MVV: satellietclub of grote sponsor gaan zoeken?

13 nov 2019 11:56
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV: satellietclub of grote sponsor gaan zoeken? #31
Met het oog op de beneliga

Voeg MVV en Standaard Luik samen . het eerste van MVV-Standard Liege speelt in Liege door de komst van de Beneliga speelt MVV in Maastricht tegen zeer goede ploegen zoals Cercle -Brugge ,Fortuna Zittard Pec Zwolle ,VVV Venlo ,A. s Gent in de eerste divisie in de Benliga ,

Waarom Standaard Liege Maastricht -Luik -Namur zijn aan elkaar verweven al vanuit de 17 eeuw de Maas loopt door dit gebied de huizen zijn gebouwd uit dezelfde stenen ,De taal heeft dezelfde klank en niet het minste de voetballers gedeien hier goed denk maar aan Brulls ,Lavalee en andere
In het gebied Maastricht-Liege -Namur zijn maar weinig prof clubs actief ,Laat de jeugd uit deze gebieden samen voetballen immers de afstanden zijn niet groot er is veel talent en centen in dit gebied.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2019 12:13
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV: satellietclub of grote sponsor gaan zoeken? #32

Tuor schreef : Maastricht is nog te lamlendig om te investeren in een extra zwembad of een fatsoenlijke topsport sporthal.


Ik ben het helemaal met je verhaal eens, maar we moeten ook eens kritisch naar het (top)sportklimaat van "de Maastrichtenaar" kijken.
Bij de Ridderronde weet niemand wie er gewonnen heeft, laat staan wie er meedoet. Het enige dat telt is de gezelligheid met wat bier.
Waarom krijgen we voor dat evenement niet genoeg sponsoren om daar échte toppers te laten starten en lukt dat een Heerlen bijvoorbeeld wel?
Waarom is ons stadion maar matig gevuld met zo'n 3000 toeschouwers, terwijl onze stad toch flink groter is?
Waarom vinden wij voor vrijwel alle sportactiviteiten in onze stad niet genoeg sponsoren om er écht iets van te maken?
Waarom hebben we in Maastricht geen voetbalclubs in de hoogste klassen en lukt dat elders in de provincie wel?

Maastricht is gewoon geen echte sportstad; bestuurlijk zeker niet, maar de gemiddelde Maastrichtenaar ook absoluut niet.
Waarom zouden we dan iets van "derden" moeten verwachten?
Ik vraag me echt af: als we hier een multifunctioneel stadion neerzetten; zou er dan iets significants veranderen qua toeschouwersaantallen?
Stel dat het stadion er is én we spelen ook nog eens goed (misschien wel eredivisie); wat zou de structurele groei zijn?
Ik vrees dat dit tegen gaat vallen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2019 12:31 13 nov 2019 12:34 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
MVV: satellietclub of grote sponsor gaan zoeken? #33

Maosbrögk schreef : Ik vraag me echt af: als we hier een multifunctioneel stadion neerzetten; zou er dan iets significants veranderen qua toeschouwersaantallen?
Stel dat het stadion er is én we spelen ook nog eens goed (misschien wel eredivisie); wat zou de structurele groei zijn?
Ik vrees dat dit tegen gaat vallen...


In een modern stadion met goede faciliteiten en structureel eredivsievoetbal zou MVV tussen de 10.000 en 15.000 man trekken. Zie clubs in enigszins vergelijkbare steden (Zwolle, Almelo, Nijmegen, Alkmaar, Arnhem). Zie onze oosterburen in de eredivisietijd. Ik houd van Maastricht en we zijn een beetje apart in vergelijking met de rest van het land, maar in dit opzicht? Geloof ik echt niet. Ik denk niet dat de gemiddelde inwoner van Zwolle of Nijmegen zo veel minder te doen heeft in zijn stad, zo veel meer om sport geeft.

Ik ben echt geen grote fan van Zwolle maar die hebben het zó slim gedaan qua stadion. Na de bouw konden daar 10.500 toeschouwers in. Zat in de eredivisie meteen gezellig vol. Maar er was bij de bouw rekening gehouden met eventuele uitbreiding en ze hebben het relatief gemakkelijk door de successen uit kunnen bouwen naar 14.000 man. Zoiets zou MVV in dat geval ook moeten doen. Niet meteen te groot, je wilt geen verhaal als in Kerkrade of Arnhem waar een stadion halfleeg staat. Maar wel kunnen groeien als er sportieve successen zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jovkle, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2019 12:42
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV: satellietclub of grote sponsor gaan zoeken? #34

Maosbrögk schreef :

Tuor schreef : Maastricht is nog te lamlendig om te investeren in een extra zwembad of een fatsoenlijke topsport sporthal.


Ik ben het helemaal met je verhaal eens, maar we moeten ook eens kritisch naar het (top)sportklimaat van "de Maastrichtenaar" kijken.
Bij de Ridderronde weet niemand wie er gewonnen heeft, laat staan wie er meedoet. Het enige dat telt is de gezelligheid met wat bier.
Waarom krijgen we voor dat evenement niet genoeg sponsoren om daar échte toppers te laten starten en lukt dat een Heerlen bijvoorbeeld wel?
Waarom is ons stadion maar matig gevuld met zo'n 3000 toeschouwers, terwijl onze stad toch flink groter is?
Waarom vinden wij voor vrijwel alle sportactiviteiten in onze stad niet genoeg sponsoren om er écht iets van te maken?
Waarom hebben we in Maastricht geen voetbalclubs in de hoogste klassen en lukt dat elders in de provincie wel?

Maastricht is gewoon geen echte sportstad; bestuurlijk zeker niet, maar de gemiddelde Maastrichtenaar ook absoluut niet.
Waarom zouden we dan iets van "derden" moeten verwachten?
Ik vraag me echt af: als we hier een multifunctioneel stadion neerzetten; zou er dan iets significants veranderen qua toeschouwersaantallen?
Stel dat het stadion er is én we spelen ook nog eens goed (misschien wel eredivisie); wat zou de structurele groei zijn?
Ik vrees dat dit tegen gaat vallen...



Nee klopt, Maastricht is ook om die reden momenteel geen sportstad. Is ook een beetje een kip-ei verhaal. Is de bevolking maar matig geïnteresseerd omdat er nauwelijks topsport te zien valt in de stad of is er weinig topsport omdat de bevolking matig geïnteresseerd is? Ik denk niet dat de bevolking hier heel anders is wat dit betreft dan elders en dat een gemeente hier wel degelijk een belangrijke rol in zou kunnen spelen door topsport te promoten. Zo'n sporthal, daar hadden handbal interlands kunnen plaatsvinden, volleybal, basketbal, noem maar op. De gemeente had dat kunnen stimuleren. Vanwege andere prioriteiten is dat niet gebeurd.

Hoe dan ook, een multifunctionele bak zou geen enkele garantie bieden op meer toeschouwers. Daarvoor zullen we echt structureel mee moeten gaan doen met de top van de KKD en op termijn promoveren. Ik denk dat er dan wel degelijk iets mogelijk is. Zwolle en Heracles waren 20-25 jaar geleden net zulke zieltogende clubjes als wij nu zijn. Of die het structureel zouden redden in de eredivisie zonder hulp (lage stadionhuur en een rijke voorzitter) weet ik niet, maar ik ben ervan overtuigd dat MVV in dat echelon van clubs, zeg maar tussen plek 10 van de eredivisie en plek 5 van de KKD, zou moeten kunnen meedoen, waarbij de toeschouwersaantallen in eerste instantie waarschijnlijk vergelijkbaar zouden zijn met Fortuna nu en de max zo'n beetje rond de aantallen van Roda in hun goeie tijd zou liggen.

Overigens, voor wat het waard is, ons toeschouwersgemiddelde afgezet tegen dat van andere ploegen die inmiddels tot het meubilair van de competitie behoren dan doen we het nog vrij aardig. Uit mijn hoofd zitten alleen Telstar, Helmond Sport, Top en Eindhoven langer dan wij aaneengesloten in deze competitie (dat laatste is trouwens echt een pijnlijke statistiek zeg...).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2019 13:47
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV: satellietclub of grote sponsor gaan zoeken? #35
045online.nl/belg-vandenhaute-wilde-988-...-miljoen-investeren/

Mischien moet Penders eens bij die Belg gaan polsen........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.249 seconden