waar is Jacques??

10 dec 2017 10:55
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Onderwerp Auteur
waar is Jacques?? #1
Wat is er aan de hand met onze Jacques?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 15:23
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
waar is Jacques?? #2
Cousteau ?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 19:38
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
waar is Jacques?? #3
Ik denk dat Jacques (voorlopig?) klaar is met de negativiteit in de breedste zin van het woord op het forum. Men is ontevreden over de selectie, over de staff, over het geld, over de toenemende Fortuna forumleden die uitlokken in plaats van fatsoenlijk het gesprek aan gaan. Ik merk dat ik jarenlang dagelijks diverse keren op de voorpagina van deze site keek of er nieuwe berichten waren, maar tot voor kort is dit ook veel minder geworden. Ik zie namelijk steeds minder nieuwe berichten gepost worden. Het is dus niet alleen Jacques die wegblijft, maar blijkbaar nog meer forumleden. Of het blijft bij kijken en hebben op dit moment de drang niet om te reageren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 20:59
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
waar is Jacques?? #4
En waar is Boschpoort?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 22:02
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
waar is Jacques?? #5
En waar is Dixi?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 22:39
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
waar is Jacques?? #6
En MVV4life
En Gaston satijn
En peter pan
En Jim cemint
En wat dachten we van Anna D

Etc etc.

Karakter ik denk dat je gelijk hebt, men zeikt de club idd erg af. Of men wegblijft omdat men MVV even zat is, of vanwege t gezeik op dit forum, laat ik in t midden.

Maar vele supporters die ik wel eens vraag naar dit forum, zeggen : dit is een zeik forum. Zo jammer!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 23:10
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
waar is Jacques?? #7
Idd Boe is dat Feeske. Ik weet van Boschpoort toevallig dat hij het simpelweg te druk heeft maar kan over de rest niet oordelen. Denk wel dat de klagers de overhand hebben op het forum en vraag me af of dit niet meer kwaad doet dan goed voor MVV.

Opbouwende kritiek is op zich goed, en er zijn voorbeelden van forumleden die dit goed kunnen verwoorden. Echter, alleen maar negatief geklaag is nergens goed voor. Ik ben zelf een geboren optimist en besef dat dit enigszins naief kan overkomen, maar de zin gaat me idd wel over als ik de laatste tijd het forum lees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 11:00
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
waar is Jacques?? #8
Niet verkeerd bedoelt, maar dit is iets wat ik al langer loop te roepen: constant zeiken als het niet goed gaat, maar als het goed gaat hoor je ze niks zeggen.

Ik kijk ook steeds minder op dit forum en dat is jammer. Geen zin om constant dat negatieve gedoe te lezen en om vervolgens uit mijn slof te springen naar iemand waar je dan achteraf spijt van hebt.

Daarnaast is inderdaad de inbreng van leden van "andere clubs" geen toegevoegde waarden. Voor deze, enkele uitzonderingen daar gelaten, geldt het andersom: als het slecht gaat komen ze zich melden. Maar ja, dat is nu eenmaal het gevolgvan een open forum.

Ik weet niet goed wat hier tegen te doen is. Her wordt inderdaad steeds minder leuk om actief te zijn op dit forum. Maar goed, ik zal nog blijven lezen, plaatsen en schoppen tegen de negatieve reacties. Als het niet meer kan hoor ik het wel!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 14:08 12 dec 2017 14:13 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
waar is Jacques?? #9
Dat is toch allemaal niets nieuws? Als je de afgelopen jaren naar dit forum kijkt dan zie je dezelfde curve in beleving als op het veld. Nu identiek weer aan een aantal jaren geleden, toen na een stormachtige periode, weer een periode van rust kwam. Het dieptepunt lag ergens rond 2013 toen nog maar drie berichten per week gepost werden, daar zitten we gelukkig nog niet op. Vorig voorjaar vloog deze site door haar bandbreedte heen, nu heb je denk ik nog ruimte over om 'the piratebay' te hosten. Dat ligt allemaal aan de negatieve reacties hier? Niet aan de resultaten van de beminde voetbalclub? Kijk eens naar andere MVV platforms, ook daar kelderen de reacties gigantisch sinds oktober. Er worden gewoon geen mijlpalen gecreëerd waarover gesproken kan worden. Waar moet je het inhoudelijk over hebben als het voetbal onverzorgd is? Er niemand echt uitblinkt dit seizoen? En niemand weet hoe de tweede seizoenshelft er komt uit te zien? En wat het nieuws van de dag rondom MVV? Dat komt allemaal wel weer terug hoor, zoals het al vaker is teruggekomen en weer weggegaan. Dat hoort bij de beleving en atmosfeer. In mei loopt er weer een grote zwerm achteraan mee in de corteo, die zich vol trots op de borst en het clublogo aan het slaan zijn. En in december zijn ze weer de kritische neutrale toeschouwer als station eredivisie weer eens niet bereikt is. Of omdat hun gehate concurrent het onverwacht beter doet. Ook dat is de doelgroep van mvv, dit forum en andere sociale media. Ook dat is externe beleving.

En over negatieve ladingen gesproken, als je de reacties op de andere platformen iedere dag mag geloven, kunnen we ons beter uitschrijven bij de kamer van koophandel. Alleen maar afgeven op de trainer, het bestuur, zonder dat ze de spelregels snappen rondom de club. Nee, dat is lekker constructief discussiëren. Zelfs in de besloten groepen ligt al maanden de nadruk op de negatieve tendens .

Zodra het weer goed gaat op het veld, komt die beleving vanzelf weer terug. Het is lastig om iets negatiefs te schrijven, over iets positiefs. Andersom is het nog veel moeilijker. Dat is wat er nu gebeurt, maar als er toch voetbal in deze ploeg zit en MVV vrijdag weer drie punten weet te pakken, dan is de beleving plotseling weer helemaal anders hier, want dan komt er weer een mijlpaal in zicht, dan gaan mensen weer tellen, rekenen en hopen. En dat is waar je eigenlijk als club het hele seizoen moet zitten, maar dat zijn maar weinig clubs die dat jaarlijks halen, dat je van wedstrijddag naar wedstrijddag kunt leven.

Er kunnen trouwens 1001 factoren zijn waarom iemand 'even' niet reageert met zijn account. Daar kun je natuurlijk je eigen interpretatie aan proberen te geven, dat doen ze bij Astro TV en het magazine De Privé ook, en is blijkbaar volkomen legaal in dit land. Maar het kan ook vanwege die 1000 andere oorzaken zijn, die helemaal los 'kunnen' staan van MVV of dit forum. Waarbij overlijden of detentie natuurlijk één van de ergste uitkomsten kunnen zijn. Wat niet te hopen is, ik lees de inbrengen van Jacques graag. Maar laten we ophouden dit forum en haar gebruikers te veroordelen voor het hebben van andere standpunten of je eigen standpunten te verheerlijken als zijnde de absolute waarheid. Een open forum, betekent ook een gelijkwaardige en respectvolle discussie, die zich vaak voltooid zonder eindconclusies. Gaat iemand daar te ver in, of kruist men een grens, dan zal er gewoon worden ingegrepen, ook in de Fortuna discussie. Dat is in het verleden gebeurd en zal ongetwijfeld in de toekomst ook weer gaan gebeuren. Hoewel daar wel een grens (licht) werd aangetikt vind ik.

Kijk naar de samenleving, kijk naar de politieke verdeeldheid in dit land, niemand heeft één mening over een onderwerp. Ook niet dit forum en zelfs niet in de wetenschap. Toch zul je elkaar de ruimte moeten laten voor een andere inbreng. De één verwerkt een nederlaag als een stervende zwaan, de ander plukt een bloem en huppelt hoe roodkapje verder naar het volgende duel. Ook dat is een beleving die bij het voetbal hoort. Kijk maar eens op de andere forums van clubs uit het rechter rijtje, daar zie je precies hetzelfde. Andersom belicht is wegkijken omdat de realiteit te confronterend binnenkomt weer een eigenschap die de negativo's hier op het forum weer tegen de schenen schopt. En zo zul je nooit iedereen tevreden kunnen stellen hoe een discussie hier verloopt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, johan, Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 14:11
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
waar is Jacques?? #10
Iech leef nog, mèh good um te leze dat iech nog neet vergete bèn..

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Bieske, middenstip, johan, Tuor, De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 14:50 12 dec 2017 14:54 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
waar is Jacques?? #11
Tja, het is de tijd waarin we leven. Kijk op andere fora, op facebook, kijk naar de reacties bij nieuwsberichten op krantensites en dergelijke, het enige wat veel mensen nog kunnen is zeiken en negatief doen. Cynisme viert de boventoon. De rol van onheilsprofeet ('ik heb altijd al gezegd dat het fout zou gaan') vinden veel mensen schijnbaar ontzettend prettig. Dat is niet iets van alleen dit forum, maar gebeurt over het hele internet. Het web is door de opkomst van sociale media langzaam aan het veranderen in een onophoudelijke waterval van negativiteit. Negativiteit die in de meeste gevallen slechts gebaseerd is op een onderbuikgevoel en de waan van de dag. Alles is zwart-wit, nuance bestaat niet meer. Feiten doen er niet meer toe, alles wat niet in het eigen straatje past is fake news. Het maakt niet uit als er aantoonbaar flauwekul geschreven wordt, dat is immers prikkelen, prikkelen is namelijk het hoogste doel in de samenleving. Wie het niet met de negatieven eens is is blind, een schaap of niet kritisch genoeg. Vanuit de luie stoel weten velen alles beter dan wie dan ook, dus kan men onbeperkt genadeloze kritiek hebben op alles wat gebeurt, ondertussen met geen enkele oplossing komend en geen enkel initiatief nemend om ook maar iets te veranderen. Welkom in 2017.

Dit is een internetwijd probleem, en logischerwijs dus ook terug te zien op dit forum. Het verleden wordt vaak nogal geïdealiseerd, maar ik het toch sterk het idee dat het niveau van het forum gewoon gedaald is vergeleken met enkele jaren geleden, toen hier vaak uitgebreid en op de inhoud gediscussieerd werd en waarbij allerlei ideeën ontstonden om MVV verder te helpen. MVV is zelfs min of meer een keer gered geworden meen ik door initiatieven die op dit forum ontstonden. De toon is tegenwoordig gewoon negatiever. Tekenend is dat een 2-4 overwinning in Dordrecht slechts een handvol reacties oplevert, waarbij een aantal met een behoorlijk negatieve ondertoon. Niet alleen hier, ook op andere MVV gerelateerde discussieplatformen gebeurt dit (facebook bijvoorbeeld, daar is het nog veel erger). Of ander voorbeeld. MVV organiseert geen oefenwedstrijden in eigen stadion? Reacties: boe, kut MVV waarom heb ik die 1902 seizoenskaart dan? MVV organiseert een oefenwedstrijd tegen een tweede-divisionist? Reactie: boe, kut MVV, ga een spits regelen, organiseer een wedstrijd tegen Real Madrid etc. Het is nooit goed. Nu heeft eea natuurlijk ook gewoon te maken met de resultaten en de teleurstelling daarover (en dat verandert ook wel weer als de resultaten beter worden). Maar ook toch valt op dat vaak elke nuance en realiteitszin ontbreekt.

Eea is ook gewoon onderdeel van een groter probleem. Het internet heeft heel, heel veel goeds gebracht voor de mensheid, maar is meer en meer aan het verworden tot een vrijplaats om ongenuanceerd te zeiken en te klagen. En dat is gewoon ontzettend jammer. Maar goed, laten we hopen dat met betere resultaten de negatieve reacties hier vanzelf minder worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 15:49
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
waar is Jacques?? #12
Welk Media brengt dat geen gezeiks met zich mee?

Kranten / nieuws staan 9/10 vol met negatief nieuws of mensen die ergens over klagen.
twitter / facebook ongeveer 50% van de post is klagen over iets
Alle bijeenkomsten die mensen organiseren is om te klagen over iets en uiteindelijk met een oplossing / verbetering te komen.
maar alle begint met het geklaag over iets.

Dat het niet prettig is om constant alleen maar negatieve post te lezen is begrijpelijk.
Maar om nou te doen alsof alleen het MVV forum zo is vind ik een beetje erg scheef.

Het feit dat we zeuren om een spits, komt omdat MVV al jaren niet in staat is een Spits te komen die daadwerkelijk kan scoren en die met zijn goals boven de rest uitsteekt.
Zolang MVV dit beleid ( zo laat mogelijk inkopen ) blijft hanteren zal er nooit echte kwaliteit naar MVV komen. Dan moet je al geluk hebben met Huur of spelers die komen uit een blessure. zoals labylle, hier hebben we nog wat aan kunnen verdienen.

Is klagen dan terecht, ja en waarom. omdat er anders niets veranderd.
Ik geef een voorbeeld, stel je doet zelf iets niet correct ( of het kan beter ), echter doe je dit al jaren. Zolang niemand je hier op aanspreekt of attendeert zul je het gewoon op de zelfde manier blijven doen. Zo geld dat ook voor MVV.
We moeten letterlijk MVV vragen om stoeltjes te poetsen, Gouden stikkers te plakken, Spitsen aan te kopen en ga zo maar door.
Dit hoort MVV uit zich zelf te doen, zonder dat de achterban hier om hoeft te vragen.
Zo zijn er tig talen zaken die van uit MVV beter moeten en makkelijk kunnen.
Echter hebben wij niet de mogelijkheid dit aan te passen, de enigste optie is het maken van een post op een forum. In dit geval het MVV forum.
in de hoop dat ze het lezen en onthouden en wellicht iets aan veranderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 17:02
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
waar is Jacques?? #13
Het betreft niet alleen Jacques; ook andere mensen met een dosis humor, relativering en optimisme zie ik minder schrijven (waaronder Aajt Wief, Boschpoort, Fabrice, Mr. Sjaan). Ik merk zelf ook dat ik minder vaak en minder graag op het Forum kom. Ik ervaar de stemming niet zo zeer als kritisch, want op zich is daar natuurlijk niets mis mee. Zeker niet als die kritiek opbouwend is. Maar soms ervaar ik dat kritiek overslaat in cynisme/ sarcasme en dan wordt het minder leuk om te lezen. Om niet te zeggen: vervelend.

Soms lijkt daarbij sprake van enige zelfoverschatting t.o.v. denk- en strategisch vermogen van directie, bestuur en technische staf. Welgemeende adviezen doen mij dan de wenkbrauwen fronsen: “Zoek een nieuwe geldschieter!”. Nee, daar zullen ze nog niet aan gedacht hebben…..

En soms is het ook wat gelijkhebberig. Kijk, als je begin augustus voorspeld had dat het dit seizoen minder zou gaan, dan had iedereen je eind september uitgelachen, omdat MVV toen zeer goed voetbal speelde met een complete selectie. Maar als dan enkele cruciale spelers wegvallen, dan is dat pure pech. Een club van het kaliber van MVV kan het wegvallen van iemand als Ippel niet gebruiken; Ippel laat al zijn medespelers 10% beter spelen en harder werken door het goede voorbeeld dat hij geeft. Hebben de voorspellers het dan goed gezien aan het begin van het seizoen?

MVV heeft een begroting van 2,2 miljoen en kan die maar een keer uitgeven. Kies je voor de breedte, dan loop je er tegenaan dat je geen echte sterren of spelbepalers hebt. Kies je voor enkele kwalitatieve impulsen, dan loop je het gevaar dat je bij blessures geen gelijkwaardige vervanger hebt. Ik bedoel maar: in een seizoen krijgen criticasters vroeg of laat altijd wel een deel van hun gelijk. Maar ik vind dat gelijk dan niet zo interessant.

We hebben de play-off tegen Roda JC verspeeld vanwege een met name falende voorhoede, want als team speel je in twee wedstrijden beter. Die voorhoede is dan ook (mijns inziens terecht) compleet vervangen. Ik denk nog steeds dat dit een verbetering is, maar het is moeilijk oordelen als de motor van het team afwezig is. Blijkbaar kunnen die nieuwelingen dat nog niet helemaal opvangen. En als het dan een keertje wel lukt tegen Jong Fc Utrecht uit, dan lees ik nog steeds zure analyses dat ze er niets van bakken. Ik houd van meer nuchtere analyses zoals die van Tuor: bekijken wat er speelt en niet te snel oordelen in termen van goed of fout.

Wat extra meespeelt is dat Fortuna het zo goed doet. Het is hen gegund, want die supporters zijn wel de afgelopen tien jaar door een hel gegaan. Geef MVV een flinke zak met geld erbij en het gaat ook beter. Maar MVV is wel volkomen onafhankelijk. Als die Turk uiteindelijk geld wil zien, dan zal de Hosanna-stemming minder zijn. Maar het is wel zout in de wonde van het mindere spel de laatste twee maanden. Misschien dat dit ook een beetje de negatieve stemming verklaart (pure jaloezie): het gaat beter met Fortuna en minder met MVV. Nou, ik vind die basis bij Fortuna nogal mager, maar ik hoop voor hen dat Isitan Gün meer doet dan alleen geld erin pompen (voor uiteindelijk eigen belang), want anders is de club helemaal aan zijn nukken overgeleverd. En dat wil ik in ieder geval nooit meer bij MVV.

Ik hoop dat enkele oudgedienden de draad weer oppakken met het schrijven van humoristische, constructief-kritische stukjes. Want MVV staat er echt niet zo beroerd voor als ik soms ervaar na het lezen van dit forum. Ik denk dat als het voetballend vermogen weer terugkomt (en dat ze het kunnen, hebben we allemaal gezien de eerste zes weken) als diverse geblesseerden genezen zijn, dat we nog wel degelijk een spetterende tweede seizoenshelft gaan krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Bieske, Tuor, jovkle, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 18:30
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
waar is Jacques?? #14
Als ik naar de reacties kijk, dan kom ik tot de volgende conclusies.
1. We mogen nooit kritiek uitoefenen en alleen maar positief blijven.
2. Het feit dat mensen niet meer posten komt omdat er negatieve dingen geschreven worden.
3. Het gaat weliswaar niet goed met MVV, maar we moeten doen alsof alles perfect is.
Really?
Een forum is er zowel voor de tevreden als voor de ontevreden fans. En ja, dat is nu eenmaal afhankelijk van de resultaten op het veld en de resultaten van onze directe concurrenten. En wat mij betreft is het ook afhankelijk van het gekozen beleid, de infrastructuur, de organisatie en het lange termijn beleid. Veel mensen lezen dit forum en waarschijnlijk ook sponsoren en beleidsmakers. Wij zijn erbij gebaat dat gevoelens eerlijk worden verwoord. Dat geeft de meeste garanties dat er zaken verbeterd worden. En zo moet het ook zijn.
Niettemin, ik mis Jacques en vooral Anna D. sniff.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 18:47
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
waar is Jacques?? #15
Ik trek andere conclusies:
- Er mag wel degelijk kritiek gegeven worden, maar doe dat dan onderbouwd en constructief (met de bedoeling iets te verbeteren);
- Mensen posten minder omdat ze zich niet herkennen in de overheersende negativiteit;
- We hoeven helemaal niet te doen alsof alles perfect gaat, want dat is natuurlijk niet het geval.

En als dit een forum is voor overwegend ontevreden fans (en daar lijkt het steeds meer op), dan spreekt mij dit forum gewoon minder aan. Als je 54 jaar naar MVV gaat, dan is er sprake van een relatie met de club. Maar ik houd van deze club en ik kan er gewoon niet goed tegen als ik elke keer weer negatieve verhalen over mijn clubje moet lezen. Ik denk dat de mogelijke sponsoren niet over de streep getrokken worden als ze denken dat deze negativiteit realiteit is.

Verwoorden van gevoelens leidt zelden tot bijstelling van beleid, maar inhoudelijke argumenten en meedenken wel. Zo zie ik het. En als vrijwilliger actief meedoen en bijdragen in de club is voor mij belangrijker dan de meeste praatjes hier op het Forum. Dan bouw je echt aan de club en zie je hoe moeilijk de praktijk is (veel complexer dan menigeen denkt) in plaats van een beschouwing achter je beeldscherm.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, jovkle, itsman, M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden