MVV – Jong Ajax, vr 2 mei 2025, 20:00u
- Ben Salemans
-
Topic Author
- Administrator
-
MVV – Jong Ajax, vr 2 mei 2025, 20:00u
02 May 2025 02:43 - 02 May 2025 05:23Ik ben wel benieuwd naar de opstelling van MVV. Zouden de al zo lang geblesseerde Stan Van Dessel en Kanou Sy speelminuten krijgen? Dat zou toch wel een opluchting zijn. En zijn Camil Mmaee en Ilano Silva Timas voldoende hersteld om te kunnen spelen?
Zelf zou ik het heel leuk vinden als de jonge Belg Amine Amgar (13-10-2008) speelminuten zouden worden gegund. Ik ben toch wel benieuwd naar dit 16-jarige toptalent van MVV. Amine Amgar heeft op 19 april met het nationale team van Marokko de Afrika Cup voor spelers onder 17 jaar gewonnen. Amine tekende afgelopen zomer een driejarig contract bij MVV. Het zou mooi zijn als hij in de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen zijn debuut in het eerste zou mogen maken. Of vergis ik me en heeft hij al in het eerste gespeeld? Het debuut van Amine Amgar kan misschien nog wat extra kleur geven aan dit seizoen.
Een MVV mét Van Dessel, Sy, Mmaee, Silva Tima én Amgar erbij: dat scheelt een slok op een borrel!
Oef, wat ik hier schrijf klinkt niet al te vrolijk. Ik snak naar goed nieuws. Ik ben het helemaal eens met forumleden die meer openheid van zaken verlangen. Achter de schermen wordt ongetwijfeld keihard gewerkt door Tom Daemen en zijn team, door het Maastricht Collectief en door de nieuwe Japanse Deshima-investeerders. En natuurlijk is het uiterst belangrijk dat de organisatie van MVV op de schop gaat en dat o.a. de lijken van blaaskaak/ramp Noor worden opgeruimd. Supporters zien het belang daarvan echt wel in.
Maar supporters willen nu eindelijk ook wel eens horen of lezen dat MVV komend seizoen ook op het veld gaat groeien. Supporters willen graag weten wat de sportieve plannen op korte en lange termijn zijn van het MVV-management, het Maastrichts Collectief en de Deshima-groep. Goed sportief nieuws zou de verkoop van seizoenskaarten flink kunnen stimuleren! Het wordt nu wel eens tijd dat MVV onze redders, het Maastrichts Collectief en de Deshima-investeerders, in een persconferentie of op een andere wijze gaat voorstellen aan de supporters.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
Re: MVV – Jong Ajax, vr 2 mei 2025, 20:00u
02 May 2025 08:21 - 02 May 2025 08:21Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Buurke76
-
- Elite Member
-
02 May 2025 12:08Laat het dan een leuke wedstrijd worden met wat bekende ajax spelers. makkelijk winnen van onbekende tieners , dat hebben we al zo vaal gedaan .
Afscheid nemen van Mathys, hij verdiend wel een mooi applaus. Smeets ? tja, gaat hij zeker weg ?
Hermans zou inderdaad een hoop credit winnen als hij , zoals bovengenoemd, wat talenten de kans geeft om minstens een helft te spelen.
zodat we met een 'vollegend seizoen geit ut gebuire' gevoel naar huis gaan.
- johan
-
- Premium Member
-
- ALWYAS/sjeng
- ASR
-
- Platinum Member
-
02 May 2025 18:52Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Ben Salemans
-
Topic Author
- Administrator
-
02 May 2025 19:07Volgens De Limburger is hij hoogstwaarschijnlijk niet fit genoeg om te starten. Misschien zit een inval eurt er wel in?Smeets er niet bij. Weet iemand de reden?
Citaat uit De Limburger ( www.limburger.nl/sport/mvv-houdt-richtin...t-zijn/63676854.html ):
"Stan van Dessel en Camil Mmaee hebben deze week meegetraind, Ilano Silva Timas maakte vorige week vrijdag zijn rentree. „Vrijwel iedereen is fit, alleen achter de naam van Lars Schenk staat nog een vraagteken”, zegt Hermans, die nog een kleine slag om de arm houdt wat betreft Bryan Smeets - viel vorige week uit tegen Dordrecht - en Mmaee. „Zij hebben donderdag gewoon meegetraind, maar we wachten hun reactie daarop even af”, klinkt het met enige voorzichtigheid. „Om aan de aftrap te staan, moet je honderd procent fit zijn.”
- Olzie
-
- Premium Member
-
02 May 2025 21:59Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Brncic
-
- Platinum Member
-
02 May 2025 22:45wat ik wel echt slecht vond, was dat de spelers
maar zo matig het publiek bedankten. Ik snap dat een dergelijk spandoek niet leuk is om te lezen, maar er zijn ook nog andere tribunes, en de kritiek moet ook voor de spelers toch wel te begrijpen zijn. Er zaten weet ik hoeveel kinderen op de boarding, wachtend op een foto of een handtekening, daar moet je als speler aandacht voor hebben.
hopelijk keert het tij snel. Het gevoel dat we hadden na de redding van de club vorig jaar is snel verdwenen. Dat moet anders, want we zullen het samen moeten doen. Noets de mood verlore heet!!
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
Re: MVV – Jong Ajax, vr 2 mei 2025, 20:00
02 May 2025 23:30Wat een naargeestige sfeer in de Geusselt, ondanks de overwinning. Begrijpelijk, na een mislukt seizoen, en ook de wedstrijd tegen Ajax was weer slaapverwekkend. Ik had nog gehoopt op een mooi afscheid voor Romain Matthys, maar daar was het duidelijk de wedstrijd niet voor.
wat ik wel echt slecht vond, was dat de spelers
maar zo matig het publiek bedankten. Ik snap dat een dergelijk spandoek niet leuk is om te lezen, maar er zijn ook nog andere tribunes, en de kritiek moet ook voor de spelers toch wel te begrijpen zijn. Er zaten weet ik hoeveel kinderen op de boarding, wachtend op een foto of een handtekening, daar moet je als speler aandacht voor hebben.
hopelijk keert het tij snel. Het gevoel dat we hadden na de redding van de club vorig jaar is snel verdwenen. Dat moet anders, want we zullen het samen moeten doen. Noets de mood verlore heet!!
Ampa zeet:
Ik denk dat de spelers een statement wilde maken en achter de trainer gingen staan anders kan ik het niet begrijpen dat ze linea recta richting tunnel liepen!
Het spandoek zal daar mede debet aan zijn en ook sommige spreekkoren met Hermans rot op!
Er stond ook letterlijk Trainer en spelers succes bij jullie nieuwe clubs en bedankt voor jullie inzet!
Wie kan het een en ander uitleggen want zoals ik het lees klinkt het nogal cynisch of heb ik het mis?…mvrgr Ampa.
- Buurke76
-
- Elite Member
-
02 May 2025 23:36je loopt naar binnen omdat je kwaad bent ivm een spandoek. De makers van het spandoek waren er niet dus asociaal om naar binnen te gaan.
gelukkig kwamen Matthys Buifrahi en Timas wel foto’s maken met de fans.
Tussen Hermans en de fans komt het niet meer goed, hij kan beter zelf opstappen
- ASR
-
- Platinum Member
-
03 May 2025 00:20WIJ waren er wel. Uit fatsoen MOET je ons komen bedanken door het hele seizoen.
je loopt naar binnen omdat je kwaad bent ivm een spandoek. De makers van het spandoek waren er niet dus asociaal om naar binnen te gaan.
gelukkig kwamen Matthys Buifrahi en Timas wel foto’s maken met de fans.
Tussen Hermans en de fans komt het niet meer goed, hij kan beter zelf opstappen
Sterker nog, het bestuur moet hier ingrijpen. Er is géén chemie tussen fans en trainer en deze actie van vanavond kost je normaal gesproken bij elke zichzelf respecterende club je kop. Hermans exit helaas.
- pascal100
-
- New Member
-
03 May 2025 06:47Please Log in or Create an account to join the conversation.
- aait wief
-
- Elite Member
-
- 15%
03 May 2025 07:48Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Vincent 9
-
- New Member
-
03 May 2025 10:01Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hill
-
- New Member
-
03 May 2025 10:13 - 03 May 2025 10:25Hermans; “Zolang ik niets te horen krijg van bovenaf, ga ik met veel energie door. Deze supporters hebben geen begrip voor de situatie bij MVV, ze staan niet meer achter de groep. Ze hebben geen begrip voor het feit dat we een beperkt budget hebben, dat een aantal belangrijke spelers lang geblesseerd is geweest. Ik kan er niets aan veranderen, ik kan alleen maar hard blijven werken.”
Andere optie om hem wellicht weer als assistent of in andere functie te plaatsen. Hij lijkt me opzich een aardige vent en zal ook zijn best doen. MVV heeft gewoon veel te vroeg het contract als hoofdtrainer verlengd.