MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u

27 feb 2023 22:00
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #16
Tjonge, deze telt!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 22:01
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #17
had tegen Heracles en Ajax aoch zoe kinne zien!
Sjiek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 22:02
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #18
Wat heerlijk om eindelijk eens op zo'n manier te winnen! Een wedstrijd die je in principe kansloos verliest gewoon in blessuretijd winnen. Het is dit seizoen al zo vaak anders geweest. Wat volgens mij het verschil heeft gemaakt is vier wissels voor de 70". Het waren de invallers die het verschil maakten. Dit seizoen zijn we al vaak in de slotfase conditioneel onderuit gegaan en werd er ook amper gewisseld. Heerlijke avond!
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 22:20
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #19
noe weurd dao ouch wel deikser get gezeivert tot veer väöl goole teege kriege...
kin wel zien, met tog höbbe veer e positief saldo


en wienie stoonte veer de letste kier dao zoe goed en hoeg veur...?

Op nao de wedstrijd teege Venlo...KOM OP DIE ROEJE !!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 23:31
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #20
Sjiek maan! Echter toen ik de eerste 20 minuten zag, lag een dikke nederlaag in het verschiet. Wat combineerde PEC makkelijk en scoorde ze heel makkelijk. Een bewijs dat deze ploeg niet voor niks eerste staat. Het hele plaatje klopte bij hun. Ik ben er nog steeds niet over uit hoe wij deze wedstrijd gewonnen hebben. Zelfs de aanval van PEC hinderde ons constant in de opbouw. Daar viel uiteindelijk ook de 2-0 uit. Door wilskracht of door de support van de tribune maken we redelijk snel de aansluitingstreffer. PEC blijft hierna nog steeds gevaarlijk. Onze leidsman van vanavond is het tegenovergestelde van Bas Nijhuis. Hij floot werkelijk iedere aanraking af. Nicky Souren zijn been werd eraf gestampt en dit werd slechts bestraft met geel. Ik ben bang dat we hem voor lange tijd moeten gaan missen. Nog geen 5 minuten later wordt voor een aanraking iemand van ons met geel bestraft….. Dan komt de bal bij Koen. Hij krijgt hem via miraculeuze wijze achter de keeper. Ik had hem niet geteld, maar hij telde wel 2-2. Waar ik vooraf had getekend voor deze score, leek MVV dit ook te willen consolideren. Waar we de laatste weken pech hebben gehad, kregen we vandaag de compensatie. Wie had gedacht dat dat onze nieuwe aanwinst de winnende zou maken! We staan nog steeds niet safe, maar we hebben wel een zeer belangrijke wedstrijd gewonnen. Venlook dient de volgende te zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kay, bokkesprongen, CatenaccioMestreech, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 23:50 28 feb 2023 00:01 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #21
Wat 'n ontlading en wat zijn deze punten nodig. De invallers en hun frisse energie deden 't hem eigenlijk vandaag. Allen goed ingevallen. Maar ook Dzepar, Steuckers stonden op. Hopelijk krijgen Zeegers (rechtsback voor Essers), Kleinen, maar met name Azrak meer minuten. De laatste laat echt leuke dingen zien. Zou zo achter de spits kunnen, op de plaats van Blummel of links middenveld/linksvoor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 01:28
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #22
Nog steeds aan het bijkomen van deze wedstrijd.
Wat voelt deze lekker zeg!

Toen we 0-2 achter kwamen ging ik al nergens meer van uit en had ik mij al bij een dikke nederlaag neer gelegd.
Het was dan ook heel slordig en we werden totaal overklast in de eerste 20-25 minuten.
Maar goed dat is ook niet raar tegen de koploper met zo een elftal.
Die 1-2 was echt weer een mooie aanval zoals we ze in de eerste seizoenshelft veel zagen.

Na de rust begon MVV veel beter en knalde ze er harder boven op.
Die overtreding op Souren was in mijn ogen een rode print.
Met een VAR was dit sowieso het geval geweest!
(Volgens Verberne in een interview viel de blessure mee en was hij niet zo erg zoals hij in eerste instantie uit zag.)

Koen snoerde met zijn goal en assist de kritiek de mond.
Dat juichen was pure emotie en ik heb weer genoten van onze Koen!
El Azrak en El Basri, Zeegers en Kleinen vielen erg goed in.
El Azrak was dreigend en met een goal en assist kun je ook niet beter invallen.
Benieuwd of hij start tegen VVV.

Kleinen niet te vergeten mag van mij meer speeltijd krijgen want ik vind hem een prima voetballer op het middenveld.
Zeegers met zijn strijd mag van mij ook beginnen vrijdag.
Die drive en werklust is heerlijk om te zien.

Deze voelt lekker en we hebben weer een beetje speling, als we vrijdag ook vvv kunnen pakken hebben we een grote stap gezet!

Glory glory MVV'ke!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, Kay, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 07:00
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #23
Goed om te horen van Nicky. Dacht echt na de beelden te hebben gezien dat hij lang eruit zou liggen.

Gisteren genoten van de werklust! Die heeft om uiteindelijk de overwinning gebracht. Zwolle kon de 2e helft met name niet goed omgaan met onze pressie en werklust, ze dachten na 15 minuten dat ze er al waren.

Alle invallers brachten energie in het elftal. Ben ook benieuwd wie er vrijdag mag beginnen.

Livramento brengt naar mijn idee te weinig, beweegt verkeerd, maar ook Blunmel is niet sterk momenteel. Die mogen voor mij op de bank beginnen vrijdag.

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 07:28
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #24
Dit was een pot waar ik nog heel lang van kan nagenieten. MVV-supporters zijn over het algemeen niet verwend, maar dit soort wedstrijden zijn de krenten uit de pap. De ergernis, de nagenoeg uitzichtloze positie na 15 minuten, de aansluiting, de veerkracht, de vechtlust, de overwinning, de euforie en uiteindelijk de totale ontlading. Alles zat erin.
Twee keer winnen in één seizoen van een gedoodverfde promotiekandidaat is ontzettend knap. Daar zag het gisteravond overigens lange tijd niet naar uit. MVV begon weer(!) slap aan de wedstrijd. Gepriegel en geblunder leidde tot een 0-2 stand. Maar als het in de eerste helft 1-4 had gestaan was dat ook niet vreemd geweest. Het middenveld werd vaak overlopen. Souren wisselde sterke momenten af met het simpel inleveren van ballen. Dat ben ik niet van hem gewend. Ook anderen vond ik niet goed in de eerste helft.
In de tweede helft een totaal ander beeld, mijns inziens mede door de wissels. Kleinen speelt degelijk, El Basri zat er lekker fel op en gaf de assist op Kostons en El Azrak bracht veel dynamiek en maakte de winnende. Kostons was ook weer sterk. Hij speelt wel eens een mindere wedstrijd, maar is iedere wedstrijd wel gevaarlijk. Hij geeft in de KKD de meeste assists (samen met Hansson van Heracles) en scoort regelmatig. Gisteren een knap doelpunt en een assist op El Azrak. Absolute man of the match was Matthys. De man met de meeste reddingen van alle keepers in de KKD maakte het zich gisteren in het begin lastig door gevaarlijk op te bouwen. Maar nog veel vaker pakte hij moeilijke ballen en dus punten.
De 5017 toeschouwers die gisteren in de kou in De Geusselt zaten kregen een hartverwarmende pot te zien. Eentje voor de boeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, opadiehard, Lassie80, jovkle, Kay, De Zwarte Vogel, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 07:47
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #25
Ik moet eerlijk zeggen. Vond leroy het ook verdienstelijk doen. Heel erg volwassenen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 08:50
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #26
Heerlijk, wat een zege tegen een sterk Zwolle. Maar wederom erg dom die 0-2 achterin. Totaal onnodig, we zijn geen Barca en het gaat 9x goed maar 1x fout en meteen doelpunt tegen. De blessure van Souren pakte goed uit, Kleinen naar het middenveld (begon rechtsbuiten nadat hij tegen Jong Ajax CV stond...multifunctioneel :O ) en El Azrak erin. De wissels zorgden voor nieuwe energie wat ook nodig was. Wederom Essers in de basis, op basis van wat ? Waem aan de bal weer supersterk en zeer goed opkomend over het hele veld. Niet verwacht na 20 minuten toch 3 punten puur op basis van wilskracht. Dat hebben we echt nodig, zeker zonder v Bommel voorin. Zal toch iedereen 200% inzet moeten tonen. Vrijdag weer 3 punt tegen een kwakkelend VVV maar iedereen weet dat Venema ALTIJD scoort tegen MVV dus daar moet even extra op gelet worden :)

Mathys weer supersterk in alles, reddingen, uitkomen, passing...wat een genot om te zien. Als hij 20 cm groter was geweest speelde hij topniveau.

Laat hem maar lekker in de Geusselt blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 08:53
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #27
Het was inderdaad de wedstrijd van de invallers. Zij maakten het verschil; ze brachten meer pit in het elftal.

El Azrak is een aanwinst; hij weet een bal vast te houden en combineert goed.

En als Marco Kleinen in het veld komt, dan lijkt het alsof het middenveld beter in evenwicht is. Dan neigt MVV meer 4-4-2 te voetballen en dat werkt zeker goed bij sterkere tegenstanders. Ik vind dat hij een basisplaats verdient. Met hem erbij speelt MVV altijd solider.

Dat geldt ook voor Leroy Labylle: met zijn routine een van de beteren gisteren!

Tim Zeegers bracht ook meer felheid in de ploeg.

Heel fijn om te weten dat MVV een selectie heeft met diverse gelijkwaardige invallers; dat lijkt me toch echt een verdienste van Ronny van Geneugten.

PEC begon ijzersterk en overklaste MVV de eerste helft. Ik vind het centrale verdedigingsduo Waem & Van Helden nogal slordig en onzeker (zeker als ze onder druk worden gezet) voetballen. Te lief, te nonchalant, niet meedogenloos in de duels. Maken zij wel eens een overtreding? De beuk erin, heren!

En ga niet opbouwen van achteruit bij zo'n sterke tegenstander, die hoog druk zet. De bal mag wat mij betreft directer naar voren geschoten worden.

Een onverwachte overwinning in een wedstrijd die liet zien dat MVV in de vorm van de tweede helft een plek in de play-offs geheel in eigen hand heeft. Heerlijk nagenieten en op naar vrijdag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 09:13
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #28
Wat mooi wat een ontlading en vooral wat een belangrijke. Zoals al eerder gezegd het kwartje zal toch wel weer eens onze kant opvallen en dat was gisteren zeker het geval. Hopelijk zal deze overwinning op de koploper toeschouwers die twijfelde om te komen kijken weer over de streep halen. Vrijdag volle bak tegen venlo. Veel sfeer veel doelpunten en 3 punten veur mvv. Gezien de wissels en het resultaat op het veld geeft ook aan dat mvv in de breedte gegroeid is. Vol goede moed de laatste fase van de competitie in. Op naar de play offs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 09:59 28 feb 2023 09:59 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #29
Dit is er inderdaad één die we nog jaren onthouden, net zoals eerder in het seizoen tegen Willem II. Erg opvallend dat in beide wedstrijden we twintig minuten lang ondersteboven gevoetbald worden en dat de tegenstander dan, met 0-2 in de tas, gas terugneemt. Mooi om te zien dat dat bij dit MVV niet verstandig is.

Zwolle speelde in een experimentele opstelling, zo wist Dick Schreuder voor de wedstrijd te vertellen. Een soort 3-3-3-1 in balbezit of zoiets, geef het maar een naam. Apart om te zien maar leek ontzettend goed voor ze te werken in de beginfase. Maar zodra MVV echt druk zette leek Zwolle er geen raad mee te weten en die Schendelaar schijnt zo'n goeie keeper te zijn - nou, die was zo onzeker als een F-je en MVV had hem wat mij betreft nog meer onder druk mogen zetten. Kwam meermaals compleet verkeerd uit en dat levert uiteindelijk de overwinning op. El Azrak en El Basri vallen erg goed in, fijn om te zien dat we voorin wat meer smaken hebben.

Al eerder op aangeven van Tuutsje benoemd: vrijdag nog VVV, die het erg goed doen in uitwedstrijden, maar daarna komen er alleen nog maar ploegen naar de Geusselt die uit vaker verliezen dan winnen. Aangezien MVV juist thuis ijzersterk is, zou MVV op de wedstrijd tegen VVV na alle andere vijf thuiswedstrijden moeten kunnen winnen. In de uitwedstrijden her en der nog een puntje meepikken en je haalt de play-offs waarschijnlijk wel, vooral omdat iedere week weer iedereen van iedereen wint. Winnen van VVV zouden pure bonuspunten zijn, want VVV doet het uit (veel!) beter dan thuis, twee keer zo vaak op verplaatsing gewonnen als in het sfeerloze koeltje.

Ik heb er in ieder geval zin, op naar vrijdag!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 10:00
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Maastricht - PEC Zwolle, ma 27-2-23, 20:00u #30
Zoals de afgelopen 10 wedstrijden bijna alles de verkeerde kant op viel, viel gisteren toch wel bijna alles onze kant op. PEC overklasten ons de eerste twintig minuten volledig. Makkelijk combinerend, MVV kreeg geen druk op de bal en iedere tweede bal was voor PEC. Dan wordt het , zeker tegen de titelkandidaat nummer 1 in mijn ogen, eigenlijk onmogelijk. Maar PEC heeft het voor ons wel mogelijk gemaakt. Want laten we eerlijk zijn, het is een totaal onterechte overwinning (enkel op basis van de eerste helft). Die missen opgelegde kansen op 5 meter van ons doel en aan de overkant stond een gele kanarie in de goal die volgens mij voor het eerst in zijn leven een bal zag.

De wissels pakte goed uit. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom we tegen een sterkere tegenstander niet in een 4-4-2 (en zeker bij het ontbreken van een echte linksbuiten als Van Bommel en Remans) beginnen. Er wordt opnieuw bewezen dat Kleinen voor evenwicht op het middenveld zorgt. Hopelijk valt de blessure van Souren mee , maar Kleinen behoort gewoon in de basis. Hij zorgt voor balans en laat denk ik een Dzepar (die door alle aanvallend ingestelde middenvelders ontiegelijk veel meters moet compenseren) beter tot zijn recht komen. Daarbij raakt Steuckers ook weer in zijn oude vorm.

Achterin een compliment aan Labylle. De Blind van MVV in mijn ogen. Ik hoop dat Tim Zeegers langzamerhand weer meer minuten gaat krijgen, want van Essers is geloof ik niemand kapot. Ik had niet gedacht dat ik een Tim Zeegers liever zag spelen , maar hij heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt.

Verder vond ik de sfeer iets wat tegenvallen. Je merkt toch maandagavond, koud en de laatste weken tegenvallende resultaten. Hopelijk tegen Venlo weer volle bak!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden