MVV algemeen

31 aug 2018 08:58
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3766
Penders zegt dat MVV nooit het volkslied zal afschaffen, daarmee lijkt het me dus echt gedaan voor de combi van tegenstander plezieren en de spelers minder te laten afkoelen.

Volgens mij heeft MVV een paar jaar geleden in een grote enquête ook vragen gesteld over wat er gezongen moet worden bij opkomst, line-up, en goaltune. Ben eigenlijk benieuwd naar die resultaten.

Feit blijft dat elke verandering weerstand oproept, of het nou het merk bier is, of het volkslied, of de pasjes.

Alleen liggen tradities dan nog eens extra gevoelig en die ‘koud’ veranderen zonder draagvlakpeiling is niet altijd handig zo blijkt.

Ik zou het breder pakken dan een pol hier. Als dit bij zóveel supporters echt onacceptabel gevoelig ligt, dan zou jevoor een wedstrijd wat stembiljetten kunnen maken met :
Ik ben tegen / niet tegen het aanpassen van het volkslied Ofzoiets en ze die in een stembak laten gooien. Aan het eind van de match weet je t en het is soort van anoniem.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 10:42 31 aug 2018 10:43 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV algemeen #3767

Jacques schreef : Het zal sinds een jaar of tien, vijftien zijn dat het volkslied voor de wedstrijd gezongen wordt........


Mooi betoog waar ik me inderdaad ook wel in kan vinden. Ik las gisteren op facebook al de reacties van menig "supporter" hierover dat het "traditite moord" was en heb me toen ook al zitten bedenken hoe lang we dit eigenlijk doen. Het enige dat ik wel vind is dat de redeneringen die gegeven worden een beetje een lul verhaal zijn. Zeg dan gewoon het kost te veel tijd voor de wedstrijd maar ga niet doen alsof 1 couplet extra de hele warming up te niet doet.

Op de een of andere manier valt mij de laatste tijd ook al echt, vooral op Facebook, op hoe negatief iedereen reageerd op alles binnen MVV. Het lijkt wel of wat er ook gedaan wordt iedereen altijd wel weer iets te zeiken hebben. Dat is altijd al zo geweest maar het lijkt de laatste tijd meer en meer. Geen idee of het gewoon een regel is aan het worden op social media of dat het echt maar een select gezelschap is maar het valt mij op.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 10:46
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 611
Meer
MVV algemeen #3768
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, maar doe het wel goed, of helemaal zoals we al jaren gewend zijn, of doe het niet.. Maar geen half volkslied, dat sloeg helemaal nergens op getuige het boe geroep en fluitconcert..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 13:14
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
MVV algemeen #3769
Het was nog in de tijd van Joseph goumans,
Het volkslied werd toen afgedraaid door de dj op het moment dat de spelers het veld opkwamen.

Ik meende dat dit ooit tijdens een praatcafé als respectloos werd aangekaart. En zo ergens is het volkslied voor de wedstrijd werd geboren. 12 of 15 jaar terug ?
Geen idee of het dan al een traditie genoemd mag worden. Maar mooi vind ik het wel.
Ik hou niet van half werk. Helemaal of niets is dus mijn mening.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 15:37
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV algemeen #3770
Precies ook mijn mening.
Ik zie graag het volkslied behouden in de oude opzet.
Voor mijn gevoel brengt 1 couplet helemaal niets, dan nog liever geen volkslied en een ander spektakel bij opkomst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 16:11
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 139
Meer
MVV algemeen #3771
De enige traditie is het draaien van het clublied bij de opkomst van de spelers vóór de wedstrijd. Ik vind het jammer dat de spelers die traditie enige jaren geleden de nek hebben omgedraaid en dat dat vervolgens nooit is hersteld. Het supporterslied in de rust draaien, en dan ook nog eens alleen het couplet, vind ik pfff. Wat mij betreft kan het volkslied dus vervangen worden door het supporterslied!

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2018 00:51 01 sept 2018 00:55 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV algemeen #3772
Eigenlijk wel een hele mooie discussie. Voor- en tegenstanders laten zich horen. Want uiteindelijk zijn juist dit soort dingen wat ons maakt tot wat wij als club zijn. Dat we iedere week willen winnen is evident. Maar dat willen alle anderen ook. Dus dat is niks wat ons onderscheid van anderen.
Als ik voor mijzelf mag spreken; ik wil dat de Geusselt van ons is. Dat de tegenstander en haar aanhang met respect, angst maar zeker ook met een 'wow, we gaan naar MVV' gevoel een uitwedstrijd beleefd. En hoe mooi ik ons volkslied ook vind; te vaak heb ik het gevoel dat het niet de juiste intro naar de wedstrijd is. Als het stadion afgeladen vol zou zitten en iedereen zou op de banken staan lijkt het mij het einde. En dan denk ik ook dat de tegenstander zich wel kan gedragen en 2 minuten blijft stilstaan. Maar nu brengt het niet wat het zou moeten brengen.
Dus ik zou ook kiezen voor een andere, nieuwe intro /opkomst van onze matadoren. En daar moet ons clublied een prominente plaats in krijgen. En moeten wij vanaf de tribunes vol mee doen met vlaggen, sjaals etc . Zodat de tegenstander bij opkomst weet dat het 12 tegen 11 is. En die vaan us vol adrenaline de tegenstander direct bij de strot pakken. Zoiets....

En nog iets. Het is natuurlijk van de zotte dat dit soort belangrijke wijzigingen als het veranderen van het volkslied voor de wedstrijd zo door MVV wordt afgehandeld. Geen uitleg vooraf, geen vooraankondiging, geen aankondiging aan het supportersoverleg. Niets van dit alles. Ja, ff iets in een blog als het kalf al verdronken is. pffffffffff
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, middenstip, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2018 01:46
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #3773
Sluit me grotendeels aan bij wat oa Jacques en Zoewiezoe over de volkslieddiscussie gezegd hebben in dit topic. Vind overigens ook dat er beter geen volkslied kan klinken dan alleen maar het eerste couplet. Dat gezegd hebbende, vond het heel tof dat de hele Angelside vanavond spontaan uit volle borst het tweede couplet zong. Dat was wat mij betreft veel indrukwekkender dan dat Beppie dat staat te playbacken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2018 10:22
mvvkeoleeke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 60
Meer
MVV algemeen #3774

"Tuor71483 schreef : Sluit me grotendeels aan bij wat oa Jacques en Zoewiezoe over de volkslieddiscussie gezegd hebben in dit topic. Vind overigens ook dat er beter geen volkslied kan klinken dan alleen maar het eerste couplet. Dat gezegd hebbende, vond het heel tof dat de hele Angelside vanavond spontaan uit volle borst het tweede couplet zong. Dat was wat mij betreft veel indrukwekkender dan dat Beppie dat staat te playbacken.


Helemaal mee eens. zo reageerden mensen om mij heen ook. Wat mij betreft er op deze wijze inhouden! 1 couplet en dan als supporters de rest. Zorgt direct voor de juiste sfeer!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2018 10:13
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
MVV algemeen #3775
Over het volkslied. Dit is inderdaad een jonge traditie, ingevoerd door de voorlaatste reddingsgroep. Vijftien jaar geleden, dat zou kunnen kloppen. Maar voor nú onlosmakelijk verbonden aan onze club. Het volkslied inruilen voor een andere opkomst of zo, kan volgens mij niet. Dat laat zich niet regisseren, een kolkende opkomst gebeurt op de tribune en komt van de tribune. Het enige dat je als club zelf kan regisseren gebeurt op het veld. En dat is voor mij nu al vijftien jaar ons volkslied, dat brengt saamhorigheid, trots op de club en trots op de stad.

Ook ben ik bang dat met het stoppen met het volkslied of het goedvinden dat we nog maar de helft zingen, de deur wordt opengezet naar nog meer veranderingen. Waar wij dan als supporters WEER ZONDER OVERLEG mee geconfronteerd worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Bieske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2018 12:23
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #3776
Ik ben het helemaal met Jacques eens, voor mij hoeft dat volkslied ook niet. Maar ik vind het net als Huib wel kwalijk dat deze beslissing wederom genomen is zonder overleg met de supporters!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2018 14:01
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV algemeen #3777
Toen ik deze versie van het volkslied hoorde de eerste thuiswedstrijd was ik hoogst verbaasd. Dat had MVV wel beter mogen communiceren. De uitleg van Penders vind ik geen goede. Je kunt na een goede warming up prima even de tijd nemen voor een volkslied. Waarom zou dat bij interlands wel kunnen en hier niet? Lijkt me vooral het tegemoet komen van de tegenstander. Prima, maar communiceer dat ook gewoon zo. Leermomentje voor MVV.

Dan wat betreft het wel of niet spelen/zingen van het volsklied. Ik vind het zelf wel mooi. Hoe voller het is in het stadion, hoe meer het aan kracht wint. Lig ik er wakker van als je het niet meer doet? Nee. Maar vervang het dan door het clublied.

Over deze ‘halve’ versie is al veel geschreven. Het kan overigens ook heel mooi uitpakken, zie dit filmpje hieronder. Halverwege stopt de doedelzak bij het Schotse volkslied. 65.000 mensen zingen verder.



Is natuurlijk wel een verschil als het gaat om aantallen, maar toch...
Kortom: ik kan leven met welke optie dan ook, maar communiceer als club in de toekomst beter naar je achterban. Dat zijn namelijk de mensen die het direct betreft. De mensen die het uit volle borst meezingen en die je (zeker dit seizoen) nodig hebt voor een stevige support en een goede wisselwerking met het team. Samen van de Geusselt weer een onneembare vesting maken met harde werkers op het veld en sfeer op de tribune.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2018 14:16
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV algemeen #3778
Is het iemand van de seizoenskaarthouders van de boschpoort al opgevallen, dat deze niet meer qpark tribune heet? Tot en met vorig seizoen stond er elk jaar qpark tribund maar lijkt erop dat deze sponsoring niet meer is voortgezet want op de huidige seizoenskaart staat weer ouderwets boschpoort tribune.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2018 18:57
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #3779

dreekemvvke schreef : Juist Jacques precies mijn gedachte het hoort er niet bij Heerenveen deed het dus bij mvv moest het ook nergens in de hele wereld gebeurt het maar in Maastricht moest het wel te belachelijk voor woorden .ik ga naar een competitie duel kijken en niet naar een interland.,en dan vinden sommige mensen dat we niet meer voor vol worden aangezien.ik zou zeggen wordt eens wakker en moedigd je ploeg aan met eigen gezang,maar dan wel 90 minuten en niet als het alleen maar goed gaat .


Overigens wordt bij Roda niet het eigen Kerkraads volkslied gezongen voor aanvang van de wedstrijden maar wel het Limburgs volkslied. ! Daar heb je blijkbaar geen bezwaar tegen.!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2018 20:07
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #3780
Tijdens het Bronsgroen eikenhout staan de spelers nog in de Kerkraadse spelerstunnel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden