Matteo Waem

08 juli 2023 11:21
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
Matteo Waem #91
Wat een droplul die Waem. Een matige voetballer met een ondermaats moraal ....Niet meer welkom bij MVV...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2023 12:23
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Matteo Waem #92
verwaemde gast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2023 19:46
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Matteo Waem #93
Volgens enkele - normaal gesproken - goed ingevoerde bronnen en fan-Twitteraccounts van Willem II heeft Waem zojuist inderdaad in Tilburg getekend.

Strik erom en weg ermee. Willem II gaat flink achteruit in het spelersbudget dit jaar dus zal geen grote transfersom zijn. Is dit dan de gigantische stap omhoog die hij voor ogen had? Nog een jaar tegen dezelfde clubs met een 'kampioens'-kandidaat die flink teruggaat in budget en verwachte prestaties? Ik zie hem daar best op de bank belanden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2023 20:48
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 303
Meer
Matteo Waem #94

mvv925 schreef : Volgens enkele - normaal gesproken - goed ingevoerde bronnen en fan-Twitteraccounts van Willem II heeft Waem zojuist inderdaad in Tilburg getekend.

Strik erom en weg ermee. Willem II gaat flink achteruit in het spelersbudget dit jaar dus zal geen grote transfersom zijn. Is dit dan de gigantische stap omhoog die hij voor ogen had? Nog een jaar tegen dezelfde clubs met een 'kampioens'-kandidaat die flink teruggaat in budget en verwachte prestaties? Ik zie hem daar best op de bank belanden.


Klopt inderdaad, die is weg. Punt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2023 21:34 08 juli 2023 21:35 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
Matteo Waem #95

ASR schreef :

mvv925 schreef : Volgens enkele - normaal gesproken - goed ingevoerde bronnen en fan-Twitteraccounts van Willem II heeft Waem zojuist inderdaad in Tilburg getekend.

Strik erom en weg ermee. Willem II gaat flink achteruit in het spelersbudget dit jaar dus zal geen grote transfersom zijn. Is dit dan de gigantische stap omhoog die hij voor ogen had? Nog een jaar tegen dezelfde clubs met een 'kampioens'-kandidaat die flink teruggaat in budget en verwachte prestaties? Ik zie hem daar best op de bank belanden.


Klopt inderdaad, die is weg. Punt.


Waem zou toch via de zaakwaarnemer financiële afspraken maken richting MVV,dan zal dat wel geregeld zijn zoal tekengeld/door verkoop percentage etc etc?…Mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2023 22:07 08 juli 2023 22:08 door Loyaal.
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Matteo Waem #96
Ik gok op een €100.000 transfersom met 20% doorverkoop percentage. Transferwaarde volgens Transfermarkt is €550.000. Dat had MVV sowieso niet gekregen voor een speler in zijn laatste contractjaar. Stel dat Willem II, Waem weet door te verkopen voor €1.000.000 en MVV daar 20% van ontvangt, is dat een additionele €200.000. In totaal dus alsnog €300.000, het bedrag waarvoor Waem nu ook (ongeveer) verkocht zou zijn. Hiermee zou ik kunnen leven financieel gezien. En dan is het nog maar de vraag of Waem aan het spelen komt, het niveau aan kan en daadwerkelijk stijgt in waarde.

Haalt niet weg dat dit niet netjes gespeeld is door Waem en zijn zaakwaarnemer. En dat MVV administratieve steken heeft laten vallen. Wat mij betreft geen afscheid van hem op de middenstip in elk geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2023 03:33
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 810
Meer
Matteo Waem #97
Als er geen goede financiële afspraken over de overstap van Waem naar een nieuwe club worden gemaakt, vind ik dat MVV voor een bepaalde tijd (bijv. 2 jaar?) geen zaken meer moet doen met de zaakwaarnemer van Waem, Roel van Hemert. Die hoort op de zwarte lijst, omdat ik vermoed dat Van Hemert zeker een rol heeft gespeeld in de 'niet door MVV verwerkte aangetekende brief aan Waem'. Natuurlijk is MVV stom geweest, maar die Van Hemert heeft Waem hoogstwaarschijnlijk ingefluisterd niet aan MVV te melden dat hij (= Waem) geen aangetekende brief heeft ontvangen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2023 09:50
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Matteo Waem #98
Uit het interview van onze nieuwe AD concludeer ik toch dat MVV beseft dat ze fout hebben gezeten.
In plaats van een rechtszaak aanspannen gaat men 'om de tafel zitten' om een transferbedrag te bespreken. Dan geef je in feite toe dat je niet 100% zeker van je zaak bent.

Ik gok ook op een flink doorverkoop-%, want keiharde munten ga je niet voor 'm krijgen.

Ik zou zeggen, houdoe en bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2023 10:06
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Matteo Waem #99
Waem nier getekend bij willem 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2023 10:33
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Matteo Waem #100

Silverav schreef : verwaemde gast


Of grootheidsWaem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2023 23:50
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Matteo Waem #101

Loyaal schreef : Ik gok op een €100.000 transfersom met 20% doorverkoop percentage. Transferwaarde volgens Transfermarkt is €550.000. Dat had MVV sowieso niet gekregen voor een speler in zijn laatste contractjaar. Stel dat Willem II, Waem weet door te verkopen voor €1.000.000 en MVV daar 20% van ontvangt, is dat een additionele €200.000. In totaal dus alsnog €300.000, het bedrag waarvoor Waem nu ook (ongeveer) verkocht zou zijn. Hiermee zou ik kunnen leven financieel gezien. En dan is het nog maar de vraag of Waem aan het spelen komt, het niveau aan kan en daadwerkelijk stijgt in waarde.

Haalt niet weg dat dit niet netjes gespeeld is door Waem en zijn zaakwaarnemer. En dat MVV administratieve steken heeft laten vallen. Wat mij betreft geen afscheid van hem op de middenstip in elk geval.


Ik ben bang dat je het veel te zonnig in ziet. De bedragen en constructie die jij hierboven beschrijft was in een normale situatie waarschijnlijk het geval geweest. Doorverkooppercentage zal er niet inzitten gok ik en het bedrag is ook een fooitje, als geste vanuit de kopende partij. Zij willen, zeker als het ook een Nederlandse club is, de vrede bewaren met MVV om zodoende in de toekomst weer makkelijk om de tafel te kunnen. Als het VVCS al aangeeft dat het eigenlijk een transfervrije speler is, heb je als MVV zijnde héél weinig in te brengen. Dan mag je blij zijn dat je er überhaupt nog wat centen voor krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 00:26
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Matteo Waem #102

Karakter schreef :

Loyaal schreef : Ik gok op een €100.000 transfersom met 20% doorverkoop percentage. Transferwaarde volgens Transfermarkt is €550.000. Dat had MVV sowieso niet gekregen voor een speler in zijn laatste contractjaar. Stel dat Willem II, Waem weet door te verkopen voor €1.000.000 en MVV daar 20% van ontvangt, is dat een additionele €200.000. In totaal dus alsnog €300.000, het bedrag waarvoor Waem nu ook (ongeveer) verkocht zou zijn. Hiermee zou ik kunnen leven financieel gezien. En dan is het nog maar de vraag of Waem aan het spelen komt, het niveau aan kan en daadwerkelijk stijgt in waarde.

Haalt niet weg dat dit niet netjes gespeeld is door Waem en zijn zaakwaarnemer. En dat MVV administratieve steken heeft laten vallen. Wat mij betreft geen afscheid van hem op de middenstip in elk geval.


Ik ben bang dat je het veel te zonnig in ziet. De bedragen en constructie die jij hierboven beschrijft was in een normale situatie waarschijnlijk het geval geweest. Doorverkooppercentage zal er niet inzitten gok ik en het bedrag is ook een fooitje, als geste vanuit de kopende partij. Zij willen, zeker als het ook een Nederlandse club is, de vrede bewaren met MVV om zodoende in de toekomst weer makkelijk om de tafel te kunnen. Als het VVCS al aangeeft dat het eigenlijk een transfervrije speler is, heb je als MVV zijnde héél weinig in te brengen. Dan mag je blij zijn dat je er überhaupt nog wat centen voor krijgt.


Er zijn meerdere factoren waarmee rekening gehouden moet worden. Als MVV juridische stappen onderneemt, kan Waem geen contract elders tekenen, waardoor geïnteresseerde clubs zoals ADO, NAC en Willem 2 verder zullen kijken en niet zullen wachten. Dit kan aanzienlijke nadelige gevolgen hebben voor Waem, aangezien de kans op het vinden van een nieuwe club op korte termijn klein is. Ik zal het bovenstaande verder toelichten: het is niet mogelijk voor Waem om een contract te tekenen bij een nieuwe club terwijl er juridische stappen worden ondernomen door MVV. Stel dat Waem een club vindt en daar aan de slag gaat, maar MVV uiteindelijk toch in zijn gelijk wordt gesteld, dan blijft hij tot 2024 bij MVV. Dit zou zowel voor de nieuwe club als voor Waem een groot probleem vormen. Het is dus het beste dat MVV juridische stappen onderneemt, maar het is waarschijnlijk dat dit niet zal gebeuren. Waarschijnlijk zal het tekengeld naar MVV gaan. Ik verwacht een vergelijkbare uitkomst als in het geval van Ruben, waarbij MVV blijkbaar tevreden was met 50.000 euro. Het probleem is dat we het geld hard nodig hebben. Als we miljoenen op de bank hadden staan en financieel gezond waren, zouden we het risico kunnen nemen om het hard aan te pakken. Maar stel dat MVV juridische stappen onderneemt en verliest, dan houden ze helemaal niets aan hem over. In dit geval is iets beter dan niets.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Karakter, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 08:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3826
Meer
Matteo Waem #103
Ik lees hieronder wat aannames over de transfersom van Waem. In het interview met Laura bij tv Maastricht zegt ze dat er een bedrag vergelijkbaar met RvB verkregen zal worden (zal dus idd rond de 50.000 euro zijn) maar ook dat er een doorverkooppercentage wordt afgesproken. Dus Karakter, dat doorverkooppercentage zit er blijkbaar wel degelijk in!

Zal geen 20% zijn zoals Loyaal inderdaad iets te optimistisch veronderstelt. Met 10% mag MVV al blij zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 10:28
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Matteo Waem #104
Dat zorgt voor positieve verbazing bij mij. Al verwacht ik niet dat een Waem voor enkele miljoenen verkocht zal worden in de toekomst, dus de winst daarvan zal bij hem minimaal zijn (maar elke euro is er één). Bij van Bommel zou dat wel een héél mooi bedrag kunnen worden. Persoonlijk verschil is dat ik van Bommel een fantastisch seizoen gun en volgend jaar al een dikke transfer. Bij Waem heb ik door al zijn streken vooral het gevoel dat ik hem een jaartje banken gun bij een 'grote' KKD club die totaal niet zijn potentieel haalt. Beetje zoals ADO dit jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 16:50
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Matteo Waem #105
Over ADO gesproken: Op Twitter is te lezen dat ADO geïnteresseerd is in Waem en er al meerdere gesprekken hebben plaatsgevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden