Ron Elsen

28 jan 2018 11:57 28 jan 2018 11:58 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Ron Elsen #181
Ik weet nog jaren geleden na het vorige reddingsplan dat velen kritiek hadden op Elsen (ik had ook mijn bedenkingen). Hij zou een grootverdiener zijn, profiteren van zijn contract voor onbepaalde tijd en de jeugd wegjagen. Die terugblik is ook terug te lezen in de eerste post van dit topic.
Ron heeft echter bewezen het hier beter te doen dan menig trainer die wel een achtergrond als profvoetballer had.

Heel bijzonder wat hij allemaal gepresteerd heeft met minimale middelen. Het zou wat mij betreft echt weggegooid geld zijn om nu tussentijds een andere trainer aan te stellen.. lijkt me iets voor op zijn vroegst komend seizoen maar de vraag is of daar geld voor is. Een goede trainer zal toch al snel richting een ton verdienen en daar heb je ook een hele leuke speler voor. Maar Ron kan toch niet voor altijd voor de groep blijven staan, dat wil hijzelf volgens mij ook helemaal niet.

Een nieuwe trainer met Ron als TD is gewoon de volgende stap die gezet moet worden voor MVV, los van de prestaties van Ron op dit moment.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Frank Salemans, jovkle, Willems

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 17:59
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 829
Meer
Ron Elsen #182
Alles begint met GELD ,en om dit probleem op te lossen is geen oplossing gevonden ...dus iemand de schuld te geven is kort door de bocht .

Als Veer zien MVV zo,n 3000 leden had aan 10 euro per maand was het ver opgelost maar helaas ze hebben er maar 270 ...............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2018 17:06
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Ron Elsen #183
Elsen doet het al jaren prima, met beperkte middelen en beperkte spelers.
Zorg voor een goeie betrouwbare investeerder...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2018 11:21
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 139
Meer
Ron Elsen #184
Of zoek iemand uit de bouwwereld die voorzitter wil zijn en een nieuw stadion kan bouwen..

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2018 22:10 05 feb 2018 22:13 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #185
Wegwezen, het is niet meer om aan te zien. In het verleden behaalde resultaten bieden geen soelaas voor deze wanvertoningen. Als we dit seizoen nog willen redden is dit de enige optie......
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2018 23:17
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Ron Elsen #186
We staan 12e in begroting. De laatste jaren heeft de technische staf daarmee uitstekend gepresteerd gezien de financiële mogelijkheden. Dit jaar zit alles tegen wat blessures betreft, en de middelmatige aankopen. Zolang er geen tonnen bij komen kun je ieder seizoen de trainer wisselen. De feiten spreken voor zich. Zolang een groot deel van de beleidsmakers en hun aanhang blijft geloven dat we zonder investeerder(s) of een vermogende voorzitter kunnen groeien, zullen we nooit structureel in de top eerste-divisie spelen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2018 23:44
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #187
Je hebt een punt, echter als we zo blijven aanmodderen staan we straks laatste in de begroting. Het publiek oftewel je klanten willen voetbal zien, niet het gedroeftoerer wat we de laatste maanden neer zetten. Dat begint bij de kapitein. Zo werkt het helaas in de voetballerij. Dus ook bij ons. Het is tijd voor nieuw bloed, dat brengt nieuwe connecties en een schokeffect. Dat is echter geen garantie voor betere resultaten. Wat wel een garantie is; als we geen maatregelen nemen blijven we dit seizoen op de Roda plaats staan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2018 07:36
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
Ron Elsen #188
Van een schokeffect is helaas niet altijd sprake. Overigens ben ik met je eens dat een nieuwe trainer voor de groep niet slecht zou zijn. De vraag is: waar komt dat geld vandaan? En zijn er überhaupt midden in het seizoen goede trainers beschikbaar? Als ze echt goed zijn hebben ze waarschijnlijk al een club.
Los daarvan vind ik het sowieso onwenselijk dat iemand tegelijk trainer is en technisch directeur. Dan moet je dus je eigen functioneren beoordelen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2018 08:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Ron Elsen #189
Guido Brepoels is tegenwoordig assistent bij Patro. Staan kansloos onderaan in de eerste klasse amateurs... Die zal toch echt niet voor de hoofdprijs gaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2018 10:54
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
Ron Elsen #190
Buiten het gegeven dat ik wel weer eens andere MVV trainer zou willen zien, is dat volgens mij niet de oplossing. Ik heb nog altijd vertrouwen in Ron Elsen, een deskundig en ervaren trainer die MVV ademt (inmiddels 133 dienstjaren?!)

Het is alleen zo jammer dat qua voetbal en prestaties de stijgende lijn er niet is; een enorm contrast met vorig seizoen.
Dit seizoen is de kwaliteit en balans van de selectie simpelweg niet goed genoeg, kunnen we een dergelijke blessuregolf niet aan en zal er wellicht ook minder chemie zijn in de ploeg (gaat uiteraard ook samen met de resultaten.)

Laten we hopen dat we nog een serie kunnen neerzetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel, Zakelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2018 11:51 06 feb 2018 11:54 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ron Elsen #191

Lassie80 schreef : Buiten het gegeven dat ik wel weer eens andere MVV trainer zou willen zien, is dat volgens mij niet de oplossing.


Klopt, ben ik ook mee eens. Je bent zo goed als je materiaal en blijkbaar is dat of (nog) niet zo goed of hebben ze meer tijd nodig.

Bedenkt tot het onder Tiny Ruijs ook niet bijster hosanna was, verre van...
en dat terwijl Cookie uitstekend bezig was ( hetgeen iedereen die de training toen zag kan beamen).

En nu kan niemand ontkennen dat met Erik Meijer er ook geen "braggeleer" voor de groep staat. Gaaroet neet !!!

Kortom:

de bekende gifbeker weer helemaal leegdrinken.....
onze blik op volgend seizoen richten...
en hopen dat er misschien net zoals vorig "braggel" seizoen aan het eind nog een kleiner verassing in zit...

    • dao is in Mestreech e fein...



      Zjus!
      :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2018 16:15
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Ron Elsen #192

Jacques schreef : Guido Brepoels is tegenwoordig assistent bij Patro. Staan kansloos onderaan in de eerste klasse amateurs... Die zal toch echt niet voor de hoofdprijs gaan.

Ik ken de beste man niet maar als dit in zijn sollicitatiebrief zou staan (assistent bij Patro. onderaan in de eerste klasse amateurs...) dan lijkt me ook niet dat we daarmee de hoofdprijs binnen halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2018 18:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Ron Elsen #193

Boschpoort schreef : Ik ken de beste man niet maar als dit in zijn sollicitatiebrief zou staan (assistent bij Patro. onderaan in de eerste klasse amateurs...) dan lijkt me ook niet dat we daarmee de hoofdprijs binnen halen.



Voormalig jeugdtrainer bij MVV. Daarna gepromoveerd met Hasselt, gepromoveerd met Leuven, met Sint Truiden kampioen geworden in de tweede klasse en een jaar later top zes in de eerste klasse geëindigd. Eerste klasse profvoetbal bedoel ik dus ;) Toen Duchatelet bij Sint Truinden raar begon te doen is Brepoels ontslagen. Sindsdien is hij vooral bij relatief kleinere clubs crisismanager geweest, verrassend genoeg. Had verwacht dat hij wel in Belgische eerste klasse zijn kans zou krijgen. Heeft alleen een seizoen bij Waasland-Beveren gehad, dat hij keurig in eerste klasse hield, tot verbazing van velen.

Was voorheen vaak sprake van dat hij trainer bij MVV zou willen worden. Gezien zijn resultaten tot en met Sint Truiden zie ik hem heel graag komen.

Bij Patro is een Chinees de eigenaar die wilde plannen heeft, maar om de paar maanden de trainer ontslaat. Is Brepoels ook overkomen, en omdat hij nog een contract had heeft hij een andere functie gekregen, momenteel dus assistent.

Denk dat die Chinees hem graag gratis laat gaan en dat Brepoels zijn handen jeuken om bij MVV aan de slag te gaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2018 18:29
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Ron Elsen #194
En dan Erwin Brepoels voor in de rust het publiek te vermaken??
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 02:23 01 apr 2018 02:28 door Karakter. Reden: Typefout
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Ron Elsen #195
Hoewel er af en toe kritiek op hem was als trainer, baal ik toch van dit nieuws. Heeft het met de beperkte middelen toch aardig gedaan. Voor hem waarschijnlijk wel Eredivisie voetbal en gelukkig niet bij Roda, zoals enkele jaren geleden bijna het geval was...
———————————————

Fortuna Sittard strikt Elsen als nieuw hoofd jeugdopleiding.
De redactie Geplaatst op zaterdag 31 maart 2018 - 23.43

Ron Elsen is per ingang van het nieuwe voetbalseizoen hoofd jeugdopleiding bij Fortuna Sittard. Dat heeft de club zojuist bij monde van Isitan Gün bevestigd.

‘Ron heeft de afgelopen jaren bewezen jonge spelers de kans te geven én beter te maken. Met hem aan het roer kan de club flinke stappen maken in de professionalisering van één van de levensaders van de club; de jeugdopleiding’, aldus Gün. Ron Elsen is zelf tevreden met de overstap en zijn nieuwe rol: ‘Ik heb schitterende jaren gekend bij MVV. Met weinig middelen stonden we vorig jaar met één been in de Eredivisie. Ik heb in het verleden gesprekken gehad met Roda JC, maar de sentimenten tussen de Kerkraadse club en MVV zorgden ervoor dat ik heb afgezien van die overstap. Dit is tussen Sittard en Maastricht een stuk minder. De club heeft in het verleden spelers als Mark van Bommel, Kevin Hofland en Fernando Ricksen voortgebracht en heeft momenteel met Perr Schuurs en Clint Essers wederom twee beloftevolle spelers uit de eigen jeugd in het eerste elftal rondlopen. Het is een mooie uitdaging om bij te dragen aan het ontwikkelen van spelers die hun mannetje kunnen staan. Misschien wel in de Eredivisie vanaf volgend jaar.’

Verder maakt de Sittardse club bekend dat ze vanaf volgend seizoen gaan samenwerken met diverse Limburgse amateurclubs. De accomodaties van deze clubs worden ter beschikking gesteld om jeugd uit heel Limburg te kunnen beoordelen en laten meetrainen met de diverse teams van de Eerste divisionist. De club voert momenteel gesprekken met Wilhelmina 08 uit Weert, VV Venray en Chevremont. Die laatste club is saillant, gezien de connecties met Roda JC. Isitan Gün geeft aan dat de club graag een samenwerking had gezien met een Maastrichtse amateurclub, maar dit lastig is door de verschillende (maatschappelijke) afspraken tussen deze clubs en MVV Maastricht. Daarom zijn zij momenteel in gesprek met de Gemeente Maastricht om de voormalige sportvelden van V.V. Scharn aan de Akersteenweg te huren totdat de bestemming hiervan duidelijk is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden