Joeri Schroyen

20 juni 2016 21:52
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Onderwerp Auteur
Joeri Schroyen #1
MVV Maastricht legt Joeri Schroyen voor 3 jaar vast

Joeri Schroyen speelt, onder voorbehoud van medische keuring, de komende drie seizoenen in het rood-wit van MVV Maastricht. De 25-jarige Schroyen is afkomstig van Fortuna Sittard. Schroyen kan op meerdere posities op de linkerflank uit de voeten en staat bekend om zijn aanvallend ingestelde speelwijze.

De geboren Weertenaar doorliep de jeugdopleiding van PSV, maar stapte na enkele seizoenen over naar FC Eindhoven. Vervolgens verhuisde hij naar Fortuna Sittard, waar hij ook debuteerde in de Jupiler League. Hij speelde drie seizoenen in Sittard, waarna hij in 2013 een contract tekende bij de toenmalig promovendus Go Ahead Eagles. In januari 2014 verkaste de verdediger naar VVV-Venlo, waarvan het eerste halfjaar op huurbasis. In de winter van 2015 keerde Schroyen vervolgens weer terug naar Fortuna Sittard, waar hij in de zomer van 2015 een éénjarig contract ondertekende.

Trainer Ron Elsen over de nieuwe aankoop: “Met Joeri hebben we de beschikking over een snelle, multifunctionele speler. Joeri brengt een stuk ervaring met zich mee, die hij mede op het hoogste niveau heeft opgedaan bij Go Ahead Eagles. Het is een speler die graag de volledige flank bestrijkt en die de achterlijn kan halen om vervolgens een voorzet af te leveren. Zijn speelwijze brengt extra dreiging met zich mee. Een stukje druk naar voren, wat prima past in de speelwijze van MVV.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2016 22:08
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Joeri Schroyen #2
Welkom bij MVV, Joeri. Ik hoop dat we regelmatig mogen genieten van je aanvallende rushes naar voren, eindigend met een bruikbare voorzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2016 22:29
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Joeri Schroyen #3
Welkom Joeri. Al had ik hem liever twee, drie jaar geleden al graag naar MVV zien komen. Maar beter laat dan nooit.

Heel veel succes bij Us MVV'ke en een ding: Laat je eigen goals achterwegen ;) :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2016 22:31 20 juni 2016 22:35 door Boredass.
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Joeri Schroyen #4
Voor Schroijen is dit ook de laatste kans. Haalt hij z'n niveau van 3 jaar terug dan hebben we een goede speler, haalt hij dit niet dan zal hij niet veel wedstrijden spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2016 23:06
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Joeri Schroyen #5

Boredass schreef : Voor Schroijen is dit ook de laatste kans. Haalt hij z'n niveau van 3 jaar terug dan hebben we een goede speler, haalt hij dit niet dan zal hij niet veel wedstrijden spelen.


Laten we hopen dat hij zijn oude niveau haalt.
Want hij heeft een contract voor drie jaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjappie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2016 10:36
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Joeri Schroyen #6
Wel grappig om te lezen, bijna niemand bij Fortuna is er rouwig om dat Schrooijen weg is. De één vind hem aanvallend te zwak, de ander verdedigend te zwak, kortom: precies zoals dat hele team daar. Ik denk dat deze jongen bij ons wel weer zijn oud niveau haalt. De speelstijl van MVV met opkomende back past goed bij hem. Aangezien ik ook het gevoel heb dat Thomas een goed seizoen gaat draaien denk ik dat dit een goed koppel kan worden.

Gofh, jij nog enige opmerkingen over deze transfer? Goede of slechte aanwinst?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2016 10:54
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Joeri Schroyen #7
Ze denken zeker dat ze bij fortuna er een betere speler voor terug krijgen. Want ze hebben toch zo een enorme begroting! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2016 11:27 21 juni 2016 11:29 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Joeri Schroyen #8

Lijnsje@tappunt schreef : Wel grappig om te lezen, bijna niemand bij Fortuna is er rouwig om dat Schrooijen weg is. De één vind hem aanvallend te zwak, de ander verdedigend te zwak, kortom: precies zoals dat hele team daar. Ik denk dat deze jongen bij ons wel weer zijn oud niveau haalt. De speelstijl van MVV met opkomende back past goed bij hem. Aangezien ik ook het gevoel heb dat Thomas een goed seizoen gaat draaien denk ik dat dit een goed koppel kan worden.

Gofh, jij nog enige opmerkingen over deze transfer? Goede of slechte aanwinst?


Schroyen zoals hij de laatste 2 jaar speelt heb je niks aan. In zijn 1e jaren bij Fortuna was hij echter wel uitstekend. Matig tot redelijk verdedigend en uitermate dreigend als hij mee opkomt, kan rustig een man of 3,4 passeren(en afgelopen seizoen liep hij hem dan over de achterlijn of belande de voorzet ergens in de tribune) en een goed schot met zijn linkerbeen. Als hij zijn oude niveau haalt heb je een prima goedkope speler. Als hij zijn niveau van vorig seizoen voortzet zit ie 3 jaar op de bank.

vrije trap van een metertje of 20/25 die ie erin knalt op 1.10.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2016 11:43
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Joeri Schroyen #9
Als je altijd onderin voetbalt zoals bij Fortuna val je ook niet meer op. In een betere ploeg zoals us mvvke zal hij beter renderen. In ieder geval welkom Joeri.

Nog effe 1 ding Joeri, niet meer ons op de Qpark uitdagen na een gewonnen derby!!!! :angry: Maar doe je ding bij ons en we vergeven je :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2016 12:50
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Joeri Schroyen #10

RedWhiteArmy schreef : Nog effe 1 ding Joeri, niet meer ons op de Qpark uitdagen na een gewonnen derby!!!! :angry: Maar doe je ding bij ons en we vergeven je :thumbsup:

Uitdagen naar het publiek, vooral bij een derby, hoort er gewoon bij. Doet een speler het tegen ons, dan is de wereld te klein. Doet een speler van ons het, dan is hij een held. Laten we niet vergeten dat Güvenc het dit jaar ook wel heel bont maakte ;)

Overigens weet ik nog niet of Schroyen een versterking is. Aan het begin van zijn carriëre vond ik hem een groot talent, maar het is er toch nooit echt uit gekomen. Vooral afgelopen bij seizoen toch vaak te betrappen op fouten. Maar dan moet er wel meteen bij gezegd worden dat dat bij een team was, waar het totaal niet liep. Ook had niet het idee dat het een hecht team was bij Fortuna, maar meer allemaal losse individuen.

Toch mooi voor Schroyen dat hij een stap omhoog heeft kunnen zetten (al denken de Fortuna supporters hier vast anders over), maar een feit is een feit. Ron heeft wel bewezen dat hij spelers beter kan laten renderen dan bij hun vorige teams, hiervan zijn Nys en Peeters nog wel de meest recente voordelen. Ik denk dat hij Schroyen ook meer links mid of links voor gaat zetten dan back.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2016 20:20
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Joeri Schroyen #11

RedWhiteArmy schreef : Als je altijd onderin voetbalt zoals bij Fortuna val je ook niet meer op. In een betere ploeg zoals us mvvke zal hij beter renderen. In ieder geval welkom Joeri.

Nog effe 1 ding Joeri, niet meer ons op de Qpark uitdagen na een gewonnen derby!!!! :angry: Maar doe je ding bij ons en we vergeven je :thumbsup:



Als je echt de kwaliteiten heb val je juist op bij een ploeg dat onderin voetbalt.

Maar we hebben vaker spelers gehad die hier goed presteerde en bij de vorige clubs niet hopelijk word Joeri net zo eentje. Al vond ik hem toch in eerste seizoen goed voetballen bij Fortuna.

Veel succes Joeri! Zolang je inzet toont altijd heb je zeker al 50% gewonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 20:32
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Joeri Schroyen #12
Beste Joerie,

Ik hoor dat je aarzelt om een contract bij MVV te tekenen. Er is interesse van andere ploegen.
Weet dat je gewaardeerd wordt door de fans en dat wij hopen dat je blijft. Je bent een hele waardevolle speler voor MVV en je blijft met je gezin in Limburg.
Als je naar een andere ploeg vertrekt, dan heeft dat ook consequenties voor je gezin.
Ik zou zeggen, vraag een contract voor 2 of 3 jaren met een salarisverbetering van 5 tot 10 duizend euro.
We willen jou niet missen !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2021 19:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
Joeri Schroyen #13
Joeri Schroijen

Vandaag is hij 30 geworden , van harte proficiat !!
Een generaal zonder "soldaten" zoals Joeri is als oud en nieuw zonder vuurwerk !

Schroijen , bezig aan zijn laatste maanden als MVVer want zijn contract loopt af en ik gun hem nog een paar jaar goed verdienen ergens op de wereld .
Of MVV hem nog een aanbieding gaat maken dat weet ik niet . Maar wat ik wel weet is dat Joeri een speler is die je in je elftal moet hebben , als hij t op zijn heupen heeft dan is hij meer dan vervelend voor iedere tegenstander .
5 jaar lang heeft Joeri ons verrast en soms ook teleurgesteld maar ik kan je verzekeren als Joeri komend seizoen hier niet meer speelt dat we hem gaan missen . Die specifieke kwaliteit die hij heeft die komt niet snel naar MVV meer toe .

Ik had Joeri een geweldig jaar gegund ,een jaar waar we niet onderaan hoefde te bungelen en wat voor spek en bonen mee doen. Ik had Joeri een jaar gegund waarin we mee deden in de competitie en voor wat prijzen zouden spelen .
Er was dit jaar ( in mijn ogen) geen betere aanvoerder geweest als Joeri Schroijen , ik had hem die "verantwoordelijkheid "gegeven . Geen enkele speler in MVV1 is langer betrokken bij MVV dan Joeri en geen enkele speler kan bepalender zijn dan Joeri .

Dus Joeri ... een hele fijne verjaardag en laat ons nog eens genieten !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jack Luijten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden