Shermar Martina

29 aug 2015 09:01 29 aug 2015 09:03 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
Shermar Martina #1
Het wordt nu toch tijd voor eigen een topic over deze centrale verdediger. :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2016 22:38
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Shermar Martina #2
Maar even in dit topic.. leuk filmpje met de broers Martina op vi.nl vandaag

www.vi.nl/vivideo/jupiler-leaguemagazine...men-van-promotie.htm

vanaf 2:30
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2016 18:26
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Shermar Martina #3
Waarom is Shermar niet inzetbaar tegen Volendam?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2017 20:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Shermar Martina #4
Net MVV TV gezien. Shermar werd geinterviewd. Hij en Shermaine zijn zo goed als rond met MVV over een contractverlenging van 2 jaar "met een optie", waarbij die optie verder niet werd uitgelegd. Goed bezig MVV! :applaus:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2017 20:24
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Shermar Martina #5
Weer goed contractnieuws! Helemaal leuk dat het hier jongens uit de eigen jeugd betreft en zich goed ontwikkelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 15:10
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Shermar Martina #6
Beterschap Shermar! Dat je hand snel mag helen.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 17:43
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Shermar Martina #7
Shermar kan door zijn blessure en de daarop volgende operatie twee tot vier weken niet spelen verwacht Elsen. Dat meldt De Limburger. Jammer, ik vond hem de meest zekere van het centrale duo. Wie gaat Elsen er nu posteren? Kiest-ie voor Mares/Lavalée? Of schuift-ie Shermaine door naar achteren waardoor op het middenveld naast Ippel en Nys ruimte vrij komt voor een aanvallende creatieveling (Deom, Koolhof)?
Overigens: respect voor de wedstrijdmentaliteit van Shermar. Geblesseerd aan je hand zijn (kennelijk van dien aard dat je geopereerd moet worden) en gewoon doorgaan. Echte winnaar! Ik mag dat wel. Niet huilen, gewoon doorbikkelen (binnen de grenzen van het toelaatbare).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 14:06
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Shermar Martina #8
Heeft een volledige wedstrijd gespeeld tegen Costa Rica afgelopen nacht, deze eindigde in 0-0.
Shermaine bleef de hele wedstrijd op de bank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 17:11
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Shermar Martina #9
Gisteren vertelde Shermar Martina dat hij zo lang uit de running is geweest vanwege hartproblemen. Deze werden vastgesteld bij trainingen voor Curaçao. Hij heeft pas recent te horen gekregen dat hij weer mag gaan voetballen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Kletswief, #Willy, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2021 12:08
DulluH
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
Shermar Martina #10
In aanvulling op het bericht van Zwarte Vogel

hermar Martina maakte afgelopen vrijdag na maanden weer minuten in het shirt van MVV. De 24-jarige verdediger was uit de roulatie door een hartritmestoornis, waar hij last van kreeg tijdens een trainingskamp met het nationale team van Curaçao. „Ik kreeg ineens een warme klap in mijn gezicht.”
MVV won vrijdagavond de competitiewedstrijd tegen Jong FC Utrecht met 0-1. Veel blije gezichten in het Maastrichtse kamp dus. Shermar Martina was wel bijzonder gelukkig, ondanks dat hij slechts drie minuutjes in het veld stond. Het was voor het eerst sinds november dat hij weer een competitieduel kon spelen, maar nu is hij terug, na een turbulente tijd.

Duizelig

De 24-jarige verdediger ging begin november op trainingskamp met de nationale ploeg van Curaçao. Daar ging het mis. „Tijdens een sessie in het krachthonk moesten we veertien oefeningen doen”, zo gaat hij terug in zijn herinnering. „Ik was klaar met de eerste set en had twee minuutjes rust. Ik liep vanuit de gym even naar buiten en daar kreeg ik ineens een warme klap in mijn gezicht. Het voelde heel raar aan en ik voelde mij direct duizelig.”

Martina liep snel naar binnen - daar was het koeler - en ging op een bankje zitten. Toen de fysiotherapeut vroeg of het goed ging, liet hij weten dat hij in orde was. „Daarna was het tijd om aan de tweede ronde te beginnen. Ik was vijf seconden bezig met de eerste oefening toen ik mij helemaal zwak voelde worden. Ik ging er bij zitten, trok mijn shirt uit, gooide water over mij heen. Het voelde plotseling zó ongelooflijk benauwd. Ik kreeg een suikershotje, maar na één slok daarvan gaf ik direct over. Tegelijkertijd viel ik flauw.”

Inspanningstesten

Hij werd naar het ziekenhuis overgebracht en kreeg ter onderzoek een holterkastje op zijn lichaam geplakt. „De volgende ochtend ben ik weer naar het ziekenhuis gegaan: ze hadden een hartritmestoornis bij me ontdekt. De dag daarna heb ik inspanningstesten gedaan. Die waren allemaal positief. Maar ik mocht niet meer trainen totdat ik in Nederland meer onderzoeken had ondergaan.”

Vier onderzoeken in Nederland hadden allemaal een goed resultaat. „Ze hebben zelfs geprobeerd om de hartritmestoornis weer op te wekken om te kijken waar het vandaan kwam. Maar ze hebben niets kunnen vinden. Dus dat was positief. Toen wist ik dat ik weer aan de slag kon. Nu zijn er helemaal geen problemen meer en ik voel mij goed. Dat hoofdstuk heb ik afgesloten. Ik ga er vanuit dat het iets eenmaligs is geweest.”

Stoppen

Maar het moment zelf was een grote schok. „Toen ze mij in het ziekenhuis het nieuws vertelden van de hartritmestoornis, ging er van alles door mijn hoofd. Het eerste wat bij mij opkwam was: ‘misschien moet ik stoppen met voetbal. Ik moet wellicht wat anders gaan doen’. Maar dat haalde ik al snel uit mijn gedachten, omdat ik mij weer goed en fit voelde. Ik heb me er uiteindelijk niet erg veel zorgen om gemaakt. Ik heb ook de juiste mensen om mij heen. Vooral met mijn moeder en mijn tweelingbroer Shermaine heb ik de nodige gesprekken gevoerd. Als het even niet lekker zat, dan sleepten zij mij erdoorheen. Ook de mensen bij de club hebben mij goed geholpen.”

Joggen

In tweeëneenhalve maand kon Martina alleen een beetje joggen, maar dat mocht niet voluit. Een aanslag op zijn conditie. Inmiddels is hij weer helemaal bij. Een dikke drie weken traint hij nu intensief mee met de hoofdmacht van MVV.

„Voor mijn gevoel heeft het allemaal te lang geduurd. Het gaat nu goed met de ploeg, daar wil ik graag onderdeel van zijn. Maar sinds november heb ik niet gespeeld. Ik ben dus blij met elke minuut die ik kan pakken.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frank Salemans, Jacques, opadiehard, Lassie80, #Willy, De Zwarte Vogel, peeke, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2021 17:15
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Shermar Martina #11
Fijn dat het weer beter gaat met Shermar! Ik zie hem toch echt als "eine vaan us", goed passend in een voor ons publiek herkenbare mix van regionale en regio=overstijgende spelers. Ik hoop dat hij weer snel helemaal gezond en wedstrijdfit is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2021 08:45
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Shermar Martina #12
Alle begrip voor privacyregels en de vervelende situatie waarin Martina verkeert, maar wat me stoort (in het algemeen en dus zeker niet alleen in dit geval) is de trend om dus niets over bepaalde zaken te communiceren. Ik vind dit een slechte zaak, daar dit een voedingsbodem is voor roddel en achterklap. De mens maakt dan zelf zijn eigen (vaak onjuist) verhaal. Zo werd de afwezigheid van Martina dus al geweten aan de relatie met Kalezic. Hoe denken jullie hierover?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 17:40
Al Bundy
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
Shermar Martina #13
Dit vind ik een lastige. Ik vind dat je als club open moet zijn qua blessures, maar je hoeft niet in detail te gaan. Je kunt als club bijvoorbeeld zeggen dat iemand een knieblessure heeft, maar niet dat zijn meniscus is ingescheurd.

In dit geval is het wel heel lastig, want wanneer je zegt dat een speler last van zijn hart heeft, heeft dit natuurlijk meteen gevolgen voor eventuele transfers. Clubs zullen natuurlijk heel terughoudend zijn om een speler met hart"problemen" te nemen, zeker met recente gevallen als Nouri en Daley Blind in het geheugen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Sjiek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 22:13
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Shermar Martina #14
Nu is alsnog bekend dat hij hartproblemen heeft gehad. Anders zouden clubs daar wel achter komen, mochten ze geïnteresseerd zijn in een MVV-speler die maandenlang geen wedstrijden heeft gespeeld.

Ik vind het wel verwijtbaar aan MVV dat ze niks communiceren over de reden van afwezigheid van Martina. Met inderdaad als gevolg dat er allemaal indianenverhalen rondgaan op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2021 09:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Shermar Martina #15
Leuke discussie, maar MVV kan er niet zo veel aan doen.

sportnieuws.nl/voetbal/is-waarom-nieuwe-...lessures-gaat-horen/

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.348 seconden