MVV algemeen

25 mei 2021 21:24
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV algemeen #6976
@Opadiehard:

Ik hoor Noor zeggen dat Kalezic gevraagd is naar zijn mening over Wels; niet dat Kalezic dit meebeslist.
Even op de blauwe ogen van Noor vertrouwend (al zegt hij iets te vaak 'ik zal heel eerlijk zeggen dat..) zou ik het professioneel/normaal vinden als MVV schaduwlijsten maakt voor trainers/spelers en wellicht ook management. De handelingssnelheid waarmee Klaas Wels is aangesteld heb ik ook nog niet vaak gezien bij MVV in het verleden. Chapeau daarvoor! Wels lijkt mij ook een prima keuze.

Wat betreft de investeerder zegt Noor dat op langere termijn, als de samenwerking met de investeerder bevalt, een minderheidsbelang omgezet kan worden naar een meerderheidsbelang. Hoeft volgens mij geen probleem te zijn. We hebben het dan denk ik over een situatie dat we gepromoveerd zijn (of bijna Champions League spelen ;-) Zolang het gouden aandeel in de juiste handen is en ook het toezicht (o.a. RvC, ledenraad, SV 1902) op orde is.

Opvallend vind ik dat MVV een technisch manager gaat aanstellen. Dit zou Kalezic meer lucht moeten geven om het tweede seizoen te kunnen starten. Dan begrijp ik de keuze van Kalezic voor Jong Utrecht niet helemaal. Ik zie op L1 staan dat 'familie en ambities Kalezic uit Maastricht drijven.' Google Maps mag dan aangeven dat de reisafstand een halfuur minder is, de A27 is niet bepaald filevrij. Ambities... hoe dan? Wachten tot Hake wordt ontslagen en dan instappen?
Maakt ook niet uit. Noor moet uiteindelijk de keuze van Kalezic respecteren, contract of geen contract.

Noor zal zeker niet alle details willen/kunnen vertellen in het interview maar mij klinkt het redelijk en goed in de oren. Vooral ook de komst van een technisch manager en investeerder. Benieuwd naar de ontwikkelingen de komende weken...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Tuor, Burgundian043, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 23:13 25 mei 2021 23:14 door Maasratje.
Maasratje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
MVV algemeen #6977
Bij het interview met Noor valt mij op dat in de twee korte clips het echt een paar minuten gaat over dat hij zo geweldig veel complimenten krijgt. Van de trainers, van de supporters, noem maar op. Dit getuigt van narcistische - Trumpiaanse - trekjes, verder van geen enkele toegevoegde waarde in een interview.

Daarnaast vervalt hij steeds in dezelfde soort uitspraken als Kalezic, spreken van een “proces” en “stappen zetten” en noem maar op. Wat zijn nou de concrete verbeteringen ten opzichte van een jaar geleden?

Ook het verhaal van de technische manager houdt weinig steek. Het wordt nu toch wel pijnlijk duidelijk dat Elsen is kaltgestellt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 01:27
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #6978
Ik heb nu al een paar keer met Erik Noor in verschillende werkgroepen kunnen praten. Ik heb hem daarin zeker niet als een narcistische Trump ervaren. Integendeel. Trump wilde bijna dictatoriaal bepalen wat er gebeurde met de VS. Zo zit Noor niet in elkaar; zo wil hij de club geen leiding geven. Hij is niet de man van de grote visie. Hij is vooral iemand die erin gelooft dat als iedere geleding binnen de club streeft naar kwaliteitsverbetering en de ons-kent-ons-cultuur doorbroken wordt, dat het dan qua uitstraling beter gaat met de club. Van onderop, zoals dat zo fraai heet. Dat kan ik niet narcistisch Trumpiaans noemen.

Op deze manier krijgt elke geleding zijn eigen taken, verantwoordelijkheden en uitdagingen. Ik heb begrepen dat o a. verschillende supportersgeledingen inderdaad op goede voet met hem staan.

Dat hij daarnaast achter de schermen bezig is met een shirtsponsor (de zes sponsoren op een shirt mag in 2021-2022 niet meer) met een investeerder met minderheidsbelang en met een nieuwe technisch directeur: ik vertrouw erop dat dit goedkomt.

De soms wat negatieve beeldvorming ("een spoor van faillissementen veroorzakend") die ik soms rond Noor hoor, komt m.i. vooral van mensen die nooit in gesprek met hem zijn geweest. Hij maakt op mij een integere indruk en ik ben optimistisch gestemd over de ontwikkelingen de komende weken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, daan4suz, aait wief, Lassie80, jovkle, Och jeh, Burgundian043, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 13:22
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #6979

Frank Salemans schreef : Ik heb nu al een paar keer met Erik Noor in verschillende werkgroepen kunnen praten. Ik heb hem daarin zeker niet als een narcistische Trump ervaren. Integendeel. Trump wilde bijna dictatoriaal bepalen wat er gebeurde met de VS. Zo zit Noor niet in elkaar; zo wil hij de club geen leiding geven. Hij is niet de man van de grote visie. Hij is vooral iemand die erin gelooft dat als iedere geleding binnen de club streeft naar kwaliteitsverbetering en de ons-kent-ons-cultuur doorbroken wordt, dat het dan qua uitstraling beter gaat met de club. Van onderop, zoals dat zo fraai heet. Dat kan ik niet narcistisch Trumpiaans noemen.

Op deze manier krijgt elke geleding zijn eigen taken, verantwoordelijkheden en uitdagingen. Ik heb begrepen dat o a. verschillende supportersgeledingen inderdaad op goede voet met hem staan.

Dat hij daarnaast achter de schermen bezig is met een shirtsponsor (de zes sponsoren op een shirt mag in 2021-2022 niet meer) met een investeerder met minderheidsbelang en met een nieuwe technisch directeur: ik vertrouw erop dat dit goedkomt.

De soms wat negatieve beeldvorming ("een spoor van faillissementen veroorzakend") die ik soms rond Noor hoor, komt m.i. vooral van mensen die nooit in gesprek met hem zijn geweest. Hij maakt op mij een integere indruk en ik ben optimistisch gestemd over de ontwikkelingen de komende weken.


Ik denk dat Noor momenteel ook zeker goede zaken aan het verrichten is. We staan (eindelijk) open voor een investeerder waarbij niet direct een meerderheidsbelang wordt gegeven. Zo ben je nog baas binnen je eigen club, heb je een extra geldtoestroom waarmee je verder kunt bouwen en kun je t.z.t bekijken of het mogelijk en passend is om een meerderheidsbelang te verkopen aan een investeerder. Lijkt me niets mis mee.

Een technisch manager (of technisch directeur, hoe je het ook wilt noemen) is bij een BVO gewoon nodig. Kalezic had mijn inziens te veel ''macht'' gekregen als hij ook nog de gehele selectie kon samenstellen. Natuurlijk moet een trainer inbreng hebben, maar niet 100%. Ik hoop dat met een nieuwe technisch manager én trainer een een nieuwe vijver ontdekt gaat worden. Niet dat ik nu vanuit Oss één speler kan noemen die een meerwaarde voor ons is, maar goed.

Het enigste waar ik mij aan heb gestoord tijdens het interview , buiten de aantal ''uh uh uh's'' , is dat het verhaal gewoon nieuw geloofwaardig overkomt betreft de nieuwe trainer. Zelfs een club als Barcelona heeft niet binnen één dag een nieuwe trainer aangesteld. Je kunt wel een profielschets maken (waarom eigenlijk, je hebt twee mensen nog voor ruim 1,5 seizoen op die functies) , maar tijdens een gesprek kun je pas echt beoordelen of je bij elkaar past. Dit moet veel langer gespeeld hebben.

Daarbij vind ik het ongelofelijk triest dat een vertrekkend trainer de contracten doet opzeggen of verlengen van de huidige selectie en vervolgens vertrekt. Ook dat hij gevraagd is wat hij van Wels vond. Ja, het moet natuurlijk wel in het ultieme proces van meneer Kalezic passen.

Nog een ding over Kalezic; alle redenen die worden aangehaald, zijn bullshit. Op het moment dat je tekent bij MVV , weet je waar het stadion ligt. Dit stadion komt, mits je niet zelf verhuisd, niet dichterbij. Met de reistijd ben je dus bekend. Je weet dat MVV geen vetpot is en dat niet binnen één seizoen er opeens 3 miljoen budget voor je klaarligt. Ik denk dat Kalezic niet als trainer, maar als persoon is gefaald. Hij heeft zich over bepaalde zaken niet heen kunnen zetten. Ook dit geloof ik overigens niet (waarom zeg ik het dan....), maar Kalezic is puur en alleen voor één jaar naar ons gekomen om zichzelf op de kaart te zetten. Alle uitspraken en opstellingen van de afgelopen tijd zijn wat mij betreft hier het bewijs van.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 14:53
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV algemeen #6980
Wat maakt het eigenlijk uit om nu nog hier negatief dan wel positief te oordelen over de periode en de persoon Darije Kalezic. Het tijdperk Kalezic is afgesloten. De bijzonder korte termijn waarin de opzegging bij MVV, de aanstelling bij FC Utrecht door Darije Kalezic en de aanstelling van Klaas Wels door MVV heeft plaatsgevonden, doet mij toch echt vermoeden dat dit al langer speelde. Echter, wat is voor ons als supporters het meest van belang? Welnu, we krijgen een trainer die direct weet dat hij geen groot spelersbudget heeft. Daar kan hij zich op instellen en hij heeft bij andere clubs bewezen daarmee best uit de voeten te kunnen.

Ik ben en blijf best sceptisch over Erik Noor, maar moet hem eerlijkheidshalve nog een tijdje de kans geven mijn ongelijk te bewijzen.

Ik hoop dat MVV een van de oud-spelers bereid zal weten te vinden als (voetbal)technisch adviseur op te treden. Met Erik Meijer zou je echt iets kunnen toevoegen. Voorlopig kan onze club zich geen buitensporig dure jongens permitteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 15:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #6981
De (marketing ) aandacht die een BVO krijgt is bijna onbetaalbaar , gister weer bijna 15 minuten gratis publiciteit voor MVV of voor Erik Noor ??

Uiteindelijk bepaald de markt hoe goed het beleid van MVV is , wij als supporters mogen daar iets van vinden of deelgenoot van zijn.
De investeerder die was een tijdje geleden al bekend en die gaan 25% van de aandelen nemen, tegen welke prijs weet ik niet maar daar moet je niet teveel van verwachten . Dat zie je ook in de prognose nu al naar 2021-2022 het spelersbudget blijft nagenoeg 700.000
Met dat geld zullen wel wat gaten worden gedicht en de technisch manager betaalt worden en wat overige . Voor mijn gevoel is het met 150K betaalt per jaar die investering.

Volgens Noor staan de investeerders in de rij, fantastisch zou ik zeggen !! Waarom lukt het dan niet om een simpele hoofdsponsor van 125 K per jaar op het shirt te krijgen ?
Dit jaar zijn er 21 wedstrijden verkocht aan 6 partijen dat heeft MVV opgeleverd 48.000 euro aan inkomsten als hoofdsponsor opgeleverd ,begroot minstens het dubbele een duidelijke verlies post !

Wat Noor goed kan en daar ligt zijn kwaliteit ,ik heb dat wel eens verteld hij is de ideale barkeeper , gezellige vent , leuk verhaal en op t einde van de avond een rekening die net wat teveel streepjes heeft ! Maar een visie heeft hij niet , Noor kan goed kopieeren en plakken (pikken)maar een duidelijke eigen lijn is er niet wat mij betreft De aandelen transactie komt volledig voor uit de inspanning van de ledenraad die hebben dat er door geduwd destijds , het bestuur heeft gevold in deze omdat ze niet anders konden. Waarom Noor zelf bij de gesprekken betrokken is voor een investeerder en aandeelhouder dat snap ik niet . Immers is hij geen partij maar het bestuur van de Stichting, sterker nog door Noor te betrekken in die gesprekken zou je het eigenbelang ( je baan !) zelfs groter kunnen inschalen dan het club belang ( verkoop aandelen) . Immers door een minderheidsbelang te verkopen heb je niks met de KNVB te maken maar ook blijf je baas in eigen huis en is dus ook je baan gegarandeerd . Want een nieuwe eigenaar met een meerderheidsbelang bepaalt !!

Ik zie in Noor absoluut geen AD die MVV stappen verder gaat brengen , dit komt ook mede door het bestuur wat aan de zijkant staat , want inmiddels begreep ik uit meerdere bronnen dat Noor bepaald en het bestuur van MVV volgt en de deal met Yvey bijvoorbeeld ( 10 jaar contract) is zon voorbeeld ( ik heb dat al voorheen uitgelegd )

In het interview spreekt hij over een tropenjaar , okay dat kan zijn beleving zijn maar volgens mij is de echte hectiek niet geweest , geen supporters binnen de poorten , geen gedoe met risico matchen . Het hele seizoen nergens om gespeeld en een hele slecht start sportief gehad en daarna een vele betere 2de periode Waar hij dan op doelt als een tropen jaar , ik zie dat niet direct. Volgens mij is Noor veel ellende gespaard want als er wel publiek had mogen komen op moment dat MVV , 20staat dan hangt er echt wel een andere sfeer.

En dat valt me op aan zijn interview het is allemaal oppervlakkig zelden gaat hij de diepte in om meer duidelijk maken wat hij bedoeld.
Zo ook dat hij vind dat MVV onder zijn bewind ineens een naar buiten toe gekeerde organisatie is, volgens mij is hij daar heel selectief in en doet Noor dat alleen met wat hij denkt of wilt dat hij naar buiten brengt, De NOW2 regeling wordt het graf in gezwegen om maar een voorbeeld te noemen en iedereen wilt weten hoe het kan dat die te laat is ingediend !

Het is natuurlijk allemaal wel wat je wilt geloven en ik denk echt dat mensen oprechte sympathie voor Noor kunnen hebben , zeker als je er wat dichter bij staat komt hij zeker niet onvriendelijk over. Echter tot op heden zie ik gewoon geen zaken die MVV verder brengen tegen een duidelijke koers waar je als partner wilt gaan instappen , het is allemaal marginaal maar zo was Noor ook als ondernemer, in de marge nooit een klap kunnen maken of een staat van dienst waar je U tegen zegt. En dan laat ik de 5 pagina's DDL maar even uit dit stuk .

Het verhaal Kalazic is natuurlijk een farce , de man is echt niet gegaan omdat hij de reistijd te lang vond etc dat snapt toch hoop ik iedereen . Zoals jullie hebben kunnen horen is Elsen idd gewoon terug gezet naar een andere functie en geloof maar dat vanaf die plek echt wel een reactie kwam richting Kalazic
De bekende stromingen binnen de club doen dan zijn werk . En Kalazic heeft en had daar geen zin meer in , nu past dat ook heel goed in hoe Kalazic als trainer in de match zit. De eerste helft van t seizoen was niks goed bij MVV en dat kwam allemaal door andere en de 2de helft was het week in week uit zich zelf op de borst kloppen .
Uiteindelijk vind Kalazic dat hij t geweldig heeft gedaan en voor Wels een club achterlaat waarin hij alleen maar hoeft door te bouwen en dat na nog geen 11 maanden in dienst te zijn geweest .

Terug naar Noor en MVV , zoals ik al zei gaat straks de supporter en sponsor bepalen hoe goed t beleid was afgelopen jaar en hoeveel vertrouwen er is in deze directie en bestuur want als de seizoenskaart verkoop achter blijft dan wel de sponsor inkomsten dan kan men wel alles onder de Corona noemer zetten maar het kan ook zo maar een signaal zijn van wat de achterban er van vindt

Als ik persoonlijk naar het verhaal van Noor luister dan zie ik iemand die heel erg met zijn eigen PR bezig is dan echt met MVV en zolang bestuur en RVC het allemaal maar laten gebeuren kan deze man zijn positie alleen maar versterken op dat gebied , en ik denk met alle gevolgen van dien . Ik heb daar geen enkel vertrouwen in dat MVV beter gaat worden van Erik Noor , maar dat Erik Noor alleen maar beter wordt van MVV


MVV heeft na Usta en Kalazic de volgende trainer in dienst die t mag gaan proberen om er iets van te maken , met een nieuwe AD die bijna 1 jaar in dienst is en een bestuur wat nog steeds aan de knoppen draait , althans formeel , Erik Noor is allang de baas in MVV en bepaalt ! Een man zonder duidelijk visie , netwerk of een track record maar vooral met veel knip en plakwerk van andere zich een weg baant door onze club . Erik Noor is wel een man waar je denk ik oppervlakkig een gezellig een biertje mee kunt drinken maar zeker geen man waar je zaken mee moet doen !!

ik hoop t beste voor MVV , ik heb daar geen invloed op !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, De_Lange, Hill28, peeke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 15:44
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #6982
Dank voor je input Napoleon, lekker kort!
Tot volgend jaar (liefst ergens rond mei) dan maar weer!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle, Lijnsje@tappunt, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 15:57
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
MVV algemeen #6983
Dn daag tot dee Napoleon met get positiefs kump vreet iech neet eine sjoon op mer mien ganse sjeunsrek. Neet meuilwk tot dee oets Europa verlore heet. Bleif toch eweg mislukte Fransoos
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 16:42
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 245
Meer
MVV algemeen #6984
Vind het altijd wel fijn om zijn berichten te lezen, daarvoor is een forum ook. Je hebt zoals Jaques het al eens verklaarde positivo's op forum en members met een kritische blik. Lees beide kanten graag en dat geeft mij soms ook een goede draai in mijn mening of zie zaken die ik eerder nog niet aan had gedacht. Noor verdient van mij zeker nog een jaar om zijn doelstellingen te halen. Als er binnen een maand een nieuwe technische manager / Hoofdsponssor en wellicht een minderheidsaandeelhouder komt kun je niet gaan zeggen dat hij het heel slecht heeft gedaan. (Al zullen er dan weer mensen zijn die de deal afkraken ;) ) Weet soms iemand of het bedrag dat een mogelijke investeerder zal betalen voor de aandelen terecht komen bij MVV of dat er slimme persoon tussenzit die MVV een paar euro's ooit heeft geleent en daardoor een flink bedrag kan afsnoepen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 16:55
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
MVV algemeen #6985
Ik denk dat ondertussen wel alle lijken uit de kast zijn?....mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 19:33
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #6986
Waar staat geschreven, en wie Heeft gezegd hoe hoog het bedrag is en welke investeerder er komt?
Daar heb ik namelijk nog niemand over gehoord.
Ik vind het prima dat je een mening hebt en dat je nog steeds negatief bent. Maar het wordt zo langzamerhand wel erg saai hoor Napoleon. Het ziet er namelijk helemaal niet slecht uit wat MVV in gang heeft gezet. Het is in ieder geval meer dan de laatste jaren is gebeurd binnen MVV.
Je hoeft niet eens te zijn met MVV en ik snap ook wel dat je nog steeds op je tenen getrapt voelt door dat je genegeerd bent door MVV. Maar je laat je wel kennen door alleen nog maar kritiek te uiten. Napoleon een klein mannetje wat begint te schreeuwen en te tieren als hij zijn zin niet krijgt.
Ik heb hierdoor het forum een tijdje links laten liggen echter de eerste keer dat ik kijk is daar Napoleon weer.
Dag Napoleon dag forum, succes met het halfvolle glas van Napoleon. Ik ben weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 20:58
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV algemeen #6987
De kritiek richting Elsen vind ik in dit stadium echt ongepast, maar voor de rest Napoleon blijf aub hier. Aan een autoverkoper in driedelig pak die garantie geeft tot aan de stadionpoort heeft MVV inderdaad niks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2021 22:44 26 mei 2021 22:44 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #6988

mvvke4life schreef : Waar staat geschreven, en wie Heeft gezegd hoe hoog het bedrag is en welke investeerder er komt?
Daar heb ik namelijk nog niemand over gehoord.
Ik vind het prima dat je een mening hebt en dat je nog steeds negatief bent. Maar het wordt zo langzamerhand wel erg saai hoor Napoleon. Het ziet er namelijk helemaal niet slecht uit wat MVV in gang heeft gezet. Het is in ieder geval meer dan de laatste jaren is gebeurd binnen MVV.
Je hoeft niet eens te zijn met MVV en ik snap ook wel dat je nog steeds op je tenen getrapt voelt door dat je genegeerd bent door MVV. Maar je laat je wel kennen door alleen nog maar kritiek te uiten. Napoleon een klein mannetje wat begint te schreeuwen en te tieren als hij zijn zin niet krijgt.
Ik heb hierdoor het forum een tijdje links laten liggen echter de eerste keer dat ik kijk is daar Napoleon weer.
Dag Napoleon dag forum, succes met het halfvolle glas van Napoleon. Ik ben weg.


Te gek veur wäörd tot lui ziech laote wegjaoge, en de veroorzaker noe neet 'ns aongepak weurt. De bis al de zoeväölste dee klaog, en allemaol euver 't zelfde en toch weurt neet ingegrepe....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2021 11:37
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV algemeen #6989
Ik ben blij dat Napoleon eindelijk met iets van een onderbouwing komt in plaats van alleen mensen tot de enkels af te zagen.
Doorgaans heb ik weinig op met wat hij hier allemaal poneert maar op een forum hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Dat is juist beter voor de discussie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2021 12:25 27 mei 2021 12:27 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
MVV algemeen #6990
Weke discussie?...mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden