MVV algemeen

07 jan 2020 16:18
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
MVV algemeen #4966
Dieptriest eigenlijk dat we allemaal ons MVVke de afgrond in zien gaan, terwijl de oorzakers lekker op het kantoor blijven zitten...
Waarom ziet niemand dit buiten de supporters en sponsors om... Wanbeleid..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 17:13
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #4967

Jacques schreef : Dit zal voor veel forumers denk ik niet als verrassing komen, de Limburger raapt wat zaken bij elkaar die individueel allemaal op het forum besproken zijn. Voor het eerst concreet een bedrag (een ton per jaar), voor het eerst concreet een reactie van iemand van Genk over afketsen deal (stenen gooien was wellicht de druppel maar twijfel al erg groot), maar verder niets dat niet al op het forum heeft gestaan. Het is meer een samenvatting dan dat het nieuws brengt. Dat is overigens geen verwijt aan de krant; de gemiddelde lezer van de Limburger leest natuurlijk niet mee op het forum en wist dit nog niet.

Dat het niet meer goed komt met MVV is wel erg fatalistisch. Dat het tijd is om een andere weg in te slaan was al langer duidelijk. Interessante tijden.

Wel interessant dat (als het klopt) dit bestuur volgens Vleugels en bijgevolg een aantal grote sponsors het supportersbeleid te soft vindt, in plaats van te negatief naar de eigen aanhang toe. Dit bestuur heeft toch zeker op dit forum en bij de harde kern net de naam van supportersonvriendelijk te zijn en de eigen supporters niet in bescherming te nemen. Nu zou het dus net omgekeerd zo zijn dat het softe ingrijpen de club heel veel geld kost. Wordt wel ingewikkeld zo, want hard ingrijpen kost de club weer inkomsten aan de supporterskant...
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 17:49
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV algemeen #4968
Kijk, geacht bestuur, directie en (bestuur) ledenraad, zo kan het ook!
www.limburger.nl/cnt/dmf20200107_0013990...en-2-miljoen-in-club

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 18:00
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 555
Meer
MVV algemeen #4969

Belgske schreef :

Jacques schreef : Dit zal voor veel forumers denk ik niet als verrassing komen, de Limburger raapt wat zaken bij elkaar die individueel allemaal op het forum besproken zijn. Voor het eerst concreet een bedrag (een ton per jaar), voor het eerst concreet een reactie van iemand van Genk over afketsen deal (stenen gooien was wellicht de druppel maar twijfel al erg groot), maar verder niets dat niet al op het forum heeft gestaan. Het is meer een samenvatting dan dat het nieuws brengt. Dat is overigens geen verwijt aan de krant; de gemiddelde lezer van de Limburger leest natuurlijk niet mee op het forum en wist dit nog niet.

Dat het niet meer goed komt met MVV is wel erg fatalistisch. Dat het tijd is om een andere weg in te slaan was al langer duidelijk. Interessante tijden.

Wel interessant dat (als het klopt) dit bestuur volgens Vleugels en bijgevolg een aantal grote sponsors het supportersbeleid te soft vindt, in plaats van te negatief naar de eigen aanhang toe. Dit bestuur heeft toch zeker op dit forum en bij de harde kern net de naam van supportersonvriendelijk te zijn en de eigen supporters niet in bescherming te nemen. Nu zou het dus net omgekeerd zo zijn dat het softe ingrijpen de club heel veel geld kost. Wordt wel ingewikkeld zo, want hard ingrijpen kost de club weer inkomsten aan de supporterskant...


Dat is wel een hele ferme conclusie belgske. Je pikt er 1 iets uit en dat is dan meteen de hele houding van het huidige bestuur richting de supporters? Ik denk dat de journalist iets beter hier over door kon vragen. Belgische justitie ziet geen gegronde redenen om de 6 random opgepakte supporters van die avond verder te vervolgen. Je bent dan gewoon onschuldig , dat Ward liever nummers zag en er iig iemand zou hangen is voor zijn rekening. Juridisch zou het zowizo een moeilijk traject worden wat MVV supporters in hun vrije tijd doen, in een andere competitie en in een ander land. Dat heet gewoon commen sence. Als jij vind dat de huidige directie daarmee supporters beschermd? Hoezo voor iets beschermd worden wat je niet hebt gedaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 19:30
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #4970

webmastersfm schreef : Dat is wel een hele ferme conclusie belgske. Je pikt er 1 iets uit en dat is dan meteen de hele houding van het huidige bestuur richting de supporters? Ik denk dat de journalist iets beter hier over door kon vragen. Belgische justitie ziet geen gegronde redenen om de 6 random opgepakte supporters van die avond verder te vervolgen. Je bent dan gewoon onschuldig , dat Ward liever nummers zag en er iig iemand zou hangen is voor zijn rekening. Juridisch zou het zowizo een moeilijk traject worden wat MVV supporters in hun vrije tijd doen, in een andere competitie en in een ander land. Dat heet gewoon commen sence. Als jij vind dat de huidige directie daarmee supporters beschermd? Hoezo voor iets beschermd worden wat je niet hebt gedaan?

Het enige wat ik zeg, is dat ik het interessant vind om opeens een ander geluid te horen over ons bestuur als het gaat over supportersbeleid. De discussie over de aansprakelijkheid van deze MVV-supporters is hier al veel vaker gevoerd en het is me niet te doen om deze discussie. Meestal worden in de kritiek op ons bestuur het negatieve supportersbeleid en het slecht omgaan met sponsors in één adem genoemd. Volgens dit artikel zit daar wel een verband tussen, maar is het verband wel heel anders dan de meeste criticasters bedoelen. De vraag is natuurlijk of het artikel klopt, maar dit is wel wat bij mij bleef hangen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Och jeh, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 20:50
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #4971

Sjefsjengko schreef : Kijk, geacht bestuur, directie en (bestuur) ledenraad, zo kan het ook!
www.limburger.nl/cnt/dmf20200107_0013990...en-2-miljoen-in-club


We moeten het verhaal van VVV niet romantiseren, wat wel knap is dat ze 2 miljoen uit de markt halen , maar wel nog om 3 miljoen vragen/zoeken uit de markt en die zijn blijkbaar lastig .

Maar wat een groter probleem is dat VVV , op dit moment 1000.000 euro ( 1 miljoen ) tekort heeft op de begroting , dus begroot 8,5 en uitgave 9,5 ... dus van de uitgeven van de aandelen heeft men al 1 miljoen uitgeven . Dus men houdt nu nog 1 miljoen over . Maar de club heeft nu dus al 9 eigenaren . Behoudt eredivisie is een must maar dat snapt iedereen .

Ik vind het een gevaarlijk model , maar het is de prijs van het behoudt van het eredivisie schap . Wij kunnen en moeten dat anders doen , geld is heel belangrijk maar zaken opblazen door het geld is funest . Contacten en opleiden op alle fronten en toevoegen van kennis en expertise is een must . Het model voor je laten werken ipv het model tegen je laten werken is de sleutel tot zaken en oplossingen ! En nogmaals , contacten , contacten , contacten en niet teveel vriendjes van elkaar worden een gepaste afstand en op tijd door schuiven en selecteren doet wonderen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 09:46
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV algemeen #4972

Belgske schreef :

webmastersfm schreef : Dat is wel een hele ferme conclusie belgske. Je pikt er 1 iets uit en dat is dan meteen de hele houding van het huidige bestuur richting de supporters? Ik denk dat de journalist iets beter hier over door kon vragen. Belgische justitie ziet geen gegronde redenen om de 6 random opgepakte supporters van die avond verder te vervolgen. Je bent dan gewoon onschuldig , dat Ward liever nummers zag en er iig iemand zou hangen is voor zijn rekening. Juridisch zou het zowizo een moeilijk traject worden wat MVV supporters in hun vrije tijd doen, in een andere competitie en in een ander land. Dat heet gewoon commen sence. Als jij vind dat de huidige directie daarmee supporters beschermd? Hoezo voor iets beschermd worden wat je niet hebt gedaan?

Het enige wat ik zeg, is dat ik het interessant vind om opeens een ander geluid te horen over ons bestuur als het gaat over supportersbeleid. De discussie over de aansprakelijkheid van deze MVV-supporters is hier al veel vaker gevoerd en het is me niet te doen om deze discussie. Meestal worden in de kritiek op ons bestuur het negatieve supportersbeleid en het slecht omgaan met sponsors in één adem genoemd. Volgens dit artikel zit daar wel een verband tussen, maar is het verband wel heel anders dan de meeste criticasters bedoelen. De vraag is natuurlijk of het artikel klopt, maar dit is wel wat bij mij bleef hangen.

Feit blijft wel dat Vleugels volgens het verhaal is opgestapt omdat hij de houding van bestuur/directie naar bepaalde supporters te slap vond.
Of dat de hele waarheid is, is inderdaad de vraag. Dat 'zijn werk er op zat' lijkt me in elk geval onzin. Misschien zag hij de bui al hangen dat Genk geen samenwerking wilde zoals hem voor ogen stond en zag hij dat als gezichtsverlies. En wordt nu geprobeerd over de rug van supporters dat gezichtsverlies te camoufleren. Enerzijds terecht dat het bestuur hier niet in mee is gegaan, anderzijds wel zonde dat het lot van de club feitelijk volledig in handen is gelegd van Ward Vleugels die nu hij zijn plannen niet ziet doorgaan van de ene op de andere dag opstapt en de club met een gigantisch probleem opzadelt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u webmastersfm, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 11:38
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
MVV algemeen #4973
Er zijn nu eenmaal mensen die niet verbonden willen worden aan supporters geweld .......en ook dat dienen supporters heel goed te beseffen .

Zo,n figuren als Ward Vleugels steken hun nek uit voor MVV en de supporters verknallen het met geweld zie Genk ............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 11:55
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 555
Meer
MVV algemeen #4974
Precies boschpoort! Spijkers met koppen. Het verhaal klopt in grote lijnen wat in de krant stond naar mijn info. Dit roep ik ook al maanden hier, het supporters gebeuren in Sint truiden bracht spanning, het aandeel van MVV behoorlijk overdreven in de pers en MVV die links en rechts summier mensen informeerde dat de deal afketste door het gebeuren, wat achteraf dus niet de reden was. (Ward bracht zelfs een vlaai dag erna, persbericht voor de geschrokken supporters van Genk.... Waar was het opkomen voor de MVV supporters na politie geweld?!?)

Dat MVV overal kleine ballonnetjes opliet waar de supporters de schuld kregen laat nogmaals het complete falen zien. Het werkt nog steeds schijnbaar voor halve alcoholisten zoals de bok. Open deuren intrappen , natuurlijk mag geen enkele leiding van een voetbalclub supporters geweld goedkeuren. Maar een verhaal heeft 2 kanten, heeft de pers een grote rol en MVV die hier in mee ging. Want het kwam prima uit.

Verder ben ik dankbaar dat ward de club heeft geholpen, zal het bestuur ook op eieren hebben moeten lopen wat Ward betreft , want in feite was hij de baas. Maar Ward wilde dubbeltjes uitgeven, aan de leidraad van Genk, deden mensen die kort op de club zaten al een zucht van opluchting dat die deal niet doorging want zo gunstig moet dat allemaal niet zo zijn geweest. Ward kan en kon wel wat meer als dubbeltjes binnenhalen of uitgeven. Zonde , dan was ie voor mij onsterfelijk. Voor nu, een ego die zijn zin niet kreeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 12:13
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
MVV algemeen #4975
Webmastersfm .

Wat je schrijft over Ward Vleugels kan ik onderschrijven maar heb jij een betere voor MVV als Ward Vleugels juig ik dit natuurlijk toe .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 12:13
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #4976
Goed verantwoordt "webmastersfm". Ward, heeft heel veel goeds voor MVV gedaan en was ook een goede sponsor, maar hij heeft ook samen met Ehrens, veel ontwikkelingen en voorstellen, wat niet in zijn straatje paste getorpedeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 12:43 08 jan 2020 12:44 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
MVV algemeen #4977
Dat is een beetje de tragiek van MVV. Meest extreme voorbeeld natuurlijk Melchior, jarenlang op de achtergrond iemand die MVV overeind hielp. Maar mede doordat niet al zijn plannen door konden gaan (bijvoorbeeld het overdekte stadion) gaf hij eigenlijk zelden meer uit dan strikt noodzakelijk om MVV overeind te houden. Met zijn vermogen had hij gemakkelijk in de jaren tachtig en negentig MVV permanent Europees voetbal kunnen bezorgen. En zo zijn er met wat minder vermogende mensen, maar nog altijd erg rijke Maastrichtenaren, dergelijke verhalen. Wesly wilde ook meer geld in MVV steken, maar precies op zijn voorwaarden en als alle anderen meededen. Als ik het me goed herinner – maar het moet ergens in de biografie van Wesly terug te vinden zijn – trok de SNSBank zich terug en was Wesly daar zo boos over dat hij een paar maanden later volledig stopte (en MVV al snel in grote financiële problemen zat). Vleugels lijkt een beetje hetzelfde verhaal – zijn beoogde deal ketste af en daarmee was hij er wel klaar mee.

Stuk voor stuk mensen die MVV geholpen hebben, geld gestoken hebben in MVV. MVV gered zelfs. En daar ben ik oprecht dankbaar voor. Maar ook stuk voor stuk mensen waarbij niet alleen het gevoel is dat er meer had ingezeten, maar waar er ook concrete plannen lagen om meer te doen, maar die om wat voor reden dan ook niet doorgingen.

Van de andere kant; Roda had drie jaar lang een lokale miljonair die ruim twintig miljoen tegen de plinten heeft gesmeten en ze staan er sportief slechter voor dan ooit. Zo heilig is die rijke man ook weer niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, middenstip, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 13:20
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 511
Meer
MVV algemeen #4978
Netuurlijk is alles in han vaan eine rieke maan veuls te link, dat is duudelijk. Wat MVV naor mien geveul te min deit is wat iech num:Maastricht Branding. De naom Maastricht heet internationaal betekenis door ut verdraag, euro enz. Ouch geografisch kort bij Belsj en Duitsland en un vleegveld binne handbereik. Dat zow veur unne groete internationale sponsor /investeerder('s) toch interessant kinne zien. Natuurlijk is ut economische beleid vaan us gemeintebestuur un aonfluiting, ouch die loupe liever met de boors veuroet op Tefaf en Jim in plaots vaan Mestreech te branden es plaots boe ut gunstig is de oonderneumming te vestige.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 14:26
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
MVV algemeen #4979
Wat me nog het meest verbaast is de naïeve veronderstelling dat met een eventueel samenwerkingsverband de problemen voor MVV zouden zijn opgelost. Het zou ons af en toe een leuke speler opleveren. Zie Ciranni, Peeters en Croux. Maar geld om die jongens binnen te houden en uiteindelijk flink te cashen bij een verkoop is er niet. Daarvoor moet de begroting omhoog. Maar plannen om de begroting structureel met, laten we beginnen met één miljoen euro, omhoog te krijgen zijn er niet. Een miljoen euro is veel geld, maar dan doe je in de Eerste Divisie nog steeds gewoon maar mee in de sub-top. Heb ik het nog niet gehad over het stadion, een belangrijk deel waarvan een voetbalclub het geld kan binnenhalen. De afgelopen 10 jaar, dus ook onder bewind van Ward Vleugels, zijn er geen plannen (een plan is de eerste stap) gemaakt voor een nieuw onderkomen of grondige upgrade van het stadion. Nee, de noodzaak voor een nieuw stadion spreekt men uit in december 2019. Over 10 jaar horen we waarschijnlijk dat het scorebord niet meer voldoet aan deze tijd. Gemeente!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 17:10
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 754
Meer
MVV algemeen #4980
Mensen met geld willen blijkbaar vaak een bepaalde macht uitoefenen. Vleugels heeft een visie, maar stopt omdat zijn gewenste samenwerking er niet komt. En met hem stoppen ook andere sponsoren. Wesley heeft zich teruggetrokken na eerdere sponsoring. (Maar heeft nu wel zijn hotel op een mooie lokatie. Altijd afgevraagd, zou dat zonder mvv ook gelukt zijn?) Macht, controle houden over en in een wurggreep houden. Gelukkig zijn ze er geweest, maar helaas is mvv ook hoogst afhankelijk van zulke mensen. Vervolgens is er de kans voor iemand als thal om mvv onafhankelijker te maken en financieel te laten groeien, blijkt ook hij met zijn grote mond geen grote sponsoren binnen te kunnen halen.

Als er op dit moment in en rond het bestuur nog meer metgezellen zijn van Vleugels, moeten die ook weg, simpel. Rot hout moet weg.

Helaas heeft het vertrek van Vleugels deze directie afgelopen tijd wel nog geen vleugels gegeven om bepaalde (aangedragen) ideeën dan wel uit te gaan voeren. Niet alles heeft met geld te maken. Sterker, die weten zich geen raad en zijn ook niet capabel genoeg om wel richting te geven aan het bedrijf MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden