Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

04 aug 2012 13:56
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #16
Ik vond dit op een Roda forum, ik vraag me af hoe die club dan toch in cat2 terecht is gekomen, ze lossen daar nog steeds de ene lening af met een andere, er van uit gaande dat men de gemeenten alles moet terug betalen. :puke:



Beide.

uit de laatste jaarstukken 2010/11 van nov.2011:

“Een lid van de Raad van Commissarissen heeft indirect een lening van 975.000 en een participatiebijdrage van 300.000 verstrekt aan de Vennootschap. De lening dient voor 31 december 2011 te zijn afgelost.”

“Roda JC verwacht voor het seizoen 2011-2012 een liquiditeitstekort van 1.100.000. Op dit moment vindt er overleg plaats met diverse financiers om dit liquiditeitsgat te overbruggen.”

Waar ze dit laatste hebben geleend weet ik niet, ik denk een deel bij de Gemeente met dat uitstel van de huur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2012 16:14
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #17

Vluuzak schreef : Ik vond dit op een Roda forum, ik vraag me af hoe die club dan toch in cat2 terecht is gekomen, ze lossen daar nog steeds de ene lening af met een andere, er van uit gaande dat men de gemeenten alles moet terug betalen. :puke:



Beide.

uit de laatste jaarstukken 2010/11 van nov.2011:

“Een lid van de Raad van Commissarissen heeft indirect een lening van 975.000 en een participatiebijdrage van 300.000 verstrekt aan de Vennootschap. De lening dient voor 31 december 2011 te zijn afgelost.”

“Roda JC verwacht voor het seizoen 2011-2012 een liquiditeitstekort van 1.100.000. Op dit moment vindt er overleg plaats met diverse financiers om dit liquiditeitsgat te overbruggen.”

Waar ze dit laatste hebben geleend weet ik niet, ik denk een deel bij de Gemeente met dat uitstel van de huur



Maak je maar geen zorgen; dit kunnen ze toch niet blijven volhouden (weten wij uit eigen ervaring toch als beste)...
en dan gaan ze onherroepelijk en onvoorbiddelijk toch de bietebrug op ;)
met zeker als toetje nog "Vergeer"- , "Pappy"- achtige, en noem ze allemaal maar op, claims aan hun broek...

Zo zie ik Venlo ook niet ieder jaar "Honda" inkomsten binnen halen en dan ook nog eens sportief resultaat halen...

En over die aan de Milaanstraat spreek ik nog niet eens....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 15:48 11 aug 2012 15:49 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #18
Terwijl Maastricht feestviert, heerst in Sittard begrijpelijkerwijs een grafstemming na de teleurstellende seizoensopening tegen AGOVV voor 3000 toeschouwers.

Fortunafan en Fortunahome.com-redacteur Kiprich schrijft in een reactie onder zijn eigen stuk 'AGOVV 1-1: werk aan de winkel' op Fortunahome.com : "Helaas zitten we echter nog steeds in de fase, omdat de schulden nu niet afbetaald kunnen worden, dat het uberhaupt onzeker is of we het seizoen gaan uitspelen.. met wat pech komt dat binnen enkele weken naar buiten".

Ook elders op die site heeft de vaak goed geïnformeerde Kiprich geschreven dat hij verwacht dat binnen een paar weken Fortuna slecht nieuws te melden heeft. Hangen er nu al donkere wolken boven Fortuna?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 15:50
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1149
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #19
Ik dacht dat die Will meijers met TOF wel hadden geleerd van het verleden. Oftewel niet meer uitgeven dan er binnenkomt?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 16:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #20
Fortuna geeft ook onder TOF ieder jaar meer uit dan er binnenkomt, die hebben juist niets geleerd. Maar dat mag je niet hardop zeggen, dan komt gohf of een ander hier het tegendeel roepen. Vraag gewoon de jaarcijfers van de laatste jaren maar op bij de kvk en je weet genoeg.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 16:07 11 aug 2012 16:07 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #21

Ben Salemans schreef : Terwijl Maastricht feestviert, heerst in Sittard begrijpelijkerwijs een grafstemming na de teleurstellende seizoensopening tegen AGOVV voor 3000 toeschouwers.


Eve aonpasse:

Terwijl Maastricht een discussie voert over support en hoe en wat dat nou wel niet is, heerst in Sittard begrijpelijkerwijs een grafstemming na de teleurstellende seizoensopening tegen AGOVV voor 2990 sympathisanten en 10 zangtalenten

:thinking:

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 20:32
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #22

Ben Salemans schreef : Terwijl Maastricht feestviert, heerst in Sittard begrijpelijkerwijs een grafstemming na de teleurstellende seizoensopening tegen AGOVV voor 3000 toeschouwers.

Fortunafan en Fortunahome.com-redacteur Kiprich schrijft in een reactie onder zijn eigen stuk 'AGOVV 1-1: werk aan de winkel' op Fortunahome.com : "Helaas zitten we echter nog steeds in de fase, omdat de schulden nu niet afbetaald kunnen worden, dat het uberhaupt onzeker is of we het seizoen gaan uitspelen.. met wat pech komt dat binnen enkele weken naar buiten".

Ook elders op die site heeft de vaak goed geïnformeerde Kiprich geschreven dat hij verwacht dat binnen een paar weken Fortuna slecht nieuws te melden heeft. Hangen er nu al donkere wolken boven Fortuna?

In eeder geval waore de beuk vaan MVV Mestreech 'ne factor beij de keuze vaan Danny. Wee had dat gedach tot Danny, boete zien voetbalkwaliteite, ouch boekhoudkundige kwaliteite had!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 08:17
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #23

MVV4life schreef :

Ben Salemans schreef : Terwijl Maastricht feestviert, heerst in Sittard begrijpelijkerwijs een grafstemming na de teleurstellende seizoensopening tegen AGOVV voor 3000 toeschouwers.

Fortunafan en Fortunahome.com-redacteur Kiprich schrijft in een reactie onder zijn eigen stuk 'AGOVV 1-1: werk aan de winkel' op Fortunahome.com : "Helaas zitten we echter nog steeds in de fase, omdat de schulden nu niet afbetaald kunnen worden, dat het uberhaupt onzeker is of we het seizoen gaan uitspelen.. met wat pech komt dat binnen enkele weken naar buiten".

Ook elders op die site heeft de vaak goed geïnformeerde Kiprich geschreven dat hij verwacht dat binnen een paar weken Fortuna slecht nieuws te melden heeft. Hangen er nu al donkere wolken boven Fortuna?

In eeder geval waore de beuk vaan MVV Mestreech 'ne factor beij de keuze vaan Danny. Wee had dat gedach tot Danny, boete zien voetbalkwaliteite, ouch boekhoudkundige kwaliteite had!


Lees het gastenboek van fortunahome :(

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 08:34
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #24
Las ook het verhaal in de DDL vanmorgen.
Wat mij zo verwondert hoe kan Fortuna met een openstaande schuld/achterstand na Cat 2 promoveren
Welke boehoudkundige trucs worden hier uitgehaald en of doorgeschoven.

Fortuna staat er al jaren slecht op, ook dit zal wel niet het einde van de club betekenen, maar je vraagt je af hoe ze zich hieruit weer weten te redden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 09:00 16 aug 2012 09:45 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #25
Kennelijk heeft die Wessels een lening verstrekt en een garantstelling afgegeven. Dat gaf in elk geval voldoende zekerheid dat de overige schulden betaald konden worden. Een volgend meetmoment kon wel eens penibel worden als Wessels voet bij stuk houdt. Fortuna is een kat met negen levens gebleken dus ook u zal er op het laatste moment wel weer een reddingsboei worden toegeworpen. Ik denk dat het Philippen en Abelshausen de eer te na is dat de club nu onder hun beleid definitief failliet gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 09:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #26
dat las ik inderdaad ook.....
Geloof ook niet dat dit het einde van Fortuna is, alleen blijven ze wat aan "kloten" en daar waar MVV echt schoonschip gemaakt heeft met oude schulden en met oud beleid, zie je dat Fortuna niet echt voortuikomt.

Aan de andere kant is het natuurlijk niet erg sjiek ( uitgaande van DDL) dat Fortuna zijn huurbaas niet of later betaalt immers heeft Wessels Fortuna gered en zelfs een garantstelling voor ze af gegeven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 09:57
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #27

Napoleon schreef : dat las ik inderdaad ook.....
Geloof ook niet dat dit het einde van Fortuna is, alleen blijven ze wat aan "kloten" en daar waar MVV echt schoonschip gemaakt heeft met oude schulden en met oud beleid, zie je dat Fortuna niet echt voortuikomt.

Aan de andere kant is het natuurlijk niet erg sjiek ( uitgaande van DDL) dat Fortuna zijn huurbaas niet of later betaalt immers heeft Wessels Fortuna gered en zelfs een garantstelling voor ze af gegeven

Ze moeten ook kunnen natuurlijk... En aangezien Wessels geen enkele baat heeft bij een faillisement van Fortuna (waarde stadion en alles wat daarbij hoort), lijkt het mij niet dat Wessels Fortuna kopje onder zal laten gaan. Dan moet Fortuna het al erg bont maken naar hem toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 09:59
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #28
Vooral omdat - zoals ik tussen de regels door lees - ze Wessels gewoon niet betalen omdat ze aannemen dat hij toch geen maatregelen zal nemen omdat hij aan een stadion zonder club ook helemaal niets heeft. Tja, die houding kun je toch ook niet onbeperkt volhouden.
Ik vrees dat Fortuna volledig heeft ingezet op de deal met Duchatelet die het stadion zou kopen. Toen die deal afketste was er ook geen draagvlak meer voor Jos Alberts en kon hij ook zijn biezen pakken.
De commercieel manager (sinds 2004) heeft vervolgens kennelijk ingezien dat hij met een inmiddels kansloze zaak bezig is en vertrekt ook. Dat kan toch nauwelijks toeval zijn.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Fortuna het nog gaat redden maar goed, dat heb ik al eerder geroepen. Keer op keer worden ze op het laatste moment gered dus ik doe geen voorspellingen meer over de gang van zaken daar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 10:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #29
tuurlijk weet Fortuna dat Wessels zonder huurder niets heeft aan t Stadion, maar het zet natuurlijk bij Wessels kwaad bloed, eerst helpen, belooftes maken en daarna komt Fortuna haar afspraken niet na....

Wessels is natuurlijk wel een enorme speler, en een keiharde ondernemer, vraag me af hoeveel tijd Fortuna nog met hem heeft om dit probleem op te lossen voordat Dik echt ingrijpt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 11:40
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #30
Ben eens benieuwd


Eigenaar dreigt Fortuna Sittard uit stadion te zetten
Door SANDER BERENDS __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 16 augustus '12 09:11


Moet Fortuna Sittard straks op zoek naar een nieuw stadion? Het zou zomaar kunnen. De Zuid-Limburgse club verkeert opnieuw in zwaar weer.

De geelgroenen kennen een betalingsachterstand van ruim zeven ton op de huur van de Trendwork Arena. Eigenaar Dik Wessels van het stadion, waarin Fortuna Sittard haar thuiswedstrijden afwerkt, zou het geld willen opeisen en anders maatregelen willen nemen. "Ik schaam me hiervoor diep", reageerde voorzitter Wil Meijers in Voetbal International.

"We zullen er anders aan doen om deze achterstand weg te werken en zijn op zoek naar investeerders. Maar Wessels zal er niets aan hebben om ons uit te sluiten. Wie moet er dan in het stadion spelen? En van wie ontvangt hij dan huur?" Afgelopen maand had het stadion eigenlijk gekocht moeten worden door een Waalse investeringsgroep rond Standard Luik-eigenaar Roland Duchalet. Alleen kwam de financiering niet op tijd rond.

Al wordt nog steeds gehoopt dat de stadionkoop rond de jaarwisseling alsnog is gerealiseerd. Afgelopen week stapte hij bij Fortuna Sittard ook reeds algemeen directeur Jos Alberts na een kort dienstverband alweer op. Beide partijen maakten van hun samenwerking niet wat er van gemaakt had kunnen worden.

Vrijdag miste de Zuid-Limburgse club ook nog twee nieuwe aanwinsten door een knullige fout. Jonathan Hendrickx en Ramazan Cevik waren nog niet speelgerechtigd. "We hebben de overschrijving te laat bij de Belgische bond ingediend. 23 Minuten te laat. Dom, dit zal ons niet meer overkomen. Komende vrijdag (uitduel SC Cambuur, red.) zijn ze er echter wel bij."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden