waar is Jacques??

12 dec 2017 19:42
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
waar is Jacques?? #16

Frank Salemans schreef : Ik trek andere conclusies:
- Er mag wel degelijk kritiek gegeven worden, maar doe dat dan onderbouwd en constructief (met de bedoeling iets te verbeteren);
- Mensen posten minder omdat ze zich niet herkennen in de overheersende negativiteit;
- We hoeven helemaal niet te doen alsof alles perfect gaat, want dat is natuurlijk niet het geval.

En als dit een forum is voor overwegend ontevreden fans (en daar lijkt het steeds meer op), dan spreekt mij dit forum gewoon minder aan. Als je 54 jaar naar MVV gaat, dan is er sprake van een relatie met de club. Maar ik houd van deze club en ik kan er gewoon niet goed tegen als ik elke keer weer negatieve verhalen over mijn clubje moet lezen. Ik denk dat de mogelijke sponsoren niet over de streep getrokken worden als ze denken dat deze negativiteit realiteit is.

Verwoorden van gevoelens leidt zelden tot bijstelling van beleid, maar inhoudelijke argumenten en meedenken wel. Zo zie ik het. En als vrijwilliger actief meedoen en bijdragen in de club is voor mij belangrijker dan de meeste praatjes hier op het Forum. Dan bouw je echt aan de club en zie je hoe moeilijk de praktijk is (veel complexer dan menigeen denkt) in plaats van een beschouwing achter je beeldscherm.


Als meerdere mensen ontevreden zijn dan is dat toch zo !!! Dan moet je er iets mee doen !!!! Achter uw kletsverhaal zit enkel emotie, geen realiteit. Open uw ogen meneer salemans en volfg niet de waan van de complimenten van fans die alleen iets positiefs willen horen. Maar goed, ik geef het op, u hebt gewonnen. Je mag hier alleen posten als je het overal mee eens bent. En zo ben ik nu eenmaal niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 20:33 12 dec 2017 20:36 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
waar is Jacques?? #17

krampioen schreef :

Frank Salemans schreef : Ik trek andere conclusies:
- Er mag wel degelijk kritiek gegeven worden, maar doe dat dan onderbouwd en constructief (met de bedoeling iets te verbeteren);
- Mensen posten minder omdat ze zich niet herkennen in de overheersende negativiteit;
- We hoeven helemaal niet te doen alsof alles perfect gaat, want dat is natuurlijk niet het geval.

En als dit een forum is voor overwegend ontevreden fans (en daar lijkt het steeds meer op), dan spreekt mij dit forum gewoon minder aan. Als je 54 jaar naar MVV gaat, dan is er sprake van een relatie met de club. Maar ik houd van deze club en ik kan er gewoon niet goed tegen als ik elke keer weer negatieve verhalen over mijn clubje moet lezen. Ik denk dat de mogelijke sponsoren niet over de streep getrokken worden als ze denken dat deze negativiteit realiteit is.

Verwoorden van gevoelens leidt zelden tot bijstelling van beleid, maar inhoudelijke argumenten en meedenken wel. Zo zie ik het. En als vrijwilliger actief meedoen en bijdragen in de club is voor mij belangrijker dan de meeste praatjes hier op het Forum. Dan bouw je echt aan de club en zie je hoe moeilijk de praktijk is (veel complexer dan menigeen denkt) in plaats van een beschouwing achter je beeldscherm.


Als meerdere mensen ontevreden zijn dan is dat toch zo !!! Dan moet je er iets mee doen !!!! Achter uw kletsverhaal zit enkel emotie, geen realiteit. Open uw ogen meneer salemans en volfg niet de waan van de complimenten van fans die alleen iets positiefs willen horen. Maar goed, ik geef het op, u hebt gewonnen. Je mag hier alleen posten als je het overal mee eens bent. En zo ben ik nu eenmaal niet.



Er is mis met kritisch beschouwen. Dat doen genoeg mensen hier op het forum regelmatig op goed onderbouwde wijze. Jijzelf bijvoorbeeld. Ik ben het vaak niet perse eens met je standpunt, maar lees je berichten wel altijd graag omdat er meestal een onderbouwing in zit. En omdat ze mij ook prikkelen, aangezien het een andere mening is dan die ik zelf heb. En zo zijn er wel meer vaste posters die regelmatig kritische, maar goed onderbouwde geluiden laten horen. Niks mis mee allemaal, heel goed zelfs, daar is een forum voor. Overigens is denk ik iedereen het met je eens dat er dingen anders kunnen en moeten bij MVV. Die zijn er overduidelijk.

Maar wat mij meestal tegen de borst stuit is dat er maar al te vaak bij zogenaamde 'kritische berichten' die door mensen op dit forum gepost worden helemaal geen sprake is van kritisch beschouwen, maar gewoon sprake is van dom geroeptoeter. Gewoon aantoonbare onzin van mensen die van achter hun toetsenbord alleen maar gillen dat alles anders en beter moet. Kut roepen om het kut roepen. En ondertussen geen enkele serieuze oplossing aandragen, overal complottheorieën in zien, alles beter weten. Hierboven loopt iemand te beweren dat de problemen van MVV makkelijk op te lossen zijn. Maar hoe dat dan moet gaan? Geen idee, maar boeien, maakt niet uit, gewoon wat roepen joh. Met andere woorden zeiken, zeuren en verwachten dat anderen er iets mee doen. En ja, dat straalt alleen maar negativiteit uit, omdat het alleen maar zeuren op het internet is, waar verder geen enkele oplossing, geen enkel alternatief, niks proactiefs of wat dan ook uitkomt, en dat wordt dan uitgelegd als zogenaamd kritisch zijn en een signaal willen afgeven. Dat is geen kritische houding, dat is geen signaal, het is gewoon een en al negativiteit. Ik kan goed snappen dat mensen daardoor geen zin meer hebben om iets te posten. En dat is gewoon jammer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Anna D., itsman, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 13:07
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
waar is Jacques?? #18
Ik heb helemaal niks toe te voegen aan de bijdragen van Frank Salemans en Tuor in dit topic. 100% mee eens.
Los van het feit dat ik momenteel heel weinig tijd heb wegens andere prioriteiten en bezigheden, ben ik ook de constante negativiteit beu. Mensen weten niet wat kritisch betekent, getuige ook het antwoord van krampioen hiervoor.
Als iemand het niet met een ander eens is, schijnt dat tegenwoordig alleen nog maar met beledigingen en scheldwoorden geventileerd te kunnen worden.
Niet alleen op het forum maar in de maatschappij als geheel. Zal de tijdgeest wel zijn.
En ja, ook ik ben wat dat betreft niet zonder zonde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 19:59 13 dec 2017 20:03 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
waar is Jacques?? #19
Ik ben het eens met de schrijvers hierboven, de tijdsgeest beloont negatieve subjectieve berichtgevingen die mensen op hun plaats moeten zetten. En dat is helaas de leidraad geworden sinds de komst van het internet. (vroeger uiten deze menselijke trekjes zich via de kerk, de vereniging, of kletswijven uit de straat, dat terzijde)

Maar volgens de logica die hierboven geschreven is mag alleen een componist een lied niet mooi vinden. Mag alleen een architect een gebouw lelijk vinden. Mag alleen een slager het vlees afkeuren. Je mag als supporter dus niet 'onvree' uiten. Puur en alleen dat, want je mag het eindproduct niet beoordelen zonder dat je een constructieve oplossing biedt voor het probleem zelf. Dat is het beeld wat nu geschetst wordt als men een inbreng wilt doen op dit forum, zonder zelf deel te nemen aan de organisatie waar je kritiek op hebt. In het midden gelaten of die kritiek terecht is.

Het is ook niet vreemd dat dit wordt voorgesteld, omdat de meeste van jullie gewend zijn een relatie te hebben met MVV die puur gefundeerd is op goodwill. De meeste van jullie hebben een band met MVV op die manier, daar hebben alle poortjes een gezicht en is MVV een (hechte) vereniging, geen bedrijf, maar een netwerk van gezichten waarbij de kwetsbaarheid gemeenschappelijk bekend is. Maar er zullen ook gebruikers zijn die dit forum willen benutten in de relatie klant <=> bedrijf. Die hier hun 'feedback/beoordeling/recensie' of hoe je het ook wilt noemen, willen neerkladderen op basis van wat ze als voetbaltoeschouwer hebben ervaren. In het midden gelaten of dat zinnige inbrengen zijn of niet. Het is een geluid van een ontevreden klant en aangezien MVV een commercieel bedrijf is, is dat niet misplaatst in mijn ogen. In het midden gelaten of die klant überhaupt tevreden te stellen is. Ook al heeft deze website helemaal niets met MVV zelf te maken en bepalen de eigenaars de spelregels en het klimaat, een echt alternatief is er voor die gebruiker niet, muv facebook. En ondanks dat het vaak onderbuikgevoelens zijn, heeft die kritiek hier heeft weleens bij MVV tot zelfinzicht geleid en kwaliteitsverbetering. Maar ook tot felle kritiek van MVV zelf op dit forum, over de onwaarheden die hier soms verkondigd werden. Het is een soort symbiose vind ik, waarbij het mes aan twee kanten snijdt. Maar ook een belangrijke bron van informatie hoe je als bedrijf in de markt ligt bij je eigen klanten, naast de reacties op de andere sites en natuurlijk langs de lijn.

Ik denk niet dat deze milde vorm van censuur die hierboven werd voorgesteld, de methode is, waardoor je het probleem gaat oplossen. Ik vind gewoon dat de mensen die het clubbeleid waarderen en willen verdedigen (op basis van emotie of ratio) op dit forum, gewoon niet goed hun best doen om het positieve van dit beleid/sportieve resultaat te verwoorden en te verdedigen hier. Probeer maar eens een goed argument dat gestaafd is op zekerheden onderuit te halen met ongefundeerde negatieve kritiek, dat lukt je niet. Luchtkastelen en 'probeersels op goed geluk', dat houdt geen stand bij kritiek en sneuvelt als eerste. Dat is ook de lijn die je de afgelopen weken hier ziet, dat als er een periode van onzekerheid komt waarbij niemand echt weet hoe het tandwiel draait, dat de inhoudelijke discussies hier verdwijnen op het forum. En dat voorkom je niet door hier met rangen te gaan werken, kunstmatig eensgezindheid te kweken, met één of andere erecode te werken of uitgebreide thesissen toe te voegen bij ieder puntje van kritiek dat geleverd wordt. Zo raakt het forum alleen maar uitgestorven. Men moet zich beseffen dat de discussies nooit meer zo hoogstaand als in 2005 zullen worden, want Tante Nel heeft inmiddels ook door wat internet is en hoe een toetsenbord werkt, en meerdere doelgroepen hebben inmiddels dit forum gevonden, die in 2005 nog nooit van internet gehoord hadden. Dat was destijds een unieke eensgezinde doelgroep, zoals zoveel doelgroepen in de begindagen van het internet opkwamen, hun hoogtij vierden en verdwenen in de massa.

Je woorden kracht bijzetten met scheldwoorden of andere verwijten daarentegen is inderdaad het grootste zwaktebod wat er is. Dat hoort hier inderdaad niet thuis. Maar ik zou niet iedereen de mond willen snoeren die niet de vaardigheden heeft om zichzelf onderbouwend te kunnen uitdrukken hier. Het is hun beleving, en buiten de trollen, posten ze hier omdat zij ook van deze club houden. Het is aan de positivo's ze te overtuigen waar hun zienswijze niet klopt. Tenzij er een kern van waarheid in zit, dan ligt het probleem niet in de argumentatie, maar in het belevingsverschil tussen beide partijen. Maar dat is alleen maar een goede voedingsbron voor een hedendaags internet forum vind ik, normaliter moeten daar toch vruchtbare discussies uit voortkomen. Maar dat gegeven beperkt zich de afgelopen twee jaar helaas alleen maar in éénzijdige discussies en gebruikers die langs elkaar doorpraten. Dat herken ik wel in de kritiek hierboven, maar ook dat valt toch niet te regisseren? En waarom zo zwaar tillen aan een ongefundeerde mening hier, terwijl we er op facebook gewoon overheen scrollen?
(persoonlijke mening)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Schapendonk, johan, Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 20:50
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
waar is Jacques?? #20

Boschpoort schreef : Ik heb helemaal niks toe te voegen aan de bijdragen van Frank Salemans en Tuor in dit topic. 100% mee eens.
Los van het feit dat ik momenteel heel weinig tijd heb wegens andere prioriteiten en bezigheden, ben ik ook de constante negativiteit beu. Mensen weten niet wat kritisch betekent, getuige ook het antwoord van krampioen hiervoor.
Als iemand het niet met een ander eens is, schijnt dat tegenwoordig alleen nog maar met beledigingen en scheldwoorden geventileerd te kunnen worden.
Niet alleen op het forum maar in de maatschappij als geheel. Zal de tijdgeest wel zijn.
En ja, ook ik ben wat dat betreft niet zonder zonde.

Ik ben volgens mij altijd heel duidelijk geweest. Ik heb mijn standpunten ook onderbouwd.
1. Er zijn niet genoeg belangrijke bedrijven in Maastricht en omstreken die voldoende interesse hebben in sponsoring van MVV.
2. Het gaat niet om 1 seizoen, en de voetbalresultaten, het gaat om effectief langetermijnbeleid.
3. Wij worden voorbijgestreefd door onze directe concurrenten die andere keuzes hebben gemaakt. (met name FSC).
4. Willen wij groeien zullen wij het beleid van geen schuld en een beetje winst moeten wijzigen. Anders lukt het niet.
Natuurlijk hebben wij pech, met blessures en minder geslaagde aankopen. Maar dat is allemaal tijdelijk. Daar klaag ik niet over.
Ik klaag er over dat er een of geen suksesvol lange termijnbeleid is. Mijn posts hebben niks met negativisme te maken. Eerder met realisme. Ik wil zien dat er daadwerkelijk groei is. Ik wil zien dat de belangrijkste gemeente van Limburg zijn positie inneemt. En dat zie ik niet gebeuren. frustrerend!
Een oplossing? Neem een crisismanager aan die dit project, MVV naar de middenmoot van de eredivisie, aanneemt. Het zou zomaar kunnen lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 22:59 14 dec 2017 23:05 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
waar is Jacques?? #21
@krampioen op al je punten is al antwoord gegeven.. We vallen tot vervelens toe in herhaling maar goed: er is wel degelijk groei te zien in de prestaties van MVV de afgelopen jaren, alleen nu is het wat minder door de blessures. En Fortuna staat voor de 1ste keer in 15 jaar net een paar wedstrijden boven ons, met wat geluk en hulp van een turk waarvan je je kunt afvragen wat die in hemelsnaam voor 'winst' wil genereren uit die club (en wat voor andere achterliggende plannen hij hierbij heeft?).

Ook de oplossing die je aandraagt laat zien dat je het bestuur van MVV grof onderschat. Alsof zo iets totaal niet bij hun opgekomen zou zijn.
Als je niet kunt inzien dat je negatief ipv realistisch bezig bent houdt het op. Er zijn andere forumleden die wel goed gefundeerd kritiek kunnen leveren, als ik bijv. de posts van Houtengerard lees probeer ik met alle wil tegenargumenten te bedenken maar meestal lukt me dat niet. Er is genoeg werk aan de winkel voor MVV, dat weet ik ook wel, maar de oplossingen zijn allemaal niet zo makkelijk als de criticasters hier opnoemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 23:37
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
waar is Jacques?? #22
Beste Jeoff.
Je zegt dat op alle punten antwoord is gegeven. I beg to differ.
Ik wil het niet moeilijk maken, maar kun je mij dan 1 vraag beantwoorden. Als er geen grote sponsoren in Maastricht zijn, hoe kunnen wij dan ooit groeien ? Misschien zie ik het allemaal verkeerd, maar, ik hoor jullie allemaal alleen maar zeggen dat ik negatief ben en dat het allemaal helemaal goed komt. Maar wanneer dan ? En geloof me , ik heb alle respect voor iedereen die zich inzet voor MVV, het grootste respect zelfs, daar hoor je mij ook niets negatiefs over zeggen. Ik scheld niet, beledig niemand, het enige dat ik zeg is dat ik vind dat het beleid moet wijzigen. Als wij zo doorgaan redden wij het niet. Dat is mijn persoonlijke overtuiging. En dat vertel ik ook op dit forum.
Maar goed, het is een mening die niet gewaardeerd wordt, het is een mening die alleen maar leidt tot beschuldigingen. Het zij zo. Ik zal erover zwijgen. Ik blijf vriendjes met je, en slik mijn mening in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 00:01
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
waar is Jacques?? #23

krampioen schreef : Beste Jeoff.
Je zegt dat op alle punten antwoord is gegeven. I beg to differ.
Ik wil het niet moeilijk maken, maar kun je mij dan 1 vraag beantwoorden. Als er geen grote sponsoren in Maastricht zijn, hoe kunnen wij dan ooit groeien ? Misschien zie ik het allemaal verkeerd, maar, ik hoor jullie allemaal alleen maar zeggen dat ik negatief ben en dat het allemaal helemaal goed komt. Maar wanneer dan ? En geloof me , ik heb alle respect voor iedereen die zich inzet voor MVV, het grootste respect zelfs, daar hoor je mij ook niets negatiefs over zeggen. Ik scheld niet, beledig niemand, het enige dat ik zeg is dat ik vind dat het beleid moet wijzigen. Als wij zo doorgaan redden wij het niet. Dat is mijn persoonlijke overtuiging. En dat vertel ik ook op dit forum.
Maar goed, het is een mening die niet gewaardeerd wordt, het is een mening die alleen maar leidt tot beschuldigingen. Het zij zo. Ik zal erover zwijgen. Ik blijf vriendjes met je, en slik mijn mening in.


Ok eerlijk is eerlijk, punt 1 van je vorige bericht staat open. Daar hoorde ik je anders niet over toen MVV op 1 doelpunt na promoveerde vorig seizoen? En dat is juist het punt: De negatievelingen steken altijd weer hun kop op bij de minste tegenslag. Ik geloof er niks van dat je deze negativiteit had geuit als MVV nu zonder het absurde aantal gebleseerden op bijv. de 4de of 5de plek stond.

MVV zal creatief moeten zijn, de samenwerking met Genk is daar een voorbeeld van (die ons alleen maar goed heeft gedaan tot nu toe, zie bijv de verkoop van Croux en wellicht ook Ciranni straks, en het profijt dat we gehad hebben van oa. Peeters). Ook zullen alle mogelijke contacten gebruikt moeten worden zoals nu gebeurt met de prominente ex-spelers. De samenwerking met de gemeente moet verbeteren wat betreft de accomodatie etc etc.

Fortuna heeft alleen gekozen voor samenwerking met de turk omdat ze niet anders konden, omdat ze nu anders failliet waren geweest. Misschien hebben ze wel het winnende lot uit de loterij gevonden met hem, maar ik hou mijn bedenkingen. Wat dat betreft kijk ik nog steeds liever naar een MVV in de Jupiler league dat langzaam groeit dan dat ze zo'n risico nemen.

Maar de de basis (het fundament) van MVV is nog fragiel, dat moge duidelijk zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 05:21 15 dec 2017 05:43 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
waar is Jacques?? #24

krampioen schreef : Ik ben volgens mij altijd heel duidelijk geweest. Ik heb mijn standpunten ook onderbouwd.
1. Er zijn niet genoeg belangrijke bedrijven in Maastricht en omstreken die voldoende interesse hebben in sponsoring van MVV.
2. Het gaat niet om 1 seizoen, en de voetbalresultaten, het gaat om effectief langetermijnbeleid.
3. Wij worden voorbijgestreefd door onze directe concurrenten die andere keuzes hebben gemaakt. (met name FSC).
4. Willen wij groeien zullen wij het beleid van geen schuld en een beetje winst moeten wijzigen. Anders lukt het niet.
Natuurlijk hebben wij pech, met blessures en minder geslaagde aankopen. Maar dat is allemaal tijdelijk. Daar klaag ik niet over.
Ik klaag er over dat er een of geen suksesvol lange termijnbeleid is. Mijn posts hebben niks met negativisme te maken. Eerder met realisme. Ik wil zien dat er daadwerkelijk groei is. Ik wil zien dat de belangrijkste gemeente van Limburg zijn positie inneemt. En dat zie ik niet gebeuren. frustrerend!
Een oplossing? Neem een crisismanager aan die dit project, MVV naar de middenmoot van de eredivisie, aanneemt. Het zou zomaar kunnen lukken.


MVV is een club die net uit de rode cijfers is gekropen. Even wat commentaar bij je 4 punten:
ad 1: Er zijn, volgens jou, weinig belangrijke bedrijven die hun geld in MVV steken. Tja, wat moet ik of MVV met zo'n opmerking? De constatering klopt. Dacht je nu werkelijk dat MVV dat niet wist? Kom met een voorstel om dit te veranderen. Niet zeuren, maar handen uit de mouwen!
ad 2. Je bent voorstander van een effectief langetermijnbeleid. Wat moet ik of MVV daarmee? Dat is een obligate, niet effectieve, opmerking waar niemand iets mee opschiet. Kom met een realistisch voorstel (rekening houdend met de wankele, maar gelukkig net positieve, financiële situatie van MVV) om dit te verbeteren. Elk positief, opbouwend voorstel, hoe klein dat misschien ook is, is welkom.
ad 3. MVV wordt volgens jou voorbijgestreefd door andere clubs, zoals FSC, die andere keuzes hebben gemaakt. Tja, wat moet MVV nu met zo'n opmerking? Moeten we Fortuna volgen en MVV verkopen aan een of andere vage buitenlandse investeerder? Wat heeft MVV aan deze derde constatering?
ad 4. Volgens jou moeten we/MVV het beleid van geen schuld en een beetje winst wijzigen; anders lukt het (groei, de stap naar de eredivisie?) volgens jou niet. We komen net uit de shit van plm. 15 jaar schulden. En dan stel jij voor om financiële risico's te nemen? Ik begrijp je gedachte, maar ik wil je er wel op wijzen dat MVV de afgelopen 15 jaar één ding geleerd heeft: geen uitgaven doen die niet stroken/overeenkomen met de inkomsten.

Kortom: ik heb begrip voor je vier punten, maar in die vier punten verwoord je helemaal niks opbouwends. En aan opbouwende commentaren he ft MVV nu net behoefte! Het is zo gemakkelijk om kritiek te leveren op het armlastige MVV. Ja, het beleid moet beter. Enzovoorts. In de 4 punten die je noemt, zie ik niks opbouwends, alleen maar geklaag of constateringen waar MVV niks mee opschiet. Hee, ik zie dat je een slimme schrijver bent. Gooi het roer om: kom niet met negatieve constateringen, maar presenteer opbouwende voorstellen. Gebruik je intelligentie om MVV verder op te bouwen!

Waarom ik hier minder schrijf? Ik ben het negatieve gezeur over MVV op dit forum, mvvfans.nl, de permanente stroom van negatieve berichten, helemaal beu. Dit is een forum van en voor MVV-fans die MVV een warm hart toedragen. Steeds vaker zie ik negatieve berichten over mijn clubje op mvvfans.nl. Steeds meer zie ik bijdragen waaruit een negatieve houding ten opzichte van het MVV-bestuur blijkt. Dan komt er bijvoorbeeld een tip als: "MVV moet een rijke sponsor zien te vinden". Nee, daar had het MVV-bestuur niet eerder aan gedacht...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, jovkle, De Zwarte Vogel, peeke, ASR, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 07:19 15 dec 2017 07:22 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
waar is Jacques?? #25

Ben Salemans schreef :

krampioen schreef : Ik ben volgens mij altijd heel duidelijk geweest. Ik heb mijn standpunten ook onderbouwd.
1. Er zijn niet genoeg belangrijke bedrijven in Maastricht en omstreken die voldoende interesse hebben in sponsoring van MVV.
2. Het gaat niet om 1 seizoen, en de voetbalresultaten, het gaat om effectief langetermijnbeleid.
3. Wij worden voorbijgestreefd door onze directe concurrenten die andere keuzes hebben gemaakt. (met name FSC).
4. Willen wij groeien zullen wij het beleid van geen schuld en een beetje winst moeten wijzigen. Anders lukt het niet.
Natuurlijk hebben wij pech, met blessures en minder geslaagde aankopen. Maar dat is allemaal tijdelijk. Daar klaag ik niet over.
Ik klaag er over dat er een of geen suksesvol lange termijnbeleid is. Mijn posts hebben niks met negativisme te maken. Eerder met realisme. Ik wil zien dat er daadwerkelijk groei is. Ik wil zien dat de belangrijkste gemeente van Limburg zijn positie inneemt. En dat zie ik niet gebeuren. frustrerend!
Een oplossing? Neem een crisismanager aan die dit project, MVV naar de middenmoot van de eredivisie, aanneemt. Het zou zomaar kunnen lukken.


MVV is een club die net uit de rode cijfers is gekropen. Even wat commentaar bij je 4 punten:
ad 1: Er zijn, volgens jou, weinig belangrijke bedrijven die hun geld in MVV steken. Tja, wat moet ik of MVV met zo'n opmerking? De constatering klopt. Dacht je nu werkelijk dat MVV dat niet wist? Kom met een voorstel om dit te veranderen. Niet zeuren, maar handen uit de mouwen!
ad 2. Je bent voorstander van een effectief langetermijnbeleid. Wat moet ik of MVV daarmee? Dat is een obligate, niet effectieve, opmerking waar niemand iets mee opschiet. Kom met een realistisch voorstel (rekening houdend met de wankele, maar gelukkig net positieve, financiële situatie van MVV) om dit te verbeteren. Elk positief, opbouwend voorstel, hoe klein dat misschien ook is, is welkom.
ad 3. MVV wordt volgens jou voorbijgestreefd door andere clubs, zoals FSC, die andere keuzes hebben gemaakt. Tja, wat moet MVV nu met zo'n opmerking? Moeten we Fortuna volgen en MVV verkopen aan een of andere vage buitenlandse investeerder? Wat heeft MVV aan deze derde constatering?
ad 4. Volgens jou moeten we/MVV het beleid van geen schuld en een beetje winst wijzigen; anders lukt het (groei, de stap naar de eredivisie?) volgens jou niet. We komen net uit de shit van plm. 15 jaar schulden. En dan stel jij voor om financiële risico's te nemen? Ik begrijp je gedachte, maar ik wil je er wel op wijzen dat MVV de afgelopen 15 jaar één ding geleerd heeft: geen uitgaven doen die niet stroken/overeenkomen met de inkomsten.

Kortom: ik heb begrip voor je vier punten, maar in die vier punten verwoord je helemaal niks opbouwends. En aan opbouwende commentaren he ft MVV nu net behoefte! Het is zo gemakkelijk om kritiek te leveren op het armlastige MVV. Ja, het beleid moet beter. Enzovoorts. In de 4 punten die je noemt, zie ik niks opbouwends, alleen maar geklaag of constateringen waar MVV niks mee opschiet. Hee, ik zie dat je een slimme schrijver bent. Gooi het roer om: kom niet met negatieve constateringen, maar presenteer opbouwende voorstellen. Gebruik je intelligentie om MVV verder op te bouwen!

Waarom ik hier minder schrijf? Ik ben het negatieve gezeur over MVV op dit forum, mvvfans.nl, de permanente stroom van negatieve berichten, helemaal beu. Dit is een forum van en voor MVV-fans die MVV een warm hart toedragen. Steeds vaker zie ik negatieve berichten over mijn clubje op mvvfans.nl. Steeds meer zie ik bijdragen waaruit een negatieve houding ten opzichte van het MVV-bestuur blijkt. Dan komt er bijvoorbeeld een tip als: "MVV moet een rijke sponsor zien te vinden". Nee, daar had het MVV-bestuur niet eerder aan gedacht...



Om onze sores in perspectief te plaatsen: wie wil weten wat negativiteit in de reinste zin van het woord betekent, moet even een kijkje nemen op het prikbord van onze Oosterburen. Een greep uit de laatste 24 uur:

-Zo'n opmerking zegt denk ik meer over jou eigen tekortkomingen dan mijn IQ. Ouwe internethooligan.
-En droeftoeter? jij krijgt wat harrie vermeegen trekjes, holmaatje van je, pannekoek!
-Palingboer RAUS
-Deze site is kapot gemaakt door de webmasters hier. Een gedrocht is het geworden dit prikbord.
-Precies, anoniem achter je pc. Hem dat recht in z´n gezicht zeggen is wat anders

Verder meerdere keren per dag:
-het vertrek van de trainer eisen(met een fatsoenlijke trainer staat 045 namelijk in het linkerrijtje)
- het vertrek van de halve selectie eisen
- de KNVB beschuldigen van anti-Roda hetze
- elkaar beschuldigen van internethooliganisme en hoe men elkaar niet meer serieus kan nemen
- Hoop uitspreken op de terugkeer van Korruptaev, deze is namelijk onschuldig. Hallo, ben je nooit in Dubai geweest? Daar belandt iedereen in de cel
- Af en toe passeren er welgemeende adviezen aan de directie de revue: zoals een linksbenige back van 1.72 centraal in het centrum posteren, Jens Toornstra huren of Malki een contract aanbieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 09:46
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
waar is Jacques?? #26

krampioen schreef : Als er geen grote sponsoren in Maastricht zijn, hoe kunnen wij dan ooit groeien ?


Daar wil ik best even op reageren.
Zolang wij ons enkel richten op de Maastrichtse sponsoren kunnen we inderdaad vaststellen dat wij niet zullen groeien.
We zullen echt buiten de stadsmuren moeten kijken. Niet alleen op gebied van sponsoring maar ook voor wat betreft de achterban.
Maastrichts chauvinism heft zeker zijn charme maar het moet niet 'eng' worden en anderen uitsluiten.
Er zal een grote, regionale of landelijke, sponsor gevonden moeten worden.
Het blijft een vicieuze cirkel die eens doorbroken moet worden:

beter prestaties - meer sponsoren - meer geld - betere spelers - betere prestaties etc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 11:18
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
waar is Jacques?? #27
En zo komen we naar aanleiding van de mening van Boschpoort op wellicht een nieuw interessant topic, dat nogal wat stof zou doen opwaaien op dit Forum: ontwikkeling van MVV is veel beter mogelijk als de wat chauvinistische Mestreechse mentaliteit wordt losgelaten en ook buiten de stads-, provinciale en nationale grenzen naar achterban en sponsoren wordt gekeken. De strikt Maastrichtse identiteit zou een verdere groei mogelijk in de weg kunnen staan.

Daarnaast wil ik in deze (interessante en respectvolle) discussie van dit topic toch de gedachtengang van Houtengerard memoreren: je mag ook kritiek hebben op de club zonder dat je meteen een oplossing hebt. Daar is een Forum ook voor. Het wordt alleen vervelend als dit zwaar de overhand gaat krijgen. En zo negatief ervaar ik de sfeer op dit Forum nog niet. Een Forum met alleen positieve geluiden is ook saai en weinig lezenswaardig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 11:41
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
waar is Jacques?? #28
Het een mag t ander niet uitsluiten Frank. Iets meer buiten de ‘walmoer’ kijken, maar wéll die identiteit van Mestreechse volksclub behouden. Waar de echte sjeng een verbinding mee voelt maar ook de man uit Meerssen en Margraten.

Het is in de voetballerij lastig voor bestuurders om alle stakeholders tevreden te stellen en houden. MVV probeerde na 2010 de gemeente tevreden te houden met ‘maatschappelijk’, maar verloor de binding met de supporter uit t oog. Men ging vervolgens de supporter tevreden stellen met voetbal op 1 en banden aanhalen met supporters, maar de potentiële sponsoren voelen nog geen binding, kunnen zich blijkbaar niet spiegelen aan onze club.

Welk imago wil je uitstralen? Onze soms grillige achterban is een kracht maar ook soms een zwakte, als je t vanuit sponsor-oogpunt bekijkt.

Of misschien willen sponsoren niet zo aanhaken omdat ze een duidelijke groei-visie missen? Uitspreken over X aantal jaar eredivisie kan sponsoren trekken maar is ook zeer gevaarlijk gebleken en werkt lang niet altijd in de voetballerij. Dus ik kan me de spagaat van bestuurders daarin voorstellen, de achterban rekent je immers aan beide fronten af.

Lukt het je als club alle stakeholders tevreden te stellen en als een blok met duidelijke visie te opereren waar nieuwe sponsoren zich in herkennen dan gaan we vanzelf die groei zien.

Ik voel/zie helaas bij een te grote groep supporters wantrouwen richting de organisatie en bestuur van MVV. Daar moeten we iets mee als club. Van wantrouwen naar vertrouwen.

Nogmaals, van wantrouwen naar vertrouwen.
Alleen dan gaat onze droom lukken mensen.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 12:51
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
waar is Jacques?? #29
V'r dwale aof vaan 't oonderwerp, boe dus nog steeds niemes antwoord op heet gegeve? Boe is Jacques? Niemes dee häöm kint en 't verlossende antwoord heet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 14:03
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
waar is Jacques?? #30
Jacques: Laatst ingelogd: 24 nov 2017 06:01

21 dagen geleden alweer... ik begin me ook zorgen te maken nu...

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden