Ron Elsen

02 feb 2019 13:47
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ron Elsen #211
IK heb het interview ook gelezen , de journalist die dit heeft geschreven beschikt over een goede pen zoals dat gezegd wordt
Mooi stukje voor hem en voor MVV , het interview laat ook precies tussen de regels door eigenlijk zien wat voor persoon en dus ook trainer Ron is , behoudend conservatief niet verrassend . Iets wat ik iedere week op het veld zie als ik naar MVV kijk.

Dat goede wijn met de jaren beter wordt wordt gezegd , denk alleen om als persoon beter te worden je dagelijks met mensen moet werken die jou ook beter maken , persoon/trainer noem het maar op. Het niveau bij MVV ( voetballend) is de laatste jaren alleen maar minder geworden. Spelers met minder kwaliteit vraag me af want dat staat haaks op zijn uitspraak . Denk ook dat niet goed is voor je ontwikkeling als persoon dat je zo lang ergens bent of blijft , het geeft je loytaliteit zeker aan maar ook de angst om te veranderen ...en vooral dat laatste zie ik echt iedere week op t veld terug .

Dus ik denk dat de combinatie van bovengenoemde eigenlijk helemaal niet zo goed voor een BVO is , zeker niet zoals die van MVV . De club is te klein in kennis en kunde om als club maar dus ook als personen te groeien ...daarbij ligt de lat bij ons gewoon niet hoog genoeg . PO is geen must wel een doel maar geen hard doel.
Enfin ik waardaar dat iemand 25 jaar ergens werkt ( in zijn algemeenheid) maar op een gegeven moment worden beide partijen er niet beter van . Want diegene die Ron beter moeten maken ( dat zijn voornamelijk de spelers) die worden met het jaar minder ....dus de weerstand en uitdaging en ook wat je van elkaar kunt leren is niet in verhouding. Ron is meer de "docent "geworden die zijn dingetje doet maar beter als trainer vind ik hem echt niet geworden gezien de laatste jaren .

Ik ben toe aan een ander gezicht voor de groep en Ron mag van mij nog 25 jaar bij MVV werken maar dan wel met bredere blik dan alleen "Maastricht" in het vizier ... wat natuurlijk harstikke mooi is maar de wereld stopt en begint echt niet in Maastricht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 15:05
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Ron Elsen #212

Napoleon schreef : maar de wereld stopt en begint echt niet in Maastricht

Nou....dat weet ik zo net nog niet. Dat is maar hoe je het bekijkt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 15:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ron Elsen #213

Schapendonk schreef :

Napoleon schreef : maar de wereld stopt en begint echt niet in Maastricht

Nou....dat weet ik zo net nog niet. Dat is maar hoe je het bekijkt...



@schapendonk.... de spits in jij en snel ! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 18:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Ron Elsen #214
Ja kon dat nog maar. Gommans, Thiebout, van den Hurk en Croux in het kwadraat. Dat gaan we niet meer meemaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 10:28
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #215
Zoals ik vorig seizoen al zei en in het begin van het huidige seizoen; WE MOETEN EEN NIEUWE TRAINER!

De wedstrijd van gisteren was tekenend en wellicht een grove samenvatting van de afgelopen twee seizoenen. De dramatische thuis resultaten zijn onder meer het gevolg van dramatisch veldspel. MVV heeft geen veldspel meer tegenwoordig, het lijkt alleen nog maar te kunnen counteren.
Iedere thuiswedstrijd lijken de tribunes ook langzaam leger te worden. Begrijpelijk, we kunnen thuis het spel niet maken. Gek he?

Ik ben er helemaal klaar mee, het wordt tijd voor een nieuw recept, een nieuwe smaak, een nieuwe wind, een andere tactiek, een van der Luertje? Het maakt me allemaal niks uit, maar het kan niet verder zo.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 11:03
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Ron Elsen #216

tuutsje schreef : Zoals ik vorig seizoen al zei en in het begin van het huidige seizoen; WE MOETEN EEN NIEUWE TRAINER!

De wedstrijd van gisteren was tekenend en wellicht een grove samenvatting van de afgelopen twee seizoenen. De dramatische thuis resultaten zijn onder meer het gevolg van dramatisch veldspel. MVV heeft geen veldspel meer tegenwoordig, het lijkt alleen nog maar te kunnen counteren.
Iedere thuiswedstrijd lijken de tribunes ook langzaam leger te worden. Begrijpelijk, we kunnen thuis het spel niet maken. Gek he?

Ik ben er helemaal klaar mee, het wordt tijd voor een nieuw recept, een nieuwe smaak, een nieuwe wind, een andere tactiek, een van der Luertje? Het maakt me allemaal niks uit, maar het kan niet verder zo.......

Ach komop tuutsje, ik snap best dat je teleurgesteld bent, maar denk je nu echt dat een andere trainer meer uit deze spelersgroep gaat halen? Misschien wel even voor een paar wedstrijden, maar niet voor de langere termijn. We missen gewoon al twee seizoenen de kwaliteiten om zelf het spel te maken. Als ik Elsen als trainer moet omschrijven, is dat in ieder geval niét als defensieve trainer die op de counter wil spelen. Wel als een realist die liefst het spel zelf wil maken, maar er niet voor schroomt om dat niet te doen als de tegenstander meer kwaliteit heeft. In deze competitie ligt alles heel dichtbij elkaar, maar ik denk eerlijk gezegd dat MVV puur op kwalitatief gebied misschien nog wel een plekje lager thuishoort op de rangschikking. Met uitzondering van Eindhoven misschien (hoewel ik die niet zo goed kan inschatten), vind ik dat alle clubs boven ons een betere selectie hebben. In mijn ogen is het net aan Elsen te danken dat we weer zolang meedoen voor de PO`s.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 15:42 02 apr 2019 15:46 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #217

Belgske schreef :

tuutsje schreef : Zoals ik vorig seizoen al zei en in het begin van het huidige seizoen; WE MOETEN EEN NIEUWE TRAINER!

De wedstrijd van gisteren was tekenend en wellicht een grove samenvatting van de afgelopen twee seizoenen. De dramatische thuis resultaten zijn onder meer het gevolg van dramatisch veldspel. MVV heeft geen veldspel meer tegenwoordig, het lijkt alleen nog maar te kunnen counteren.
Iedere thuiswedstrijd lijken de tribunes ook langzaam leger te worden. Begrijpelijk, we kunnen thuis het spel niet maken. Gek he?

Ik ben er helemaal klaar mee, het wordt tijd voor een nieuw recept, een nieuwe smaak, een nieuwe wind, een andere tactiek, een van der Luertje? Het maakt me allemaal niks uit, maar het kan niet verder zo.......

Ach komop tuutsje, ik snap best dat je teleurgesteld bent, maar denk je nu echt dat een andere trainer meer uit deze spelersgroep gaat halen? Misschien wel even voor een paar wedstrijden, maar niet voor de langere termijn. We missen gewoon al twee seizoenen de kwaliteiten om zelf het spel te maken. Als ik Elsen als trainer moet omschrijven, is dat in ieder geval niét als defensieve trainer die op de counter wil spelen. Wel als een realist die liefst het spel zelf wil maken, maar er niet voor schroomt om dat niet te doen als de tegenstander meer kwaliteit heeft. In deze competitie ligt alles heel dichtbij elkaar, maar ik denk eerlijk gezegd dat MVV puur op kwalitatief gebied misschien nog wel een plekje lager thuishoort op de rangschikking. Met uitzondering van Eindhoven misschien (hoewel ik die niet zo goed kan inschatten), vind ik dat alle clubs boven ons een betere selectie hebben. In mijn ogen is het net aan Elsen te danken dat we weer zolang meedoen voor de PO`s.


Ik ben al teleurgesteld sinds we zo amateuristisch tegen Almere uit de play offs werden geflikkerd. Sindsdien gaat het alleen maar bergafwaarts, voornamelijk het veldspel. Laten we nu net een paar wedstrijden een boost nodig hebben? Er moet toch een nieuwe trainer komen, waarom niet nu?

Over garanties gesproken; als we op deze koers blijven varen met deze trainer zijn wij straks Helmond Sport 2.0. De tribunes worden met de week leger. Dat is iets waar je niet onderuit komt.
Met dit bangepoepert voetbal raken we kant noch wal....

Ik draai het juist om; het is aan Elsen te danken dat we dit voetbal spelen. Hij heeft een grote vinger in de pap mbt tot het aantrekken van spelers. Elsen is de man die onze mannen het veld in stuurt met een tactiek. De trainer is de eindverantwoordelijke. Tijd dat hij zijn verantwoordelijkheid gaat pakken.

Vroeger (paar jaar geleden) was men nog bang om naar de Geusselt te komen. Nu lachen ze als uit naar MVV moeten. Dit kan echt niet verder zo.
Wat ik gisteravond heb gezien is een samenvatting van de afgelopen twee seizoenen. Bah bah, ik heb nooit getwijfeld om mijn seizoenskaart te verlengen..... Als het op deze manier verder gaat hoef ik niet meer te twijfelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 16:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ron Elsen #218
Het is het laatste seizoen van Elsen als hoofdtrainer , volgend jaar staat er iemand anders voor de groep.
Dat zou Coumans worden maar die gaat met van Marwijk mee dus er komt iemand anders.
Denk dat het goed is voor MVV dat er een andere trainer komt. Ben zelf nooit fan van Elsen geweest en zeker de laatste tijd kan ik er geen peil meer op trekken wat de opstellingen en idee erachter allemaal is, nou ja vooral defensief . Ron is wat mij betreft een te conservatieve trainer dat neem ik hem niet kwalijk wat dat is zijn karakter maar ik heb dal vaker gezegd met Ron Elsen gaan wij nooit prijzen pakken !
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, tuutsje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 18:50 02 apr 2019 18:56 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Ron Elsen #219
Alsof een andere trainer met het huidig spelersbudget wel prijzen gaat pakken.

Kijk naar de bron van het probleem (ontbreken van financiering) i.p.v. de uitvoerders.

Het grootste gedeelte binnen onze gelederen blijft liever vasthouden aan ons huidig verdienmodel, sponsoring van het MKB in Maastricht. Met het weigeren te kijken naar andere noodzakelijke oplossingen moet je onze beperkte mogelijkheden op het veld accepteren.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 20:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ron Elsen #220

Sjotelsplak schreef : Alsof een andere trainer met het huidig spelersbudget wel prijzen gaat pakken.

Kijk naar de bron van het probleem (ontbreken van financiering) i.p.v. de uitvoerders.

Het grootste gedeelte binnen onze gelederen blijft liever vasthouden aan ons huidig verdienmodel, sponsoring van het MKB in Maastricht. Met het weigeren te kijken naar andere noodzakelijke oplossingen moet je onze beperkte mogelijkheden op het veld accepteren.


Ja ik denk het wel, daarbij zie ik bij MVV geen spelers echt beter worden. Daarbij opgeteld vindt ik dat Elsen ( en daarin ben ik zeker niet de enigste) vaak zeer vreemde keuzes maakt tov beschikbare spelers als het gaat om opstellingen op plekken waar spelers spelen.

En natuurlijk hebben we structureel te weinig geld , dat komt gewoon dat we als club te weinig te bieden hebben voor sponsoren en de markt. Kijk een hoofdsponsor bij MVV krijgt voor relatief weinig geld veel exposure . Dat geldt ook nog in mindere maten voor broek en shirtsponsor ( rug/achterkant) Maar dat zijn maar een paar plekken de rest moet idd bij elkaar geharkt worden door MKB bedrijven pakketten ergens tussen de 500 euro en 10.000 . Met de huidige commercie heeft men 5% beter gedaan dan verleden jaar, knappe prestatie maar in geld is dat natuurlijk "slechts"enkele duizenden euro's . Er zit simpelweg niet veel meer in als we kijken naar het huidige model.

Ik zou gewoon graag een trainer zien die
1) spelers echt beter maakt
2) met lef vanaf het begin durft te spelen
3) publiek wat durft te bieden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 20:43
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Ron Elsen #221
Ron Elsen heeft het gezien de beperkte mogelijkheden meer dan goed gedaan. Alleen maar complimenten. Daar waar Robert Maaskant met een aantal forse investeringen (dat bijna het faillissement van MVV opleverde) net niet promoveerde jaren geleden, leverde Ron Elsen met een minimaal budget eenzelfde prestatie. Hij haalde de laatste jaren telkens de Play Offs, meer kun je niet verwachten, met deze spelers.
En met de sponsoring haal je weliswaar wat meer op, maar niet de bedragen om meerdere echte steunpilaren binnen te halen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 07:31
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Ron Elsen #222
Het seizoen is nog niet ten einde en ik vind dat je altijd pas de balans van een trainer moet opmaken aan het eind (na de winning streak een maand terug hoorde je niemand over Ron Elsen)

Een nieuwe trainer zou wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken. Ik verwacht geen wonderen met iemand anders, zeker omdat voor onze budgetten ook geen wondertrainer gehaald kan worden.

Volgens mij komt MVV niet verder omdat de budgetten te weinig stijgen en wat hierboven vergeten wordt aan te kaarten, is dat de oorzaak ook ligt in de voortdurende stroom van incidenten rond onze club. Dus ga daar liever te rade.

Een vaste trainer bij een club die niet leeft bij de waan van de dag is juist een baken van rust, wat hebben we aan een Jack de Gier scenario?

Dat mensen uitgekeken raken op het spel, en daar een zondebok voor zoeken in Ron Elsen, vind ik op zich plausibel maar gaat dus weinig uithalen vrees ik. Dan is het meer supporters/sponsoren tevreden houden dan een kwaliteitsimpuls.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 08:07
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Ron Elsen #223

Boe is dat feeske? schreef : Een nieuwe trainer zou wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken. Ik verwacht geen wonderen met iemand anders, zeker omdat voor onze budgetten ook geen wondertrainer gehaald kan worden.

Volgens mij komt MVV niet verder omdat de budgetten te weinig stijgen en wat hierboven vergeten wordt aan te kaarten, is dat de oorzaak ook ligt in de voortdurende stroom van incidenten rond onze club. Dus ga daar liever te rade.

Een vaste trainer bij een club die niet leeft bij de waan van de dag is juist een baken van rust, wat hebben we aan een Jack de Gier scenario?


Ik onderschrijf deze mening/zienswijze. Blijft mij toch lichtelijk verbazen dat er supporters zijn die echt geloven dat een andere trainer meer uit deze groep zou kunnen halen. Ron handelt naar het materiaal dat hij ter beschikking heeft en doet dat met (wisselend) succes. Natuurlijk maakt hij soms keuzes die in onze ogen twijfelachtig tot zeer twijfelachtig zijn maar noem mij eens een trainer die dat niet doet. De eerste zondebok is vrijwel altijd de trainer en hoewel dat nou eenmaal bij de voetbalcultuur hoort vindt ik het in deze situatie niet te begrijpen. Ten eerste, welke trainer moet MVV met het beschikbare budget dan aanstellen? Ron staat tenminste voor de club en stad en is een echte vertegenwoordiger voor ons en veel meer dan alleen een trainer. Jammer dat dat soms onderbelicht blijft. Alle keuzes die hij maakt zijn in het beste belang van de club en niet uit eigenbelang. Ron weet denk ik ook zelf wel wanneer hij moet opstappen, dus laten we ons daar niet mee bemoeien en er zeker niet om gaan roepen.

De invloed van een trainer op het spel is minimaal, kwaliteit en mentaliteit van spelers staat daar ver boven. Laat MVV het al schamele budget dan liever daaraan besteden dan aan een nieuwe trainer. Over een week of 8 kunnen we pas echt de balans opmaken, zoals hierboven al gezegd. De tijd om conclusies te trekken is dan ook nog niet aangebroken. Laat Ron nog maar even zitten, die zit daar prima.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 10:47
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #224

Napoleon schreef :

Sjotelsplak schreef : Alsof een andere trainer met het huidig spelersbudget wel prijzen gaat pakken.

Kijk naar de bron van het probleem (ontbreken van financiering) i.p.v. de uitvoerders.

Het grootste gedeelte binnen onze gelederen blijft liever vasthouden aan ons huidig verdienmodel, sponsoring van het MKB in Maastricht. Met het weigeren te kijken naar andere noodzakelijke oplossingen moet je onze beperkte mogelijkheden op het veld accepteren.


Ja ik denk het wel, daarbij zie ik bij MVV geen spelers echt beter worden. Daarbij opgeteld vindt ik dat Elsen ( en daarin ben ik zeker niet de enigste) vaak zeer vreemde keuzes maakt tov beschikbare spelers als het gaat om opstellingen op plekken waar spelers spelen.

En natuurlijk hebben we structureel te weinig geld , dat komt gewoon dat we als club te weinig te bieden hebben voor sponsoren en de markt. Kijk een hoofdsponsor bij MVV krijgt voor relatief weinig geld veel exposure . Dat geldt ook nog in mindere maten voor broek en shirtsponsor ( rug/achterkant) Maar dat zijn maar een paar plekken de rest moet idd bij elkaar geharkt worden door MKB bedrijven pakketten ergens tussen de 500 euro en 10.000 . Met de huidige commercie heeft men 5% beter gedaan dan verleden jaar, knappe prestatie maar in geld is dat natuurlijk "slechts"enkele duizenden euro's . Er zit simpelweg niet veel meer in als we kijken naar het huidige model.

Ik zou gewoon graag een trainer zien die
1) spelers echt beter maakt
2) met lef vanaf het begin durft te spelen
3) publiek wat durft te bieden


Ik sluit mij aan bij Napoleon. Het is iig fijn om te horen dat we volgend seizoen een nieuwe trainer krijgen. Het Ron Promotion recept is uitgewerkt. Ik ben hem zeker dankbaar voor de bijna promotie tegen Roda en iedere keer de trainerspositie opvullen door beperkte financiële middelen. Nu kan Ron tenminste terug naar zijn oude plek. Iets waar IMO ook meer zijn hart ligt.

Het gaan nog spannende weken worden. Hopelijk is Ron nu nog in staat om de playoffs te halen. Hoe ie dat doet zal me een rotzorg zijn. We kunnen de extra cash iig goed gebruiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 12:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ron Elsen #225
Hier wordt door sommige geschreven dat een andere trainer het niet beter doet dan Elsen ?! Wat een aanname ... Elsen heeft bij MVV nog nooit een prijs gepakt.
Wat Elsen wel heeft gedaan is een aantal keren de PO gehaald en meestal waren we daarin volledig kansloos , dan die ene dag in Kerkrade waar we mijn inziens ook te angstig begonnen tegen een tegenstander die bang voor ons was ( maar dat ter zijde )

Onder Elsen is MVV 2 keer elfde geworden 2 keer 10de plek en 1 keer 7 en nu staan we 13de ! . En iedereen roept maar dat dit materiaal niet meer kan of meer inzit . Ik ben er van overtuigd en ik zie het al aan het voetbal het hele seizoen dat huidige TC gewoon niet eruit haalt wat erin zit ( ook is dat niet zo veel) maar genoeg om beter te voetballen en anders de wedstrijden te benaderen , en zeker thuis want dit seizoen was thuis echt een aanfluiting.
Kijk dat Ron een correcte vent is die je geen gekke ziet doen of roepen dat siert hem en dat is ook goed voor MVV in zijn geheel, maar die eigenschap zie ik ook terug in het spel. Ron is gewoon niet goed genoeg om een BVO een stapje verder te helpen , niks mee maar dat is de conclussie na 5 jaar Elsen
We hebben niks bijzonders gepresteerd als club ( in mijn optiek) alleen is het spel de laatste jaren minder geworden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.477 seconden