MVV algemeen

13 mei 2020 13:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #5581
Een luchtkasteel , denk je dat ik gister 6 uur onderweg ben om voor MVV een betere wereld te creëren zodat ik een luchtkasteel aan t bouwen ben ! ? Hoeveel uur heb jij gister pro deo aan MVV besteedt of deze week of deze maand ?!

Ik kan je hier niet alle info geven , ik probeer jullie wel mee te nemen dat er op heel veel fronten zaken gebeuren maar dat er ook nog hobbels te nemen zijn .... en als mijn moeite inzet ( los van alle andere mensen die met zaken bezig zijn) geen gehoor zou geven ...dan ga ik me zelf toch niet compleet voor lul zetten door maar wat tekst te typen .

En zoals ik al vertelde we zitten in die wedstrijd ....kijk mijn inzet en dat moge duidelijk zijn is niet datgene te doen wat we de laatste 10 jaar doen of 20 jaar ...daar heb ik genoeg van gezien ... dus dit is het antwoordt
De volgende gebruiker (s) zei dank u hindriks, opadiehard, jovkle, topschutter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 15:01
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
MVV algemeen #5582
Napoleon,

Ik twijfel niet aan je goede inzet en goede ideeën. Daar zit het hem echt niet in. Sjiek dat je zoveel moeite, tijd en inzet hierin steek. Dat meen ik oprecht. Maar de vragen die nu gesteld worden zijn daarbij nog niet inhoudelijk van aard. Naarmate de tijd verstrijkt beginnen enkele vragen bij mij meer en meer te borrelen. In hoeverre is MVV hier al in betrokken? Of wordt dit plan t.z.t. zomaar bij MVV op het bureau gegooid en wordt MVV voor het blok gezet met een JA of NEE. Waarbij vervolgens verwijten over en weer vloeien over wie wat wel en niet goed heeft gedaan en wie MVV om zeep helpt of wie hier de redder van MVV had kunnen zijn? Wat is het belang van jou, en wat is het belang van alle kompanen?

Nogmaals ik ben blij met je ideeën. En ik denk dat dit ook echt een meerwaarde kan zijn. MAAR Ik blijf alleen heel heel heel sceptisch over de aanpak, de belangen, en hoe dit plan uiteindelijk bij MVV terecht gaat komen. Bij mij rijst het idee dat er een plan komt, dit wordt voorgelegd. Gaat MVV niet 100% mee, dan is MVV de pispaal en was jij/het plan de verlosser. Maar ik hoop dat ik verkeerd zit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punterke, Zeikbak, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 15:11
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV algemeen #5583
Volledig eens met Draankörgel, geen woord aan toe te voegen.

@napoleon: ook van mij uit waardeer ik je inzet en tijd die je in mvv steekt enorm, hartstikke sjiek! Alleen ook ik ben zeer sceptisch aangezien er geen antwoorden op kritische vragen komen. En als het nou vragen waren waarmee je plan in duigen zou vallen, dan snap ik heel goed dat je er geen antwoord op geeft. Alleen deze vragen kun je m.i. prima beantwoorden. Openheid, transparantie. Zo maar 2 begrippen die we een aantal jaren geleden het bestuur van mvv verweten, dus hopelijk maak je niet dezelfde fout.

En hoe veel uur ik op dit moment actief in mvv steek? 0, zoals menig supporter nu machteloos staat in deze tijd en mijn tijd hard nodig is in de zorg. Nogmaals, ik waardeer je inzet en tijd die je erin steekt, maar ik blijf zeer zeer zeer sceptisch zo lang er geen concrete antwoorden/verhalen komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punterke, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 16:41
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #5584
Jongens laten we nou een beetje geduld opbrengen ik ben net zo benieuwd wat er gaat gebeuren maar dat er iets moet gebeuren weten we allemaal ,maar geeft napoleon nu het voordeel van de twijfel,zodra er goed nieuws zal hij ermee komen daar geloof ik in
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 16:43
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV algemeen #5585
Napoleon, ik geloof vast dat jij op allerlei manieren pogingen onderneemt voor MVV iets te bereiken. Mijn goede raad aan jou is om even in de luwte te blijven. Laat alle personen die hier proberen jou in diskrediet te brengen en af te kraken even in hun eigen vet gaar koken. Als je dan uiteindelijk succes geboekt hebt, dan zien we wel verder. Verspil geen onnodige energie aan allerlei posts die je inzet in twijfel trekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:00
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV algemeen #5586
Het heeft niets met iemand in diskrediet brengen te maken hoor. Er zijn ook mensen die niet gelijk blind achter iemand aanlopen, zoals ze in het Oosten doen. Ik stel gewoon kritische vragen, die m.i. belangrijk zijn om het project van Napoleon te laten slagen. En wanneer daar meermaals geen antwoord op gegeven wordt, dan ga je toch twijfels krijgen. Niet meer dan logisch toch?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punterke, Draankörgel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:04 13 mei 2020 17:09 door Draankörgel.
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
MVV algemeen #5587
@Zwarte Vogel, volgens mij is het niet de kwestie dat ik/meerdere forumleden Napoleon afkraken. Integendeel zelfs. Ik vind het super mooi om te zien wat Napoleon wil doen voor de club. Dat meen ik oprecht. En ik snap dat alle ideeën nog een beetje wazig blijven. Ook helemaal mee akkoord. Zo gaat dat nu eenmaal.

Maar dan nu enige nuance in het hele verhaal. Er worden vragen gesteld over de constructie en insteek van alle plannen. Mijn enige vragen die ik hierover nu heb zijn, In hoeverre is MVV op de hoogte van de ideeën en plannen? En zijn zij een gesprekspartner in deze? In welke mate, heeft welke partij, welke rol in het hele verhaal volgens Napoleon.
Dit is niet afkraken, maar zijn kritische vragen die vooralsnog niet beantwoord worden. Laat ik vooropstellen dat ook ik wil dat de beste en mooiste ideeën MVV naar een hoger niveau tillen. Maar ik ben wel benieuwd hoe dit nu wordt gespeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:14
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #5588
Hé zeikbad punt een kom ik niet uit het oosten maar gewoon uit Maastricht,en heb misschien iets langer mee gelopen in het voetbal maar daar gaat het nu niet om en loopt ook niet blind achter iemand want dat heb ik nog nooit gedaan en ook niet nodig gehad. Je moet gewoon geduld opbrengen want ik denkt dat hij eert 100 % zeker wil zijn dat zijn plan slaagd en dat hij dan pas met mededelingen komt want zo zou lk dat doen,maar ben allang blij dat nu eindelijk naar 20jaar zijn iemand nek durft ui te steken.laten we hopen dat het lukt en we eindelijk een gooi kunnen gaan doen om weer in de eredivisie terecht te komen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:27
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
MVV algemeen #5589
Dreeke, Hoe kun je zo vierkant achter een plan staan, terwijl wij allen geen idee hebben wat het plan is?

Dat iemand zijn nekt uitsteek en dingen wil doen is super! Maar je kunt toch niet blind op iemand varen als je geen idee hebt waar het over gaat? Stel je voor, Napoleon, of een willekeurig ander persoon, heeft een idee om op commercieel vlak langzaam wat stappen te maken. MAAR de clubkleuren voor deze sponsor moeten geel-zwart worden en we spelen voortaan in het Oosten. Dan sta jij er volledig achter? Super. Ik niet. En neem dit niet te letterlijk, het is en blijft een voorbeeld.
Ik zal blijven wachten op enkele antwoorden, voordat ik mij blind achter iemand kan scharen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zeikbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:32
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV algemeen #5590
Wat een discussie! Ik ga hier in investeren;


Zoutjes, chips, gekoelde dranken!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zeikbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:37 13 mei 2020 17:40 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #5591
Vorige week ben ik gaan vliegvissen met Prins Albert van Monaco, samen met zijn zoon Jacques, die ik nog goed ken uit mijn tijd toen ik nog als au pair en schoonmaker werkte voor de 'Bunga-Bunga' feestjes van Silvio Berlusconi. Niet verwarren met onze eigen vorstelijke Jacques. Ik heb toen een extra lijntje uitgegooid voor MVV, en wellicht heb ik iets gevangen wat van grote waarde kan zijn voor onze club. Hij kon zich nog ergens vier masten herinneren wanneer hij een frietje ging eten in het centrum van Maastricht. Hij reed vaak met 120 km.p.u langs het stadion tijdens zijn vakanties in Noord-Europa, maar door de groene zone vroeger, waar je maar 50 mocht rijden, kreeg hij onze bescheiden tempel toch een beetje op zijn netvlies. Hij vroeg of we die vier betonplaten nog steeds hadden. "Ik zeg Ja" want van onze gemeente hoeven we niet veel te verwachten, die hadden ons al in het jaar 2000 uit het kadaster gehaald. De vissen in de vijver kregen meer onderhoud dan wat ernaast stond, ze hebben er zelfs een hotel voor laten bouwen om het weg te werken, in de hoop dat het een kraakpand werd.

Toen ik hem vertelde dat we geen nagel op onze kloten hebben, twee prijzen in de prijzenkast hebben, en een luxe Turkse touringcar hadden werd hij laaiend enthousiast. Hij zou meteen iets gaan regelen voor ons. We zouden talenten kunnen huren van AS Monaco. Hij had nog een 'ritsel' directeuren met visie voor ons die dicht in de buurt wonen. Ik begreep hem steeds verkeerd, ik dacht dat hij het over zijn vriend had, maar met "Amie' bedoelde hij Amby, dus daar heeft hij ook connecties. We krijgen ook een geldpers te leen voor de maanden/jaren dat we zonder publiek en inkomsten moeten gaan voetballen. Het is een man van status, met enorm veel bravoure, en het is een genot om te zien hoe hij een haring weg bijt zonder te knoeien. Ik ben echt blij dat ik mijn contacten weer even heb aangehaald met de Monegasken.

Morgen ga ik met de trein naar mijn oud bobslee-maatje, prins Carl Philip van Zweden, en zal ik hem na de vossenjacht de hoogtepunten laten zien uit mijn 25 jaar dat ik naar MVV ging. Ik heb de video van de huldiging van 1997 bij me, 360i, strepen door het beeld, veel studenten in beeld die zin hadden in een feestje, maar dat maakt niet uit, dat werkt allemaal in ons voordeel. En natuurlijk de doelpunten van Jonas Olsen en Wasiu Taiwo. Hopelijk komt er nu eendracht en een Vorstelijke delegatie richting de Geusselt! Alleen het beste voor MVV! Hoera Vivat Mestreech!

Oja, ik ken ook nog iemand die mensen kan laten verdwijnen uit een organisatie, zonder dat het een bedrijf geld kost. Mijn oude baas Berlusconi heeft die connecties.



Ik denk dat het punt van mijn onzinbericht wel duidelijk is. Iedereen kan zoiets schrijven. Ik beweer niet dat het verzinsels zijn, maar de timing is erg laat.
We bevinden ons in een tijd waarin het voortbestaan van het gehele betaald voetbal op het spel staat in Nederland. Niemand weet hoe de toekomst van het voetbal eruit komt te zien. Of er überhaupt een steunpakket komt van de overheid voor deze sporttak. (Is er een landelijke meerderheid voor deze exorbitante sport waar in de eredivisie ruim de Balkenendenorm wordt overschreden? Ik betwijfel het..). MVV heeft samen met een aantal clubs het 'kortste lootje' in deze situatie. En mensen/forumleden willen nu alle kennis de deur uitsturen, afkooppremies gaan betalen, en oude schoenen wegdoen, voordat we nieuwe hebben. Terwijl de hele begroting in de puin dreigt te vallen. We stonden al jaren financieel met de rug tegen de muur, maar mede door de Corona crisis bevinden wij ons nu in het stopcontact tussen de voegmortel en het cement in. Aan de woorden van Ehrens en Meijer te horen spelen we komend seizoen op papier in de 3e divisie en gaat bij het laatste fluitsignaal direct de lichtmasten uit om kosten te besparen.

Onbegrijpelijk dat er hier dan twee stromingen bezig zijn om:
a) Kennis (Resources) te ontslaan die alleen nog op emotioneel-vlak een connectie hebben met de club. (Een financiële stimulant is er niet.).
b) Hier verwachtingspatronen op te voeren door bergen aan hoop te beloven, in op papier, het zwartste-, meest onsportieve jaar uit de clubgeschiedenis dat ons te wachten staat. En dan wordt hier stroop aan de lippen gesmeerd, zonder dat er ergens een handtekening staat of iets van zekerheid bekend is. En als straks de realiteit 'In Kickt' kan niemand binnen MVV meer iets goed doen. We zitten nota bene al in de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Sorry Napoleon, als je echt hoopt wilt brengen, doe dat dan niet via een forum, werk het thuis goed uit, verzamel de handtekeningen, dan zien we je vanzelf wel verschijnen op MVV TV. Dan krijgen we vanzelf die positieve boodschap te horen. Ik hoop van harte dat het je lukt. Maar jouw euforie heeft de bestuurskamer nog niet bereikt aan de huidige communicatie van MVV te zien, dus moeten die verwachtingen bijgesteld worden naar de orde van de dag.

Ik kan die hele mindset niet begrijpen in de crisis waarin we nu verkeren. Alsof de zwaartekracht van de afgelopen 10 jaar opeens verdwenen is. Het is delen geblazen, er valt niks meer te kiezen. We moeten als club een stap terug, zover dat technisch nog mogelijk is. Het voortbestaan komt hiermee in het gedrang. Daar moet de focus liggen, niet de kwaliteit op het veld of de weg naar de eredivisie, het seizoen uitspelen zonder schulden en zingeving aan de club geven, daar ligt de primaire focus.

Maar het kan bestuurlijk nog gekker. Als ik lees dat een club als Fortuna nu al spelers aan het aantrekken is, met 0 euro achter de hand, zoals Gun een half jaar geleden tijdens een interview vertelde. Terwijl het helemaal niet zeker is wanneer er weer inkomsten gaan komen, en hoe het volgende voetbalseizoen eruit komt uit te zien. Dan ben je helemaal roulette aan het spelen met je club. Geen enkel club zou nu nog spelers of trainers moeten vastleggen zonder dat er überhaupt een speeldatum en competitieprogramma bekend is. Hoe meer ballast je hebt, hoe kleiner de kans wordt dat je deze economische crisis als club gaat overleven. Zonder competitieprogramma zijn die 14 contractspelers geen harde eis, hoe langer je met amateurcontracten kunt werken, hoe groter de overlevingskansen zijn voor clubs met de minste televisiegelden en die volledig afhankelijk zijn van het MKB.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjotelsplak, Punterke, Lassie80, Jim Cemint, Lijnsje@tappunt, Zeikbak, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:52
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV algemeen #5592

dreekemvvke schreef : Hé zeikbad punt een kom ik niet uit het oosten maar gewoon uit Maastricht,en heb misschien iets langer mee gelopen in het voetbal maar daar gaat het nu niet om en loopt ook niet blind achter iemand want dat heb ik nog nooit gedaan en ook niet nodig gehad. Je moet gewoon geduld opbrengen want ik denkt dat hij eert 100 % zeker wil zijn dat zijn plan slaagd en dat hij dan pas met mededelingen komt want zo zou lk dat doen,maar ben allang blij dat nu eindelijk naar 20jaar zijn iemand nek durft ui te steken.laten we hopen dat het lukt en we eindelijk een gooi kunnen gaan doen om weer in de eredivisie terecht te komen .


Maar wat zijn jouw beweegredenen dan om zo heilig overtuigd te zijn van het plan van Napoleon? Ik ben oprecht benieuwd waarom jij zo overtuigd bent.

Is het de droom om naar de eredivisie terug te gaan? Ja, die hebben we allemaal. Is dat realistisch nu? Nee, verre van.
Dat hij zijn nek uitsteekt, chapeau, alle respect voor, maar hoe kun jij nu al weten dat zijn plannen reëel en haalbaar zijn als jij net zo min weet als alle andere supporters? In het Oosten riepen ze ook dat het hele bestuur weg moest en er een investeerder moest komen, zo geschiedde en kijk hoe die circustent is afgegleden. Zonder kritisch te zijn kun je alleen maar in een valkuil trappen en dat is iets dat wij allemaal als supporters willen voorkomen. En dit neemt niet weg dat ik van ganser harte hoop dat Napoleon zijn project lukt, maar zonder duidelijke antwoorden op kritische vragen kan ik nog niet hierachter staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 17:53
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV algemeen #5593

houtengerard schreef : Vorige week ben ik gaan vliegvissen met Prins Albert van Monaco, samen met zijn zoon Jacques, die ik nog goed ken uit mijn tijd toen ik nog als au pair en schoonmaker werkte voor de 'Bunga-Bunga' feestjes van Silvio Berlusconi. Niet verwarren met onze eigen vorstelijke Jacques. Ik heb toen een extra lijntje uitgegooid voor MVV, en wellicht heb ik iets gevangen wat van grote waarde kan zijn voor onze club. Hij kon zich nog ergens vier masten herinneren wanneer hij een frietje ging eten in het centrum van Maastricht. Hij reed vaak met 120 km.p.u langs het stadion tijdens zijn vakanties in Noord-Europa, maar door de groene zone vroeger, waar je maar 50 mocht rijden, kreeg hij onze bescheiden tempel toch een beetje op zijn netvlies. Hij vroeg of we die vier betonplaten nog steeds hadden. "Ik zeg Ja" want van onze gemeente hoeven we niet veel te verwachten, die hadden ons al in het jaar 2000 uit het kadaster gehaald. De vissen in de vijver kregen meer onderhoud dan wat ernaast stond, ze hebben er zelfs een hotel voor laten bouwen om het weg te werken, in de hoop dat het een kraakpand werd.

Toen ik hem vertelde dat we geen nagel op onze kloten hebben, twee prijzen in de prijzenkast hebben, en een luxe Turkse touringcar hadden werd hij laaiend enthousiast. Hij zou meteen iets gaan regelen voor ons. We zouden talenten kunnen huren van AS Monaco. Hij had nog een 'ritsel' directeuren met visie voor ons die dicht in de buurt wonen. Ik begreep hem steeds verkeerd, ik dacht dat hij het over zijn vriend had, maar met "Amie' bedoelde hij Amby, dus daar heeft hij ook connecties. We krijgen ook een geldpers te leen voor de maanden/jaren dat we zonder publiek en inkomsten moeten gaan voetballen. Het is een man van status, met enorm veel bravoure, en het is een genot om te zien hoe hij een haring weg bijt zonder te knoeien. Ik ben echt blij dat ik mijn contacten weer even heb aangehaald met de Monegasken.

Morgen ga ik met de trein naar mijn oud bobslee-maatje, prins Carl Philip van Zweden, en zal ik hem na de vossenjacht de hoogtepunten laten zien uit mijn 25 jaar dat ik naar MVV ging. Ik heb de video van de huldiging van 1997 bij me, 360i, strepen door het beeld, veel studenten in beeld die zin hadden in een feestje, maar dat maakt niet uit, dat werkt allemaal in ons voordeel. En natuurlijk de doelpunten van Jonas Olsen en Wasiu Taiwo. Hopelijk komt er nu eendracht en een Vorstelijke delegatie richting de Geusselt! Alleen het beste voor MVV! Hoera Vivat Mestreech!

Oja, ik ken ook nog iemand die mensen kan laten verdwijnen uit een organisatie, zonder dat het een bedrijf geld kost. Mijn oude baas Berlusconi heeft die connecties.




Ik denk dat het punt van mijn onzinbericht wel duidelijk is. Iedereen kan zoiets schrijven. Ik beweer niet dat het verzinsels zijn, maar de timing is erg laat.
We bevinden ons in een tijd waarin het voortbestaan van het gehele betaald voetbal op het spel staat in Nederland. Niemand weet hoe de toekomst van het voetbal eruit komt te zien. Of er überhaupt een steunpakket komt van de overheid voor deze sporttak. (Is er een landelijke meerderheid voor deze exorbitante sport waar in de eredivisie ruim de Balkenendenorm wordt overschreden? Ik betwijfel het..). MVV heeft samen met een aantal clubs het 'kortste lootje' in deze situatie. En mensen/forumleden willen nu alle kennis de deur uitsturen, afkooppremies gaan betalen, en oude schoenen wegdoen, voordat we nieuwe hebben. Terwijl de hele begroting in de puin dreigt te vallen. We stonden al jaren financieel met de rug tegen de muur, maar mede door de Corona crisis bevinden wij ons nu in het stopcontact tussen de voegmortel en het cement in. Aan de woorden van Ehrens en Meijer te horen spelen we komend seizoen op papier in de 3e divisie en gaat bij het laatste fluitsignaal direct de lichtmasten uit om kosten te besparen.

Onbegrijpelijk dat er hier dan twee stromingen bezig zijn om:
a) Kennis (Resources) te ontslaan die alleen nog op emotioneel-vlak een connectie hebben met de club. (Een financiële stimulant is er niet.).
b) Hier verwachtingspatronen op te voeren door bergen aan hoop te beloven, in op papier, het zwartste-, meest onsportieve jaar uit de clubgeschiedenis dat ons te wachten staat. En dan wordt hier stroop aan de lippen gesmeerd, zonder dat er ergens een handtekening staat of iets van zekerheid bekend is. En als straks de realiteit 'In Kickt' kan niemand binnen MVV meer iets goed doen. We zitten nota bene al in de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Sorry Napoleon, als je echt hoopt wilt brengen, doe dat dan niet via een forum, werk het thuis goed uit, verzamel de handtekeningen, dan zien we je vanzelf wel verschijnen op MVV TV. Dan krijgen we vanzelf die positieve boodschap te horen. Ik hoop van harte dat het je lukt. Maar jouw euforie heeft de bestuurskamer nog niet bereikt aan de huidige communicatie van MVV te zien, dus moeten die verwachtingen bijgesteld worden naar de orde van de dag.

Ik kan die hele mindset niet begrijpen in de crisis waarin we nu verkeren. Alsof de zwaartekracht van de afgelopen 10 jaar opeens verdwenen is. Het is delen geblazen, er valt niks meer te kiezen. We moeten als club een stap terug, zover dat technisch nog mogelijk is. Het voortbestaan komt hiermee in het gedrang. Daar moet de focus liggen, niet de kwaliteit op het veld of de weg naar de eredivisie, het seizoen uitspelen zonder schulden en zingeving aan de club geven, daar ligt de primaire focus.

Maar het kan bestuurlijk nog gekker. Als ik lees dat een club als Fortuna nu al spelers aan het aantrekken is, met 0 euro achter de hand, zoals Gun een half jaar geleden tijdens een interview vertelde. Terwijl het helemaal niet zeker is wanneer er weer inkomsten gaan komen, en hoe het volgende voetbalseizoen eruit komt uit te zien. Dan ben je helemaal roulette aan het spelen met je club. Geen enkel club zou nu nog spelers of trainers moeten vastleggen zonder dat er überhaupt een speeldatum en competitieprogramma bekend is. Hoe meer ballast je hebt, hoe kleiner de kans wordt dat je deze economische crisis als club gaat overleven. Zonder competitieprogramma zijn die 14 contractspelers geen harde eis, hoe langer je met amateurcontracten kunt werken, hoe groter de overlevingskansen zijn voor clubs met de minste televisiegelden en die volledig afhankelijk zijn van het MKB.


Spijkers met koppen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 18:04
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV algemeen #5594
Daar gaat mijn connectie....Koning Willem-Alexander is net bij FC Eindhoven langsgeweest. Sorry mannen! Ik ga door met verkoop van versnaperingen

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 18:24
mosasaurus
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 29
Meer
MVV algemeen #5595
houten klaas wat ben je weer geweldig negatief. heerlijk en dan die zeikerd wat blind achter je aan loopt (terwijl hij eerst roept ik loop niet blind achter iemand aan). dat jij je vriendjes in het het zadel wil houden prima. maar dan schrijf hier niet die onzin. kom zelf eens met feiten in plaats van onzin.

door die mensen zitten we in die situatie dat er geen geld is. heeft niet alleen met corona te maken.

waar komt die liefde voor elsen ehren en slechten vandaan? en waarom heb je zo'n hekel aan napoleon? oh nee wacht dat is logisch hij heeft openlijk kritiek op die mannentjes. en jij komt voor ze op held.

voor zeikerd dat je niet blind achter iemand aan wil lopen is logisch. maar als er eindelijk iemand komt met frisse ideen deze aan het uitwerken is en deelt kan je toch alleen lof voor hebben? het is de grootste onzin dat iemand zich aan jou moet verantwoorden.

napoleon ga zo door laat die pessimisten en haters kapot vallen.
gelukkig zijn er meer supporters die wel rustig afwchten en oprecht hopen dat het je lukt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden