Supportersoverleg MVV

11 feb 2018 22:06
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersoverleg MVV #1
Het Supportersoverleg is verantwoordelijk voor een onafhankelijk structureel overleg tussen supporters. Alle supportersgroeperingen zijn vertegenwoordigd in dit overleg. De Supporterscoördinator is altijd lid van het Supportersoverleg. Periodiek overlegt het Supportersoverleg met bestuur & directie van MVV, het Veiligheidsoverleg en met Burgemeester & politie. Tweemaal per jaar organiseert het Supportersoverleg samen met MVV het Supporterskaffee. Ook zijn wij vertegenwoordigd in het Landelijk Supportersoverleg.

Meer informatie en nieuws over het supportersoverleg is te vinden op de facebookpagina en het eigen gedeelte op MVV.nl:

Facebook: www.facebook.com/supportersoverlegMVV/
MVV site: www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2018 22:07 11 feb 2018 22:09 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersoverleg MVV #2
Het verslag van de vergadering op 11 januari met de burgemeester en politie is geplaatst op de website

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/vergaderingen

Zie onderaan bij de bestanden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 18:00 12 feb 2018 18:01 door Maikelll043.
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Supportersoverleg MVV #3
Fijn om te lezen dat MVV supporters een goede indruk achter laten en dat hierdoor de regels m.b.t. tot uitwedstrijden versoepeld worden. Hopelijk levert dit meer uitsupporters op in de toekomst !!!

Waarom worden niet meteen alle restricties online gezet m.b.t. uitwedstrijden aangezien dit al 8 weken van te voren bekend is ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 18:14
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersoverleg MVV #4

Maikelll043 schreef :
Waarom worden niet meteen alle restricties online gezet m.b.t. uitwedstrijden aangezien dit al 8 weken van te voren bekend is ?


Klopt dit moet idd wat beter. Ik zal komende week de status opvragen van de volgende uitwedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 00:19
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Supportersoverleg MVV #5
De mail voor verlenging van seizoenskaarten is al een tijdje binnen... dat is communiceren
Maar ik zou graag een informatie bijeenkomst willen zien voor de supporters...
Hoe is dhr. Penders met co bezig met de organisatie voor volgend seizoen... ik denk dat meer supporters hierin geïnteresseerd zijn... bv. zijn er leuke oefentegenstanders komend seizoen, hoe verloopt de upgrade van de commerciële tak, realisatie van de beoogde begrotingsverhoging van 4 ton, uitwedstrijden voor usmvvke weer mensvriendelijker m.a.w. vrij vervoer? ... en gewoon voor de gezelligheid een leuke usmvvke middag of avond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 08:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Supportersoverleg MVV #6
Eens, ik zou die avond ook graag hebben. Maar wellicht zijn ze bij MVV een beetje van vorig jaar geschrokken: ze hebben niet waar kunnen maken wat toen werd uitgesproken. In sommige gevallen is dat omdat de boodschap niet goed overkwam (of dat aan de zender of de ontvanger ligt, laat ik in het midden), in sommige gevallen is het gewoon niet gelukt, maar het heeft MVV vooral op sociale media het nodige commentaar opgeleverd. Soms terecht en/of begrijpelijk, soms niet.

Daarnaast werd er toen al na afloop van die avond veel "gezeurd": er was geen nieuwe speler gepresenteerd en dat had men toch op zijn minst verwacht. Het was vorig jaar überhaupt niet duidelijk wat iedereen van die avond verwachtte en dat gaf nogal wat negatieve reacties.

Ik hoop dat MVV zich hiervan niet laat afschrikken en inderdaad nog zo'n avond organiseert. Deze keer wellicht wat beter aan verwachtingenmanagement doen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 09:18
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersoverleg MVV #7
Het volgende supporterscafe staat gepland voor 29 juni. Ongeveer rond dezelfde tijd als verleden jaar dus.

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/supporterskaffee
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 09:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Supportersoverleg MVV #8
Prima, vergeet mijn vorige bericht!

jeoff schreef : Het volgende supporterscafe staat gepland voor 29 juni. Ongeveer rond dezelfde tijd als verleden jaar dus.

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/supporterskaffee


28 juni staat er overigens ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 22:14
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersoverleg MVV #9

Jacques schreef : Prima, vergeet mijn vorige bericht!

jeoff schreef : Het volgende supporterscafe staat gepland voor 29 juni. Ongeveer rond dezelfde tijd als verleden jaar dus.

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/supporterskaffee


28 juni staat er overigens ;)


Overigens een correctie: Het supportersoverleg is vanwege het WK verplaatst naar 4 juli !!
Is inmiddels ook op bovenstaande link aangepast
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2019 23:37
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersoverleg MVV #10
Ik post het bericht ook even hier (net als op de voorpagina). Comments in dit topic over de invulling zijn ook welkom :)

Oproep van het supportersoverleg!

Het supportersoverleg is in 2012 opgericht met als primaire taak: het opkomen voor alle MVV supporters. Dit omvat onder andere het organiseren van de supporterscafe's en het houden van vergaderingen met de verschillende supportersgroeperingen, het bestuur van MVV alsook de burgemeester van Maastricht. Ook neemt een afvaardiging plaats in het landelijke supportersoverleg. Op de achtergrond is reeds veel werk verzet om o.a. de gemeenteraad te bewegen om meer vooruitgang te boeken in het kader van normalisatie.

Tegelijkertijd is er een besef dat het supportersoverleg de laatste jaren te onzichtbaar is geweest voor veel supporters, en hier komt verandering in. De doelstelling is dan ook om het supportersoverleg te formaliseren:

• Dit wordt bewerkstelligd door het oprichten van een vereniging waar supporters in de toekomst lid van kunnen worden.
• Alle supporters hebben zo een aanspreekpunt voor ideeën of zorgen over supporterszaken
• Met deze formalisering volgt er ook een officiëlere rol richting o.a. het bestuur van MVV
• Het lidmaatschap van zo veel mogelijk supporters is belangrijk: het is dé manier om dat draagvlak naar officiële instanties uit te dragen
• Ook andere taken zijn mogelijk, denk bijvoorbeeld aan het organiseren van busreizen of andere activiteiten voor supporters

De details worden de komende tijd nog uitgewerkt en hiervoor hebben we jou als MVV supporter nodig! Hebben je ideeën over de invulling, de taken of een naam voor deze nieuwe vereniging? Wil je zelf een rol spelen binnen het overleg? Neem dan contact op via de volgende kanalen:

• Via de Facebook pagina: www.facebook.com/supportersoverlegMVV/
• Via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2019 00:06
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Supportersoverleg MVV #11
Hoe verhoudt zich dit tot de supportersclub van MVV? Gaan die daar deel van uitmaken? Zijn het concurrenten? Gaan jullie samenwerken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, aait wief, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2019 10:25
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Supportersoverleg MVV #12
Ik vind het een goed idee en ik ben ervan overtuigd dat het zeker nodig is om vele zaken weer naar normale maatstaven te brengen.

Echter vraag ik me af, moet dit weer met een nieuwe vereniging wwarvan je lid moet worden en waar ook weer contributie voir wordt gevraagd. Als supporter weet je straks door de bomen de juiste vereniging niet meer te vinden. Want je bent straks lud van mvv met je sk, vzm als donateur, de supportersclub, de vereniging mvv en dan krijg je ook nog als extra het supportersoverleg. Is het niet beter om dit overleg in één van de bestaande verenigingen onder te brengen?

Zelf zou ik het bijvoorbeeld beter vinden als dit in de vereniging mvv ondetgebracht zou worden, als het goed is, staan ze al kort bij het bestuur en zit er een verdeling in van vele soorten stakeholders. Waarbij wellicht een extra stajeholdergroep aan de vereniging zou moeten worden toegevoegd maar je richt in ieder niet weer ern nieuwe grorp op waarbij je lid moet worden cq betalen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2019 21:33
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Supportersoverleg MVV #13
Dit idee is in het najaar van 2018 geboren. Onder meer aanwezig waren: de Fractie Supporters van de Ledenraad, VZM en de Supportersclub. Uitkomst was toen dat het beter is om het Supportersoverleg te formaliseren. Het overleg heeft toen aan de Supportersclub gevraag of wij het Supportersoverleg mogen inbrengen in de Supportersclub. Hier is nooit een duidelijk antwoord op gekomen. Uiteindelijk is dit onderwerp in juni 2019 weer op onze agenda geplaatst om een besluit over onze toekomst te nemen. Toen hebben wij besloten om een vereniging om te richten. Wij zien dat niet als concurrentie, maar als een tweede organisatie voor de supporters. De meeste clubs hebben meer dan één club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2019 22:01
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Supportersoverleg MVV #14
Dank je wel Huib voor je reactie.

Ik snap dat overige clubs ook meerdere fracties hebben maar veelal zijn daar ook veel meer aantallen suppprters bij betrokken met elk een andere idee. Snap dat vanuit dit gedachte goed daarom jullie ook dit initiatief opzetten, waarvoor mijn complimenten, want dat er iets moet veranderen is zeker. Waarom kunnen zaken in omliggende landen wel maar niet in dit angstige kikkerland.

Redem waarom ik wederom een nieuwe vereniging in twijfel trek met wederom contributie is dat je telkens in dezellfde vijver van supporters vist bij mvv omdat de fanatieke schare of wel al lid is van de sc of vzm of vereniging mvv. Ik denk dat het dan ook een gemiste kans is vanuit de SC om dit samen met jullie op te pakken. Je krijgt straks alsnog teveel verdeelheid omdat om een gegeven moment je niet van elke vereniging of stichting romdom mvv kunt /wilt lid zijn.

Verenigig a geeft dit voordeel, verenigigng b dit voordeel bij eem busreis etc. Het wordt in mijn ogen nu teveel verspreid en ik denk dat net door het binnen een bestaande poot beter zou zijn om onder te brengen. Als voorbeeld neem ik nu vereniging mvv, ik heb eigenlijk geen flauwbenul war ze exact doen maar ben schijnbaar wel lid en krijg er nieuwsbrieven van maar heb eigenlijk geen idee wat het exact doet dit aspect, misschien uit desinteresse maar wellicht ook omdat ik ook al vzm en sc volg rn steun.

Nogmaals, ik juich het initiatief zeker toe en indien nodig wil ik graag meedenken, helpen of wat dan ook.maar wellicht toch nog eens kijke n om het onder een bestaand iets in te brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 10:24
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Supportersoverleg MVV #15
Eens Lange, wij hebben het verschillende keren aan de supportersclub gevraagd. Maar zij zijn een onafhankelijke organisatie en beslissen zelfstandig over de activiteiten die zij ondernemen.

Onderbrengen bij VZM kan niet omdat zij een andere (heel duidelijke) doelstelling hebben: Euro's ophalen voor MVV.

En dan de Vereniging MVV, deze bestaat uit een ledenraad (die weer bestaat uit 8 fracties, waaronder de fractie supporters) en bestuur (dat weer bestaat uit de voorzitters van de de fracties). Volgt je het nog, inderdaad nog altijd een "lestig verhaol". Belangrijkste doelstelling is bewaken van de kernwaarden, zeg toezicht houden op bestuur en op algemeen directeur. Je snapt dat een onafhankelijke supportersvereniging daar niet in past.

Goed om te weten is de VZM en de fractie Supporters in het Supportersoverleg zitten. En een belangrijke stem hadden bij het idee om ons te formaliseren.

Zou gauw we de avond gaan plannen om te brainstormen over de nieuwe club zal ik je benaderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden