overuren . Worden de oudjes in verzorgingshuizen nog maar 1x per week gedoucht omdat het kabinet het buitenland belangrijker vind . Sorry maar ik kan hier gewoon niet tegen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever, ASR
Discussie gesloten.
09 sept 2023 22:57
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV Fans en Marokko #7
Wij zouden als MVV-supporters in samenspraak met onze spelers met Marokkaanse wortels moeten kijken naar een klein project om daadwerkelijk iets te doen.
Discussie gesloten.
11 sept 2023 13:32
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV Fans en Marokko #8
AUB zeg, hou op met deze onzin.
We zijn een voetbalclub.
Mensen die iets willen geven kunnen dat wel op andere manieren doen.
Het is heel erg wat er daar gebeurd is, maar de regering doet al genoeg (teveel)
De mensen hier in Nederland mogen verrekken, en zo gaat het al jaren.
Genoeg = Genoeg
Het wordt eens tijd dat we aan ons eigen gaan denken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjonnie
Discussie gesloten.
11 sept 2023 18:58
Klaos Dèks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 20
Meer
MVV Fans en Marokko #9
De voetbalclub organiseert binnenkort een veiling, Je kunt bieden op het shirt van Souren. Daar hoeft dus niet nog eens een actie van de supporters overheen. Er zijn inderdaad al genoeg initiatieven.

www.mvv.nl/nieuws/mvv-in-actie-voor-maro...veiling-shirt-souren

PS. Overigens verrekken doe je als je met je ogen, mond en neus vol gruis en puin, met gebroken ledematen onder de restanten van je huis dagenlang ligt te wachten op hulp die niet komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae
Discussie gesloten.
11 sept 2023 19:07 11 sept 2023 19:08 door Zwegel.
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV Fans en Marokko #10

Klaos Dèks schreef : PS. Overigens verrekken doe je als je met je ogen, mond en neus vol gruis en puin, met gebroken ledematen onder de restanten van je huis dagenlang ligt te wachten op hulp die niet komt.


Als ik jouw was zou ik eens een bejaarden- of verzorgingshuis binnenlopen, en eens goed om je heen kijken hoe de mensen die hun hele leven lang hard gewerkt hebben er nu bij zitten. Natuurlijk is dat geen vergelijking, maar het gaat erom dat we er zelf ook niet meer rooskleurig bij zitten. Alles gaat maar naar het buitenland !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjonnie, ASR
Discussie gesloten.
11 sept 2023 20:45 11 sept 2023 21:01 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Fans en Marokko #11
Laote veer gein ruizing maake en neet eskaleere en mekaar strein neet veur rotte vis oetsjelle.
Want zoe wiet zien veer bekans... is nörregens nuudig veur

Al uzze garnaale koume oet Marokko ; weure dao gepeld....
60 prezent vaan us cent kump 't oet boetenland....
meh maak niks oet....dao geit 't neet um


ging miech allein um erm soedemieters te helleppe wie iech dees thread begos ...en wee neet wult geeve, de gief neet!
Hoof niemes ziech unne dikke veur te maake en mekaar sjeif aon te kieke...is 't neet weerd!

Jao ..de erremooj heij mot aongepak weure, meh dat is e aander verhaol!

Kom op, stop met vreigelle ezzebleef; gief allein verleezers !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klaos Dèks
Discussie gesloten.
11 sept 2023 21:05
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV Fans en Marokko #12
Er liggen daar ook kinderen onder het puin heh van een jaar of 4, wachtend op hulp. Denk je dat eens in. Niet alleen volwassenen. En inderdaad wie wilt geven, die geeft en wie niet, niet. Als ze een hulpactie starten voor alle ouderen in het land, idemdito.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier, Klaos Dèks
Discussie gesloten.
12 sept 2023 09:22
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Fans en Marokko #13
En wie houdt de internationale hulpverlening tegen?
Discussie gesloten.
12 sept 2023 09:44
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV Fans en Marokko #14
Risico om hier een hele politieke discussie te gaan voeren lijkt me aanwezig dus wil niet te veel zeggen, maar ik kan het toch niet laten iets te schrijven.

Ik snap de 'alles gaat naar het buitenland' uitspraken nooit zo goed. Nederland is enorm welvarend en vergeleken met 95% van de wereld leven we in enorme luxe. Dat er dan in een minder bedeeld land (of dat nu Marokko is of een ander land) zo'n ramp gebeurt en er mensen schreeuwen dat NEDERLANDERS EERST MOETEN kan ik simpelweg niet bij.

Tuurlijk kunnen mensen die wat willen geven dat doen, maar dat iemand vanuit hier iets wilt opzetten lijkt me alleen maar bewonderenswaardig om wat bij elkaar te brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjotelsplak, opadiehard, Tuor, jovkle, TPC, Hier menier, Klaos Dèks, Mosae
Discussie gesloten.
13 sept 2023 10:56
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV Fans en Marokko #15
En daar zijn de volgende om hun hand op te houden , zullen we ook maar inzamelen voor Libie ??
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.374 seconden