Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV

22 mei 2023 17:00
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #31
Van 1Limburg:

Laura van Leeuwen eerste vrouwelijke algemeen directeur MVV
Joost Schreurs

Laura van Leeuwen is de nieuwe algemeen directeur van MVV Maastricht.
Ze volgt de vertrokken Erik Noor op. Op 1 juli start Van Leeuwen, die de eerste vrouwelijke directeur wordt van MVV, met haar werkzaamheden in Maastricht.

Ajax
Van Leeuwen was sinds oktober 2017 werkzaam bij Ajax. Daar was ze de afgelopen 1,5 jaar Manager Multi-club Network. In die functie is ze verantwoordelijk voor de strategie en implementatie van het Ajax Multi-club netwerk zowel lokaal als globaal. Daarvoor was ze onder meer coördinator van de Ajax Coaching Academy. Daarnaast is ze sinds zeven maanden actief bij de Nederlandse basketbalbond als lid van de Raad van Toezicht.

KNVB
In het verleden heeft ze onder meer gewerkt voor de KNVB. Daar werkte ze onder meer als videoanalist bij de Oranjevrouwen en talentcoach.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 17:03 22 mei 2023 17:05 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #32
Fijn dat er weer iemand van buitenaf komt. Een frisse blik, een nieuw netwerk. Heeft een goed CV en de nodige opleidingen gehad.
En van Ajax naar MVV overstappen is niet meer dan logisch natuurlijk!
In deze mannenwereld ook wel fijn dat het eens een vrouw is.

Helaas geen werkervaring bij de DELA, want ik vrees dat ze nogal wat lijken uit de kast moet gaan halen...

Laura, welkom in Mestreech! En heel veel succes.

NB: ik zou eens beginnen met het opschonen van de privéadressen van onze spelers ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 17:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #33
Wij wensen haar uiteraard heel veel succes bij deze mooie club. Er ligt een behoorlijke uitdaging.
Maar los van kwaliteiten als directeur - die ik vooralsnog niet kan beoordelen - heeft ze in elk geval al een groot pluspunt ten opzichte van haar voorganger: ze is een stuk representatiever.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, De Zwarte Vogel, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 17:06
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #34

Jacques schreef : Wat is Frans toch een prachtkerel, die is gewoon oprecht geëmotioneerd op het einde.

Laura succes! De ervaringen bij Ajax komen komend seizoen in de eredivisie goed van pas ;)


Viel mij ook op die echte emotie bij Frans….hinnevel mooi filmpje…nu al goed gevoel die komt niet zo maar…..mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 17:18 22 mei 2023 17:31 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #35
Verfrissend! Behoorlijk cv oa ajax, knvb, ambitieus, in veel landen gewerkt waardoor ze ook een aardig netwerk zal hebben. In functies waar goedlopende processen belangrijk zijn. We kunnen nog niet zoveel over haar directeurskwaliteiten zeggen, dat wordt afwachten. Hopelijk trapt ze die Limburgers in alle geledingen eens spreekwoordelijk onder de ballen met haar Hollandse directheid, doorlicht ze snel de huidige processen, opent ze met haar vrouwelijke charme deuren die voor mannen dicht blijven en haalt ze MVV eens uit dat besloten Maastrichtse kringetje zonder uiteraard de charme te verliezen. Zijn alweer genoeg figuren die hun afkeur over een Hollander laten zien op instagram, bekrompen mensen. Als je vooruit wil heb je iedereen nodig, buitenlui, studenten etc ook, als het eigene van mvv maar behouden blijft en de club vooruit gaat. Jammer dat ze niet al per 1 juni begint. Suc6.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 17:48
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #36
en voor de volledigheid het persbericht van MVV

PERSBERICHT 22 mei 2023

Laura van Leeuwen nieuwe MVV-directeur

Laura van Leeuwen wordt de nieuwe directeur van MVV Maastricht. De bijna 38-jarige Van Leeuwen zal in de 121-jarige historie van de club de eerste vrouw zijn,die er de functie van directeur gaat bekleden.Hiermee is zetevens ook de enige vrouw in het betaalde voetbal die de leiding over een club heeft. Van Leeuwen gaat vanaf 1 juli officieel in Maastricht aan de slagen volgt hiermee Erik Noor op. Laura van Leeuwen beschikt over uitgebreide ervaring in de voetbalwereld. Zo was ze in het verleden international van Oranje en heeft ze in de top van het Nederlandse en Amerikaanse voetbal gespeeld. Inmiddels werkt ze al bijna zes jaar voor Ajax Amsterdam waar ze momenteel manager multi-club network is. Verder was ze namens Ajax anderhalf jaar directeur van de jeugd-Academy voor Sharjah FC in de Verenigde Arabische Emiraten. Voor haar aantreden bij Ajax was de nieuwe MVV-directeur ruim zes jaar werkzaam bij de KNVB waar ze ondermeer project-manager Bid UEFA vrouwen Euro2017 was. Verder was ze in Zeist talentcoach en projectmanager. Ook op het gebied van studies heeft Laura van Leeuwen een lijst van verdiensten achter haar naam staan. Zo studeerde ze aan de Universiteit van Tilburg, Universiteit van Amsterdam, IMD Businessschool, Johan Cruyff-academie, Nyenrode en Quinnipiac University in Hamden Connecticut (VS). Haar krachten liggen vooral op het gebied van sportmarketing, sportmanagement, sponsoring, voetbal-en evenementenmanagement.
Een andere passie van Van Leeuwen is basketbal. Ze zit dan ook sinds kort in Bestuur van Toezicht van de Nederlandse Basketbal Bond.“Wij zijn gelukkig dat MVV met Laura een directeur krijgt die in de voetbalwereld thuis is en op enthousiaste en originele wijze leiding zal gaan geven aan de club”, zegt Hans Verwijlen, voorzitter van de RvC van MVV. “Wij zijn ervan overtuigd dat met haar, de positieve golf waarop MVV zich bevindt in de komende jaren zich verder zal ontwikkelen.” “MVV Maastricht is een prachtige club met een mooie historie. Een club metveel uitdagingen”, zegt Laura van Leeuwen. “De lijn naar boven is duidelijk ingezet, mijn taak om die door te trekken.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 18:10
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #37
Zo, dan kunnen we nu het vraagteken in de topictitel veranderen in een uitroepteken. Een behoorlijk cv, met een netwerk uit binnen- en (ver) buitenland. Wat haar precieze taken zijn geweest bij Ajax zijn me niet helemaal duidelijk aan de hand van een fancy Engelse term, maar haar functie bij MVV is toch anders, dus begint op nul. Laten we hopen op een mooie samenwerking. Wederom iemand buiten het ons kent ons kringetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 18:42
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #38
Altied beter es unne pingponger. Laura veel succes beij die vaan eus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 22:26 22 mei 2023 22:32 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #39
Mooie vrouw, mooie club, mooie toekomst !

Nee niet de Toekomst in Zuid-Oost maar we gaan met haar een mooie toekomst tegemoet in 't echte Zuiden !
Bijna 50 jaar nadat de eerste Ajaxied (Gerrie Kleton, RIP) "de Witte" verving die richting A'dam ging...

Mooie achtergrond in het voetbalgebeuren bij toch geen onaanzienlijk cluppie ...prachtige bagage en network dus !
en sjiek voor onze voetballende meiden kan ze met haar ervaring op dat gebied daar ook iets moois betekenen!

Chapeau voor degene die deze beslissing genomen hebben

Welkom Laura !

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjappie, jovkle, bokkesprongen, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 23:47
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #40
Veel succes Laura, bij us sjoen club MVV en in us sjoen stad Mestreech!

Benny Neyman geeft je groot gelijk!


En de supporters ook. Vooral die van de Angelside zingen vol liefde de ode aan Maastricht van Benny Neyman.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2023 00:00
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #41
Een zeer interessante benoeming. Ervaring in marketing, sponsoring en management, het spelletje zelf, uit de Ajax-school, Amerika ervaring, vrouw, nationaal en internationaal netwerk, ervaring met het organiseren van evenementen en last but not least een onbevooroordeelde blik op MVV. De emmer is meer dan behoorlijk gevuld. Ik kijk uit naar het volgend seizoen met Laura aan het roer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Roei baank, Jacques, Lassie80, jovkle, jasonke7, Hier menier, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2023 09:18
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #42
In mijn "visie document" van 4 jaar geleden had ik een passage/topic hoog op de lijst staan en dat was " meer vrouwen met power in het voetbal" letterlijk zo

Mooi dat Joris en Co toch nog wat hebben opgestoken van mijn plannen :)

Mooie aanstelling , ik wens Laura veel succes en gedrevenheid

En met de aanstelling van Laura gaat er natuurlijk meer gebeuren want iedereen die denkt dat Laura vanuit een mooie functie vanuit Amsterdam naar Maastricht komt om gelijk vast te lopen in de regio die heeft het natuurlijk mis

Je maakt deze switch niet als er zekerheden zijn dat je dus niet direct tegen allerlei financieel gedoe aanloopt ( onze schuldenberg)
Dat houdt wel in dat WSH+ investeerder binnenkort ook bekend gaan maken dat ze een meerderheid in MVV gaan hebben . Niet alleen de 24% die ze nog konden kopen maar echt de meerderheid . Met 735.000 euro redt je het niet dat snappen de Amerikanen ook wel en zal voor Laura de stap zijn geweest om straks met meer toezeggingen aan de slag te gaan

MVV heeft nu ergens 900.000 spelersbudget , ploegen als VVV en Roda gaan richting 2 miljoen . Ploegen als Pec , Heracles en Willem 2 zitten over de 3,5 miljoen aan spelersbudget
Wil MVV mee gaan doen structureel in de top 8 dan moet er 1 miljoen per jaar bij minimaal . Die toezeggingen ( gedeeltelijk) zullen er liggen maar ook zal de markt + stadion+ supporters moeten "bijspringen" En wil echt meespelen voor plek 1-3 dan moeten er dus 3 miljoen per jaar structureel bij !

Zoals ik al vaker schreef meer geld uit de markt kan alleen als je de markt wat te bieden hebt, de complete integratie met de UM is daar mijn inziens de enigste oplossing . Landelijk bedrijven zijn geinterresseerd in goeie mensen . Laat nu net de UM die opleiden . Vroeg er bij zitten is uiteindelijk het verschil
Dat zou als opleidingsclub precies passen . Ik geloof niet in de Academy ( gewoon door de concurrentie in de regio van Genk en PSV) maar ik geloof wel in het UM als opleiding en een goede spelers scouting voor MVV1 inzake in een verdienmodel ,( met een nieuwe commercieel concept )
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2023 09:27
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #43

Napoleon schreef : In mijn "visie document" van 4 jaar geleden had ik een passage/topic hoog op de lijst staan en dat was " meer vrouwen met power in het voetbal" letterlijk zo

Mooi dat Joris en Co toch nog wat hebben opgestoken van mijn plannen :)

Mooie aanstelling , ik wens Laura veel succes en gedrevenheid

En met de aanstelling van Laura gaat er natuurlijk meer gebeuren want iedereen die denkt dat Laura vanuit een mooie functie vanuit Amsterdam naar Maastricht komt om gelijk vast te lopen in de regio die heeft het natuurlijk mis

Je maakt deze switch niet als er zekerheden zijn dat je dus niet direct tegen allerlei financieel gedoe aanloopt ( onze schuldenberg)
Dat houdt wel in dat WSH+ investeerder binnenkort ook bekend gaan maken dat ze een meerderheid in MVV gaan hebben . Niet alleen de 24% die ze nog konden kopen maar echt de meerderheid . Met 735.000 euro redt je het niet dat snappen de Amerikanen ook wel en zal voor Laura de stap zijn geweest om straks met meer toezeggingen aan de slag te gaan

MVV heeft nu ergens 900.000 spelersbudget , ploegen als VVV en Roda gaan richting 2 miljoen . Ploegen als Pec , Heracles en Willem 2 zitten over de 3,5 miljoen aan spelersbudget
Wil MVV mee gaan doen structureel in de top 8 dan moet er 1 miljoen per jaar bij minimaal . Die toezeggingen ( gedeeltelijk) zullen er liggen maar ook zal de markt + stadion+ supporters moeten "bijspringen" En wil echt meespelen voor plek 1-3 dan moeten er dus 3 miljoen per jaar structureel bij !

Zoals ik al vaker schreef meer geld uit de markt kan alleen als je de markt wat te bieden hebt, de complete integratie met de UM is daar mijn inziens de enigste oplossing . Landelijk bedrijven zijn geinterresseerd in goeie mensen . Laat nu net de UM die opleiden . Vroeg er bij zitten is uiteindelijk het verschil
Dat zou als opleidingsclub precies passen . Ik geloof niet in de Academy ( gewoon door de concurrentie in de regio van Genk en PSV) maar ik geloof wel in het UM als opleiding en een goede spelers scouting voor MVV1 inzake in een verdienmodel ,( met een nieuwe commercieel concept )


Zonder al te ver off topic te gaan maar weet je of die aanvraag van wsh+ bij de knvb al loopt en of dit mogelijk nog voor het begin van komend seizoen gerealiseerd kan worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2023 09:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #44
@JuliaB ben het met je eens dat zoiets tijd kost , ik vraag me af of er al iets richting KNVB ligt .Ik denk zelf dat de inkt pas net droog is inzake een aanstaande deal . Maar goed wellicht loopt er al een 2de spoor richting de KNVB en kunnen we richting 2023-2024 gaan profiteren
We moeten ook een begroting gaan indienen ( met spelersbudget)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2023 09:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #45
Maar met een meerderheids belang als je al goedkeuring krijgt zal er echt wel met meer over de brug moeten komen als nog eens €735.000?
Ik had altijd begrepen dat Mvv niet zo ver zou gaan om de club uit handen te geven aan een investeerder met een meerderheids belang…of heb ik het mis?…Mvrgr Ampa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden