Please Log in or Create an account to join the conversation.
Dank voor deze opmerkingen, Jacques. De satellietclub MVV die jij schetst, kan groeien en op een gegeven moment zelfs losgekoppeld worden van die andere grote club. Dat klinkt toch wel goed!Jacques wrote: Ik vond dat toen best wel een goed verhaal – de samenwerking zou namelijk ook op financieel en commercieel vlak zijn, en ook op organisatorisch vlak. Genk zou een sponsorpakket gaan aanbieden voor bedrijven met grensoverschrijdende activiteiten, waarbij ze zowel Genk als MVV zouden sponsoren.
Ik verwachtte natuurlijk niet dat dit wel eventjes 10 miljoen euro aan sponsorgeld per jaar zou opleveren, maar een paar ton per jaar is voor MVV al erg waardevol. Voeg daarbij wat hulp op andere vlakken, wat voor Genk klein bier is maar wat bij MVV gewoon blijft liggen. En dan nog voorrang bij de betere huurspelers. Dit zou MVV wel degelijk op een wat hoger plan kunnen tillen. Als je dan stevig op dat hogere plan zit, en je wilt weer volledig zelfstandig zijn, kun je dat toch gemakkelijk verwezenlijken? Als je als club zodanig bent gegroeid dat huurspelers van Genk geen basisspelers meer zijn, dan snapt Genk toch ook dat je die niet meer opstelt en verhuren ze die aan een andere club.
Waar komt deze stelling vandaan, Ben? Ik heb dit nog nooit gehoord.Ben Salemans wrote: MVV vindt het geen goed idee om een grote sponsor aan te trekken of te benaderen. De vrees bij MVV lijkt dat die sponsor de macht grijpt. Dan verliest MVV zijn onafhankelijkheid en is de club overgeleverd aan de nukken van die sponsor.
Ben Salemans wrote: Dat lijkt me toch algemeen bekend, Boschpoort. (Geen sterk antwoord, ik weet het.)
Los daarvan: dit is toch een aardig discussiepunt/onderwerp? Ik zie allerlei interessante ideeën langskomen.
Vroeger kwam zijn dochter bij ons thuis in de Battalaan als vriendin van mijn oudere zus. Het enige dat ik nu van haar weet, is dat ze in Duitsland woont . Als jonge jongen was je wel door haar gecharmeerd, maar her bleef bij ‘druime’ net als het stadionplan van haar vader dat mede door Rinus Michels was bedacht.SintServaos wrote: Iech zouw ut sjiek vinde es me de femilie Melchior zow benaadere um es ierbetoen aon Leon Melchior, dee un belangrieke rol had beij ut euverleeve vaan us MVV....