Melina Luijendijk commercieel manager MVV

23 aug 2023 13:01
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
Onderwerp Auteur
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #1
MVV heeft nieuwe commercieel manager: Melina Luijendijk

Woensdag 23 augustus 2023

Melina Luijendijk uit Breda gaat het commerciële team van MVV Maastricht versterken. De 41-jarige Luijendijk is razend enthousiast over de mogelijkheden die er bij de club MVV liggen en gaat dan ook vol dynamiek en vertrouwen aan de slag voor de Sterrendragers.

Melina Luijendijk is op en top Nederlands maar een deel van haar ademt toch Grieks. Liefst tien jaar woonde ze immers in het land van zon, strand, sirtaki en tzatziki. Ze was er werkzaam voor reisorganisatie Sunweb als contractmanager/inkoper.

Een overstap vanuit de reiswereld naar de voetbalwereld?

“Ik kreeg de vraag vanuit Laura van Leeuwen. Ik ben mij vervolgens gaan inlezen in de geschiedenis van MVV, de Visie én dus toekomstplannen van deze mooie club en was direct enthousiast. Ik zie mooie mogelijkheden in deze dynamische omgeving. Gekoppeld aan het ‘out-of-the-box’- denken deed mij besluiten om in De Geusselt met veel plezier aan de slag te gaan.”


https://www.mvv.nl/nieuws/mvv-heeft-nieuwe-commercieel-manager-melina-luijendijk
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2023 15:53
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #2
oke daar gaan we weer alweer een vrouw :applaus:

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2023 16:04
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #3
Op internet is niet veel over haar te vinden (maar dat kan ook aan mij liggen) en dan is het lastig om een eerste indruk te krijgen. Ik ben er echter bang voor dat ze in die 10 jaar in Griekenland niet het netwerk heeft opgebouwd dat ons verder kan helpen. Wellicht gaat ze ons nog verrassen maar ik ben vooralsnog sceptisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2023 16:09 23 aug 2023 16:14 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #4

Mr Sjaan schreef : Op internet is niet veel over haar te vinden (maar dat kan ook aan mij liggen) en dan is het lastig om een eerste indruk te krijgen. Ik ben er echter bang voor dat ze in die 10 jaar in Griekenland niet het netwerk heeft opgebouwd dat ons verder kan helpen. Wellicht gaat ze ons nog verrassen maar ik ben vooralsnog sceptisch.


Geen man overboord maar Laura heeft nog meer vriendinnen…meest vrouw vriendelijke club?….Mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2023 16:44 23 aug 2023 16:49 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #5
Laatste 10 jaar inkoper/contract management bij een reisorganisatie. Contracten met hotels afsluiten en contacten onderhouden. En wellicht wel lokaal met mensen die een reis hebben afgesloten, wie zal het zeggen. Over de periode voor haar 31ste wordt idd niets gezegd. Met zon profiel ansich kun je je afvragen of de aanwezige bagage genoeg is om een commercieel manager te worden. Net als haar netwerk. Benieuwd wat de karaktereigenschap out of the box denken MVV gaat brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2023 17:03
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #6
www.melinaluijendijk.com/melina-2/ krijgen jullie een beetje een idee wie ze is

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2023 17:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #7
Voetbal bestaat bijna voor 90% uit netwerk , zeker commercieel
De overige 10% komt "aanwaaien" .

Ik ken deze dame niet , maar ze heeft geen commercieel profiel op de eerste indruk . Nu weet ik niet hoe MVV gaat insteken , wordt zij voornamelijk voor relatie beheer en het organiseren van bv high-end business events en het aansturen van het commerciele team ( die is natuurlijk niet groot)
Of heeft ze ook een nieuw business target waar het team dus ook deze dame mede verantwoordelijk voor is

Vragen waar ik de antwoorden niet van weet , het enige wat ik wel weet dat een waardevol netwerk enorm helpt met het realiseren van doelen , zeker commerciele doelen ! Ik zou zelf ook altijd meer op iemand me hebben gericht met een aantoonbaar commercieel netwerk , maar goed misschien zijn die kandidaten niet of nauwelijks langsgekomen en is dit voor nu een " goede beslissing"

Ik ga vooral letten op hoe ze zaken gaat aanpakken als het gaat om events gaat ze daar mee anders zijn/verassen etc , als ze daar waarde kan creeeren voor huidige partners dan komen nieuwe partners zeker . We gaan het zien

Wederom een dame aan boord , ze beginnen steeds meer naar me te luisteren ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2023 08:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #8
Ik ken deze dame ook niet dus inhoudelijk geen enkel idee hoe ze het gaat doen.
MVV heeft in het verleden wel vaker vrouwelijke commercieel managers gehad als ik me niet vergis. Was Brigitta Menten ongeveer 15 jaar geleden niet commercieel manager of had die een andere functie? Ik had haar best hoog zitten maar haar werk werd - in mijn ervaring - door anderen verpest/tegengewerkt. Enfin, dat is oude koeien uit de sloot halen, ik bedoel vooral dat we al eerder vrouwen op deze positie hebben gehad.

Grote delen van het forum dacht een paar jaar geleden dat met Reginald Thal de grote verlosser werd binnengehaald maar die maakte het ook totaal niet waar. Het is op voorhand lastig in te schatten hoe groot iemands netwerk echt is, Reginald had een bepaald clubje om zich heen maar kreeg daarbuiten eigenlijk ook weinig voor elkaar. Overigens blijft Thal een mooie kerel, daar niet van.

Ik gun daarom Melina de tijd, we gaan het zien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Sjarelke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2023 09:09 24 aug 2023 09:29 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #9
Tja, ik weet ook niet wat ik ervan moet denken.
Lijkt niet echt een zwaargewicht. Een professionele voetbalclub is niet te vergelijken met een reisorganisatie.
Maar goed, al die mannen die de laatste jaren op die post hebben gezeten en van wie je wel een netwerk mocht verwachten, hebben uiteindelijk ook niet bepaald gebracht wat wij verwachtten.
Dus zoals iedereen die bij MVV begint krijgt ze het voordeel van de twijfel.


EDIT:
Twijfel is wel gegroeid na het lezen van een aantal van haar blogs (dank Peeke voor de link).
Lijkt me een hele sympathieke dame maar te emotioneel voor de betaald voetbalwereld. Ik hoop dat ik heel erg ongelijk krijg op dat laatste punt en dat ze het super gaat doen als exponent van de frisse wind die nu door de club waait.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, peeke, Sjarelke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2023 09:23
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #10
Ik ben het eens met de voorgaande posters. Als je over haar leest heb je meer het gevoel van een aardige reisleidster met veel contacten in die branche. Ik mis natuurlijk de relatie/ervaring met een BVO dan wel aanknopingspunten op dat punt. Maar ja, ze komt uit de koker van onze AD en die heeft zelf natuurlijk onder meer de taak om de markering en commercie en al het andere rond MVV te verbeteren/versterken. Dus als deze nieuwe commercieel manager niet functioneert snijdt Laura van Leeuwen zichzelf natuurlijk ook in de vingers. En ze is erop gebrand om MVV een succes te maken, zeker nu landelijk alle ogen op haar gericht zijn als een van de eerste vrouwelijke AD's! Dus wie weet gaat ze/gaan ze ons aangenaam verrassen. In elke geval moeten we ze de kans en de tijd gunnen om iets op poten te zetten. En inderdaad, Jacques en Boschpoort, de illustere commerciële voorgangers van Melina Luijendijk hebben bitter weinig toegevoegd. Ik ben erg benieuwd en ik hoop van harte dat deze dame ons commercieel verder gaat brengen. Heel veel succes Melina!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2023 10:32 24 aug 2023 10:33 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #11
Albert Einstein schreef: "Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg".

Prima om de commerciële aanpak bij MVV eens anders te benaderen!? Want zo succesvol is die toch niet geweest het afgelopen decennium. Veel succes met een verfrissende nieuwe aanpak, Melina!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2023 14:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #12
Laten we Melina maar gewoon een kans geven , en ik ga ervan uit dat ze vanuit haar eigen netwerk snel met reis gerelateerde sponsoren gaat komen
Die branche is booming , en MVV heeft geen rug sponsor meer en nog voldoende led minuten
Als Melina vanuit haar oude contacten , reisorganisatie of touroperators aan MVV kan linken en dan voor de grotere accounts dus 40K+ dan maakt ze een mooie start

Als idd alles echt vanuit 0 opgebouwd moet worden , dan wordt het met haar achtergrond heel lastig
Dus ik zou zeggen Ajax speelt met Curacao , laten wij met Ibiza gaan spelen of Griekenland in haar geval ;) op het shirt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 06:56
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #13
Ik wens Melina veel succes! Ze gaat iets heel anders doen dan ze hiervoor deed, maar dat hoeft niet per se iets slechts te zijn. Ik denk dat het moeilijk was om iemand te vinden. De kandidaten zullen niet massaal zijn binnengestroomd, de middelen om de echte toppers binnen te halen zijn beperkt en dan is het niet gek dat er uiteindelijk iemand uit het eigen netwerk - van Laura van Leeuwen - wordt binnen gehaald, iemand met wie zij positieve samenwerkervaring heeft.

Maar dat dit het commerciele team flink verder versterkt moet worden is voor mij een zeer belangrijk punt. Daar is de afgelopen jaren veel geld misgelopen door onderbezetting. MVV heeft niet veel geld en dan kom je bij een BVO al snel in een rare situatie: we hebben niet vel geld dus laten we niet veel geld uitgeven aan het binnenhalen van geld.

Die onderbezetting zorgt niet alleen ervoor dat er niet effectief en proactief op zoek kan worden gegaan naar nieuwe sponsoren, maar de basics waren ook niet op orde. Facturen werden niet gestuurd. Contracten niet proactief verlengd. Verzoeken niet op tijd opgevolgd en upselling niet gedaan. Die misgelopen inkomsten zijn eigenlijk verborgen kosten. Meer investeren in een commercieel team zie je direct terug aan de kostenkant van de begroting, dus kan je zeggen "dat is duur". Maar de verborgen kosten van het niet investeren zie je niet direct terug in de begroting. Maar ze zijn er wel degelijk. Misschien dat Melina de organisatorische kwaliteit heeft om juist ook eerst deze zaken in orde te maken en dat zou ook altijd de eerste stap moeten zijn.

Ik zie dit net als vrijwel alles bij MVV momenteel in het licht van het wachten op de echte toetreding van de Amerikanen. Er wordt nu niet geinvesteerd, omdat het straks misschien ineens wel gedaan kan worden. En dan moeten Amerikanen laten zien hoe serieus ze zijn. Bob heeft vast veel ideeen over "sports marketing" en zal dan toch ook weten dat grote plannen niet waargemaakt kunnen worden zonder grote mensen en serieuze teams. Daar niet in investeren, betekent simpelweg dat je niet serieus bent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2023 12:42
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #14
Als ik goed geïnformeerd ben dan kunnen we dit topic binnenkort sluiten, Melina zou MVV spoedig gaan verlaten.

@Napoleon: heb jij nog iets gehoord hierover?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2023 13:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Melina Luijendijk commercieel manager MVV #15
@Mrsjaan

Ja dat klopt ze gaat MVV weer verlaten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden