Koen Kostons

13 nov 2023 21:43
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Koen Kostons #31
Koen Kostons gaat MVV Maastricht na dit seizoen waarschijnlijk verlaten. De aanvaller zijn contract loopt af na dit seizoen: "Ik ga denk ik niet bijtekenen."
Kostons was maandagavond te gast in het L1-programma Tafel Voetbal.
poster
Italië
Afgelopen zomer waren er al transfergeruchten rondom Kostons. Zo kon de spits naar het Italiaanse FC Crotone. "Achteraf ben ik wel dat dat 'm niet is geworden." Uiteindelijk bleef Kostons bij MVV. Maar hij heeft wel plannen om een stap hogerop te gaan zetten. "Ik heb dat algemeen kenbaar gemaakt. Je bent dadelijk ook afhankelijk wat gaat komen van interesse. Ik heb voor mezelf wel gezegd dat ik het liefste uit de Keuken Kampioen Divisie weg wil. Ik wil uit mijn comfortzone en mezelf testen en ontwikkelen. Het wordt opties afwegen en kijken wat het beste bij mij past. Ik heb er niks aan om ergens naar toe te gaan waar ik niet ga spelen."
Die stap volgt waarschijnlijk aan het eind van het seizoen, want de aanvaller geeft te kennen dat hij naar alle waarschijnlijkheid niet gaat bijtekenen in Maastricht. "Ik denk het niet."
Vergelijken
Kostons beleefde vorig jaar een bijzonder seizoen met de Maastrichtse club. Vorig jaar stond MVV rond deze tijd op de tweede plaats in de Keuken Kampioen Divisie. "Het was een bijzonder seizoen met een team dat bijzonder lekker liep. Maar je kunt het niet vergelijken met dit seizoen. Ik snap dat mensen er aan terug refereren en dat doe ik zelf ook wel eens, maar het heeft geen zin om terug te kijken."
Verantwoordelijkheid
Dit jaar beleeft MVV een lastiger seizoen met op dit moment een 15e plaats. De rol van Kostons is ook veranderd. Vorig jaar waren hij en Ruben van Bommel een tandem voorin en gaf Kostons meerdere assists op Van Bommel. "Ik denk dat ik nu meer de eindfase ben. Daarnaast draag ik meer verantwoordelijkheid dan vorig seizoen. Dat vind ik niet erg."
Mentaal
Kostons was inmiddels bij tien doelpunten betrokken dit seizoen, maar de laatste weken heeft de spits het wat lastiger om het doel te vinden. "Dat vind ik persoonlijk heel vervelend. Als we 3-0 winnen en ik scoor niet, dan ben ik teleurgesteld. Ik wil iedere wedstrijd betrokken zijn bij een doelpunt." Daarin heeft de 24-jarige aanvaller mentaal een stap gezet. "Ik kijk naar wat komen gaat en kijk niet terug op mijn gemiste kansen."
NAC Breda
Komende zondag wacht voor Kostons en MVV een thuiswedstrijd tegen NAC Breda. De wedstrijd begint om 16:45 uur en is live te volgen op L1 Radio.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2023 22:39
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Koen Kostons #32
Weer iemand die gratis de deur uit loopt. Als stand in voor Kramer of zo zou hij best bij RKC mee kunnen, maar meer ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2023 02:35
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Koen Kostons #33
Is toch prima, jaartje naar het buitenland weer, net als hiervoor, en dan zien we hem in het seizoen 2025-2026 wel weer terug bij MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2023 08:59
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Koen Kostons #34
Of dat hem een sterk verbeterd contract wordt aangeboden, als de Amerikanen komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2023 10:35 14 nov 2023 10:53 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Koen Kostons #35
Doodzonde dat zo'n jongen straks gratis de deur uit loopt. Vorig jaar bij 29 goals betrokken, dit seizoen met 6 goals en 4 assists (mede) verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle goals die MVV heeft gemaakt. Spelers op het juiste moment verkopen is bijna net zo'n kunst als ze op het juiste moment binnen halen. Sterker nog, voor een opleidingsclub, wat MVV wil zijn, is het cruciaal. Het is een van de weinige manieren om significant extra inkomsten binnen te halen. Een speler voor al is het maar een ton verkopen betekent in theorie en heel extreem simplistisch gezegd een verhoging van het salaris budget van 15%. Souren, Matthys en Kostons hadden afgelopen zomer verkocht moeten worden, of in elk geval een van hen, zodat het geld geïnvesteerd had kunnen worden in de selectie of in de club (en bepaald ook niet onbelangrijk, in het aflossen van de schulden...). Dat is niet gebeurd, en dat mag MVV zichzelf kwalijk nemen. Komende zomer gaan deze spelers dus waarschijnlijk gratis weg en is iedereen weer over de zeik dat ze geen nieuw contract hebben gekregen/getekend. Zie dat laatste inderdaad alleen gebeuren als de overname snel rond is, en dan nog acht ik de kans heel klein. Een spelerscarriere duurt 10-15 jaar. In korte tijd moet het maximale eruit gehaald worden, zowel sportief als financieel. Op beide terreinen heeft MVV weinig tot niks te bieden zolang de overname niet rond is, en het is maar de vraag hoe de vlag er daarna bij hangt.

Disclaimer, bovenstaande is allemaal makkelijk gezegd, misschien dat er afgelopen transferperiode door MVV heel actief naar kopers gezocht is en dat ze er simpelweg niet waren, of wilde betreffende spelers niet. Dat weet ik niet. De werkelijkheid is vaak bijzonder gecompliceerd, dus misschien ben ik te hard in mijn oordeel. Ik hoop het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2023 09:55
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Koen Kostons #36

Tuor schreef : Disclaimer, bovenstaande is allemaal makkelijk gezegd, misschien dat er afgelopen transferperiode door MVV heel actief naar kopers gezocht is en dat ze er simpelweg niet waren, of wilde betreffende spelers niet. Dat weet ik niet. De werkelijkheid is vaak bijzonder gecompliceerd, dus misschien ben ik te hard in mijn oordeel. Ik hoop het.

Daar wringt m.i. inderdaad de schoen.
Ik verwacht niet dat MVV heel actief de markt is opgegaan voor deze spelers maar aan de andere kant moeten we vaststellen dat er simpelweg (vrijwel) geen belangstelling voor deze of andere spelers was. En ja, dat heeft mij ook wel verbaasd na zo'n goed seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2023 13:27 15 nov 2023 13:28 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Koen Kostons #37

Boschpoort schreef :

Tuor schreef : Disclaimer, bovenstaande is allemaal makkelijk gezegd, misschien dat er afgelopen transferperiode door MVV heel actief naar kopers gezocht is en dat ze er simpelweg niet waren, of wilde betreffende spelers niet. Dat weet ik niet. De werkelijkheid is vaak bijzonder gecompliceerd, dus misschien ben ik te hard in mijn oordeel. Ik hoop het.

Daar wringt m.i. inderdaad de schoen.
Ik verwacht niet dat MVV heel actief de markt is opgegaan voor deze spelers maar aan de andere kant moeten we vaststellen dat er simpelweg (vrijwel) geen belangstelling voor deze of andere spelers was. En ja, dat heeft mij ook wel verbaasd na zo'n goed seizoen.


Ik reageer hier graag op nl het verbaasd mij dus niet!
Souren stond in de belangstelling van Volendam maar die uitslag weten we!
Koen stond wel degelijk in de belangstelling maar daar werd te weinig voor geboden naar het schijnt!
Onze keep waarvan ik denk dat hij tekort komt om hogerop te gaan,zeker zijn reddingen waren formidabel maar deze werden sterk afgewisseld door dubieuze beslissingen van hem bij het uitkomen en hoe hij een bal vanuit de 16 terug het spel in bracht.
Denk aan bijv de wedstrijd in de NC tegen NAC.
Ook denk ik dat zijn lengte niet aantrekkelijk was voor geïnteresseerden anders had hij echt die transfer gemaakt!
De tweede helft van het vorig seizoen was nou niet bepaald om over naar huis te schrijven,en die NC hadden ze te danken aan de prima eerste helft van de comp!
Nogmaals MVV speelde in de eerste helft van de comp,,buitenaards,,voetbal maar daar zag je na de winterstop weinig van terug en bleef alleen Ruben zijn klasse houden,maar zonder Koen werd ook dat stukken minder.
Ik verwacht door de aflopende contracten dat er wederom redelijk wat spelers gratis de deur zullen uitlopen!…mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2023 15:36
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Koen Kostons #38
Ik vind koen een leuke speler voor mvv niet meer en niet minder.
Maar goed dat is mijn mening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2023 16:16
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Koen Kostons #39
Koen Kostons... een vreemd fenomeen als je het mij vraagt. Hij is super belangrijk voor dit MVV en het is bij wijze van spreken een van de eerste spelers die ik op het wedstrijdformulier zou zetten. Maar aan de andere kant verbaas ik mij ook over hoeveel bij hem fout gaat. Hij mist behoorlijk veel kansen, lijdt teveel balverlies, wint bijna geen kopduel en vaak gaan ogenschijnlijk simpele dingen niet goed (bijvoorbeeld de bal die hij wil afleggen op Smeets tegen Emmen).

Hij is terug naar MVV gekomen met de intentie (ook van MVV uit) om een jaar te spelen en dan verkocht te worden zodat hij geld oplevert voor MVV. Gezien zijn statistieken van vorig seizoen is het vreemd dat dat niet gelukt is. Nu is de kans groot dat hij aan het einde van dit seizoen gratis de deur uitloopt. Als de kans zich voordoet, moet MVV hem in de winterstop verkopen. Een playoff plek lijkt er toch niet in te zitten. Dan levert het MVV nog een paar tienduizenden euro's of zo op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2023 21:14
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Koen Kostons #40
De statistieken zijn goed, maar ik weet niet of hij het aankan. Mist toch nog teveel kansen en ook nog beste kansen. En die moet je niet missen in de eredivisie want dan word je snel klein gemaakt. Daarnaast werkt hij echt goed en zelfs in de verdediging komt hij. Daarnaast mist hij veel kopduels
Maar wie weet verbeterd hij zich de komende halfjaar hierin en natuurlijk als ik het iemand gun is hij het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2023 22:52
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Koen Kostons #41

Jim Cemint schreef : Koen Kostons... een vreemd fenomeen als je het mij vraagt. Hij is super belangrijk voor dit MVV en het is bij wijze van spreken een van de eerste spelers die ik op het wedstrijdformulier zou zetten. Maar aan de andere kant verbaas ik mij ook over hoeveel bij hem fout gaat. Hij mist behoorlijk veel kansen, lijdt teveel balverlies, wint bijna geen kopduel en vaak gaan ogenschijnlijk simpele dingen niet goed (bijvoorbeeld de bal die hij wil afleggen op Smeets tegen Emmen).

Hij is terug naar MVV gekomen met de intentie (ook van MVV uit) om een jaar te spelen en dan verkocht te worden zodat hij geld oplevert voor MVV. Gezien zijn statistieken van vorig seizoen is het vreemd dat dat niet gelukt is. Nu is de kans groot dat hij aan het einde van dit seizoen gratis de deur uitloopt. Als de kans zich voordoet, moet MVV hem in de winterstop verkopen. Een playoff plek lijkt er toch niet in te zitten. Dan levert het MVV nog een paar tienduizenden euro's of zo op.


Ik denk niet dat hij in de winter nog verkocht gaat worden als hij zelf zegt dat hij zijn contract niet gaat verlengen aan het einde van het seizoen. Denk dat de clubs die geintreseerd zijn dan nog wel een half jaartje wachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2023 09:38
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Koen Kostons #42
Dat denk ik zelf ook inderdaad

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2023 20:08 28 dec 2023 04:29 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Koen Kostons #43
Een Fortuna-fan, een collega van me, meldde mij dat Fortuna in de winterstop een aanvaller of centrumspits wil kopen of huren en dat Fortuna daarbij zit te te denken aan Koen Kostons. Voor alle duidelijkheid: dit is een niet bevestigd gerucht.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2023 08:23
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Koen Kostons #44
Kan me de belangstelling goed voorstellen

Als ik Koen was zou ik blijven bij MVV tot einde dit seizoen , neem de tijd om een goede volgende stap te maken en als er geen transfersom betaald hoeft te worden zijn er legio clubs die hem gaan inlijven zeker gezien wat hij de laatste 1,5 jaar heeft laten zien

Als ik MVV was zou ik Koen gaan verkopen , bijtekenen gaat hij toch niet en hij loopt einde van het seizoen de deur uit . Nu is het enige moment waarop er nog verdiend kan worden . Dat het t elftal niet ten goede komt dat mag duidelijk zijn maar wanneer Koen voor 150K + verkocht kan worden dan is daar ook iets van te vinden

Uiteindelijk bepaald Koen zelf wat hij doet , ik ga ervan uit als hij verstandig is dat hij blijft .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2023 09:14 28 dec 2023 09:14 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Koen Kostons #45
Ik zou Koen nu ook niet verkopen voor de ,,troostprijs,,ga er ook niet van uit dat er een club komt die nu nog tonnen gaat betalen terwijl hij het einde van het seizoen gratis de deur uit loopt.
Clubs die nu geïnteresseerd zijn kunnen al een soort van mondelinge afspraak maken om hem voor komend seizoen in te lijven.
Zo anders zal het niet zijn met de eventuele verkoop van Nicky,het vertrek van onze keep Romain is een ander verhaal die heeft in april 2022 een contract getekend voor 2 jaar met een optie voor een derde jaar….ben benieuwd of ik omtrent de twee eerste ongelijk krijg…je zag toch ook tegen ADO dat de jeugd ook zijn kans grijpt dus laat ook die zijn speelminuten maken…..mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden