Steven Fernandes Pereira

14 sept 2015 13:56
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Steven Fernandes Pereira #31
Hij moest de beste spits van de jupilerleague dekken, een zeer lastige taak. Trainer heeft vertrouwen in hem, ik ook!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 14:05
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Steven Fernandes Pereira #32
Ik zeg ook niet dat ie geen goede speler kan worden, maar buiten 1 goede wedstrijd heeft ie nog niet veel goeds laten zien, vandaar dat ik het ietwat opportunistisch vind. Hopelijk zet ie deze lijn door en kan ie kwaliteit van Maatsen evenaren!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2015 09:17
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Steven Fernandes Pereira #33
Leuk stuk in de Limburger over Steven.


Luie gamer nu prof bij MVV


Steven Pereira begon pas op zijn twaalfde met voetballen. Nog geen tien jaar later is hij MVV’s betrouwbare centrale verdediger.


door Nick Bruls



Warme chocolademelk. Geen slagroom, geen koekje. Bij elke slok kruipt een getatoeëerde notenbalk tevoorschijn van onder de korte mouwen van Steven Pereira (21). Een ode aan zijn vader. Die is wereldberoemd in Kaapverdië als muzikant op gitaar en piano. De verdediger van MVV is zelf voor het laatst in het geboorteland van zijn ouders geweest toen hij zeven jaar was.


Pereira groeide op in Rotterdam, waar hij pas op zijn twaalfde ging voetballen bij HOV in Kralingen, waar ook Jan Boskamp zijn eerste stappen op het veld zette. „Tot die tijd deed ik eigenlijk helemaal niks. Ja, ik ging naar school, maar verder was ik lui. Ik gamede graag, liefst voetbalspelletjes. Het was mijn oom die me aanspoorde te gaan sporten. Bij HOV was ik één van de slechtsten en kreeg ik geregeld de wind van voren van teamgenootjes.
Ik rende als een kip zonder kop over het veld.”


Talentendag


De verdediger leert het spelletje gaandeweg door zich op te trekken aan betere medespelers. Hij maakt zo'n groei door, dat hij meedoet aan een talentendag in Amsterdam onder supervisie van Ronald de Boer. „Daar liepen meer dan honderd jongens rond met allemaal dezelfde droom. Ik ging met wat vrienden. Voor de lol, ik verwachtte er niks van. Ik had toch niks te doen, want het was vakantie. Aan het einde van de dag zat ik bij de selectie van 24 spelers die mochten meedoen aan de Copa Amsterdam. De Boer vond mij atletisch en moeilijk te passeren. Ook had ik volgens hem een goede trap. Als zo iemand dat tegen je zegt, ga je er vanzelf ook in geloven.”


Belofte


Op de Copa Amsterdam speelt Pereira tegen Fluminense en Tottenham Hotspur. Hij houdt zich prima staande, dat ziet ook een scout van FC Zwolle die langs de lijn staat. „Ik mocht op stage bij hun beloftenteam en trainde er ook onder Ron Jans, die later nog een goed woordje voor me deed bij MVV.
Aan Jans heb ik veel te danken. Hij was een vaderfiguur en zag het meteen als ik even in een dipje zat, zo ver van Rotterdam zonder mijn vrienden, familie en moeder. Haar lasagne miste ik misschien nog wel het meest.”


Pereira boekt vooruitgang onder Jans, die hem adviseert meer ervaring op te doen in de eerste divisie. De stap van de amateurs naar de eredivisie - waarin Pereira drie wedstrijden voor Zwolle speelde - was groter dan gedacht.


Conditie


De Rotterdammer hield afgelopen zomer zijn conditie op peil bij MVV's komende tegenstander Achilles'29. „Een oud-teamgenoot voetbalde daar en ik zat zonder club. Achilles was voor mij niet de juiste club. Hun speelwijze was niet de mijne. Vervolgens verschijnt dan in de regionale media dat ik ben afgetest. Dat is niet zo. Dat weet ik en dat weet de club ook, maar het is niet goed voor je imago.”


Heel lang zit Pereira er niet mee. MVV pikt hem op en hij verhuist naar Maastricht. Het ver van zijn ouderlijk huis wonen gaat hem al beter af. Veel afleiding vindt hij bij de broertjes Martina. Beetje chillen, gamen of even de stad in. Of een kijkje nemen op het Vrijthof als daar het carnavalsseizoen wordt geopend. Pereira is vooral onder de indruk van de Maastrichtse meisjes.


Filosofie


Hij kijkt in gedachten verzonken uit over een van de elfde van de elfde nameurend plein. „De filosofie van MVV bevalt me. We voetballen van achteruit, passen ons niet aan tegenstanders aan en zoeken naar goals. Dat ben ik gewend van Zwolle. Clubs komen met angst naar De Geusselt. Het kan een mooi seizoen worden.”


Pereira zelf liet in het begin van het seizoen nog een enkel steekje vallen, maar presenteert zich nu als een betrouwbare centrale verdediger. „Nick Kuipers raakte geblesseerd en opeens stond ik er. Dan wil je laten zien een waardige vervanger te zijn. Als Nick straks terugkeert, kan ik veel van hem leren. Concurrentie maakt je alleen maar beter. Ik wil me doorontwikkelen.
Mijn plafond is niet de eerste divisie. Maar dan zal ik wel moeten werken aan mijn concentratievermogen. Als het lekker draait, wil ik wel eens laconiek worden."





Tijd Gepubliceerd op: 18.11.15 07:15, laatste update: 18.11.15 07:19

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2015 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Steven Fernandes Pereira #34

seppo schreef : Ik zeg ook niet dat ie geen goede speler kan worden, maar buiten 1 goede wedstrijd heeft ie nog niet veel goeds laten zien, vandaar dat ik het ietwat opportunistisch vind. Hopelijk zet ie deze lijn door en kan ie kwaliteit van Maatsen evenaren!


Ik lees toevallig deze post van nog maar twee maanden geleden nog eens. Ik zeg dit niet om Seppo een hak te zetten want volgens mij dacht iedereen in die tijd zo over Steven. Ik had zelf in ieder geval ook mijn twijfels. Maar wat is die jongen in een korte periode veel gegroeid. Als die groei zo doorgaat is hij na dit of volgend seizoen klaar voor de eredivisie. Goed dat MVV hem drie jaar heeft vastliggen. Chapeau. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u seppo, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2015 10:53
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
Steven Fernandes Pereira #35

Nao Väöre schreef : ...maar verder was ik lui. Ik gamede graag, liefst voetbalspelletjes...

Nao Väöre schreef : Veel afleiding vindt hij bij de broertjes Martina. Beetje chillen, gamen ..........


:lolno:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2015 12:49
stef
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 67
Meer
Steven Fernandes Pereira #36
tegen genk was hij weer 3 doelpunten schuld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2015 14:05 19 nov 2015 14:09 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
Steven Fernandes Pereira #37
Als hij er maar tegen Achilles'29 weer staat, dat is veel belangrijker dan tegen Genk. In de competitie doet hij het in ieder geval nu precies zoals het moet. Geen gekke dingen meer en rechttoe, rechtaan zijn taak vervullend. Een prima verdediger die bovendien ook nog eens af en toe een goaltje meepikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2015 17:38
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Steven Fernandes Pereira #38
Hij heeft af en toe nog dingen waarvan ik zeg oef!
Maar dat loopt nu allemaal wel goed af. Maar bij zo'n verdediger die rustig verdedigd weet je gewoon dat er altijd momenten zijn waar je je hart stevig vast pakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 13:32
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Steven Fernandes Pereira #39
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou typen, gezien het wankele begin en de punten die het gekost heeft..
Maar MVV ga met deze jongen in gesprek over een contractverlenging. Wat een klasbak! Heerlijk die rushes en voetballende oplossingen, die druk op de tegenstander, het uitstappen, wat een verademing is dit t.o.v. de altijd afwachtende Knops.

Complimenten ook aan de technische staf dat ze zijn talent zagen voordat het zich openbaarde. Hopelijk loopt hij niet zomaar de deur uit na deze ,toch moeizame investering. Steven is de man die je moet proberen te behouden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 13:46
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
Steven Fernandes Pereira #40
Eens! Perreira is een vaste waarde geworden in dit elftal. Een aanvaller die scoort of middenvelders vallen veel sneller op, maar Perreira is echt top bezig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2016 17:14
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Steven Fernandes Pereira #41
Misschien is hij wel DE verrassing aan MVV's kant als ik kijk naar de eerste seizoenshelft. Hij heeft af en toe nog wel wat van die slippertjes, maar niet meer zo veel als vorig seizoen, wat ons toen veel punten kosten. De eerste seizoenshelft is hij goed op de been gebleven, maar er zit nog wel wat nonchalante acties in zijn spel. Soms wilt hij nog te veel, dat moet eruit. Als dat eruit is, kan Pereira voor de Jupiler League een van de beste centrum verdedigers worden.

Steven, ga zo door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 20:47 12 dec 2016 20:48 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Steven Fernandes Pereira #42
Als je kijkt naar vorig seizoen toen nick met werker een goede laatste lijn vormden,vooral dankzij werker.
Vind ik zeker tegen de graafschap dat steven zich uitstekend profileerde,waarbij hij er heel vaak alleen voor stond omdat nick een positie door geschoven was.
Ik denk dat hij met sprongen vooruit gaat en dat de beleid bepalers het vooraf goed gezien hebben.
Ik denk dat het steeds moeilijker word om o conner straks in te passen zonder blessures en schorsingen,net als hamdowir zal het voor onze arsenal huurling moeilijk worden om zich in de basis te spelen.
Ik vind sowieso(niet gedacht) dat we een veel betere bank hebben als vorig jaar,des te beter als het dalijk gaat spannen.
Maar heb binnen de geruchten vernomen dat er in de winter wat bij zou komen(huurlingen),arsenal,genk bijv...ook klinkt de de naam van een duitse keeper...lets hope....gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 17:41
jacco
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 18
Meer
Steven Fernandes Pereira #43
Beste opa.
Hoe kan Nick vorig jaar goed gespeeld hebben door Werker?
Nick is het hele seizoen geblesseerd geweest!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 19:10
stef
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 67
Meer
Steven Fernandes Pereira #44
Dat klopt Nick heeft helemaal niet gespeeld zie je ook wat voor onzin hier verteld wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 19:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Steven Fernandes Pereira #45

stef schreef : Dat klopt Nick heeft helemaal niet gespeeld zie je ook wat voor onzin hier verteld wordt.


Hoe krijg je het toch voor elkaar om werkelijk altijd negatief te berichten?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.296 seconden