Supporters en bestuur MVV Maastricht

23 mrt 2013 12:17
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #271
Vandaag een column naar mijn hart van Sjoerd Mossou in het AD:
Een column waar ik me helemaal in kan vinden als diehard MVV-fan. Toen ik deze week weer in de krant las dat er weer een hardere aanpak komt van de voetbalhooligan dacht ik 'waar zijn die nog, de enige die hier weer extra last van krijgen zijn de fansupporters. Sjoerd Mossou schrijft vandaag in het AD een column die geheel aansluit bij mijn visie en ervaringen. Misschien Sjoerd een uitnodigen en hem een praatje laten houden bij het Praotkaffee van MVV en dan ook onze voorzitter uitnodigen. Misschien begrijpt hij dan beter wat fansupporters voelen als 'het licht' te zeer wordt gericht op enkelen die zich mogelijk misdragen in&om het veld maar die personen doen het waarschijnlijk overal.


(hoop dat de link werkt, maar column is via google te vinden)
www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumnisten/ar...n_id=288381481237582

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2013 17:16
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #272
Heb inderdaad ook de column vandaag gelezen in het AD en vond hem ook goed geschreven en aansluiten bij het gevoel dat bij de meeste supporters leeft. Rellen vinden bijna niet meer plaats in het stadion dus qua onveiligheid en hooliganisme die de stadions zouden vervuilen wordt er schromelijk overdreven door media die vaker maar meepraten met een vingerwijzende (vaak ook voetbalhatende) menigte. Hier trouwens het rapport waar Mossou op doelt van het Auditteam Voetbal en Veiligheid van de afgelopen 3 jaar.

www.beke.nl/doc/auditteamvoetbalvandalis...igheid_2009_2012.pdf

In het kopje Veiligheidsorganisatie en -beleid wordt Maastricht aangehaald als een goed voorbeeld. Wel verrassend gezien de geschiedenis tussen politie en supporters. Wel toevallig dat hier ook Almere bij wordt vermeld aangezien Jorritsma de burgemeester daar is en tevens de voorzitter van het Auditteam.

"De samenwerking tussen BVO, gemeente, politie en OM is erg wisselend. Er zijn voorbeelden van vierhoeken die goed samenwerken, zoals in Maastricht (MVV) en Almere (Almere City FC). In deze gemeenten is sprake van korte lijnen, geregeld
structureel overleg op meerdere niveaus en een open verstandhouding met begrip en respect voor elkaars posities en belangen."

Denk trouwens niet dat het zo verstandig om Mossou nou te gaan uitnodigen voor zo'n avond ondanks zijn goede column Anita aangezien hij een fanatieke NAC supporter is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2013 19:45
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #273
Nou wat heeft dat er nu mee te maken. Zijn visie sluit aan bij vele supporters die het Praatkaffee bezoeken. Maakt mij niks uit waar hij fan van is. Juist leuk! Dat hij NAC-supporter is heeft m.i. geen enkel verband met het gebeuren en de te grote gevolgen voor en aantal MVV-supporters in het centrwum van Breda. Ik hoop echt dat geprobeerd wordt hem uit te nodigen en hem zijn verhaal te laten doen. Misschien vraag hij daarvoor een onkostenvergoeding maar dat kan wellicht uit de kas van de supportersclub betaald worden of we gooien allen een klein bedrag in een potje. Ik denk dat het ook een wijze les is voor onze voorzitter m.b.t. supportersbeleid. Op andere gebieden heeft hij geen les nodig maar op dit gebied moet hij nog leren hoe het voelt als fansupporter als de 'familie MVV' waarmee je je intens verbonden voelt door een overdreven uitspraak onnodig in een kwaad daglicht wordt gesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 17:43
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #274
Alweer een goede column in het AD. Enige tijd geleden stond in het AD ook al een column over spandoeken met oliesjeiks.

De strekking van de column is meermaals besproken met het MVV bestuur. Ik vind het jammer dat MVV op vele fronten de voetballerij probeert te veranderen, maar hier nauwelijks (merkbaar) in actie komt.

Ik ken Mossou niet. Wat is zijn achtergrond? Ik denk dat bij MVV genoeg mondige supporters rondlopen die over dit onderwerp kunnen meepraten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 18:18
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #275

Snuf schreef : Alweer een goede column in het AD. Enige tijd geleden stond in het AD ook al een column over spandoeken met oliesjeiks.

De strekking van de column is meermaals besproken met het MVV bestuur. Ik vind het jammer dat MVV op vele fronten de voetballerij probeert te veranderen, maar hier nauwelijks (merkbaar) in actie komt.

Ik ken Mossou niet. Wat is zijn achtergrond? Ik denk dat bij MVV genoeg mondige supporters rondlopen die over dit onderwerp kunnen meepraten.


twitter.com/sjoerdmossou

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 22:50
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #276
Waarom zou iemand van buitenaf de voorzitter op een Praotkaffee moeten vertellen wat het inhoudt om een fanatieke voetbalsupporter te zijn? Als dit al niet over te brengen is door supporters van de club waar hij voorzitter van is, dan gaat dat AD journalist Sjoerd Mossau als buitenstaander al helemaal niet lukken. Je zal het wel goed bedoelen, maar je draaft hierin wat door Anita zeker als je gaat praten over een potje van de SC om hem uit te nodigen. Denk dat hier weinig mensen op zitten te wachten ondanks zijn goede column.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 23:19
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #277
maar blijkbaar lukt het (nog) niet. Verder ga ik er maar niet meer op in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2015 18:36
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #278
Vanmiddag was er de familiebijeenkomst van MVV.
Was een leuk programma en een leuke middag. :thumbsup:
Jammer dat de opkomst laag was... zal ook te maken hebben dat er eerst een exclusiever programma was en dat het programma vrij laat gewijzigd was. Ook de communicatie zal beter kunnen...
Jammer, want dit was een leuk initiatief en een prima middel om de betrokkenheid en samenhorigheid van de supporters te verbeteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2015 08:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #279
Ik vond het ook interessant, Kletswief. En communicatie had wellicht wat beter gekund. Maar ik heb niet de indruk dat met erg veel communicatie hier heel veel meer mensen waren geweest. Op een mooie zondag in de (voor)zomer, niet iedereen vindt de A2-tunnel interessant. Kan me ook voorstellen dat mensen bij familiedag denken dat het meer een bijeenkomst voor gezinnen/kinderen is (dat was het absoluut niet overigens).

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2015 19:37
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #280
Geweldig filmpje van usMVVke met de bekende gebroeders... Same sjevraoje. :thumbsup: :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden