Re:MVV - Heracles

14 feb 2023 00:18
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Re:MVV - Heracles #31
Zonde. Prima gevulde Geusselt op een maandagavond. Enkele 100% kansen laten liggen en 2 domme fouten doen ons de das om. En ja, Heracles heeft een goede ploeg. Maar je zag aan alles dat deze wedstrijd voor hun echt om alles ging. Verlies zou definitief afhaken voor de titel betekenen. En blijkbaar hadden ze toch wel behoorlijk angst voor ons. Het meeleven van staf en reserves was opvallend. En zelden zo'n theaterploeg meegemaakt in de Geusselt. Stervende zwanen aan een stuk. Irritant tijdrekken op alle mogelijke manieren dat helaas niet bestraft werd. Als hier de normen van het afgelopen WK waren doorgetrokken was er minimaal 10 minuten extra speeltijd geweest in alleen al de 2e helft. De onzen hebben gevochten voor wat ze waard waren. Meer zat er vanavond blijkbaar niet in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 07:40
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Re:MVV - Heracles #32
erg jammer, Heracles benut 2 kansen MVV mist 2 100% kansen die er echt in moeten wil je een kans maken tegen Heracles. (schot van Blummel niet meegeteld, dat was gewoon jammer). Het enige gevaar kwam van v Bommel behoudens die ene actie Blummel wederom niet gezien. Net als vrijdag wederom een zeer zwakke Essers (zowel verdedigend als aanvallend), Waem en Schenk die weer onnodig tegengoals weggeven en Dzepar die niet lekker speelt. Jammer dat Kleinen dan inderdaad geen kans krijgt, heeft het toch prima gedaan bij afwezigheid van Dzepar.

Ze hebben laten zien mee te kunnen met een 'topteam' alleen waren de acteurs van Heracles slimmer in alle duels. Ik vond Nijhuis ook niet sterk fluiten vandaag.

ik zie te veel clubs dichterbij komen....hopelijk gaat het seizoen niet eindigen met een domper. Dat verdiend deze ploeg niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 08:02
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Re:MVV - Heracles #33
Het wordt tijd dat er defensief ingegrepen gaat worden. In stress-situaties wordt de jeugdige achterhoede overrompeld en houden spelers als Schenk, Essers en Waem het hoofd niet koel. Er is meer routine nodig; alleen Van Helden en Matthys blijven een hele wedstrijd foutloos op de been. Dan worden er cadeautjes weggegeven waarvan de misselijke tijdrekkende theaterploeg uit Almelo weet te profiteren. Wat een vervelend over het paard getild ploegje. Tuimelaars en matennaaiers.

Ik zou eens proberen te starten met Labylle in de basis ( ik vond hem wel goed invallen) en met Kleinen verdedigend op het middenveld.

De MVV-verdediging heeft moeite met vroege pressing. Wat mij betreft mag daarom de lange bal naar voren bij spelhervatting en vaker gehanteerd worden.

Jammer dat de paar 100% kansen die je creëert er niet ingaan. Het lijkt er gelukkig wel op dat Jarne Steuckers zijn dip te boven is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 08:34
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Re:MVV - Heracles #34

Buurke76 schreef : Ik vond Nijhuis ook niet sterk fluiten vandaag.

Eerlijk gezegd vond ik hem prima fluiten. Je weet bij hem dat hij veel toelaat, maar dat geldt beide kanten op. Zonder rode bril bekeken zag hij het vaak toch echt beter dan een groot gedeelte van het publiek. Bv. die situatie waar Essers al begint met vallen voordat de overtreding begaan wordt, daar krijg je bij deze scheidsrechter gewoon geen vrije trap voor.
Sowieso vind ik het niveau van de scheidsrechters de laatste tijd heel acceptabel. Voorgaande jaren waren er altijd wel wedstrijden tussen die beslist werden door het (abominabele) niveau van de scheids, die kan ik me van dit seizoen niet voor de geest halen. Zal ook wel met de klassering te maken hebben, dat je bij nummer 7 tegen nummer 2 niet meer het afvoerputje toegewezen krijgt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, opadiehard, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 09:17
Lima
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 21
Meer
Re:MVV - Heracles #35
Kostons dramatisch, totaal uit vorm. Essers en Schenk ook zeer slecht. Dzepar uit vorm en Waem laat na de winterstop zien dat hij toch minder goed is als we dachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 09:19 14 feb 2023 09:31 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
Re:MVV - Heracles #36

Frank Salemans schreef : Het lijkt er gelukkig wel op dat Jarne Steuckers zijn dip te boven is.

Hij ging er geblesseerd af...ik moest de wedstrijd helaas via espn volgen. Volgens mij zei de commentator iets met hamstring? En zei ook iets van 2 wedstrijden in een te korte periode....goal 1 komt trouwens voort uit een dramatische fout van Schenk. Hij speelt de bal gewoon naar ongeveer de 16 meter in de voeten van die theater speler, van Heracles die een oscar verdiende. Waarom de bal niet naar de middellijn wegknallen?? En de tweede goal komt voort uit een enorme fout van Waem aan de achterlijn (maar begint volgens mij ook eerst bij Schenk). Daarna was het doorlopen met de bal en afgeven en intikken. Beide keren kinderlijk en heel slecht verdedigd. Het is wat het is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 09:50
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Re:MVV - Heracles #37
Inderdaad Mosae de 2 geschenken begonnen bij Schenk. Ik hoop dat hij stopt bij MVV (was ook graag voetballer geworden maar er zijn 1000 andere mogelijkheden). Maar dat is eigenlijk wekenlijks het geval met hem (volg hem maar eens tijdens een wedstrijd...te traag bij inworpen wachten dat iedereen gedekt is en dan de bal ver naar voren gooien, hoofdzaak de bal komt niet terug.
Als MVV wint valt het niet zo op en is het niet bepalend.
In weze weten de tegenstanders dat dit de zwakste schakel is, ook tegen jong Ajax heb je met hem geen kans in de verdediging.
Correctie: de gemiste kans was niet Dzepar maar 2x Kostons (die zit in een dip, maar is een bruikbare speler).
De belangrijkste man van het team is natuurlijk de trainer, maar ik ben bang dat de formule Maurice Verberne is uitgewerkt. Hij ziet gewoon niet waar de zwakke schakels zitten en hij wisselt ook niet goed (ook dat hij bij voorsprong in een uitwedstrijd niet naar 4-4--2 kan omschakelen met bv Kleinen als extra verdediger voor de defensie). Met een trainer als Alex Pastor of de trainer van Volendam Jonck zouden we misschien wel een kans maken om direct te promoveren. MVV heeft het geld niet voor top trainers.
Wat ik me nu afvraag zou Hofland (die ze de laan hebben uitgestuurd bij Willem 2) niet beter zijn volgend seizoen. Die heeft FSC connecties, ....

Ik denk niet dat we play-offs gaan halen zonder de boven genoemde mutaties.
Ps de scheidsrechter was wel goed, fijn dat hij veel laat doorspelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 10:08 14 feb 2023 10:10 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Re:MVV - Heracles #38
Je doet jezelf gisteren tekort, jammer. Klopt helemaal Lima. En vergeet Blummel niet. Maar zien wij of mensen op social media's het nou niet goed, is Verberne als beginnend trainer en staf toch niet zo goed als ranglijst vermoed, zijn de bankspelers niet goed genoeg nu. Essers had er na 1 helft al uitgekund, zo slecht, wat wil je dan als trainer, zette die lijn ook door. Schenk is te onrustig/onzeker, kijkt teveel omlaag, te weinig diepgang. Als je het over transferwaarde hebt, een andere club zal hem nooit overnemen. Waem heeft het niet meer na een goede beginperiode (transferkoorts?). Dzepar en Blummel mogen ook continue blijven staan, Kleinen is plots niet meer goed genoeg terwijl deze in het elftal zat dat excelleerde ? Overigens vond ik Azrak goed invallen en denk dat die er binnenkort inkomt in de punt aanvallend of op rechts. Vraag me al met al de redenen af waarom Verberne zo weinig en laat wisselt, bij andere clubs wordt niet zolang gefakkeld. Al zien wij natuurlijk niet elke training. Maar zoiets houdt me meer bezig dan deze nederlaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 12:25
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
Re:MVV - Heracles #39
Helaas de eerste thuisnederlaag van het seizoen geleden tegen een kwakkelend Heracles die we echt konden hebben als we zelf een goede wedstrijd zouden spelen.
Vooraf aan het seizoen had je hier altijd een verliespartij ingevuld. Maar gister vond ik dit echt niet nodig.

Ik vond een aantal spelers echt heel matig tot slecht.
Kostons, Schenk, Essers en Dzepar vond ik boven de rest uit stijgen…
Ik snap dat Kostons dit seizoen een van je belangrijkste pionnen is, maar als hij de hele wedstrijd werkelijk niks goeds goed dan mag je hem best er af halen.
Je hebt niet voor niks nog een Remans achter de hand die misschien nog iets kan forceren.
Voor Schenk en Essers op de back heb je ook nog Tim en Rico Zeegers die beide gewoon zo op die plekken kunnen spelen.
Labylle viel ook echt niet lekker in maar goed, dat is ook niet lekker invallen met een 0-2 achterstand.
En Dzepar had ik ook gewoon er af gehaald voor Kleinen die ik het eerst gewoon prima vond doen en het ook verdiend.

Ik vond El Azrak daarintegen prima invallen en Livramento ook niet slecht.
Je merkt toch dat we de ervaring achterin missen voor mijn gevoel. En ook op het middenveld zou je een ervaren kracht kunnen gebruiken.

Het spel was van beide kanten ook gewoon niet goed en Heracles was de eerste helft feller en hebben de wedstrijd helemaal doodgemaakt met het rollebollen en antivoetbal van ze.
De kansen die we kregen hadden er in gemoeten, zeker die van Koen.

Van Bas Nijhuis kun je zeggen wat je wil, die fluit nu eenmaal altijd zo en soms heb je hem mee of soms tegen.
Tegen Willem 2 hadden we hem mee en nu helaas niet.

Ik moet wel zeggen dat ik ‘gruuts’ was toen het volkslied klonk en om mij heen keek.
Wat een heerlijke ambiance.
Tussen de 6500 en 7000 man op een maandagavond.
Wie had dat durven dromen vooraf aan dit seizoen!

We hebben vaker dit seizoen al gezien dat onze matadoren na een verliespartij zich prima konden herpakken dus laten we hopen dat ze op carnavals maandag J Ajax bij de strot grijpen, en dat ik bezopen een winstpartij van MVV zie bij de uitslagen.
Play-offs word een hels karwei maar het is absoluut niet onmogelijk!

Zolang wij blijven gaan en de jongens naar voor schreeuwen kan het daar niet aan gelegen hebben.
Hup MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 12:33
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Re:MVV - Heracles #40
Is dit nu nodig om Blummel ,Schenk ,Essers Dzepar zo af te zeiken na iedere wedstrijd op dit forum Heracles.Roda enz hebben een betere selectie dan MVV Blummel en co werken zich iedere wedstrijd het snot uit de ogen en o de reserve bank zit niet veel beters .

En om kritiek te hebben op de trainer is mislelijk HIJ heeft immers MVV op de kaart gezet ..... vorig jaar nog geen 2000 toeschouwers en nu 6000 per wedstrijd dan doet MVV het toch niet slecht .............
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 12:37
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
Re:MVV - Heracles #41
We mogen toch zeggen wat we vinden?
Afzeiken is inderdaad niet goed maar als je vind dat iemand slecht speelt en ook wel eens iemand anders op die plek wil zien vind ik dat je dat mag plaatsen.
Daar is dit forum immers voor.

Kritiek op de trainer mag ook maar inderdaad voor mij heeft hij aardig wat krediet aangezien hij MVV echt in de kijker heeft gezet dit seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 13:36 14 feb 2023 13:39 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
Re:MVV - Heracles #42
Om dan toch een positieve noot te geven, vond ik dat Souren een dikke voldoende scoorde. Hij was de enige die zag dat er 2 tandjes extra bijmoest om Heracles te verslaan. Helaas kreeg hij er (bijna) niemand in mee. Maar Souren was gister een van de enige die het begreep. En ja, inderdaad Blummel, heeft er ook gister hard voor gewerkt, dat mag gezegd worden. Nacompetitie zit er zeker nog in. Een verlies tegen Heracles is nu ook weer niet het einde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 14:00
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
Re:MVV - Heracles #43
Heerlijke sfeer gisteren! En dat op maandag avond.. kwa support staat MVV er dik positief op.

Een typische MVV wedstrijd.
Het lijkt soms wel pingpong, of zoals vroeger alsof je een potje fifa bent aan het spelen. Het gaat constant op en neer. Je krijgt een kans, je geeft een kans weg. De omschakeling van verdediging naar aanval , daar krijgen we veel kansen. En uit een aanval krijgt de tegenstander vaak een kans. Alsof iedere wedstrijd ook in 5-5 kan eindigen. En dan zit het voor de winterstop mee, en nu flink tegen. Maar dat krijg je met dit team/speelwijze/kwaliteit.

Ze maken slim gebruik van de ruimtes, maar zeker op het middenveld.. daar ligt voor de tegenstander juist een zee van ruimte. We hebben daarbij ook nu eenmaal geen geweldige backs.. en zo krijg je kans op kans tegen.

Souren doet mij denken aan Timber van Feyenoord. Timber stond vanwege zijn voetballende kwaliteiten vaak op 6. Zorgen voor de opbouw en vrij spelen van medespelers. Maar dit is hij niet. Hij heeft de neiging om naar voor te gaan. Daarbij is ook Timber geen echte balafpakker. Hij kan het wel, maar is geen Wiefer.

Dit zie ik dus ook in Souren. Beide zijn verbindingsspelers. Renderen het beste in een iets meer offensieve rol. Feyenoord gaat ook beter sinds Wiefer op 6 is komen te spelen. Pakt de bal af, en levert hem weer bij de juiste kleur in. MVV mist iemand wat die gaten dichtloopt. Een Wiefer. Iemand wat juist op het moment dat wij aanvallen denkt aan de restverdediging. Souren heeft de neiging om naar voren te lopen, Dzepar ook. Steuckers is al onze aanvallende middenvelder.

Er zit echt wel muziek in deze ploeg. En gezien het budget is MVV bezig met een geweldig seizoen. Alleen MVV kan iedere wedstrijd winnen, maar ook zeker verliezen. Alles moet goed vallen, en dan kunnen de jongens tot een enorme hoogte stijgen. Zit het even niet goed, of zijn er wat jongens uit vorm.. heeft MVV niet de kwaliteit om alsnog de controle te houden. En dan kun je ook 5x achter elkaar verliezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, tuutsje, Kay, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 17:25
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Re:MVV - Heracles #44

Mithrandir schreef : Heerlijke sfeer gisteren! En dat op maandag avond.. kwa support staat MVV er dik positief op.

Een typische MVV wedstrijd.
Het lijkt soms wel pingpong, of zoals vroeger alsof je een potje fifa bent aan het spelen. Het gaat constant op en neer. Je krijgt een kans, je geeft een kans weg. De omschakeling van verdediging naar aanval , daar krijgen we veel kansen. En uit een aanval krijgt de tegenstander vaak een kans. Alsof iedere wedstrijd ook in 5-5 kan eindigen. En dan zit het voor de winterstop mee, en nu flink tegen. Maar dat krijg je met dit team/speelwijze/kwaliteit.

Ze maken slim gebruik van de ruimtes, maar zeker op het middenveld.. daar ligt voor de tegenstander juist een zee van ruimte. We hebben daarbij ook nu eenmaal geen geweldige backs.. en zo krijg je kans op kans tegen.

Souren doet mij denken aan Timber van Feyenoord. Timber stond vanwege zijn voetballende kwaliteiten vaak op 6. Zorgen voor de opbouw en vrij spelen van medespelers. Maar dit is hij niet. Hij heeft de neiging om naar voor te gaan. Daarbij is ook Timber geen echte balafpakker. Hij kan het wel, maar is geen Wiefer.

Dit zie ik dus ook in Souren. Beide zijn verbindingsspelers. Renderen het beste in een iets meer offensieve rol. Feyenoord gaat ook beter sinds Wiefer op 6 is komen te spelen. Pakt de bal af, en levert hem weer bij de juiste kleur in. MVV mist iemand wat die gaten dichtloopt. Een Wiefer. Iemand wat juist op het moment dat wij aanvallen denkt aan de restverdediging. Souren heeft de neiging om naar voren te lopen, Dzepar ook. Steuckers is al onze aanvallende middenvelder.

Er zit echt wel muziek in deze ploeg. En gezien het budget is MVV bezig met een geweldig seizoen. Alleen MVV kan iedere wedstrijd winnen, maar ook zeker verliezen. Alles moet goed vallen, en dan kunnen de jongens tot een enorme hoogte stijgen. Zit het even niet goed, of zijn er wat jongens uit vorm.. heeft MVV niet de kwaliteit om alsnog de controle te houden. En dan kun je ook 5x achter elkaar verliezen.


Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik zit normaliter op de Boschpoort, maar soms, zoals gisteren op de Angel-Side. De sfeer was echt uitmuntend.
Wat ik al vaker aangaf, we zitten misschien wel in de sterkste KKD divisie ooit. As je kijkt naar de ranglijst staan we 3 punten af van de derde plaats en 3 punten af van de 9e (playoff)plaats (als Jong AZ op een playoff plaats blijft staan). Daaronder staat ook nog eens Ado wat aan een opmars bezig is, en Roda en NAC. Dit getuigt dan ook weer meteen hoe sterk de competitie is en inderdaad iedereen van iedereen kan winnen. Het zal tot aan de laatste wedstrijd spannend gaan worden wie playoffs mag gaan spelen en wie niet. Onderstaande wedstrijden staan ons nog te wachten.

Jong Ajax - MVV
MVV - PEC Zwolle
MVV - VVV
NAC - MVV
MVV - Jong Utrecht
Willem 2 - MVV
MVV - Eindhoven
Helmond Sport - MVV
MVV - Dordrecht
Jong PSV - MVV
MVV - Jong AZ
De Graafschap - MVV
MVV - Telstar
Almere City - MVV

@Jaques kom er maar in ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2023 10:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Re:MVV - Heracles #45
Weinig aan toe te voegen Tuutsje, het kan alle kanten op zoals je eigenlijk al zegt. ;)

Als MVV weer de vorm van voor het WK hervindt, dan blijft nog dat andere ploegen beter ingespeeld zijn en dat ze weten hoe we spelen, maar dan halen we de play-offs wel, schat ik in. Uit wat puntjes sprokkelen maar vooral thuis: Zwolle en VVV zijn stevige klanten die het uit heel erg goed doen dit seizoen maar alle ploegen die daarna nog hierheen komen verliezen meer uitwedstrijden dan ze winnen. Ook Eindhoven bijvoorbeeld. Als we 4 punten pakken tegen Zwolle en VVV en de andere thuiswedstrijden winnen dan verwacht ik dat de play-offs gehaald gaan worden.

Dit team verdient dat toetje, en wij als supporters zitten daar natuurlijk op te wachten. En het voordeel van de play-offs is dat het dan alle kanten op kan. Je kan "stomtoevallig" promoveren. Ik verwacht het niet, maar droom er soms stiekem wel van.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden