Relatie MVV en gemeente Maastricht

12 juni 2023 11:27
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Onderwerp Auteur
Relatie MVV en gemeente Maastricht #1

Maosbrögk schreef : Dat de gemeente niet topsport-minded is, is niets nieuws.
Daar hoeven we geen steun (in welke vorm dan ook) te verwachten.

Maar je mag ook eens kijken naar de inwoners.
Waarom is het stadion niet iedere week vol en alleen als er iets te halen valt?
Kijk naar een NAC, die hadden destijds bij de playoff wedstrijden tegen ons al 10.000 seizoenkaarten voor het volgende seizoen verkocht.
Wij halen nog geen 2500 in totaal.
Blijkbaar valt het draagvlak voor MVV vanuit de normale burger dan ook wel erg tegen. Waarom zou je dit vanuit de gemeente dan wel verwachten?
Tuurlijk, er is in de stad maar 1 evenement dat 2wekelijks zoveel toeschouwers trekt en dat zijn de MVV-wedstrijden, maar toch..
De echte onvoorwaardelijke clubliefde zit misschien bij max. zo'n 2000-3000 mensen, die komen altijd; rest is goed-weer-fan, successupporter of gaat graag mee voor de gezelligheid.


De vaste fanbase van mvv lijkt me eerder rond de 3500/4000 te zitten. Clubs als NAC aanhalen is compleet nutteloos als vergelijk. Nac, Willem 2 , Cambuur etc hebben om de zoveel jaar Eredivisie waardoor ze hun vaste fanbase kunnen consolideren. Tel daar de prima faciliteiten bij op dan is dat niet zo raar. We zijn traditioneel geen seizoenkaart club. Kijk maar naar Roda, daar kickt het verval in. Nu Almere is gepromoveerd hebben we samen met helmond sport , Eindhoven en Oss de twijfelachtige eer als bvo die niet in de eredivisie hebben gespeeld de laatste 20 jaar. Er zal een gigantische lobby opgestart moeten worden om de Geusselt te renoveren of een nieuw stadion te laten bouwen. Een goede renovatie zal misschien wel 15 miljoen kosten. Een nieuw budget stadion ca 30. Alleen in combinatie met nuttig vastgoed (scholing, medisch, wonen) zal de gemeente kunnen bijspringen. Voor de rest hoeven we nergens op te rekenen. Vooral door de complexiteit commerciële ruimtes Geusselt (bp invest, amerikanen) en casco en voetbal faciliteiten (eigenaar gemeente) .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2023 11:30 12 juni 2023 11:43 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #2
Het wordt komend seizoen wederom een enorme sterke KKD , met een absolute nummer 1 , de FC en een groep met 3-4 ploegen die voor plek 2 gaan

Voor ons wordt t belangrijk wat die Amerikanen gaan doen , zoals eerder geschreven willen ze voor een meerderheid gaan van de aandelen .
Maar dat kost ook allemaal tijd , alles moet langs de KNVB .
Verder moet de nieuwe begroting worden ingediend , dus daar kunnen we al iets van "ambities" uithalen ( wat gaat t spelersbudget doen)

Nogmaals een zo sterk jaar als dit jaar me een beperkt budget lijkt me uitgesloten , de tegenvallers van dit seizoen Ado ( tekort van 8 miljoen) , Willem 2 ( tekort van 2,5 miljoen , de Graafschap en Nac en al die andere die in de top 8 zich willen vestigen zullen zich willen revancheren voor afgelopen seizoen .

Zelfs Top Oss wil een stapje omhoog gaan maken wat ik begreep , die hebben een Quote 500 partner die er meer geld in wil stoppen
Maar goed dat gold ook voor Helmond , die hebben er niks van gebakken dit jaar

Wanneer de Amerikanen tot een meerderheid gaat komen , dan mag ik hopen dat er wel een idee zit aan hun investering .!?
Je bent ook in de KKD niet zeker als je 3 miljoen spelersbudget hebt dat je promoveert , bij 4,5 -5 miljoen ( spelers budget)koop je bijna wel het gouden ticket

Voor jullie idee, Heracles, Pec en Willem 2 zijn alle drie vertrokken met een niet " sluitende begroting '" gecalculeerd verlies van min 2,5 miljoen . Pec en Heracles hebben dat goed gemaakt dmv promotie en Willem 2 mag ze nu van haar eigen vermogen afhalen
Dat was een paar jaar geleden nog 9 miljoen plus en dat is bijna gedaald tot onder de 2 miljoen plus

De voetbalwereld is compleet gestoord , er wordt overbetaald aan spelers ( sommige) en clubs nemen vaak belachelijke risico's
Zolang je maar mensen hebt die de gaten dicht maken ( moeten ) bv bij VVV-Venlo ( 12 aandeelhouders) verlies ergens 2 miljoen , dan kun je nog ergens op terug vallen
Maar gezond is het niet .

Ik hoop ook dat Laura zich niet gek laat gaat maken door de waan van de dag en door de stand op de ranglijst
Dit jaar zijn we als club verwend , als het nu wat minder gaat en die 7000 blijven komen dan hebben we winst geboekt !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2023 12:32
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #3
Toch vond ik dat Helmond geen verkeerd 11-tal had. Ook in de Geusselt verloren ze eigenlijk geflatteerd. MVV had dan wel niet die kwaliteit, maar de klik in het team was het verschil. Dat maakt veel uit. Hopenlijk kunnen ze weer zo iets dergelijks smeden voor komend seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2023 17:54
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 290
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #4

Maosbrögk schreef : Dat de gemeente niet topsport-minded is, is niets nieuws.
Daar hoeven we geen steun (in welke vorm dan ook) te verwachten.

Maar je mag ook eens kijken naar de inwoners.
Waarom is het stadion niet iedere week vol en alleen als er iets te halen valt?
Kijk naar een NAC, die hadden destijds bij de playoff wedstrijden tegen ons al 10.000 seizoenkaarten voor het volgende seizoen verkocht.
Wij halen nog geen 2500 in totaal.
Blijkbaar valt het draagvlak voor MVV vanuit de normale burger dan ook wel erg tegen. Waarom zou je dit vanuit de gemeente dan wel verwachten?
Tuurlijk, er is in de stad maar 1 evenement dat 2wekelijks zoveel toeschouwers trekt en dat zijn de MVV-wedstrijden, maar toch..
De echte onvoorwaardelijke clubliefde zit misschien bij max. zo'n 2000-3000 mensen, die komen altijd; rest is goed-weer-fan, successupporter of gaat graag mee voor de gezelligheid.


NAC is in dezen geen representatief voorbeeld. De stad Breda, het Avondje NAC en NAC zelf zijn zo verweven met elkaar, dat kun je totaal niet met elkaar vergelijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2023 19:35
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #5
Allee MVV bestaat langer als NAC en zijn alebij volksclubs , MVV heeft concurentie van Fortuna en Rodajc en Nac van Willem 2 ,RKC ,De.Bosch ,Eindhoven ,Helmondsport PSV ........

In Maastricht houden ze het meest van MVV als ze in de kroeg staan en al 5 pilsjes op hebben ..... De Geusselt is niet vaak uitverkocht geweest vroeger lag het aan de sintel baan die er om heen lag en NU aan het verouderde stadion .Maar er is ook hoop afgelopen seizoen zat het lekker vol leuk voetbal en goede sfeer .

Maar dat Veer ZIen MVV maar zo,n 300 donteurs heeft zegt ook heel veel ......Waren dat er 1500 kon je een vuist maken tegen de gemeente en de sponsors ..........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, ASR, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 15:13
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #6
Mestreech heeft een eigen dynamiek en die is ook bij us MVV-ke terug te vinden.

Allereerst volksclub? niet helemaal; vanaf de Boschpoort jaren stond het bedrijfsleven en de middenstand achter die vaan us. Zelfs tot aan 2010 toen juist het zakenleven de reddende hand uitstrekte ...

Ook qua toeschouwers jojo-den we altijd heen en weer: na de eerste degradatie zaten we met 15.000 gemiddeld in de Geusselt: 5de plaats van het gehele betaalde voetbal...dus net na Ajax, Feyenoord, Utrecht en Den Haag!

Terwijl we bij de Körver jaren, lees promotie, in een koude winteravond tegen Volendam maar met 1.685 man op de tribune zaten te koukleumen.....ën half jaar later oppe Meret 12 tot 14.000 ......

in verhowding blieve die vaan us e vaste kern houwwe van roond de 30 tot 50 prezent vaan de kapaasiteit. en die koume oet alle läög vaan de bevolking: väöl AS vaan t ierste oor ( jaore 70 en 80) zien noe leidingkgeevende in de maosjappij en get vaan de liechting 2005-2015 maake ouch sjoen stappe.
Echte voljsclubs gief ut bekans neet mie ( zelfs in Rdam zien de haave arbeiders neet mie zo omnipresent).
Wie daan ouch: veer zien tot us MVVke leef, oondaanks wienig cent en wienig steun vaan de gemeinte. zo laank es veer mer us leedsje trow howwe : doen trow us bes !

koumend sezoen goon veer toch weer met zien alle nao uzze tempel um us matadoore te zien en tow te juiche!


zjus Mjikske kreig e fietsverbod !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 16:21
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #7

Roed en Wit 70 schreef : Als je ziet welke organisaties er direct op het positief gemeente resultaat zijn gesprongen (is eigenlijk maar 1.3 miljoen ipv 27, 26 was bedoeld als reserve) en welke buitensporige bedragen zij denken te claimen, neem aan dat mvv cq nieuwe algemeen directeur hier ook bovenop springen en een poging doen tot huurverlaging cq energie compensatie . Al dese organisaties hebben toch ook in de loop van de jaren vele tonnen/miljoenen subsidie gehad.


Een huurverlaging terwijl je €0,- betaald lijkt me een beetje lastig. Ik zou verwachten dat iemand binnen MVV wel al heeft geprobeerd om beroep te doen op het noodfonds energiekosten, maar het is tijdens corona gebleken dat dit niet vanzelfsprekend is binnen MVV...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2023 08:13
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 746
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #8
Hoe bedoel je 0€ huur? Denk je dat MVV de Geusselt voor niets mag bewonen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2023 08:24
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #9
Volgens mij zegt Dylan niet € 0 huur. Hij zegt dat MVV € 0 betaald. Dat is een wezenlijk verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2023 08:39
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 746
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #10
Op die manier idd een verschil ;-) maar dat is op basis van een gerucht/melding van een gemeenteambtenaar, op dit moment is daar nog niet meer over bekend geworden. Klopt het bedrag van 250.000 aan jaarlijkse huur zoals dat bij een ander onderwerp is gevallen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2023 17:43
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #11

Roed en Wit 70 schreef : Op die manier idd een verschil ;-) maar dat is op basis van een gerucht/melding van een gemeenteambtenaar, op dit moment is daar nog niet meer over bekend geworden. Klopt het bedrag van 250.000 aan jaarlijkse huur zoals dat bij een ander onderwerp is gevallen ?


Ik bedoelde inderdaad 'niet betalen' ipv 0 hoeven betalen. De huur zou inderdaad rond de 250k liggen heb ik begrepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2023 13:41
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #12

Dylan schreef :

Roed en Wit 70 schreef : Op die manier idd een verschil ;-) maar dat is op basis van een gerucht/melding van een gemeenteambtenaar, op dit moment is daar nog niet meer over bekend geworden. Klopt het bedrag van 250.000 aan jaarlijkse huur zoals dat bij een ander onderwerp is gevallen ?


Ik bedoelde inderdaad 'niet betalen' ipv 0 hoeven betalen. De huur zou inderdaad rond de 250k liggen heb ik begrepen.

Dat bedrag lijkt me aan de hoge kant en heeft misschien betrekking op de totale huisvestingskosten. Aan de gemeente moet een bedrag betaald worden dat daar niet eens in de buurt komt. Maar o.a. de businessclub wordt van een commerciële partij gehuurd. Dat kost meer dan het huren van het stadion van de gemeente. Dus steeds naar de gemeente wijzen zoals op dit forum en door de voormalige directeur wordt gedaan is niet terecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2023 15:31
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Onderwerp Auteur
Relatie MVV en gemeente Maastricht #13
De "kale" huur bedraagt 75.000. Verder berekent de gemeente iedere noodzakelijke verbouwing van de afgelopen jaren door. 9k hier , 7k zus etc etc. In totaal is MVV een kleine 4 ton kwijt aan de Geusselt. Oa huur kunstgras (45k per jaar!) Buisness club (132k), die de gemeente met een huurconstructie weer doorsluisd naar de eigenaren van de commerciële ruimtes (Bryant)

Dit bovenstaande valt te verifiëren in het jaarverslag.

Het wordt tijd dat er vanuit de politiek, supportersgeledingen en de club een gigantische lobby moet worden opgestart om potverdikkeme waar voor ons geld te gaan krijgen. 400.000 euro per jaar, er zal toch wel ergens een constructie te bedenken zijn dat deze 400.000 een financiering wordt ipv het geld weg te gooien voor deze oude aftandse troep waar Peter Gillis nog geen caravan zou neerzetten!

Houd jij ze dom, houd ik ze arm
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Roed en Wit 70, Ben Salemans, opadiehard, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 02:10 19 juni 2023 02:20 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #14
In de ietwat vage rubriek 'MVV algemeen' gingen de afgelopen dagen enkele berichten over de relatie tussen MVV Maastricht en de gemeente Maastricht. Het leek me zinnig om daar een nieuw onderwerp aan te wijden: 'Relatie MVV en gemeente Maastricht'. Ik heb een aantal berichten uit 'MVV algemeen' overgeheveld naar deze nieuwe rubriek. Ongetwijfeld had ik meer of minder berichten uit 'MVV algemeen' kunnen overhevelen, maar dat werd mij ietwat te ingewikkeld. Daarom heb ik ervoor gekozen om vanaf een bepaald punt of tijdstip ALLE berichten uit 'MVV algemeen' naar 'Relatie MVV en gemeente Maastricht' over te hevelen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 02:11
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #15

webmastersfm schreef : De "kale" huur bedraagt 75.000. Verder berekent de gemeente iedere noodzakelijke verbouwing van de afgelopen jaren door. 9k hier , 7k zus etc etc. In totaal is MVV een kleine 4 ton kwijt aan de Geusselt. Oa huur kunstgras (45k per jaar!) Buisness club (132k), die de gemeente met een huurconstructie weer doorsluisd naar de eigenaren van de commerciële ruimtes (Bryant)

Dit bovenstaande valt te verifiëren in het jaarverslag.

Het wordt tijd dat er vanuit de politiek, supportersgeledingen en de club een gigantische lobby moet worden opgestart om potverdikkeme waar voor ons geld te gaan krijgen. 400.000 euro per jaar, er zal toch wel ergens een constructie te bedenken zijn dat deze 400.000 een financiering wordt ipv het geld weg te gooien voor deze oude aftandse troep waar Peter Gillis nog geen caravan zou neerzetten!

Houd jij ze dom, houd ik ze arm


Hee, webmasterfm, heb jij een link of URL van het jaarverslag?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden