De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u

03 mei 2023 19:39 03 mei 2023 19:55 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Onderwerp Auteur
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #1
De Graafschap heeft nog een theoretische kans op de nacompetitie. De Graafschap staat, met nog 3 wedstrijden (incl. de wedstrijd tegen MVV) te spelen op plaats 12 met 46 punten en een doelsaldo van +7. De Graafschap kan niet meer over MVV, dat 56 punten heeft, heen. MVV heeft nog 3 punten in de komende 3 wedstrijden nodig om helemaal zeker te zijn van de nacompetitie. Als Telstar de komende thuiswedstrijd van Willem II verliest (en Jong Ajax minimaal gelijkspeelt tegen ADO), heeft MVV zelfs helemaal geen punten meer nodig om de play-offs te halen. (Hopelijk zie ik niks over het hoofd.)

Voor De Graafschap zijn diverse scenario's mogelijk om de nacompetitie toch nog te halen. Het kan bijv. VVV nog achterhalen. VVV staat op nacompetitieplaats 8 met 53 punten en een doelpuntensaldo van +4. Als VVV de komende 3 wedstrijden verliest, kan De Graafschap met 7 punten uit 3 wedstrijden die 8e plaats overnemen.

En er zijn, zoals gezegd, nog meer mogelijkheden voor De Graafschap. Die ga ik hier niet allemaal opsommen. Mijn punt is dat De Graafschap er in de wedstrijd tegen MVV alles aan zal doen die wedstrijd te winnen, of minstens gelijk te spelen, om nog kans op de nacompetitie te maken. Het zal een harde wedstrijd worden!



Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2023 23:17
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #2
Ben, naar mijn wiskunde heeft MVV nog slechts 1 punt nodig tegen Telstar dan zijn ze er.
Als ze tegen Telstar verliezen (en telstar wint alle zijn wedstrijden: dwz tegen W2, MVV, en Nac) dan heeft MVV 2 gelijke spelen nodig (7+2=9) of als alternatief één overwinning tegen de Graafschap of Almere.
Theoretisch kan ook ADO nog over ons heen als wij 3x verliezen en ADO wint 3x (kans nihile).

Summa Summarum: 1 gelijkspel volgende week vrijdag 12 Mei (de dag voor Sint Servaes 13 Mei) is genoeg om zeker te zijn. Dat weekend staat ook de Kermis en is de prozessie; de leukste week van het jaar als het weer een beetje meespeelt, wat mij betreft. Ik denk in een volle Geusselt 7000 man.

Maar je hebt gelijk deGraafschap is ook nog niet uitgespeeld tov VVV, die vechten voor hun laatste kans.

ps ik denk dat MVV 5 of 6-e moet zien te worden: dan spelen ze achtereenvolgens tegen:
1. no 5 of no 6 (nu Nac)
2. tegen nummer 16 van de eredivisie
3. tegen waarschijnlijk W2 of Almere in de Finale

Als ze 7-e of 8-ste worden spelen ze tegen
1. Almere of W2
2. Almere of W2 (of anders tegen no 7 of 8 bv Eindhoven of VVV)
3. Nac of … of no 16 van de eredivisie

Het 1-ste senario is volgens mij iets eenvoudiger.
Hoofzaak is dat de spelers er zelf in geloven (het evtl. feestje zullen ze zich lang herhinneren).
En vooral geen domme kaarten en/of blessures.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2023 13:18
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #3
We hebben het allemaal over een leegloop, maar STEL dat alle spelers gemotiveerd blijven, en daar ga ik toch vanuit je sluit een mooi seizoen toch niet in mineur af. Ik blijf erin geloven dat ze genoeg gemotiveerd zijn om de NC af willen sluiten met een finale en dan de winst! Dan vraag ik mij af of er veel spelers vertrekken, ik denk het niet! Maar goed ze moeten wel gemotiveerd blijven mag ik hopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2023 17:01
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #4

Dary66 schreef : We hebben het allemaal over een leegloop, maar STEL dat alle spelers gemotiveerd blijven, en daar ga ik toch vanuit je sluit een mooi seizoen toch niet in mineur af. Ik blijf erin geloven dat ze genoeg gemotiveerd zijn om de NC af willen sluiten met een finale en dan de winst! Dan vraag ik mij af of er veel spelers vertrekken, ik denk het niet! Maar goed ze moeten wel gemotiveerd blijven mag ik hopen!


Eerste ronde: 'exit'
Komen op alle linies tekort om daar iets te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2023 17:17
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #5
Als je eerste ronde Eindhoven of VVV zou treffen is dat wel degelijk mogelijk. Probleem zit 'm in de focus en motivatie van de spelers...sommigen zijn al in onderhandeling met andere clubs, hebben al een andere club, sommigen weten nog helemaal niet waar ze aan toe zijn, ene wil transfervrij weg wat wellicht een arbitragezaak wordt, sommige reservespelers spelen nauwelijks. Moeilijk voor een coach om dit ongrijpbare gegeven te managen. Hopelijk hebben de spelers voor zichzelf een topmentaliteit om ervoor te strijden, je speelt niet altijd in de playoffs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 06:11
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #6

Roed en Wit 70 schreef : Hopelijk hebben de spelers voor zichzelf een topmentaliteit om ervoor te strijden, je speelt niet altijd in de playoffs.


Ook met een topmentaliteit gaat dit niet lukken Roed en Wit 70.
Onbewust gaat dit in de hoofden van de spelers zitten, en ik vermoed dat we dit vanavond weer gaan zien, net zoals tegen jong AZ.
Ik mis de laatste wedstrijden dingen in het spel wat ik aan het begin van het seizoen wel zag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 08:57
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #7
Ben benieuwd. Tegen Psv was het zeer matig, tegen AZ nog matiger. Gok toch op een stiekeme 0-1.

In de play offs kun je van bijna iedereen winnen, denk dat alleen Almere over 2 wedstrijden beter is.

We beleven toch al een droomseizoen, dus laten we de droom levend houden tot in juni... kijk naar NEC en EAGLES vorig seizoen...

dus promoveren en iedereen blijft incl Ruben :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 10:55
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #8

Roed en Wit 70 schreef : Als je eerste ronde Eindhoven of VVV zou treffen is dat wel degelijk mogelijk. Probleem zit 'm in de focus en motivatie van de spelers...sommigen zijn al in onderhandeling met andere clubs, hebben al een andere club, sommigen weten nog helemaal niet waar ze aan toe zijn, ene wil transfervrij weg wat wellicht een arbitragezaak wordt, sommige reservespelers spelen nauwelijks. Moeilijk voor een coach om dit ongrijpbare gegeven te managen. Hopelijk hebben de spelers voor zichzelf een topmentaliteit om ervoor te strijden, je speelt niet altijd in de playoffs.


Dat geldt voor de andere deelnemers aan de play-offs even goed. Bij NAC lopen ook dertien contracten af, waarvan de helft huurspelers. Net als bij VVV en FC Eindhoven. Bij VVV is de aanvoerder al vertrokken voordat de play-offs beginnen, bij NAC is al maanden bekend dat hun beste speler gaat vertrekken.

Dit gaat precies de andere kant op werken: spelers die nog niet weten waar ze volgend seizoen voetballen hebben nog alles te bewijzen. Zo'n Van Bommel, Waem en Matthys hebben toch net wat meer interessante opties wanneer ze met MVV de finale van de play-offs halen, dan wanneer we er de eerste ronde uitvliegen.

Blummel en Dzepar hebben nog alles te bewijzen om volgend jaar een nieuwe club te vinden. Doen ze het niet voor onze club, dan wel voor zichzelf.
De laatste categorie is bovendien niet van het kaliber dat ze in hun carrière nog veel grotere wedstrijden zullen spelen dan de KKD play-offs. Met de motivatie zal het dus wel goed zitten.

Over vanavond: ik verwacht zoals altijd helemaal niets in een uitwedstrijd, dan kan het alleen maar meevallen. De Graafschap is ook zeker geen wonderploeg. Hebben met de twaalfde plaats en vijftien nederlagen gewoon een slecht seizoen.

Ze hebben dit seizoen welgeteld één thuiswedstrijd gewonnen van een ploeg uit het linkerrijtje, een paar weken terug tegen Heracles.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 11:41 05 mei 2023 11:43 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #9
Inderdaad Larsbak, elke club heeft hier last van.

Ik gok op een gelijkspel vanavond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 19:12
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #10
Geen goed gevoel voor vanavond . Ben bang dat dit een forse nederlaag gaat worden .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 19:23
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #11
Mijn hoop en verwachting: een gemotiveerd MVV knokt zich naar een punt en daarmee naar de play offs!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 20:04
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #12
Wat is er aan de hand in doetichem , er is vertraging ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 20:06
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #13
Spelers waren door vertraging 10 minuten later

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 20:11
MVVFAN1984
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #14
Heeft iemand nog een werkende stream? Toen straks was er nog een stream, maar nu is die stream weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2023 20:41
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
De Graafschap - MVV, vr 5 mei 2023, 20.00u #15
1-0 de Graafschap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden