MVV algemeen

18 dec 2019 00:30 18 dec 2019 00:33 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4741
Wel een raar moment van Paul om nu net een paar dagen 'met vakantie' te zijn dan.. verder ben ik ook zeer sceptisch, we zullen zien de komende weken. Dat het zo niet verder kan is wel voor iedereen duidelijk. De tijd van pappen en nathouden is voorbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 01:29
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 511
Meer
MVV algemeen #4742
Akte vaan onvermogen vaan de bovenste plaank dit statement, ze vraoge um weggejaog te weure
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 06:51
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
MVV algemeen #4743
Een geweldig statement zou het zijn geweest dat enkele sponsoren die avond harde eisen hadden gesteld,ben niet teleurgesteld in deze avond omdat ik de ,,uitslag,,al had zien aankomen.
Jammer maar we kabbelen lekker door hier op deze site,bestuur bedankt dat jullie aan mijn verwachtings patroon wederom hebben voldaan,,,,gr een zeer verontruste diehard.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 09:29 18 dec 2019 09:34 door Farty.
Farty
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #4744
Dank Napoleon voor je verslag.

Een aantal zaken in het betoog van MVV springen eruit, te weten:
"De technische investeringen renderen vooralsnog niet."
Een juiste waarneming, maar daar blijft het klaarblijkelijk dan ook bij. Het zou het bestuur sieren om hier verder op door te gaan. Waar ligt dit aan? Wie is er schuldig aan? Welke conclusies kunnen hieraan verbonden worden? Doelstellingen worden niet behaald, zoveel is nu al zeker.

"Een deel van de sponsors zet zijn bijdrage vooralsnog on hold."
Lijkt mij niet meer dan logisch, zeker wanneer je enkele maanden eerder concrete doelstellingen uitspreekt en deze vervolgens niet kunt waarmaken. Maar hoe kunnen deze sponsors alsnog over de streep worden getrokken? Worden (grote) sponsors deels betrokken bij het beleid? Wanneer zij de wens uitspreken dat bepaalde leidinggevende figuren moeten verdwijnen, word hier dan door MVV gehoor aan gegeven (no cure, no pay)? Welke concrete plannen liggen er op tafel om sponsors te binden? Ik weet dat MVV enkele weken geleden een nieuwe jongen heeft aangetrokken voor de voor de commerciële afdeling ( www.mvv.nl/nieuws/nieuwe-gezichten-binnen-mvv-maastricht ), wat zijn zijn taken en doelstellingen hieromtrent? Heeft hij reeds resultaten behaald?
Laten we asjeblieft als MVV zijnde wel stoppen met actie's zoals enkele euro's binnenhalen met de verkoop van kerstbomen.

Overigens geeft MVV aan dat ze ook in gesprek zijn met een zgn. Voetbalplatform. Dit zullen vast en zeker kundige personen zijn die om raad en advies worden gevraagd. Ik kom dan ook terug op mijn oproep van enkele dagen geleden, namelijk om enkele kundige supporters ook te verenigen om zodoende deel te nemen aan gesprekken binnen MVV. Zo is Dennis Doms onlangs aangesteld als nieuwe supporterscoördinator. Hij, en ik citeer van de MVV website, dient 'de vaak emotionele betrokkenheid van supporters een positie te geven binnen de vaak rationele denkwijze in de voetbalorganisatie.' Waarom kan hij niet enkele personen om zich heel verzamelen die periodiek aansluiten bij overleggen? Hierbij denk ik aan een afvaardiging van VZM, iemand van de SC, enkele supporters met kennis van zaken en wellicht vergeet ik nog iemand. Wanneer ik verschillende posts hier lees op het forum, dan lijken mij personen zoals Schapendonk, houtengerard, Frank Salemans, Boschpoort, Zwarte Vogel en..., vooruit Napoleon wellicht de aangewezen personen die ook zitting zouden kunnen nemen in zo'n supporterscollectief (zonder dat ik iemand wil dwingen uiteraard, en excuses wanneer iemand zich nu tekort gedaan voelt).

Nogmaals, iedereen weet dat het 1 voor 12 is. Aan loze kreten hebben we weinig, het is tijd om over te gaan tot actie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 09:30 18 dec 2019 09:38 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #4745
Het gaat niet meer om dit seizoen, dat moge duidelijk zijn.

- Uitblijvende begrote sponsorgelden (Zeer zorgwekkend!)
- Structureel 2500 tickets mislopen per wedstrijd. (12x (wedstrijden) 2500 (toeschouwers buiten SK) x15 (gemiddelde ticket) = minimaal 450.000 euro tekort op de begroting)

Grof geschat laat dit zien dat inmiddels bijna al het eigen vermogen dat MVV de afgelopen jaren heeft opgebouwd, dit seizoen verdampt is om de tekorten op te vangen. (+/- 7 ton)

Men gaat nu begrijpelijk de tering naar de nering zetten.
Dus we kunnen verwachten:
- Geen wintertransfers dit seizoen
- Geen externe nieuwe trainer, alleen interne mensen met de hoogste trainersgraad mogen voor de ploeg staan. Dan blijven er maar twee mensen over, aangezien Reijnders zich solidair verklaart met Usta.
- En hopelijk geen emmertjes.. want dan jaag je de laatste diehards weg.

Volgend seizoen:
- Geen trainersbudget meer beschikbaar, moet intern opgelost worden. (Past niet meer in de begroting)
- Kleinere uitgedunde selectie op een veel lagere begroting dan dit seizoen
- Tegenvallende seizoenskaartverkoop uit rancune. (en ticketing)
- Lagere categorie-indeling door verdampen eigen vermogen (met als gevolg dat men minder geld van de KNVB mag steken in de selectie)

Het wordt echt tijd dat MVV 'het eigen kracht' verhaal los gaat laten en de komende zes maanden gaat gebruiken om als club de roulettetafel op te gaan (Zover de afspraak uit 2010 over de kwijtschelding van de Gemeente Maastricht dit toestaat.). Zonder investeerder is het duidelijk dat de laatste uren van de club geslagen zijn. Het is niet normaal dat een club zo kwetsbaar is, dat je bij de eerste de beste misstap tien jaar terug in de tijd wordt gezet (Een eindresultaat van een voetbalseizoen laat zich niet kopen). Het laat wel zien hoe men geprobeerd heeft de afgelopen jaren de schijn te wekken dat we een volwaardige BVO zijn. We staan al die jaren tegen de muur, maar hielden de schijn hoog een gebalanceerde club te zijn, nu valt het eens de andere kant op en is er direct paniek.

En persoonlijk vind ik dat de club wat meer op de 'chauvinistische' teentjes had mogen gaan staan van het stadsbestuur en haar inwoners, dat de onheil die om een club als MVV hangt een gevolg is van hun economisch beleid. Dat had allemaal wat minder lief en meer confronterend mogen zijn, misschien had je dan nu een groeiende voedingsbodem gehad en meer 'vrienden van de club'.. Want als je 'Hun Mestreech" in de zeik zet, dan komen ze misschien wel in actie om de voetbalclub van Amby-West te helpen een toekomst te geven.

Als supporters nu de druk gaan opvoeren richting de club omdat ze het gevoel hebben dat ze nog ergens recht op hebben dit seizoen, dan zit de Gemeente gegarandeerd per 1 augustus met de casus van een leegstaand pand langs de A2. Het is twaalf uur mensen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, AngelsideE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 09:47
Farty
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #4746

Farty schreef : (...) Overigens geeft MVV aan dat ze ook in gesprek zijn met een zgn. Voetbalplatform. Dit zullen vast en zeker kundige personen zijn die om raad en advies worden gevraagd. Ik kom dan ook terug op mijn oproep van enkele dagen geleden, namelijk om enkele kundige supporters ook te verenigen om zodoende deel te nemen aan gesprekken binnen MVV. Zo is Dennis Doms onlangs aangesteld als nieuwe supporterscoördinator. Hij, en ik citeer van de MVV website, dient 'de vaak emotionele betrokkenheid van supporters een positie te geven binnen de vaak rationele denkwijze in de voetbalorganisatie.' Waarom kan hij niet enkele personen om zich heel verzamelen die periodiek aansluiten bij overleggen? Hierbij denk ik aan een afvaardiging van VZM, iemand van de SC, enkele supporters met kennis van zaken en wellicht vergeet ik nog iemand. Wanneer ik verschillende posts hier lees op het forum, dan lijken mij personen zoals Schapendonk, houtengerard, Frank Salemans, Boschpoort, Zwarte Vogel en..., vooruit Napoleon wellicht de aangewezen personen die ook zitting zouden kunnen nemen in zo'n supporterscollectief (zonder dat ik iemand wil dwingen uiteraard, en excuses wanneer iemand zich nu tekort gedaan voelt).

Nogmaals, iedereen weet dat het 1 voor 12 is. Aan loze kreten hebben we weinig, het is tijd om over te gaan tot actie.


Naast mijn bovengenoemd voorstel nog een vraag aan de Angel-side; enkele maanden geleden heeft een afvaardiging gesproken met de spelersgroep (correct me if i'm wrong). Klaarblijkelijk heeft de spelersgroep toentertijd het vertrouwen in Usta en co. uitgesproken. Is het wellicht een idee om nu nogmaals de selectie te peilen? Ik kan me zo voorstellen dat er binnen de selectie nu andere gedachten heersen dan enkele maanden geleden. Zouden sommige spelers het lef hebben om vrijuit te spreken? Ik kan me amper voorstellen dat álle selectiespelers tevreden zijn met Usta's werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 10:10 18 dec 2019 10:15 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #4747
Dank voor het uploaden van het statement, Napoleon!

Ik heb geen idee wat er verder als toelichting gezegd is en welke concrete dingen er plenair dan wel achteraf besproken zijn. Maar erg veel daadkracht blijkt hier vooralsnog niet uit. In de winterstop zelfreflectie, dat zal een kort proces worden, het is immers duidelijk dat 2019/2020 een regelrecht rampseizoen aan het worden is waarin alles mis aan het gaan is wat mis kan gaan, en die gifbeker is echt nog niet leeg. 

Paar losse vragen/opmerkingen die in mij opkwamen (edit: excuses voor eventuele overlap/herhaling van wat mensen hierboven ook al gezegd hebben):
- Als ik het goed begrijp is het zorgvuldig opgebouwde eigen vermogen deels verbrast dit seizoen en wordt als gevolg van de tegenvallende resultaten en daarmee samenhangende gevolgen nog verder opgegeten. Het klein beetje vet op de botten dat we hadden is dus wellicht eind dit seizoen alweer verdwenen. Toch wel pijnlijk. Ook met het oog op de nieuwe licentie regels die van kracht gaan worden. Tussen de regels door is duidelijk dat de financiële situatie zorgwekkend is. Tekenend ook voor deze industrie, dat een klein beetje risico lopen meteen dusdanig verkeerd uitpakt dat een club weer compleet financieel aan de grond komt te zitten.
- Vreemd dat MVV in het statement lijkt te stellen dat het investeren in de selectie is gedaan omdat er roep was vanuit sponsoren meer ambitie te tonen. Wekt de indruk alsof ze het er zelf niet mee eens waren...
- Ik lees over sponsoren die hun bijdrage on hold zetten. Wat is dat dan? Even, ik begrijp dat sponsoren ook zeer ontevreden zijn wat met hun geld gedaan is. Heb zelf begin dit seizoen overwogen lid van Veer zien MVV te worden, maar de manier waarop dat geld door MVV verkwanseld is aan een speler die nu op structurele basis de bank aan het warm houden is heeft me hier van weer houden. Lid van veer zien MVV of sponsor zijn is van heel andere orde natuurlijk, maar snap de teleurstelling bij sponsoren. Maar zomaar de bijdrage tijdelijk stop zetten is toch ook niet zo netjes... Kan dat überhaupt, misschien naïef gedacht, maar neem aan dat er contracten getekend zijn? Wat zit hier achter? Zijn er eisen gesteld door deze groep?
- Vertrek van Usta lijkt me alleszins onzeker. Ja er wordt gesuggereerd dat er beslissingen genomen zullen worden 'om te voetbal beter te maken'. Dat kan alleen maar over Usta gaan, maar tegelijkertijd worden er kosten beheersende maatregelen aangekondigd. In elk geval lijkt me bij ontslag van Usta het aanstellen van een andere trainer niet aan de orde. Dan moet Elsen dus maar weer eens de bank op.
- Die samenwerking met een grote club... Er is hier al eens een heel topic gewijd aan de voor en nadelen ervan op sportief gebied. Ik kan me nog steeds niet 1, 2, 3 een club bedenken die op de lange termijn veel profijt van zo'n samenwerking heeft gehad. Ja, Excelsior. En NAC heeft een jaartje geprofiteerd van spelers van City. Maar verder... Bovendien, wat moet ik me voorstellen van 'financiële samenwerking' met een grote club?
- Ik misgun niemand zijn of haar vakantie, ook Penders heeft daar recht op. Ik ken de ins en outs niet, maar als buitenstaander heb ik toch het idee dat het in deze crisissituatie waarin de club verkeert goed was geweest als de algemeen directeur er bij was geweest...

Al met al een vrij vaag statement waarin weinig concreets gezegd wordt. De jeugdopleiding verbeteren, betere communicatie met stakeholders zijn natuurlijk dooddoeners, dat wil iedereen wel. De vraag hoe dat gaat gebeuren wordt niet beantwoord. In gesprek blijven met sponsoren om dat geld te borgen, ja dat mag ik hopen... Tussen de regels door wordt duidelijk dat de financiële situatie zeer precair is. Ook hier worden echter geen concrete oplossingen voor genoemd, behalve kosten besparen. Ja, en op het einde van het statement een verkapte bedel oproep, en dat belooft heel weinig goeds. Maar goed, de komende weken dus zelfreflectie. Benieuwd wat dat gaat opleveren... De winterstop is kort. Die zelfreflectie zal dus snel moeten gaan. Plannen zijn in voorbereiding, dus ik neem aan dat we de eerste concrete maatregelen snel kunnen verwachten. Ben benieuwd.

Deprimerend is het allemaal wel. Op een bepaalde manier eindigt MVV het decennium zoals ze dat in 2010 begonnen zijn. Met een trainer aan het roer die al lang en breed ontslagen had moeten zijn (en dat om onbegrijpelijke redenen nog niet is), bezig aan een sportief totaal verloren seizoen en in een financieel precaire situatie. Ik hoop echt dat dat laatste niet zo dramatisch is als destijds, want anders worden het hele spannende maanden. Destijds heeft de gemeente ons gered, maar ik vermoed dat die ons nu lachend het laatste zetje zou geven. En onderwijl zijn we uitgegroeid tot het meubilair van de KKD en zijn we op (met alle respect) de kleine, weinig zeggende clubjes Telstar, Helmond, Eindhoven en TOP Oss na de langst zittende club in de competitie. Met andere woorden, we zijn zelf net zo'n lelijke eend. Ik heb de oplossing ook niet. Maar het lijkt er op dat het maar weer eens 5, of misschien wel 1 voor 12 is...
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 10:11
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV algemeen #4748
Hele duidelijke taal van het bestuur. Als zij niet de eer aan zichzekf houden is het einde betaald voetbal in Maastricht. Om heel realistisch te zijn acht ik de kans, helaas, vrij groot dat het ditmaal wel gaat gebeuren.
De gemeente interesseert zich niet voor mvv of sport in het algemeen, dus uit die hoek hoeven we geen hulp te verwachten. Grote bedrijven dn sponsoren zijn er niet, dus ook een doodlopende straat. Wat rest, jezelf uithuwelijken maar dat wil het huidige bestuur niet, en deze zullen zelf niet opstappen.

Zijn er verdere geen kritische vragen gesteld vraag ik me af, of heeft ome Paul eieren voor zijn geld gekozen en durfde hij de sponsoren nuet onder ogdn te komen?

Ik hoop dat mijn gevoel verkeerd zit maar we moeten maar genieten van de laatste stuptrekkingen van de club

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 10:33
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 754
Meer
MVV algemeen #4749
Sjezus, wat een open deuren weer.

Over communicatie gesproken. Waar is de open brief aan de supporters…oh wacht, dat zijn slechts boerepummels die enkel geld moeten aanleveren door het kopen van 20% duurder geworden sk, losse kaarten en uiteraard de drank&spijs.

En de sponsoren tussen de regels door onder uit de pan geven dat zij min of meer het bestuur hebben aangespoord de ambities gestalte te geven.

Tijd voor zelfreflectie…oftwel t kump wel…op de eerste plaats totaal niet doel&prestatiegericht zoals dat in het bedrijfsleven gaat. Daar volgen wel consequenties aan de top.
-Welke doelstellingen heeft de commerciële afdeling afgelopen 2 jaar gehad en wat is er daadwerkelijk tot nu toe bereikt ?
-Wat heeft het voetbalplatform afgelopen jaren betekent ? Blijkbaar niet de kennis binnengebracht die de directie nu zegt dat ze hebben. Welke meerwaarde heeft deze groep daadwerkelijk tav scouting/nieuwe spelers ? Aan de samenstelling van de selecties afgelopen 2 jaar te merken niet veel. Hierin dus ook een zeer belangrijke rol voor Ron Elsen die sinds 2 jaar een duidelijke stempel op deze selectie heeft gedrukt. Is zijn kennis cq netwerk wel voldoende.
Niet onbelangrijk te vermelden, naar verluid steken een aantal leden van dit platform geld in mvv, dus hoe objectief ben je zelf dan…hoe kan MVV hier zelf noodzakelijke maatregelen nemen indien nodig.
Denkfout uit de brief, door het invullen van een aantal technische functies en het vastleggen van deze spelersgroep dacht men wel even resultaat te halen, voor playoffs te spelen. Maw, men dacht werkelijk dat er genoeg kwaliteit aanwezig was zowel bij TD/Trainers/Spelersgroep.
-Wat heeft Paul Penders eigenlijk bereikt afgelopen 2 jaar ? Maw wat is er met MVV gebeurd onder zijn leiding (o.a. commercieel>toegangsprijzen-sponsoring-sponsorbeleid/aantal toeschouwers/supportersbeleid/faciliteiten stadion/personeelsbeleid/toekomstvisie en uitvoering daarvan)
-Als je je eigen toko al niet gerund krijgt, wat geeft dan de garantie dat je gesprekken met een eventuele toekomstige partner wel goed aanvliegt. Ook gooit men dus keihard de deur dicht voor een grote investeerder. Maar je bepaalt nog altijd zelf hoever die invloed gaat !

Als men genoeg zelfreflectie had, stapte gehele bestuur en de 3 directieleden op. Een open sollicitatieprocedure voor alle functies. Maar dat zal uiteraard wel niet gebeuren. Eigen hachje redden, vrienden ga je immers niet aanspreken op hun prestaties etc
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 12:18
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #4750
Dat, wat zwaargewichten Rinkens en Vleugels in 8 jaar hebben opgebouwd... dat hebben scarface en co binnen een half jaar afgebroken! Onze club staat er slecht op/voor lieve mensen. Bovendien zijn ze bang hun baantje te verliezen bij een evt komst van een investeerder. We hebben een amateurclubje aan het roer! Niet meer, niet minder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 13:00
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 511
Meer
MVV algemeen #4751
Eve alles laote inwerreke kom iech tot de volgende conclusie :sportief en finansjeel drama.
Verantwoordelijk: Penders, Elsen, Usta en bestuur.
Oprotte zalle dees incompetente klojo's neet oet ziech zellef. Wille veer us club redde vaan de oondergaank, zulle veer keihel moote I griepe en dees idiote weg moote jaoge!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 14:28
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV algemeen #4752
Ik weet niet of ik het mag verwachten van de nieuwsbrief van 'Vereniging MVV Maastricht', maar hiervan word ik als seizoenkaarthouder ook niet veel wijzer... "Marcel Joris heeft uitgebreid verslag gedaan over allerlei zaken (financien, communicatie etc.)" Tja, nieuwswaarde?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 15:52
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 471
Meer
MVV algemeen #4753

Lassie80 schreef : Ik weet niet of ik het mag verwachten van de nieuwsbrief van 'Vereniging MVV Maastricht', maar hiervan word ik als seizoenkaarthouder ook niet veel wijzer... "Marcel Joris heeft uitgebreid verslag gedaan over allerlei zaken (financien, communicatie etc.)" Tja, nieuwswaarde?


Dan had ik toch graag een (korte) samenvatting gezien van dit uitgebreid verslag. En dan nog iets, scheidend ledenraadlid Luc Winants wordt in hetzelfde artikel bedankt voor zijn diensten (hij wordt burgemeester van Venray en neemt dus afscheid) maar dan wordt zijn naam fout (Wijnands) geschreven. Is er dan niemand die zo'n artikel controleert?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 16:53
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV algemeen #4754
Wij pas in december.
Nu al tonnen te kort in de begroting.

De limburger .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2019 16:58
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #4755
Iech lees constant tot de pijle geriech zien op Elsen, Penders en Usta, mer wat t dinke vaan Jöris?? Dao huurste en zuuste niks vaan? Dat is toch 'n raar zaak, of bin iech noe gek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden