MVV algemeen

30 aug 2018 17:49
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3751
Ik weet niet of ik dit hier kan plaatsen maar wat vinden jullie van de inkorting van het Maastrichtse volkslied? Ik heb net de uitleg van MVV op de blog gelezen en begrijp het best maar ik vind het een traditie waar je af moet blijven! Ik ben het niet met MVV eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 17:57
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #3752
''Tóch wil ik begrip vragen voor het feit dat MVV heeft gemeend de verkorte versie in te gaan zetten. De duur van de twee coupletten van het volkslied is nagenoeg 2,5 minuut. De nieuwe versie, zoals ik het maar even noem, duurt een kleine minuut. Maar juist die korte spanningsboog maakt het volkslied krachtiger. We kunnen het richting spelers (zowel onze eigen spelers áls die van de tegenstander), niet langer maken om na een warming-up 2,5 minuut stil te staan. Je ziet ook vaak dat bij het inzetten van het tweede couplet de tegenstander begint te springen of (deels) uit formatie gaat. Ook dat willen we hiermee voorkomen. Alle respect voor het volkslied. Door onze tegenstander, maar zeker óók door onze club zelf. MVV rekent dan ook op jullie begrip.''

Alle respec veur Paul Penders, dee euver 't algemein zinnege zake vertèlt, mer dit is ein groet leuterverhaol.

a) 't Volksleed weurt alles behalve krachteger door 't in te korte. Dit is gewoen rommele aon 'n Mestreechse traditie.

b) Wat boeit 't miech tot de tegestander steit te springe bij 't twiede couplèt. Mote veer us daan mer aonpasse in eus eige hoes, umtot de tegestander dat zoe wèlt? Dat is de wereld op z'ne kop!!

c) Alle respec veur 't volksleed vaanoet M.V.V.? Neet dus, es dat zoe waor, hadde ze d'r wel vaanaof gebleve.

d) Rekene op begrip? Vergeet 't mer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 18:16 30 aug 2018 18:18 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
MVV algemeen #3753
Kan me het hoem-pa-pa volkslied van Huub nog goed herinneren. Die werd al snel de Geusselt uit gefloten. Dan weet je als bestuur zijnde toch al dat men zoiets niet kan waarderen als je aan het volkslied komt.
En ja, af en toe duurt het te lang, maar dit trekt al helemaal op niets. Het excuus dat je het spelers niet kunt aandoen om 2,5 minuut stil te laten staan na een warming-up... lariekoek. Dan kom je maar 2 minuten eerder het veld opgelopen met je team in trainingspak gedost, na het volkslied pakkie uit en het lichaam is nog warm.
Hoeveel jaar heeft MVV al het volkslied voor de wedstrijd, in weer en wind werd het gedaan en nu denkt iemand slim te zijn om de tegenstander te plezieren (want anders kan ik het niet zien) om het even in te gaan korten. Verwacht binnenkort toch wel een welgemeende excuses van de bedenker hiervan voorafgaand aan het normale volkslied.
En Paul vindt het dan ook nog een prachtige wisselwerking met het publiek dat zij het tweede couplet zelf zingen. Volgens mij heeft Paul het flinke fluitconcert niet gehoord. Als het publiek het zelf moet afmaken, weet je al dat er iets fout is en het in ere hersteld moet worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 19:29
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #3754
niet om te zeuren maar we hebben maar een volkslied en dat is het Nederlandse ,dus zit ik persoonlijk niet wachten op het Maastrichtse of het Friese volkslied ik vind dit weinig respectvol naar je tegenstander .En geloof mij maar ik zou ook niet stil blijven staan als ik tegenstander zou zijn.vind het gewoon belachelijk.maar dit is puur mijn mening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 19:53
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV algemeen #3755
Ik vermoed dat deze maatregel is genomen n.a.v. het feit dat de wedstrijden in de Geusselt vaak een tweetal minuten later beginnen dan de rest v.d. wedstrijden in de eerste divisie, maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Desalniettemin vind ik het zeer jammer dat het volkslied wordt ingekort, is het nou echt geen mogelijkheid om bv. twee minuten eerder het veld op te lopen? Tijdens WK's en EK's is er ook alle tijd en ruimte voor volksliederen, of ze nou lang of kort zijn dus logistiek zou dit toch geen probleem moeten zijn, en na een degelijke warming up ben je niet na 2 minuten naar een volkslied luisteren alweer koud, zeker niet van zo'n mooi volkslied als dat van Maastricht ;) En nee ik vergelijk onze competitie niet met een meer prestigieus WK of EK maar het is allemaal voetbal op professioneel niveau en dit is een traditie die ik graag behouden zou zien en ik ben van mening dat andere ploegen dit ook zouden moeten respecteren. De opmerking dat er maar een volkslied is en dat is het Nederlandse past helemaal niet in deze discussie en is ook simpelweg niet waar, want het Maastrichtse volkslied bestaat toch echt en daarnaast nog vele anderen. Dus in dat geval maar bij elke Nederlandse voetbal (en andere sportwedstrijden) vooraf het Wilhelmus spelen? Beppie (of iemand anders, maar bij voorkeur Beppie :)) die het Mestreechter volksleed zingt (en niet slechts een couplet) is een onderdeel van de club en betekent veel voor een groot deel v.d. supporters, inclusief ikzelf.

Begrip en respect voor dhr. Penders en ergens begrijp ik wel waar deze beslissing vandaag komt en ik geloof niet dat hij en de club deze beslissing hebben genomen in de veronderstelling dat wij als supporters dit wel prima zouden vinden, dus laten we dit niet op de man spelen. Hopelijk wordt deze beslissing snel teruggedraaid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 21:42
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
MVV algemeen #3756

dreekemvvke schreef : niet om te zeuren maar we hebben maar een volkslied en dat is het Nederlandse ,dus zit ik persoonlijk niet wachten op het Maastrichtse of het Friese volkslied ik vind dit weinig respectvol naar je tegenstander .En geloof mij maar ik zou ook niet stil blijven staan als ik tegenstander zou zijn.vind het gewoon belachelijk.maar dit is puur mijn mening.



Dreeke is zeker zo iemand die met een oranje petje en vlaggetje staat te zwaaien op koningsdag ??? Vraag me af waar Dreeke geboren is ?? Maastrichtenaren zijn achterbaks/ Maastrichts volkslied is belachelijk ??
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 21:52
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #3757
Ik ben geboren in oude minderbroerstraat als je dat niet weet het is een zijstraat van de pieterstraat slimpie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 22:13
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV algemeen #3758
Vond zelf de verkorte versie van het volkslied een aanfluiting. Net het tegenovergestelde van krachtig.
Zou het jammer vinden als de normale versie niet in ere hersteld wordt. Doet afbraak aan het avondje mvv.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 23:28
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV algemeen #3759

Raffalaldo schreef : Hoeveel jaar heeft MVV al het volkslied voor de wedstrijd

Nog niet zo lang toch, een jaar of 5? Ik had het in de jaren ervoor ook nooit in het stadion gehoord. De eerste keer lag zelfs de tekst op alle stoeltjes en zong vrijwel niemand het mee.
Persoonlijk kan ik me er niet druk om maken, heb het altijd al een beetje overdreven gevonden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 23:49
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV algemeen #3760
Het kan aan mijn geheugen liggen, maar in de 11 jaar dat ik kom, weet ik niet beter dan dat het volkslied voor de wedstrijd te horen is. Ik vind het dus ook een kwalijke zaak, dat het zo maar ingekort wordt. Ook na het lezen van de uitleg van Penders heb ik er geen begrip voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 01:02
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3761
Kunnen we niet een pol opzetten als teken naar MVV?
Ik durf te wedden dat de meeste supporters falikant tegen de inkorting zijn!

Verstuurd vanaf mijn moto e5 plus met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 05:35
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #3762
Ik heb er ook nooit wat aan gevonden dat volkslied
Maar goed ieder zijn eigen ding voor mij hoef dat niet stoor me er ook verder niet aan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 08:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV algemeen #3763
Het zal sinds een jaar of tien, vijftien zijn dat het volkslied voor de wedstrijd gezongen wordt. Eerste keren was het extreem onwennig inderdaad. Ik ga uiteraard altijd staan en zing uiteraard altijd mee, maar om eerlijk te zijn hoeft het voor mij ook niet. MVV speelde meer dan 100 jaar zonder volkslied, en sportief waren die tijden over het algemeen beter dan de tijd met volkslied ;)

Ik vind het om eerlijk te zijn afbreuk doen aan de spanningsboog richting begin wedstrijd. Het mag van mij best wat meer knallen richting aftrap. Ik houd van een iets meer intimiderende sfeer in het stadion.

Wat er bij mij nog meer achter zit is een ander argument, hoe slecht ook: volgens mij is er maar één andere club in Nederland met een volkslied voor de wedstrijd. Dat is één van de meest sfeerloze, bij elkaar geraapte clubs van Nederland. Het FC Limburg van Friesland waar nog net niet kwijlende bejaarden met hun door de club verstrekte klappertje het 'Frysk bloed tsjoch op' zingen voor ze braaf weer teruggaan naar hun dorp na de wedstrijd. Ik moest vroeger altijd lachen dat precies díe club als enige in Nederland een volkslied voor de wedstrijd zong. En toen werden wij opeens club twee... Ik snap dat ik wat mensen beledig met voorgaande tekst, maar voor mij hoort het gewoon niet bij een voetbalwedstrijd. Het voelt aan als kunstmatig een sfeer proberen te creëren. Zoiets als onze geliefde Roda-vrienden, waar ze als het stil valt op de tribune doodleuk door de speakers supportersgezang afspelen.

Maar goed, die tirade daargelaten, als de meerderheid wél een volkslied wil, dan houden we dat toch lekker.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Mr Sjaan, Tuor, Lassie80, Kay, Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 08:28
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #3764
Ik ben het met je eens Jacques, voor mij hoeft het volkslied ook niet. Ik vind het een beetje ouderwets eerlijk gezegd. Het gezapige tempo, degene die het playbackt en en dan ook nog in twee coupletten. Ik zou het veel leuker vinden om (liefst zonder muziek) met de supporters het clublied te zingen net voor de aftrap. Daar hoeven de spelers en scheidsrechter niet op te wachten, gewoon net voor de fluit zingen. desnoods telt de stadionspeaker even af.

Maar inderdaad, we leven in een democratie, meeste willen het dan doen we dat gewoon en uiteraard zing ik uit volle borst mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2018 08:29 31 aug 2018 08:30 door dreekemvvke.
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #3765
Juist Jacques precies mijn gedachte het hoort er niet bij Heerenveen deed het dus bij mvv moest het ook nergens in de hele wereld gebeurt het niet maar in Maastricht moest het wel te belachelijk voor woorden .ik ga naar een competitie duel kijken en niet naar een interland.,en dan vinden sommige mensen dat we niet meer voor vol worden aangezien.ik zou zeggen wordt eens wakker en moedigd je ploeg aan met eigen gezang,maar dan wel 90 minuten en niet als het alleen maar goed gaat .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden