Investeerder of overname...

31 juli 2018 23:04
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Onderwerp Auteur
Investeerder of overname... #1
Helaas moet ik constateren dat het steeds moeilijker word om te overleven.
Word het niet eens tijd dat we niet twee mnd gaan speculeren op iets wat bijna onmogelijk word?
Mvv houd al heel lang vast aan het gegeven dat we het wel op eigen kracht kunnen?
Ik begin hier hier steeds meer aan te twijfelen,zoals de voorzitter van greun al zei elke bvo moet een grond beginsel hebben, en dat is helaas een groot aandeel houder oftewel een meerderheids belang in de club hebben.
Ik zak langzaam als supporter weg in een heel diep moeras!
Sinds 98 alleen maar toekomst plannen,kijk naar de seizoens kaarten verkoop!
Zal slap kinken maar overleving is geld,dus ik zet vol in op een grote investeerder,of komt er wat meer los van napoleon...gr opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 07:39
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Investeerder of overname... #2
Als je kijkt naar clubs die zijn overgenomen of waar er een investeerder is (met grootste deel van de aandelen) hadden ze allemaal grote geldproblemen waardoor ze geen andere optie meer hadden om te blijven bestaan. Als "gezonde" club moet je dit dus absoluut niet willen. Dan liever een divisie lager en een veilige club met eigen identiteit dan meer te besteden hebben en waarbij het zomaar opeens voor kan zijn of waarbij er een vreemdelingen legioen (minimaal 15 spelers) komt te staan, waarvan je de namen niet eens kunt uitspreken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, Hugo, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 08:07
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Investeerder of overname... #3
Volgens V.I. is roda jc in onderhandeling met een nieuwe investeerder uit Vaals.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 08:21
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Investeerder of overname... #4
Nou ik denk toch echt dat de meningen hier heel erg in verdeeld zullen zijn.
1 deel zal zeggen, geen investeerder, liever een gezonde club maar dan wel de komende 50 jaar keuken kampioen.
Het andere deel zal zeggen, dan liever een investeerder en ere divisie. dan 50 jaar lang in de 2de divisie te moeten spelen.

Het grootste probleem wat ik in dit verhaal zie, wel erg ruim denkend.
Er is maar plek voor een bepaald aantal clubs in de eredivisie.
Straks zijn er meer clubs dan plaatsen in de ere divisie die behoorlijk wat geld te besteden hebben.
Uiteindelijk krijg je dan ook rijke clubs in de 2de divisie,
Uiteindelijk ga je dan zonder investeerder onderaan de 2de divisie spelen.

Dit is uiteraard ver gezocht maar wie weet wat er over enkele jaren gebeurd is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 08:21
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Investeerder of overname... #5
Niet eens zo’n gekke gedachten van jou opa, je ziet links en rechts investeerders instappen, het succes 30km verderop, en MVV voetbalt al een tijdje niet zo lekker meer. Je bent ongerust over je cluppie.

Zelf denk ik dat ‘zelfstandig MVV’ nog geen gepasseerd station is. Van de 3 pijlers Sportief, Supporters, Commercie is de laatste nu pas in de steigers en veel te lang niet aangepakt. Daar ligt de (laatste?) kans voor de club om structureel meer geld te krijgen. En iedereen is het eens dat alleen geld ons kan helpen. Dat moeten we de kans geven.

In iedere organisatie waar t even wat minder gaat denken mensen, hoe kunnen we beter. Ook bij MVV lijkt afgelopen jaar geëvalueerd te zijn en bekeken waar de knelpunten liggen. Commercie dus!

Thal en zijn team timmeren aan de weg, en een eerste stap lijkt gemaakt. Zie Napoleon, die ingestapt is. Dat is met een reden. Wellicht kan hij nog toelichten waarom dit verhaal van Thal anders aanvoelt bij sponsoren.

Die Commercie wat mij betreft dus eerst volledig benutten zoals Thal nu probeert en dat jaren niet goed gebeurde, dat is nu stap 1. Wie weet van daaruit als het goed gaat plannen voor nieuw/verbouw stadion ontwikkelen...............

Binnen nu en een jaar weten we al heel wat meer.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, opadiehard, jovkle, Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 08:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Investeerder of overname... #6

middenstip schreef : Volgens V.I. is roda jc in onderhandeling met een nieuwe investeerder uit Vaals.



Investeerder is een erg groot word. Ik vond Korotaev al een louche verhaal, wat ik nu lees bij Roda is helemaal drijfzand.

voor de mensen die het interesseert:

www.vi.nl/nieuws/cryptocowboys-azen-op-roda-jc-kerkrade

en de website van dit "bedrijf"

www.libereum.io/

Voor wie niet zelf wil klikken, wat is het bedrijfsplan?

Deze mannen maken een cryptomunt, zoiets als de Bitcoin zeg maar. Hun munt heet Libereum. En ze zoeken investeerders. Met het geld van de investeerders kopen ze clubs op. En dan? Nu komt het briljante plan! Houd je vast!

Because we like to keep it simple. We buy clubs, make Libereum mandatory for tens of thousands of fans and that's it basically.


You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Schapendonk, Tuor, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 08:52
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Investeerder of overname... #7
Nou Jacques, dit is toch een geweldig businessplan!!! Als ieder koempel effe een Libereum (awieje, wie het da?!) rekening opent is het geregeld. Nu zie ik Roda helaas toch nog champions league spelen binnen 5 jaar.

Kunnen wij dit niet ook gaan doen? En dan noemen de munt pak 'm beet de Willycoin! It's so simple.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 08:55 01 aug 2018 08:56 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Investeerder of overname... #8
'Als één dezer dagen onze eerste clubovername een feit is, zal het vertrouwen in onze munt snel toenemen, trekken we nieuwe mensen en zitten we zo op een miljoentje of zeventig'.

Deze quote was toch wel de meest lachwekkende van het hele V.I. artikel
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 09:29
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
Investeerder of overname... #9
Vergis je niet, het opportunisme binnen de cryptocurrency markt is enorm. Stijgingen van 10.000% zijn heel normaal, kijkt niemand van op. Het omgedraaide is trouwens ook waar, je investering kan heel snel verdampen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 09:51
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
Investeerder of overname... #10
Kort en krachtig: zonder degelijke investeerder hebben we geen toekomst. Volgens Fc Groningen voorzitter is het een kwestie van tijd dat alle clubs een particuliere investeerder hebben. Wie daar niet in mee gaat, maakt volgens hem geen kans om te overleven. Je kunt niet voor eeuwig blijven hangen in nostalgie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 09:52
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Investeerder of overname... #11
Misschien komt er nog iemand met Monopoly geld die dat clubje uit Aachen-Nord wil overnemen!!! Erg lachwekkend dit!!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 09:57
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Investeerder of overname... #12
Nou ik wil nogwel even blijven hangen in de nostalgie van gezond beleid voeren ,ik heb nog nooit in sprookjes geloofd en ben er niet slechter van geworden ,doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg op naar een gezond mvv.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 10:19
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
Investeerder of overname... #13
Als de nood het hoogst is is de redding nabij ........Denken ze in Kerkrade en Vaals kennelijk .......Zulke onzin verhalen schaden het Imago van Roda-jc enorm

Ik denk dat het faillesement heel snel komt in Kerkrade .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 10:46 01 aug 2018 10:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Investeerder of overname... #14
Ze blijven het mijnen wel trouw daar in die achterwijk van Heerlen. Natuurlijk is het een lachwekkend het idee, maar als je iets verder denkt is dit wel de perfecte manier om die Dubaiaanse centen de club in de sluizen, het geld achter deze munt is bijna niet traceerbaar, een ideale pijpleiding om de boel wit te wassen. Korotaev hoeft nu geen IBAN nummer meer in te vullen op deze manier, en in het gestorte geld zit al een aandeel.

MVV zal op eigen kracht moeten groeien vind ik. Overnames eindigen in een drama, daar twijfel ik geen seconde over, ook bij de clubs die inmiddels zijn overgenomen. De vraag is niet of het fout gaat, de vraag is wanneer de komende 50 jaar. In België kun je dan nog even een paar certificaten samenvoegen, maar in Nederland kom je nooit meer terug als voetbalclub, dat is helemaal Russisch roulette op deze voetbalbodem. De enige investeerder waar MVV voor open moet staan is van iemand die hier al jaren op de tribune zit, die de emotie in zijn hart heeft zitten. Laat je het aan onbekenden over, dan ga je spelen met de emoties van de supporters, dan zul je vast en zeker prijzen pakken, maar met die prijzen ga je uiteindelijk ook het graf in. Het mooiste van een voetbalclub zijn juist niet de prijzen, maar dat je het plezier kunt doorgeven aan generaties. Als MVV het financieel niet redt om in de toekomst nog bestaansrecht te hebben, trek dan maar gewoon de stekker eruit, ga niet met emoties spelen met één of andere louche Chinees, want de hardste teleurstelling komt meestal na een euforische opleving. Het blijven uiteindelijk sprookjes, en de club is gewoon een product en een middel voor die investeerder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, daan4suz, Schapendonk, Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 11:06
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Investeerder of overname... #15

houtengerard schreef : Ze blijven het mijnen wel trouw daar in die achterwijk van Heerlen.



houten, er zijn van die momenten dat ik je meer dan één dankjewel zou willen geven. Dit is er één.

houtengerard schreef : Natuurlijk is het een lachwekkend het idee, maar als je iets verder denkt is dit wel de perfecte manier om die Dubaiaanse centen de club in de sluizen, het geld achter deze munt is bijna niet traceerbaar, een ideale pijpleiding om de boel wit te wassen. Korotaev hoeft nu geen IBAN nummer meer in te vullen op deze manier, en in het gestorte geld zit al een aandeel.



Hier dacht ik ook al aan. Maar KNVB stelt toch dat zij ten alle tijden herkomst van geld van investeerders willen kunnen controleren? Ik denk sowieso dat dat meer een wassen neus is dan echt beleid maar toch, vanuit dat oogpunt zou KNVB dit model al per definitie moeten verbieden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden