Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 sept 2012 10:22
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 105
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #76
18.09.2012

Fortuna Sittard wenst bij monde van Voorzitter Wil Meijers te reageren op de diverse publicaties omtrent een mogelijke overname van Fortuna Sittard door externe financiers.



“Een aantal weken geleden zijn wij via ons bestaande netwerk in contact gekomen met een investeringsmaatschappij die haar roots heeft in Qatar. Met de vertegenwoordigers van deze investeringsmaatschappij zijn de afgelopen weken diverse gesprekken gevoerd over de rol die zij kunnen spelen in de gezondmaking van Fortuna Sittard. Deze gesprekken zijn nog steeds gaande. Er is derhalve nog geen duidelijkheid over een samenwerking die mogelijkerwijs tot stand gaat komen."


"Mocht een en ander in de komende periode concreet worden, dan zullen wij dat op correcte wijze en op het juiste moment communiceren naar onze stakeholders. Tot dat moment doen wij geen uitspraken over de inhoud van de gesprekken.”



Stoond net oppe site bij fortuna!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 10:32
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #77

marke schreef : 18.09.2012

Fortuna Sittard wenst bij monde van Voorzitter Wil Meijers te reageren op de diverse publicaties omtrent een mogelijke overname van Fortuna Sittard door externe financiers.



“Een aantal weken geleden zijn wij via ons bestaande netwerk in contact gekomen met een investeringsmaatschappij die haar roots heeft in Qatar. Met de vertegenwoordigers van deze investeringsmaatschappij zijn de afgelopen weken diverse gesprekken gevoerd over de rol die zij kunnen spelen in de gezondmaking van Fortuna Sittard. Deze gesprekken zijn nog steeds gaande. Er is derhalve nog geen duidelijkheid over een samenwerking die mogelijkerwijs tot stand gaat komen."


"Mocht een en ander in de komende periode concreet worden, dan zullen wij dat op correcte wijze en op het juiste moment communiceren naar onze stakeholders. Tot dat moment doen wij geen uitspraken over de inhoud van de gesprekken.”



Stoond net oppe site bij fortuna!


Vrij vertaald .. kut dat de deal nu al is uitgekomen aangezien Fortuna nog aan het onderhandelen was om iets meer uit de deal te halen. Voor de rest doen we geen uitspraken omdat we niet willen dat Fansa zich gaan bemoeien hiermee of erger nog de deal kunnen laten afketsen zoals dat destijds bij FC Limburg gebeurde.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 10:35
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #78
@Punker73

Wat denk je dat MVV of 90% van de andere JL clubs waard is, zal in de meeste gevallen niet veel meer zijn als 2/3 miljoen.

Los daarvan weet ik zo net nog niet of ik hier blij mee moet zijn. Aan de andere kant valt er niet veel te kiezen. Fortuna staat op het punt van kiepen, en heel veel keuze hebben ze niet.

Zullen wel veel afrikaantjes komen denk ik, als ik dat stuk in de krant lees. Ze willen spelers gaan opleiden voor het nationale elftal van Qatar dat in 2022 het WK organiseerd.

Daarnaast vind ik een en ander nogal erg ongeloofwaardig en het lijkt me dan ook sterk dat het allemaal zal doorgaan.
Ze zoeken zich het maar uit, zolang ik maar op vrijdagavond naar mijn club kan gaan kijken met niet alleen maar buitenlanders erin, zal het me een rotzorg zijn hoe ze het voor elkaar krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 10:38
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #79
Gohf, es zellefs iech vin tots diech dao wel erreg meekelik euverheen staps...
Iech zow dit neet wille veur MVV, let op, zoe gaot geer deraon!
Jao, geer zeet daan mesjiens gered, mer Fortuna is neet mie Fortuna.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 10:45
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #80
Wat/wie bepaald wanneer Fortuna niet meer Fortuna is ?

Zolang we is ons eigen stadion met onze eigen kleuren/logo spelen. Als je op een hoger niveau wilt spelen kun je niet meer met 11 jeugdspelers in de basis gaan spelen.'

Weet je wat het ook is, ik kijk al 10 jaar lang naar het slechtste voetbal wat er zo ongeveer in Nederland op profniveau gespeeld word. Ik kijk met liefde nog 50 jaar na dat slechte voetbal, maar eens een rol van betekenis spelen zou ook eens een verademing zijn voor de verandering.

Wat moeten de supporters doen ? De deal laten afketsen ?? Dan valt Fortuna binnen een paar weken om(Zo serieus is het volgens vele) Zou wel erg ironisch zijn natuurlijk....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 10:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #81
Nao veure Qatari, Qatari Salaam
Waat kan òs gebeure,
veer zeen neit te sjlaon
Mit Allah dan aan 'm, dan is ‘t gedaan
Nao veure Qatari, Qatari Salaam
Nao veure Qatari, Qatari Salaam
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, MVV4life, MVVke, Danny1983, Fabrice, San Marco, opadiehard, Mestreechter geis, marke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 11:44
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #82
in qatar zijn de stadions ook allemaal half leeg en zonder sfeer.
Kan best begrijpen tot ze daarom fortuna graag willen hebben
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, MVV4life, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 12:15
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #83
Ben erg blij dat MVV 100% van MVV is

Fortuna heeft een groot probleem dat weten we allemaal, ben erg benieuwd wat de komende dagen aan berichtgeving gaan brengen, misschien lijdt dit toch een erg postieve ontwikkeling voor FS, wie weet..... Zie nu hoe het met Vitesse gaat....

De snelste weg naar de TOP in het voetbal is nog altijd met geld te bereiken......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 12:31
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #84
Precies, bovendien spelen bij Vitesse ook nog eens leuk aantal zelf opgeleide spelers in het basis team(Zeker voor een eredivisie club).

Zoals Napoleon al aangeeft zijn de problemen gewoon erg groot. Zitten nog steeds een paar incapabele bestuursleden/RVC die vernieuwing tegenhouden waardoor we een feite een status quo bereikt hebben, ik neem aan als die investeerder komt dat hij de rotte appels uit het bestuur/RVC ook verwijderd, want die brengen ons anders nog aan de afgrond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 12:39
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #85
Er stond ergens dat Fortuna ook een enorme huurschuld heeft en dat de eigenaar hun eruit kon zetten.
Ik denk dat ze in Sittard denke , dan maar die uit qatar wat ons sponseren anders is het toch gedaan.

Maar hoe willen ze dat dan verkopen aan de suporters de hele identiteit gaat weg.
Hoe reageerde men niet hier toen het verhaal kwam met die Bilgic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 12:51
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #86

damske schreef : Er stond ergens dat Fortuna ook een enorme huurschuld heeft en dat de eigenaar hun eruit kon zetten.
Ik denk dat ze in Sittard denke , dan maar die uit qatar wat ons sponseren anders is het toch gedaan.

Maar hoe willen ze dat dan verkopen aan de suporters de hele identiteit gaat weg.
Hoe reageerde men niet hier toen het verhaal kwam met die Bilgic


Kwam bilgic hier niet even groot vertellen tot mvv binne 5 jaar europees voetbal zou spelen.
Er werd meer om die uitspraak gelachen dan tot het serieus werd genomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 13:04 18 sept 2012 13:08 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #87
VIA EUREGIO -Het nieuwe AS Eupen ziet het groot. Sinds juni krijgt de Belgische tweede - klasse voetbalclub geld uit olie-staat Qatar. Eupen maakt nu deel uit van de grootste sportacademie Aspire Zone Foundation. Andreas Bleicher van Aspire Zone Foundation Qatar legt uit dat er een totaal concept achter de evolutie zit. Alle infrastructuur is ook aangepast om jonge spelers uit de hele wereld van de academie een kans te geven om speel-ervaring op te doen. De jeugdspelers komen uit Ghana, Nigeria, Senegal en Kameroen. De afgelopen 5 jaar kregen ze een opleiding in Qatar. Ze worden aangevuld met Belgische spelers. Een ganse club kopen past in de filosofie om jongeren tijdens het hele project te begeleiden.
Supporter Patrick Müller van AS Eupen is vooral blij dat financiële zorgen van zijn voetbalclub voorbij zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 13:28
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #88
Ja maar dit is toch wel een heel ander verhaal .... hier zit 1 van de grootste sportacademies ter wereld achter. Bij Fortuna gaat het om een investeerder (zonder er ook maar iets van af te weten zeg ik daar dan ook bij dat het bij de Fortuna meer lijkt op een speeltje voor iemand met veel geld terwijl er bij Eupen wel een andere gedachte achter lijkt te zitten). Ook als Eupen supporter zou ik me overigens nog steeds zorgen maken maar minder dan bij Frotuna.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 13:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #89
Fortuna seizoen 2013/2014:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 14:01
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #90

Punker73 schreef : Ja maar dit is toch wel een heel ander verhaal .... hier zit 1 van de grootste sportacademies ter wereld achter. Bij Fortuna gaat het om een investeerder (zonder er ook maar iets van af te weten zeg ik daar dan ook bij dat het bij de Fortuna meer lijkt op een speeltje voor iemand met veel geld terwijl er bij Eupen wel een andere gedachte achter lijkt te zitten). Ook als Eupen supporter zou ik me overigens nog steeds zorgen maken maar minder dan bij Frotuna.


Het Fortuna verhaal zoals in de krant beschreven heeft toch veel overeenkomsten met dat van Eupen. In beide gevallen vind ik dat men zeer doorschiet. De club moet zelf het doel zijn en niet zijn bestaansrecht halen uit het opleiden voor een wk-elftal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden