Sfeer & Sfeertribune

03 sept 2017 12:52 04 sept 2017 22:53 door jeoff.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
Sfeer & Sfeertribune #1
Roei baank refereerde er in MOTM topic ook al aan, de sfeer in de Geusselt, die begint toch echt weer leuke vormen aan te nemen!

Ik denk dat dit nog veel punten gaat opleveren. Laten we niet vergeten dat nog niet zo heel lang geleden (Een VVV thuis 12 maanden geleden) het muisje stil was in het stadion vanwege diverse oorzaken.

Natuurlijk is het een wisselwerking met het spel van MVV maar wij dragen op dit moment een goede steen bij. Ik durf zelfs te stellen dat het aanjagen vanuit de tribunes MVV ALLE 7 PUNTEN heeft opgeleverd tot nu toe. Denk er maar eens over na!

De enige weg naar succes, periodetitels en promotie is via kolkende Geusselt. Anders zijn wij niet beter dan een Telstar, ook qua supporters.

Zuid-West hoek als aanjagers, en iedereen die bijdraagt aan de sfeer, gaank zoe door!!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Anna D., opadiehard, La Chouffe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 10:25
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Sfeer & Sfeertribune #2
Bin vaan meining dat het beer (en wat nog neet allemaol) in de hook van de angelside (boe de voormalig Ultra's stoon) weer onnudig waor, levert meugelijk weer slechte publiciteit op, neve et feit dat dit oonder de euverige supporters neet weurt gewaardeerd..

Sjei daor toch met oet :puke:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 12:14
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Sfeer & Sfeertribune #3

Boe is dat feeske? schreef : Roei baank refereerde er in MOTM topic ook al aan, de sfeer in de Geusselt, die begint toch echt weer leuke vormen aan te nemen!

Natuurlijk is het een wisselwerking met het spel van MVV maar wij dragen op dit moment een goede steen bij. Ik durf zelfs te stellen dat het aanjagen vanuit de tribunes MVV ALLE 7 PUNTEN heeft opgeleverd tot nu toe. Denk er maar eens over na!

Zuid-West hoek als aanjagers, en iedereen die bijdraagt aan de sfeer, gaank zoe door!!


Idd respect voor degene die de sfeer proberen aan te jagen, het is al beter...misschien zie ik het verkeerd, maar vaak komt de sfeer pas echt los op het moment dat er op t veld iets (is) gebeurd. Niet andersom.

Op C zit overigens bijna iedereen nogal apatisch op de stoel...probeer zelf vaker mee te doen, maar daar ben je ook snel klaar mee als verder niemand meedoet. Zodra men aangeeft dat men op de a-side kan zitten, maar mag staan, gaan hopelijk steeds meer mensen staan, lijkt het drukker vanuit ieders eigen oogpunt en komt er nog sneller sfeer los.

Ben ervan overtuigd dat de sfeer snel vele malen beter kan als de hele groep op vak G naar het midden verhuist (voor de sk houders moet dan een regeling worden getroffen) of op zijn minst 1 vak korterbij. Vakken eromheen doen dan ook sneller mee. Ook meteen verlost van een vaak uit de maat of te uitbundig slaande trommelaar op Trepke B, met alle respect voor deze persoon die de boel probeert te ondersteunen.
Voor mij persoonlijk niets vervelenders als 2 groepen door elkaar zingen en duidelijk twee verschillende trommelritmes te horen zijn.
Kan ook zijn dat de trepke B groep kleiner is geworden waardoor dit al een hele tijd meer opvalt.
Maar je weet soms niet welke groep je moet volgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 12:27 04 sept 2017 12:31 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Sfeer & Sfeertribune #4

Roed en Wit 70 schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Roei baank refereerde er in MOTM topic ook al aan, de sfeer in de Geusselt, die begint toch echt weer leuke vormen aan te nemen!

Natuurlijk is het een wisselwerking met het spel van MVV maar wij dragen op dit moment een goede steen bij. Ik durf zelfs te stellen dat het aanjagen vanuit de tribunes MVV ALLE 7 PUNTEN heeft opgeleverd tot nu toe. Denk er maar eens over na!

Zuid-West hoek als aanjagers, en iedereen die bijdraagt aan de sfeer, gaank zoe door!!


Idd respect voor degene die de sfeer proberen aan te jagen, het is al beter...misschien zie ik het verkeerd, maar vaak komt de sfeer pas echt los op het moment dat er op t veld iets (is) gebeurd. Niet andersom.

Op C zit overigens bijna iedereen nogal apatisch op de stoel...probeer zelf vaker mee te doen, maar daar ben je ook snel klaar mee als verder niemand meedoet. Zodra men aangeeft dat men op de a-side kan zitten, maar mag staan, gaan hopelijk steeds meer mensen staan, lijkt het drukker vanuit ieders eigen oogpunt en komt er nog sneller sfeer los.

Ben ervan overtuigd dat de sfeer snel vele malen beter kan als de hele groep op vak G naar het midden verhuist (voor de sk houders moet dan een regeling worden getroffen) of op zijn minst 1 vak korterbij. Vakken eromheen doen dan ook sneller mee. Ook meteen verlost van een vaak uit de maat of te uitbundig slaande trommelaar op Trepke B, met alle respect voor deze persoon die de boel probeert te ondersteunen.
Voor mij persoonlijk niets vervelenders als 2 groepen door elkaar zingen en duidelijk twee verschillende trommelritmes te horen zijn.
Kan ook zijn dat de trepke B groep kleiner is geworden waardoor dit al een hele tijd meer opvalt.
Maar je weet soms niet welke groep je moet volgen.


Dit is al 'n aontal kier geperbeerd, en dat geit gewoen neet wèrke.

Veurwat neet?

a) De lui oet vak C zalste eg neet wegkriege, die zitte dao dèks ouch al jaore.

b) De optie um Trepke B en de lui vaan de aandere kant (toen de Ultras, noe de nui garde) same te goeje is al 'ns geperbeerd, en dat geit gewoen neet same. Neet tot ze ziech neet verstoon oonderein, mer gewoen qua beleving en qua repertoire wiek dat toch behuurlek vaanein aof.

Mer noe v'r dao toch euver beginne....

Vaanoet Trepke B (en iech vermoed ouch vaanaof de aandere kant) weurt toch mèt regelmaot ''Staank op en zing veur M.V.V.'' ingezat. 2 Vakke daoneve goon daan nog wel stoon, mer de res in 't midde blijf zitte....Behalve es v'r op 3-0 stoon ofzoe...

Este dus al die lui geis verplaotse, en de sfeer nao 't midde verplaots, daan zal dee dus weg goon ebbe nao de zijkante touw....

En es aon de zijkante 't geluid weg is, daan zalste de Boschpoort ouch neet mie mètkriege, en nog mer te zwiege euver hooftrebuun...

Dat geit 'm dus neet weure dink iech.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 12:44 04 sept 2017 12:48 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Sfeer & Sfeertribune #5
Uiteindelijk moet je bekijken hoe je de meeste sfeer kan krijgen. Helaas vooraf niet zo makkelijk te beredeneren.
Als je een groep van 150-200 man vanuit het midden laat zingen/trommelen en dat zou betekenen dat de mensen van trepke B niet mee willen doen en hun eigen dingen willen blijven volgen helaas. Nu werkt het vaak tegen elkaar in.
Maar wellicht trekt de groep zelf in het midden ook weer mensen aan en wordt deze steeds groter. Vak C en F doet dan vanzelf meer mee en als trepke B ook meedoet, heb je een hele brede groep. Qua verschillend repertoire valt best mee hoor.

Ben trouwens zeer benieuwd wat uit het door VZM bekostigd onderzoek (1500 euro) naar een sfeertribune gaat komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 12:52 04 sept 2017 12:53 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Sfeer & Sfeertribune #6

Roed en Wit 70 schreef : Bedoelde meer mensen uit het midden weg en daar de vak G groep plaatsen als deze dat zouden willen ;-)

Uiteindelijk moet je bekijken hoe je de meeste sfeer kan krijgen. Helaas vooraf niet zo makkelijk te beredeneren.
Als je een groep van 150-200 man vanuit het midden laat zingen/trommelen en dat zou betekenen dat de mensen van trepke B niet mee willen doen en hun eigen dingen willen blijven volgen helaas. Nu werkt het vaak tegen elkaar in.
Maar wellicht trekt de groep zelf in het midden ook weer mensen aan en wordt deze steeds groter. Vak C en F doet dan vanzelf meer mee en als trepke B ook meedoet, heb je een hele brede groep. Qua verschillend repertoire valt best mee hoor.

Ben trouwens zeer benieuwd wat uit het door VZM bekostigd onderzoek (1500 euro) naar een sfeertribune gaat komen.


Wèlste noe suggerere tot Trepke B ziech daan mer moot aonpasse?
Nogmaols, 't zien 2 gooj supportersgróppe, die prima mèt ein door 'n deur kinne. Mer qua beleving wieke ze toch vaanein aof. Opgoon inein is gewoen gein optie. Al vin 'ch d'n veurstèl watste deis neet ins 'ne vörm vaan inein opgoon, mer kump 't mier in de buurt vaan 'n euvernaome, boe in vaan Trepke B dus niks mie zouw euverblieve.

Iech bin d'r vaan euvertuig totste 't good bedoels, mer iech kin 'ch m'ch hei eg gifteg euver make, sorry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 14:11 04 sept 2017 14:13 door mvvke4life.
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Sfeer & Sfeertribune #7
Ik zit op f en blijf daar gewoon zitten! De rest zal daar ook zo over denken! Ik zou zeggen zing gewoon mee doen wij ook. Ik zing gemiddeld 80 vd 90 min mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 20:38 04 sept 2017 20:41 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Sfeer & Sfeertribune #8
Als MVV echt iets wilt doen om de sfeer te verbeteren, dan worden de vakken C, D en E omgebouwd naar een staan tribune. De zittende supporters in het midden van de tribune zijn funest voor de sfeer en zorgen ervoor dat de angelside helaas niet de "roet witte moer van geluid" is. Door de apathie in het midden wordt de sfeer helaas, te vaak, niet overgebracht van de ene kant van de tribune naar de ander kant en andersom. Nu blijft de angelside een tribune waar 2 fronten tegen elkaar op zingen. 1 front in het midden, zal er voor zorgen dat de totale angelside vaker een bijdrage zal leveren aan de "roet witte moer vaan geluid". Ik snap best dat de mensen die al jaren in het midden zitten niet graag verkassen. Maar daar zal vast wel een goede oplossing voor gevonden kunnen worden. Denk aan het grotere geheel zou ik zeggen! Verandering is niet altijd makkelijk maar we moeten streven naar wat het beste is voor MVV als club. Een verbeterde sfeer kan voor de groei van MVV zeker een factor van betekenis spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 20:51
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Sfeer & Sfeertribune #9
Maar is het nog steeds een verbetering van sfeer als die supporters die al jaren een seizoenkaart in het midden hebben, zeggen: ''Als ik moet verhuizen, dan bekijken jullie het maar.''?

Lijkt me de doodsteek voor de gastvrijheid en vooral voor inkomsten van de club als supporters een andere plek móeten zoeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 22:11
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
Sfeer & Sfeertribune #10
Van de ene kant bekeken, Vak A op de Q-Park tribune is toch ook omgedoopt tot studentenvak vorig seizoen? Neem aan dat de seizoenkaarthouders van dat vak ook een ander plekje hebben gezocht..

Van de andere kant, als ons Trepke B opeens niet meer mag omdat de trappen vrij moeten blijven, dan zou ik me ook gepop voele.

Toch denk ik, het grotere geheel bekeken, als MVV na onderzoek zou kiezen om Vak C-D-E van de Angel Side staantribune te maken, waarbij verder de trappen vrij moeten blijven, ik daar verder vrede mee zou hebben om iets op te schuiven.

Dit is natuurlijk maar een brainstorm he.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 22:42
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Sfeer & Sfeertribune #11
Misschien kunnen de laatste posts over sfeer naar een apart topic worden verplaatst genaamd Sfeertribune & sfeer of iets dergelijks. Kan iedereen daar alles kwijt over alles wat met sfeer te maken heeft. Wellicht heeft vzm er ook nog iets aan mbt hun onderzoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 22:54
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Sfeer & Sfeertribune #12

Roed en Wit 70 schreef : Misschien kunnen de laatste posts over sfeer naar een apart topic worden verplaatst genaamd Sfeertribune & sfeer of iets dergelijks. Kan iedereen daar alles kwijt over alles wat met sfeer te maken heeft. Wellicht heeft vzm er ook nog iets aan mbt hun onderzoek.


Goed idee! Inmiddels gebeurd. Dit onderwerp verdient zijn eigen topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden