MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u

28 feb 2023 10:15
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #31

M.V.V. 1902 schreef : Twee keer winnen in één seizoen van een gedoodverfde promotiekandidaat is ontzettend knap.

Volgens ESPN won MVV voor het eerst in hun historie 2x van PEC in één seizoen. Dus dat kan in de boeken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 10:23
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #32
Labylle verdiend ook echt credits die speelde echt als een routinier.
Helemaal vergeten te benoemen.
Wel echt afwachten of Souren zo geblesseerd is dat hij een paar wedstrijden afwezig is, of dat hij er vrijdag er al staat.
Al lijkt mij dat erg onwaarschijnlijk.
Anders gewoon Kleinen, Dzepar en Steuckers op het middenveld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 11:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #33
Wat een rare club is het toch.
Had al geen zin op maandagavond en zou vooraf tekeken voor een puntje tegen de koploper.
Na een kwartier waarin we volkomen weggespeeld werden en 0-2 op het bord stond hoopte ik vooral dat de nederlaag enigszins draaglijk zou blijven. Exact dezelfde gedachte die ik had na die twintig minuten tegen Willem II. Toen de onverwachte 2-2 na 81 minuten werd gemaakt hoopte ik dat het gauw afgelopen zou zijn. Een puntje in deze wedstrijd was meer dan we mochten verwachten.
En dan in extremis ook nog onterecht winnen maakt het toch wel heel mooi.

Man van de wedstrijd was voor mij Romain Matthys. Die hield ons met een paar hele goeie, zelfs spectaculaire, reddingen in de wedstrijd.
En Labylle liet weer eens wat van zijn oude kwaliteiten zien. Fijn dat Dubbel El het ook goed deed.

Op naar vrijdag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 12:26 28 feb 2023 12:28 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #34
Heerlijke avond uiteindelijk gister. Maar eerlijk is eerlijk, zeker de 1e helft werd MVV vaak overlopen en had Zwolle wellicht al met 6-1 kunnen voor staan. Doordat ze alle kansen zo slecht uitspeelden, bleef MVV in de wedstrijd, en gaandeweg de tweede helft keerde het geloof terug. Dat je dan ook nog uiteindelijk wint in blessuretijd is helemaal te gek natuurlijk. Chapeau naar de staf die halverwege de wedstrijd het systeem hadden omgegooid (soort 4-4-2 ipv 4-3-3) en eindelijk eens op tijd wisselden (de wissels brachten ook hetgeen waar je op hoopt) en naar de spelers die erin zijn blijven geloven. Wat een ontlading, het voelde echt lekker.

Hopelijk komen we door deze overwinning weer in een wat positievere flow waardoor we op de ranglijst uiteindelijk uitkomen op ongeveer de positie waar we nu staan, waardoor ons nog in mei nog een leuk toetje wacht. :-) Vrijdag wacht weer een belangrijke, als je die wint, ga je over Venlo heen en zet je een goede stap richting play-offs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 15:46 28 feb 2023 15:48 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #35
Ongelofelijk dat we hier nog terugkomen. De creativiteit en kwaliteit die we met Steuckers, Blummel en Kostons in de ploeg hebben, die is natuurlijk niet zomaar verdwenen. Verdedigend begonnen we zwak en Souren - normaal een van onze sterkste spelers - vond ik ook wat minder erin zitten deze wedstrijd. Dan zie je dat het middenveld het direct moeilijk heeft. Erg voor Souren dat hij dan ook nog zo geraakt wordt.

Fenomenaal, zoals het bijna alleen in de Geusselt kan, komt MVV dan terug. Het deed me bijna denken aan de (0-3) 3-3 tegen Feyenoord in de 90-er jaren. Met dat de invallers erin komen ging het lopen. En Matthys voorkwam in de tussentijd gelukkig diverse malen een grotere achterstand, voordat we zelf de winnende inschieten. Maar als keeper kun je niet altíjd je ploeg zo op de been houden, getuige ook dat we de ploeg zijn met -op een na - de meeste tegendoelpunten. Er moet verdedigend echt ervaring en/of kwaliteit bij. En laat er nou een oude bekende transfervrij rondlopen in Maastricht, die volgens mij met een beetje moeite ook nog over te halen is ook. Tim Zeegers vond ik ook vrij goed invallen, en kan misschien ook weer vaker gebruikt worden om het achterin wat op orde te krijgen (en hoe zit het met Rico?).

Aan de andere kant zag je ook opnieuw dat het niveau in de kk-divisie elkaar niet heel veel ontloopt en dat elke kk-ploeg zwakke plekken heeft (de koploper die bv gewoon een koekebakker in de goal heeft staan). We kunnen dus van iedereen winnen, ook van VVV vrijdag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 16:04 28 feb 2023 16:05 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #36

Hill28 schreef : . Ongelofelijk dat we hier nog terugkomen.. Het deed me bijna denken aan de (0-3) 3-3 tegen Feyenoord in de 90-er jaren.. We kunnen dus van iedereen winnen, ook van VVV vrijdag!


En vergeet niet de 3:3 tegen PSV met een prachtige Romario die voor de rust 0:3 maakte…
of Taiwo die ooit in de 92ste de winnende maakte .
En m.b.t. VVV … de kampioenwedstrijd met Danny L die we met 1:0 wonnen…

Uzze tempel wordt weer een (bijna) onneembaar bastion,
waar het kan stormen met dit manjefieke pebliek:
das pas SJIEK en SJOEN!

Mer dat wiste de mieste vaan us al,…
Want per slot vaan reekeningk….
Dao is in Mestreech e fein….
ZJUS

Op nao de wedstrijd teege die oet Venlo met King Koen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 16:32
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #37
LRB je geheugen begint achteruit te gaan vriend . Die kampioenswedstrijd tegen VVV eindigde toch echt in 2-0 . lol
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 16:49 28 feb 2023 16:56 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #38

Sjonnie schreef : LRB je geheugen begint achteruit te gaan vriend . Die kampioenswedstrijd tegen VVV eindigde toch echt in 2-0 . lol


Iech wet ouch neet mie de veurnaom vaan dokter Alzheimer…..
Zuuste…’t begint al ….
de verkinzing….
Kom mer ouch neet neeve miech stoon in de toilet es iech mot plasse….
Met die trillende vingerkes en sjeel pupse is dat levensgevierlik veur dien sjoen…:lachen:

Spass bei Seite: kin miech nao de 1:0 wienig mie rappeleere: waor toen al vet aon’t viere met de Amboneese femilie vaan Danny oet Amsterdam die neeve miech zaote op de bijgebouwde tribuun neeve de hoofdtribuun….ze res iz historie:

Bedaank veurde korreksie :thumbsup:

Daonao met unne kammeraot e kretsje Maltezer börgemeister gemaak….B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 16:55 28 feb 2023 16:55 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #39
Volgens mij is die 2-0 in de kampioenswedstijd ook tevens een van de laatste keren geweest dat we van Venlo wonnen. Misschien dat ik het mis heb, maar dan was het wellicht één enkele keer (dacht met Honda nog erbij in de Geusselt 2-1??). Zoals er nog nooit is gewonnen in de circustent, zo is er ook weer eens een overwinning tegen Venlo hoognodig.(voor het moraal). Al is het voor de nederlaag van vorig seizoen weg te poetsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 16:59 28 feb 2023 17:04 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #40

Mosae schreef : Volgens mij is die 2-0 in de kampioenswedstijd ook tevens een van de laatste keren geweest dat we van Venlo wonnen. Misschien dat ik het mis heb, maar dan was het wellicht één enkele keer (dacht met Honda nog erbij in de Geusselt 2-1??). Zoals er nog nooit is gewonnen in de circustent, zo is er ook weer eens een overwinning tegen Venlo hoognodig.(voor het moraal). Al is het voor de nederlaag van vorig seizoen weg te poetsen.


Overzicht tegen VVV:

www.voetbal.com/teams/mvv_2/vvv-venlo/11/


Voor mij mogen ze ook winnen om Sven, die ik hoog had zitten, op zijn plaats te zetten na zijn denigrerend commentaar onlangs….

Maar allereerst om een mooie sprong op de ranglijst te maken !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 17:10 28 feb 2023 17:11 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #41
Toch nog vaker winst dus, maar voor mijn gevoel niet zo vaak. En zeker de laatste járen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 19:57
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #42
De laagste spelersbegroting (750.0000 euro) Mvv tegen de hoogste spelersbegroting (3,5 miljoen euro) speelden gisteren in de Geusselt. Het verschil zag je, zeker in de eerste helft, goed op het veld.
Pec was eerste helft oppermachtig maar....... Mvv moet je niet onderschatten, met ondersteuning van het publiek sleepte Mvv er alsnog een overwinning uit.
Wat een euforie in de Geusselt, geweldig om dit mee te maken.
Mathijs is een topper, ongelooflijk wat een reddingen! Genoten van de strijd van Kostons en zijn doelpunt, Steuckers begint weer zijn vorm terug te krijgen, Labylle speelde een van zijn beste wedstrijden, de invallers deden het prima.
Vrijdag de wedstijd tegen Venlook, het zal niet makkelijk worden maar Mvv is zeker niet kansloos. Oud spelers scoren altijd tegen Mvv, Braken roept al dat hij vrijdag gaat scoren. Hopelijk is vrijdag van Bommel weer fit en laat hij zijn talenten weer zien..
Neem je collega, vriend, buurma of partner vrijdag mee naar Mvv zodat we weer een volle bak krijgen in een sfeervolle Geusselt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 20:12
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #43
De eerste twintig minuten van de wedstrijd is hoe ik het me voorstel als we met dit team per ongeluk zouden promoveren. In de Eredivisie zou dit wekelijks het spelbeeld zijn. Hoe we verdedigen bij beide goals was echt ontstellend. Waem legt de 38-jarige Medunjanin, toch niet de meest wendbare speler van de competitie, op 12 meter van de goal geen strobreed in de weg. We waren echt rijp voor de slachtbank.

Daarna een groot compliment voor de omzetting van Verberne. Met Kleinen voor Blummel ging het beter lopen en na de komst van El Azrak ging het aanvallend ook beter lopen. Groot compliment voor de vechtlust van het team: blijven gaan, met Koen en Orkun vol de duels in en met wederom een pluim voor Matthys. Zonder hem zouden we zeker niet op een play-off plek staan. Wanneer hij bij PEC onder de lat stond in plaats van die koekenbakker, hadden we ook zeker niet gewonnen.

Ben ook blij met de breedte van de selectie. Zonder Ruben en Remans, daarna de wissels van Blummel en Souren, maar toch werden we er niet zwakker van. El Basri viel goed in en Zeegers mag wel weer meer speeltijd krijgen.

Met het oog op de play-offs wel een héle welkome zege. Met een nederlaag was het gat nog maar twee punten, nu vijf. We zullen nog zo'n 15 punten nodig hebben voor de play-offs. Met nog twaalf wedstrijden te gaan en de huidige thuisvorm, mag dat geen probleem zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 20:29
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #44

Driver schreef : Braken roept al dat hij vrijdag gaat scoren. .


Bin opgegreuid en bevrund met ziene pa, aajt speuler Ed. Sven waor miene favoriet in de Trost jaore, mer heet noet get oetspraoke gedoon boe iech effe achter mien oer krets...
Tot eine vaan die vaan us mer in 't ierste keteer häöm mer effe wie de Kuuper vreuger liet veule tot heij niks te hoole velt ...
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2023 04:57 02 mrt 2023 14:34 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #45
Ik zit nu nog steeds na te trillen van de geweldige, onverwachte overwinning van MVV Maastricht op PEC Zwolle op maandagavond 27 februari 2023. Zelden meegemaakt. Een schijnbaar kansloze 0-2 achterstand na een kwartier voetballen, waarin MVV werd overklast door PEC, werd miraculeus omgebogen naar een 3-2 overwinning. Deze wedstrijd, inclusief de bittere vrieskou, zal ik nooit meer vergeten!

Ik ben echt heel slecht in het onthouden van uitslagen van wedstrijden van MVV. Mijn hele leven al. Ja, de goal van Dijkstra tegen Ajax herinner ik me wel. En geweldige acties van Brokamp, Bonfrère, Schapendonk, Meijer. Maar ik herinner me bijvoorbeeld nog maar vaagjes de enigszins vergelijkbare thuisoverwinning van MVV tegen Willem II in dit seizoen, eind september 2022. Ook in die wedstrijd boog MVV een 0-2 achterstand in het einde van de tweede helft om naar een 3-2 voorsprong. Dat was, als ik het mij goed herinner, een verdiende en niet onverwachte ombuiging. Die wedstrijd ben ik dus alweer een beetje vergeten. Maar deze thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle, van maandag 27 februari 2023, en de uitslag ervan, 3-2 na een 0-2 achterstand, zal ik echt nooit, nooit meer vergeten.

In de eerste helft, zeker in de het eerste kwartier, werd MVV totaal overklast door PEC Zwolle. Totaal weggespeeld. PEC Zwolle was in dat kwartier een klasse beter, eredivisiewaardig. Eigenlijk was PEC over de hele wedstrijd gezien de betere ploeg. Als het bij rust 1-4 of 1-6 had gestaan, had niemand daarover iets te mekkeren gehad. Gelukkig hebben wij keeper Romain Matthys. Zonder hem hadden we deze wedstrijd nooit gewonnen. Hij hield de onmogelijkste ballen tegen. Echt ongelofelijk; wat een keepertje hebben wij!

Over deze overwinning is al veel gezegd op dit forum mvvfans.nl. Ik wil enkele opmerkingen bij deze overwinning plaatsen.

1.We hebben dit seizoen in de uitwedstrijd (0-1) en de recente thuiswedstrijd (3-2) maar liefst 6 punten afgesnoept van PEC Zwolle, de huidige koploper van de eerste divisie. In de uitwedstrijd tegen de huidige nummer 2 van de eerste divisie, Heracles uit Almelo, werd een 1-2 voorsprong in de laatste minuten door Heracles omgebogen naar 2-2. Die wedstrijd hadden we gewoon moeten winnen. Ook van promotiekandidaat Willem II wisten we thuis een 0-2 achterstand om te buigen naar 3-2. Kortom: als wij als MVV de nacompetitie weten te bereiken, waarom zouden wij die niet kunnen winnen? Van wie zouden wij niet kunnen winnen?

2. In de vierde periode treft MVV niet de zwaarste tegenstanders: MVV treft dan ploegen waartegen MVV in de tweede periode veel punten haalde. Daarom zie ik MVV hoog eindigen in de vierde periode. Het moet gewoon mogelijk zijn om de nacompetitie te bereiken. En ik zie dat ook gewoon gebeuren.

3. MVV begon te slap aan de wedstrijd tegen PEC. Knikkende knieën? Te veel ontzag voor PEC Zwolle? Er liep veel mis. Het hele middenveld was zeker in de eerste helft in handen van PEC Zwolle. MVV, ook ‘sterkhouder’ Nicky Souren, grossierde in foute passes en slordig spel. De 0-1 van PEC was het slot van een fraaie aanval. Maar de 0-2 van nog geen 2 minuten later had MVV toch echt aan zichzelf te wijten. Onze terecht bejubelde keeper Romain Matthys besloot voor de zoveelste keer om de bal naar een verdediger te spelen, terwijl PEC Zwolle heel hoog stond, met dus veel mensen in de buurt van het strafschopgebied van MVV. En dan speelt Matthys die bal dus toch naar een MVV-verdediger vlak in de buurt, met de gedachte dat zo een aanval zonder direct balverlies kan worden opgezet. Geen slimme keuze als de tegenstander zo hoog staat. Trainer Verberne heeft zijn spelers hier al diverse malen op gewezen. Maar waarom wordt er dan toch nog gekozen te vaak voor dergelijke linke spelhervattingen?

4. Leroy Labylle speelde opnieuw een goede wedstrijd als linksback. Hij heeft nu toch wel een basisplaats op die plek verdiend, vind ik. Hij is een betrouwbare back die zelden balverlies lijdt, sterk in balbezit is en voor rust in de verdediging kan zorgen. Hij is ook sterk in de opbouw. In vergelijking met vorig seizoen heeft hij weer aan snelheid gewonnen. Hij is, zoals al eerder werd opgemerkt, de Danny Blind van MVV.

5. MVV heeft nu een doelsaldo van 51-47. Alleen PEC Zwolle (62-30) en Heracles (73-32) hebben meer doelpunten gescoord. Maar het aantal tegendoelpunten van MVV is opvallend hoog. Alleen nummer 17 FC Den Bosch (37-52) heeft meer tegendoelpunten dan MVV. Scorebordjournalistiek: MVV scoort dus gemakkelijk, maar krijgt ook veel te gemakkelijk doelpunten tegen. Bij die tegendoelpunten kan worden opgemerkt dat doelman Matthys uitstekend werk verricht. Ook in de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle behoedde hij MVV voor een grote achterstand. Zonder Matthys zouden de cijfers qua tegendoelpunten dus nog veel dramatischer zijn! MVV is veel te kwetsbaar in de verdediging. Centrale verdedigers Waem en Van Helden zijn echt grote talenten, maar vaak nog niet doortastend genoeg. Gebrek aan ervaring?

6. In de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle kon MVV niet beschikken over supertalent en topscorer Ruben van Bommel. Zijn vervanger Livramento kon mij niet echt overtuigen op zijn basisplaats. Hij lijkt mij vooral een goede pinchhitter, een speler dus die in de laatste minuten het aanvallende verschil kan maken (wat hij al enkele malen bewezen heeft). Heel nuttig om zo’n speler erbij te hebben. Maar vooralsnog geen basisspeler, al valt het natuurlijk niet mee om als basisspeler tegen topclub PEC Zwolle je opwachting te maken. Gelukkig deed spits Koen Kostons wel mee. Hij scoorde een fraaie goal en gaf een assist. Dat goaltje kon Koen wel gebruiken, getuige zijn wijsvinger voor zijn mond (“mijn criticasters moeten zwijgen”) na zijn goal. Ik keek wel op van die tot zwijgen manende wijsvinger, want zoveel criticasters van Koen Kostons zijn er toch niet. Koen is gewoon met een heel goed seizoen bezig, met fraaie goals en een tomeloze inzet. Als MVV een 4-4-2-systeem gaat spelen, horen wat mij betreft Ruben van Bommel en Koen Kostons het aanvalsduo te vormen.

7. Bij aanvang van de tweede helft werd aanvaller Sven Blummel vervangen door middenvelder Marco Kleinen. Ik ben van beide spelers gecharmeerd. Maar Kleinen versterkte het middenveld aanzienlijk, waardoor MVV op het middenveld minder werd overlopen dan in de eerste helft, waarin MVV dramatisch werd links en rechts op het middenveld werd overlopen door PEC. Door de vervanging van aanvaller Blummel door middenvelder (met verdedigende kwaliteiten!) Kleinen stond MVV in een keer in een 4-4-2-opstelling met een versterkt middenveld. Hierdoor stond MVV sterker en was MVV verdedigend minder kwetsbaar. Ik ben wel voorstander van die 4-4-2-opstelling met Kleinen op het middenveld, misschien ten koste van aanvaller Blummel? Gelukkig ben ik de trainer niet en hoef ik die pijnlijke keuzes niet te maken!

8. Natuurlijk begrijp ik trainer Verberne als hij niet direct wil overstappen naar een 4-4-2-opstelling. De oude opstelling, met een 3-mans-middenveld, leverde immers fraaie resultaten en veel doelpunten op. Maar MVV krijgt gewoon erg veel doelpunten tegen… Dan moet je het middenveld wel versterken of aanvullen. Marco Kleinen is wat mij betreft de perfecte aanvulling van het middenveld. Hij is snel, kan aanvallend veel betekenen, heeft een ziedend schot, en kan ook goed een verdedigende rol spelen. Marco Kleinen verdient wat mij betreft een basisplek achterin het middenveld. In de 71ste minuut viel Tim Zeegers in voor Clint Essers. Clint is wat mij betreft nog niet echt in vorm en moet beter kunnen. Ik vond Tim echt goed invallen en zijn temperament is heerlijk om te zien. Voor mij mag Tim Zeegers ook een basisplek krijgen, ten koste van Clint Essers.

9. Wat was die scheidsrechter Martens matig! Hij was bepaald geen thuisfluiter en bestrafte het continue duw- en trekwerk van spelers van PEC Zwolle geen enkele maal. De keiharde overtreding van een PEC-speler op Nicky Souren leverde slechts een gele kaart voor de PEC-speler op. Dat had rood moeten zijn.

10. Op deze site werd al een tijdje geklaagd over het veel te late wisselbeleid door coach Verberne, vaak pas in de laatste tien minuten van een wedstrijd. (Geweldig natuurlijk dat hij werd benoemd tot beste coach van de tweede periode van dit seizoen 2022-23! Proficiat Maurice!) Per wedstrijd mogen vijf spelers worden gewisseld en veel tegenstanders van MVV maken daar gretig gebruik van. MVV niet, waarschijnlijk omdat Verberne twijfelde over de kwaliteit van zijn bankzitters. Hij laat zijn basis-elf zo lang mogelijk staan en wisselt in de meeste wedstrijden spelers pas heel laat, in de laatste 10 of 15 minuten in de wedstrijd. MVV heeft in de laatste minuten van veel wedstrijden punten weggegeven omdat, volgens mij, veel MVV-spelers doodop waren. In de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle wachtte Verberne, volgens mij voor het eerst, niet af met het wisselen van basisspelers. Zoals gezegd, wisselde hij aan het begin van de tweede helft Sven Blummel in voor Marco Kleinen, waardoor MVV 4-4-2 ging spelen met een versterkt middenveld. Dat leek goed te werken, omdat het nog altijd sterke PEC Zwolle in de tweede helft minder snel het middenveld van MVV doorkruiste. Verder wisselde Verberne, noodgedwongen, in de 53ste minuut de geblesseerde, de uit het veld geschopte Nicky Souren door de 23-jarige Rayan El Azrad. Rayan viel goed in én scoorde in de laatste minuten van de verlenging de winnende 3-2: een supersub! In de 70ste minuut, vrij vroeg dus voor trainer Verberne, werd de hard werkende, maar weinig effectieve Livramento vervangen door de 18-jarige Nabil El Basri, die ook goed speelde. In de 71ste minuut werd Clint Essers vervangen door Tim Zeegers. Tim bracht het nodige vuur in het team. Tim stond geloof ik samen met Marco Kleinen aan de basis van de 3-2. Ik denk dat we kunnen concluderen dat de wisselspelers op de bank meer kwaliteiten hebben dan we vermoedden. Die wisselspelers kunnen dus veel eerder dan in het laatste kwartier of de laatste tien minuten worden ingebracht.

Nao väöre!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Boschpoort, jasonke7, Jim Cemint, De Zwarte Vogel, peeke, LRB, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden