Hawbir Moustafa

28 juni 2018 15:34
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Hawbir Moustafa #151
Zoals verwacht...

MVV Maastricht legt ‘jongen van de club’ Hawbir Moustafa vast

Eén seizoen met een optie voor nog één seizoen. Dat zijn de voorwaarden waar verdediger Hawbir Moustafa (24) vandaag zijn handtekening onder zette in de overeenkomst met MVV Maastricht.

De ‘jongen van de club’, die afgelopen seizoen een half jaar speelde voor KFC Oosterzonen in België, speelde tot op heden 115 wedstrijden voor de Sterrendragers. De in Irak geboren back, scoorde tot nu toe 4 keer in het rood-wit van MVV Maastricht.

Als international zat Moustafa enkele keren bij de selectie van het Irakese nationale team, waar hij in 2016 ook mee naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro afreisde. Hij heeft tot op heden 1 officiële ‘cap’ achter zijn naam staan.

Trainer Ron Elsen over het aantrekken van Hawbir Moustafa: “Hawbir is een jongen van de club, die zich goed voelt bij MVV Maastricht en dat ook in alles uitstraalt. Een speler ook, die zich in het veld van zijn taken bewust is. Als opkomende back, maakt hij graag van zijn snelheid en drive gebruik. Een multifunctionele speler die prima past in onze aanvallende speelwijze.”

www.mvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2018 16:23
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Hawbir Moustafa #152
Dik verdiend!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2018 23:18
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Hawbir Moustafa #153

Jo70 schreef : Dik verdiend!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER


En een optie voor nog een jaar, t kin neet op.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 04:20
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Hawbir Moustafa #154
@Boe is dat feeske? Wil hier mee aangeven dat deze jongen nooit klaagt. Hij zat afgelopen seizoen vaker op de bank maar deed wel zijn uiterste best als hij in het veld kwam en hier mag ook wel een kleine beloning voor zijn. Deze jongen zal geen super contract hebben getekend.

Merk een beetje aan jouw commentaar dat je het niet eens bent met een contract voor Hawbir. Hij is natuurlijk voor de breedte gecontracteerd denk ik.

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 08:17
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Hawbir Moustafa #155
Jo, gemengde gevoelens. MVV wil hogerop, Elsen wil elk jaar een iets betere selectie. Dit jaar paar ton extra voor de selectie. Past hawbir in dat plaatje?

Vooral omdat MVV in juni 2017 niet meer door ging met hawbir, om hem een half jaar later weer erbij te halen. Dat snap ik niet, vind MVV hem nou wel of niet goed genoeg? (Tenzij de scheiding eigen keus was).

Evengoed succes hawbir!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 10:04
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Hawbir Moustafa #156
Hawbir vertrok zelf om meer aan spelen toe te komen. Is natuurlijk geen Labylle, maar hij verzaakt nooit, en is inzetbaar op rechts en links. Daarom snap ik zijn contract wel. Heb liever dat ze Hawbir rechtsback zetten en geld overhouden voor een goede spits en centrale verdediger dan andersom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 10:11
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Hawbir Moustafa #157
@Brncic, volledig mee eens!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 11:01 30 juni 2018 11:03 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Hawbir Moustafa #158
Dan laat die goede spits maar komen. Ik wacht nog steeds. En een "ganse" a.u.b. Een typetje Croux is voldoende voor mij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 19:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Hawbir Moustafa #159
Gemengde gevoelens inderdaad. Ik ga in herhaling vallen. Instelling van Hawbir is prima, zeurt nooit, geeft altijd alles. Verdedigend een lastpak, je komt hem zes keer tegen. Maar qua opbouw dramatisch. Echt heel zwak. Hawbir weet gewoon niet wat hij met de bal moet zodra hij over de middenlijn is.Ik zie liever backs die iets toevoegen in de opbouw, in de aanvalsopzet. Nu zijn we op dat gebied de laatste jaren ook wel extreem verwend met Labylle en Ciranni. Janssens is al een veel mindere optie in dat opzicht, en Moustafa zakt gewoon door het ijs op dit vlak. Passes over vijf meter komen opeens niet aan als hij over de middenlijn is.

Nu geldt wat mij betreft hetzelfde voor Moustafa als voor Golpek: jongens uit de buurt. Jongens die altijd hun best doen, niet zeuren. Geen rare fratsen op de training. Dat zijn prima spelers om als "nummer 17 en 18" in de selectie te hebben. Maar echt niet voor de basis. Als je dit soort spelers opstelt kun je wel een dure spits halen, maar die krijgt dan maar weinig ballen.

Ik kan me niet voorstellen dat Ron hem als basisspeler wil, die zoekt niet voor niets de laatste jaren goed voetballende backs. Dus wat dat betreft kan ik prima leven met het bijtekenen van Moustafa. Zal echt niet veel geld krijgen. Maar ik begrijp tegelijkertijd de gevoelens van Boe is dat feeske?, de laatste jaren hebben we steeds lange tijd een basisspeler op de backpositie gemist (Labylle en Janssens), als we dan weer moeten terugvallen op Moustafa, dat voelt niet aan als vooruitgang.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden