MVV Fans en Marokko

13 sept 2023 11:04 13 sept 2023 11:11 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV Fans en Marokko #16

Sjonnie schreef : En daar zijn de volgende om hun hand op te houden , zullen we ook maar inzamelen voor Libie ??


Ik word hier zo moe van,wilde eigenlijk niet reageren maar kan het in dit geval niet laten!
Al denk jij misschien anders maar Nederland is nog altijd het welvarendste land van europa!
Klinkt bijna cynisch jou reactiie,het is te hopen dat jij nooit in eenzelfde tragische situatie terecht komt en dat je dan ook nog nergens voor enige hulp terecht kunt!…. Mvrgr Opa.

Ps ik ga ook niet verder hier op reageren ben het nu kwijt!

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier
Discussie gesloten.
13 sept 2023 11:09
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV Fans en Marokko #17

opadiehard schreef :

Sjonnie schreef : En daar zijn de volgende om hun hand op te houden , zullen we ook maar inzamelen voor Libie ??


Ik word hier zo moe van,wilde eigenlijk niet reageren maar kan het in dit geval niet laten!
Al denk jij misschien anders maar Nederland is nog altijd het welvarendste land van europa!
Klinkt bijna cynisch jou reactie!…mvrgr Opa.




Weet je dat er nog steeds mensen wachten op hun verzekeringsgeld van de overstromingen in Limburg ?? Daar wordt ik zo moe van .
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle
Discussie gesloten.
13 sept 2023 12:41
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV Fans en Marokko #18
Berichtje geschreven via je nieuwe Iphone of toch via de tablet? Of traditioneel via je laptop of computer?

Ik krijg de indruk dat sommigen totaal geen idee hebben wat er zich buiten hun eigen kleine Nederlandse bubbel zich allemaal afspeelt. We hebben het over mensen die veel en veel minder hebben dan wij. Niemand dwingt je om iets te geven en als je dat niet wilt of kan helemaal prima, maar ga toch in hemelsnaam niet zo zeuren als anderen iets willen opzetten omdat ze wel af en toe iets van de wereld hebben meegekregen buiten het dorp waar ze zijn opgegroeid.

Laat ik me toch verleiden om de discussie te voeren. Denk dat ik het hier maar bij moet laten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier
Discussie gesloten.
13 sept 2023 12:44
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV Fans en Marokko #19
Word er ook een actie opgestart voor de getroffen mensen en ondernemers van de regenval van gisteren.

Ook ik snap niet waarom altijd maar geld word gestuurd naar andere landen.
Ga eens inderdaad langs verzorgingshuizen. Geloof me ik weet er genoeg van, je schrikt je kapot als je verhalen hoort. En dat alleen maar omdat de regering moet gaan bezuinigingen en dan maar hierop bezuinigd word. Omdat er zogenaamd geen geld is. Nee dat geld gaat allemaal naar het buitenland. Is het niet voor Oekrainie is het voor Marokko of dan weer Griekenland of welk ander land dan ook...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, johan, Sjonnie, jasonke7, ASR
Discussie gesloten.
13 sept 2023 14:47 13 sept 2023 14:51 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Fans en Marokko #20

mvv4ever schreef : Nee dat geld gaat allemaal naar het buitenland.

En dan nu de feiten op een rij: 'In 2021 besteedde Nederland 0,52% van het bruto nationaal inkomen aan ontwikkelingssamenwerking, iets minder dan voorgaande jaren.'

www.unhcr.org/nl/media/begrippenlijst/ontwikkelingshulp/

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, kyleman333, Mosae
Discussie gesloten.
13 sept 2023 15:18
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV Fans en Marokko #21
0.52%, is meer dan ik zou denken, hierover mag iedereen zijn/haar eigen meing hebben.

Dit topic begon met de vraag of wij hier een aparte actie voor zouden moeten houden, ik vind absoluut van niet, laat men dit landelijk regelen, net zoals de overstomigen in lybie, aardbeving in turkije, oorlog in oekraine, orkaan in florida, bosbrand in griekenland, overstroming in griekenland ... en ga zo maar door. Dat er toevallig iemand met marrokaanse roots bij MVV voetbalt staat hier m.i. los van.

Er wordt MVV vaak verweten te maatschappelijk bezig te zijn, is ook mijn mening, maar laten we ons hier op het voetbal en de club richten en anderen laten doen waar ze goed in zijn, zoals acties opstarten voor alle rampen die overal in de wereld plaatsvinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
Discussie gesloten.
13 sept 2023 16:18
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Fans en Marokko #22
Als jij die percentages zo goed weet te vinden Sjotelsplak, kun jij dan ook die percentages geven van andere europese landen?
Discussie gesloten.
13 sept 2023 17:10
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV Fans en Marokko #23
Dat heeft die. De scandinavische landen en o.a. Duitsland en Luxemburg zitten op 0,7%. Staat in de link, als je leest. Maar goed....
Discussie gesloten.
13 sept 2023 17:15
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV Fans en Marokko #24

opadiehard schreef : ??

Klinkt bijna cynisch jou reactiie,het is te hopen dat jij nooit in eenzelfde tragische situatie terecht komt en dat je dan ook nog nergens voor enige hulp terecht kunt!…. Mvrgr Opa.


Waar is het geld vanuit het buitenland toen hier en in Belgie en Duitsland overstromingen waren ? Of komt dat nog ?
Zijn er daar toen ook inzamelingsacties opgestart ?
Iedere euro die naar het buitenland gaat is er één teveel.
Gebruik dat geld om je eigen volk te helpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjonnie
Discussie gesloten.
13 sept 2023 17:30 13 sept 2023 17:32 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV Fans en Marokko #25
In dit land verkeer je in de luxe positie, dat je je kunt verzekeren. Hoe kun je trouwens verlangen van iemand die met zijn poten in de modder staat, om geld over te maken naar de "rijke" wereld, die zich kunnen verzekeren en bovendien veel steun kregen van de regering en giro 777. Kroegjes in het centrum van Valkenburg zijn volledig vernieuwd. Alsof dat het belangrijkst is. Bovendien 0 doden vs duizenden. Waar is je inleving?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Hier menier
Discussie gesloten.
13 sept 2023 17:49
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV Fans en Marokko #26

Mosae schreef : In dit land verkeer je in de luxe positie, dat je je kunt verzekeren. Hoe kun je trouwens verlangen van iemand die met zijn poten in de modder staat, om geld over te maken naar de "rijke" wereld, die zich kunnen verzekeren en bovendien veel steun kregen van de regering en giro 777. Kroegjes in het centrum van Valkenburg zijn volledig vernieuwd. Alsof dat het belangrijkst is. Bovendien 0 doden vs duizenden. Waar is je inleving?




De Valkenier draait ook al weer lekker he ?? Oohhh nee wacht ff , die hebben hun deuren voorgoed kunnen sluiten !!
Discussie gesloten.
13 sept 2023 17:52
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV Fans en Marokko #27
Dramaqueens hier, willen jullie nou je geweten sussen door af te geven op iemand die dit niet wilt, moraalridders. En gaan we nou net doen of marokko een derde wereld land is? Het heeft van het Afrikaans continent 1 van de grootste staatskassen en reserves. Ik vind het allemaal prima hoor, ook als de nl.regering middelen naar toe stuurt. Maar houd politieke discussies ver weg van voetbal, wil je iets doen , doe dat, wil je dat niet , doe je het niet. Stelletje wijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, ASR
Discussie gesloten.
13 sept 2023 18:06 13 sept 2023 18:06 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 570
Meer
MVV Fans en Marokko #28
Sluit dit topic maar.
Kunnen we het over MVV hebben ipv dit?
MVV doet zelf al een shirt veilen, als andere iets willen doen kan dat natuurlijk maar hoeft van mij niet.
Discussie gesloten.
13 sept 2023 18:52
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV Fans en Marokko #29

Mosae schreef : Bovendien 0 doden vs duizenden. Waar is je inleving?


Misschien heb je onder een steen geleefd en heb je het één en ander gemist ? Zo niet, dan zou ik me toch wat beter inlezen.
Discussie gesloten.
13 sept 2023 19:00
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV Fans en Marokko #30
Dat heb ik niet, ik weet van de doden in België en Duitsland en iedere dode is er één teveel. Dat neemt niet weg dat het géén vergelijk is. Enfin, ik ga dit weer afsluiten, want ik ga niet alles op een weegschaal leggen, en het gevoel moeten krijgen dat ik in mijn eentje, de boel moet gaan verdedigen. Het beste ermee. Ben het dus eens met het slotje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden