Relatie MVV en gemeente Maastricht

19 juni 2023 02:14
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #16

Ben Salemans schreef :

webmastersfm schreef : De "kale" huur bedraagt 75.000. Verder berekent de gemeente iedere noodzakelijke verbouwing van de afgelopen jaren door. 9k hier , 7k zus etc etc. In totaal is MVV een kleine 4 ton kwijt aan de Geusselt. Oa huur kunstgras (45k per jaar!) Buisness club (132k), die de gemeente met een huurconstructie weer doorsluisd naar de eigenaren van de commerciële ruimtes (Bryant)

Dit bovenstaande valt te verifiëren in het jaarverslag.

Het wordt tijd dat er vanuit de politiek, supportersgeledingen en de club een gigantische lobby moet worden opgestart om potverdikkeme waar voor ons geld te gaan krijgen. 400.000 euro per jaar, er zal toch wel ergens een constructie te bedenken zijn dat deze 400.000 een financiering wordt ipv het geld weg te gooien voor deze oude aftandse troep waar Peter Gillis nog geen caravan zou neerzetten!

Houd jij ze dom, houd ik ze arm


Hee, webmasterfm, heb jij een link of URL van het jaarverslag?


Hier is alles te vinden: www.mvv.nl/IManager/Download/680/138791/...s_MVV_Maastricht.pdf
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 16:46 19 juni 2023 17:19 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #17
In het officieel vastgestelde jaarverslag van MVV Maastricht B.V. over de periode 1 juli 2021 t/m 30 juni 2022 ( www.mvv.nl/IManager/Download/680/138791/...s_MVV_Maastricht.pdf ) trof ik de volgende huurposten aan:



Hieruit maak ik op - hopelijk zie ik niets over het hoofd - dat MVV jaarlijks een kleine 300.000 euro aan de gemeente Maastricht moet betalen voor de huur van het stadion en diverse faciliteiten in het stadion.

En dan te bedenken dat het stadion plus omringende terreinen een paar decennia geleden voor 1 miljoen gulden ofwel 450.000 euro (= plm. 300.000 euro alleen voor het stadion zonder de omliggende terreinen?) aan de gemeente werd verkocht. Dat is toch wel erg veel geld voor een verouderd stadion waarin nog nauwelijks een fatsoenlijke dames-wc te vinden is.

In het stadion is in 2021 een commandopost gebouwd; de kosten daarvan werden voorgeschoten door de gemeente. We lezen daarover in het jaarverslag van MVV op blz. 17: "Vanaf 1 april 2021 is een aanvullende huurovereenkomst van toepassing met betrekking tot de bijdrage in de bouwkomsten van de commandoruimte die door de gemeente Maastricht is gefinancierd. Deze overeenkomst heeft een duur van 20 jaar en eindigt op 31 maart 2041. De jaarlijkse huurprijs bedraagt € 9.815." Die commandopost kost MVV dus in totaal 20 x € 9.815 = haast € 200.000. En dan valt het nog te bezien welke huurprijs de gemeente na 31 maart 2041 gaat vragen...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 18:00
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #18
Ben ik kom ook op die 300.000 uit , en mss zie ik ook iets over het hoofd ( zou zo maar kunnen , ben net zo als jij geen accountant :) )

Ik sta er toch iets anders in , MVV leeft op de pof mijn inziens ! Alles van een beetje investering moet worden gehuurd , geleased of in termijn worden betaalt
De 75000,- euro huur die wordt betaald voor het stadion ( zeg maar het gebouw , daar vind ik dat het geen belachelijk bedrag is) Dat destijds in de afspraak blijkbaar niet is bedongen ( of kunnen worden bedongen ) dat bv faciliteiten zoals kleedlokalen of berging etc in de huurprijs zat daar kun je de Gemeente nu niet op aanspreken . Het is gewoon blijkbaar voor kosten MVV .

Dat het totaal bedrag hoog is ( 300.000) heeft ook te maken , dat MVV werkelijk alles op afbetaling moet " kopen " Want ik neem aan dat van 2041 de commandoruimte wel is afbetaalt ?? MVV heeft geen euro op de bank voor dit soort zaken blijkbaar !( mag ik dat beleid noemen ??)

Ik ben het met je eens dat de WC en overige een schande zijn , ook de stoeltjes en noem maar op , dat is diepe ellende en niet meer van deze tijd . Daar zou de Gemeente iets aan moeten doen ?? ( maar is dat afgesproken , geen idee, wanneer komen die aan de beurt en voor wie zijn de kosten ??)

Hoe dan ook , we moeten kosten maken inzake veiligheid ( camera systemen en commando ruimte ) en we hebben de centen niet , dan "helpt" de Gemeente in ieder geval om het te bouwen en te betalen( voor te schieten voor MVV) ( ik weet ook niet welke verplichtingen de Gemeente daar heeft ( huur/contract MVV) inzake ruimte /financiering etc richting MVV)

Wat moet gebeuren is hoe kan MVV de vaste kosten structureel verlagen , dat geldt ook voor de BC ruimte ( die spant de kroon wat betreft huursom , en dan tel ik het contract ( intern) met YveY niet eens mee) .
Dus er zullen gesprekken ( constructief met de Gemeente moeten komen hierover) , met Hoes in de RVC wat zijn tot nu toe zijn inspanningen hierin en zijn resultaten ?? En hoe staan de politieke partijen ( coalitie en oppositie hierin ) .

Dan op de 2de plaatst en de belangrijkste is dat MVV eens moet ophouden geld uit te geven wat we structureel niet hebben , we leven zoals gezegd veel te veel op de pof en dat leidt hoe dan ook tot problemen voor korte maar ook lange termijn . En zoals ik al eerder schreef we zullen naar bezittingen toe moeten , dus geen trainings veld voor het stadion maar ergens een accommodatie + voorzieningen die van ons zijn ( financiering is een dingetje , maar laat daar de knappen kopen maar eens over na denken )

Dan op de 3de plaatst de inkomsten moeten omhoog , alleen denken vanuit de BVO gedachten en de voetbal gerelateerde gedachte om daar het geld te verdienen gaat een club als MVV ( en tevens geldt dat voor de overige 70% van de BVO's ook ) het niet redden . Het geld moet dus mede buiten het voetbal om verdiend gaan worden , sterker nog totaal off-football . Ik had en heb daar plannen over en ook daar passen de(mede) studenten van het UM ( daar kom ik weer /wordt een beetje eentonig en saai , juist heel goed in ) In de BVO gaan wij het namelijk nimmer voor elkaar krijgen om structureel veel meer inkomsten te verdienen zodat we richting de 4 -5 miljoen begroting kunnen

En de laatste plaatst , laat ik het "voorzichtig omschrijven voordat iedereen weer hier ontploft" laat MVV nu eens wat "zuiniger" en preciezer omgaan met dat kleine beetje goud wat we in handen hebben/hadden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 18:57
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Onderwerp Auteur
Relatie MVV en gemeente Maastricht #19

Ben Salemans schreef :
Hieruit maak ik op - hopelijk zie ik niets over het hoofd - dat MVV jaarlijks een kleine 300.000 euro aan de gemeente Maastricht moet betalen voor de huur van het stadion en diverse faciliteiten in het stadion.


Correct, ik had een ander lijstje waar oa huur ledboarding in was meegenomen (63.000 per jaar) mijn fout.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2023 09:44
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #20
Als we dat lijstje van Ben nemen en die 122.000 van de huur van de businessruimte eraf trekken dan betaalt MVV dus globaal 160.000 aan de gemeente.
Die BC is niet van de gemeente en de gemeente is enkel doorgeefluik dus het is niet reeel dat bedrag bij de 'huur aan de gemeente' te tellen.
160.000 is voor een club als MVV nog steeds een fors bedrag, daar niet van maar we moeten alles wel in perspectief zien.

De kale huur bedraagt 75.000 voor enkel het stadion, dus het veld, tribunes en kleedkamers. Afspraak was dat het 'as-is' gehuurd zou worden. Alle aanpassingen zouden door MVV zelf gedaan moeten worden. Met deze afspraak kon het huurbedrag destijds minimaal gehouden worden. Als het nog lager was zou er sprake kunnen zijn van staatssteun en dat kan natuurlijk niet. We zijn hier niet in kerkrade.

Kennelijk had MVV geen middelen om die noodzakelijke aanpassingen zelf te financieren, zoals verbouwingen en kunstgras en heeft de gemeente daar ook in bijgesprongen. Wat nu als 'huur' in het jaarverslag staat bij de diverse posten (buiten het stadion) lijkt mij eerder rente en aflossing van door de gemeente voorgeschoten bedragen.

Kortom, ik denk dat de gemeente de club vergaand ter wille is geweest. Als iemand iets te verwijten valt ligt dat aan de kant van de tegenvallende inkomsten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2023 12:06
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #21
Het kan natuurlijk geen kwaad om hangende gemaakte afspraken over huur met partijen aan tafel te gaan zitten om te kijken of die afspraken mogelijk aanpassing verdienen. Daar kan MVV alleen maar mee winnen.

Dat we structureel inkomen tekort hebben is al jaren het probleem en al jaren is Napoleon entre nous de eerste om dat te constateren, zodat ik goede hoop heb dat de te dure Geusselt vanaf volgend seizoen eindelijk voor het luttele bedrag van € 15.000.000 omgedoopt wordt tot de Nappie Arena.

Alles opgelost.... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2023 14:24 20 juni 2023 14:31 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #22
Het Napoleon Bonaparte stadion. Het is ff wennen, maar historisch gezien, niks mis mee. Van de andere kant vereist dat wel flinke prestaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2023 15:27
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Relatie MVV en gemeente Maastricht #23
De staat van het stadion is sowieso dramatisch, maar dat ze het vóór het nieuwe seizoen maar goed controleren. Zondagochtend bij training academy viel een reclamebord vanaf het dak Boschpoort op de stoeltjes in vak C. Je moet er niet aan denken als dat tijdens een wedstrijd zou gebeuren....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden