Mvv- *oda jc

04 sept 2022 15:07
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
Mvv- *oda jc #76
Voetballend was het minder dan tegen NAC en ADO maar opnieuw genoten van de passie en strijdlust van deze ploeg. Roda had niets in te brengen en heeft op de goal na ook geen kans gehad. Ik ben vaker kritisch op Tim Zeegers maar vandaag was hij uitstekend. Ook Schenk herpakte zich goed na een lastig begin. Middenveld was goed, met Dzepar vandaag als beste, was overal op het veld. Jammer dat Kostons (2x) en Blummel de wedstrijd niet in het slot gooiden.
Hét grote verschil met Roda is de breedte van de selectie. Zij brengen even Daneels, Postema en Vd Pavert die bij ons alledrie in de basis zouden staan. Waar Roda kwalitatief wisselde en vers bloed bracht, kunnen wij een beloftevolle Van Bommel en een Kleinen brengen die je niet slechter maakt, maar ook niet beter. Dat was tegen Heracles ook zo, en daar hoeven we ons niet voor te schamen. Dat is de situatie van onze club. Waar we tegen ADO en NAC de wedstrijd wel in het slot gooien, lieten we dat nu na. Wat mij betreft had Maurice iets eerder mogen wisselen en dan vooral voorin. Livramento bijv had met zijn snelheid nog iets kunnen brengen wat Remans en Kostons nu simpelweg conditioneel niet meer konden. Al met al ben ik niet ontevreden met een punt, gruuts op us club!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe, bokkesprongen, ASR, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 15:17
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 375
Meer
Onderwerp Auteur
Mvv- *oda jc #77
Mvv had vandaag makkelijk met 3-1 kunnen winnen tegen dit zwakke *oda, helaas werden de vele kansen niet door Mvv benut.
*oda stelde niet veel voor, die gaan het dit seizoen ook niet maken, ik had hun sterker ingeschat.
Mvv blijft mij verbazen, ze hoeven voor geen enkel club onder te doen, jammer dat die onverdiende goal valt in de laatste minuut (ik hoorde geen enkele supporter van de tegenpartij juichen, waar waren al die stoere internetsupportertjes die zogenaamd in ons stadion aanwezig zouden zijn), het is knap dat Mvv met het minste spelersbudget van de KKD toch knap presteert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 15:28
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Mvv- *oda jc #78
Voor de 3e keer thuis genoten en Heracles uit voor de tv ook.
Uiteraard zonde dat je het onnodig weggeeft maar er wordt met lef vooruit gevoetbald met bijna allemaal jonge gasten uit de buurt. Er gaan schorsingen en blessures komen maar hopelijk trekken de reserves zich aan de kern op zoals een Tim Zeegers ook enorm vooruit gegaan is. Die was super goed vandaag !

Prima sfeer en heel positief, veel jonge gezinnen. Een verademing zonder die stumperts met zwarte mutsjes en zonnebrilletjes boven op het hek in het uitvak. Laat dat AUB zo.

Hopelijk worden er nog een 2 tot 3 spelers van het niveau steukers gevonden. Indien iedereen een beetje heel blijft gaan we er heel weinig verliezen.

En als ze in Kerkrade in de gemeente raad eens een keer wakker worden en de stadionhuur alsnog innen, is het daar zo afgelopen. Al vond ik ze nu met al hun capitaal op het veld al zwak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 15:35
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Mvv- *oda jc #79
Wat ontzettend jammer. Ik had die Jurgen Streppel weer graag huilend naar huis zien gaan. Ondanks een lichte teleurstelling dat het geen groot feest is geworden, toch tevreden. We hebben alles gegeven en objectief gezien met ons spelersmaterieel een goed resultaat.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 16:19
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Mvv- *oda jc #80
Het was voetballend inderdaad wat minder dan tegen NAC en Den Haag maar ik vond de Pruuse voetballend wel beter dan mn NAC. Maar tegelijkertijd kun je concluderen dat ze eigenlijk niks uitgespeeld hebben. De kansen waren voor ons en wij moeten het na de rust gewoon in het slot gooien. Jammer. Maar de sfeer vandaag en de vechtlust van de ploeg maakt het toch een mooie dag hoewel het puntverlies wel pijn doet gvd. Ik ben wel verbaasd over die Streppel op de radio. Ja hij was wel blij dat ze nog gelijk gemaakt hadden maar tevreden was hij niet WANT ze hadden toch veel balbezit gehad?? Ja ?? En ?? Hebben ze daar wat mee gedaan?? Dus nee, meer hadden ze zeker niet verdiend en ze mogen de handjes dichtknijpen met dit punt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 16:36 04 sept 2022 16:51 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Mvv- *oda jc #81

Zoewiezoe schreef : Het was voetballend inderdaad wat minder dan tegen NAC en Den Haag maar ik vond de Pruuse voetballend wel beter dan mn NAC. Maar tegelijkertijd kun je concluderen dat ze eigenlijk niks uitgespeeld hebben. De kansen waren voor ons en wij moeten het na de rust gewoon in het slot gooien. Jammer. Maar de sfeer vandaag en de vechtlust van de ploeg maakt het toch een mooie dag hoewel het puntverlies wel pijn doet gvd. Ik ben wel verbaasd over die Streppel op de radio. Ja hij was wel blij dat ze nog gelijk gemaakt hadden maar tevreden was hij niet WANT ze hadden toch veel balbezit gehad?? Ja ?? En ?? Hebben ze daar wat mee gedaan?? Dus nee, meer hadden ze zeker niet verdiend en ze mogen de handjes dichtknijpen met dit punt.


Streppel probeert gewoon z'n hachie te redden; de pot met pek en veren staat al een hele tijd klaar, houdbaarheidsdatum allang passé, wordt uitgekotst door de fans en hij doet dus aan damage control.
Zielig mennekke...net zoals die van ons toen die zich destijds verborg achter "het proces"....

MVV was vanaf het begin goed bezig en deelde meteen een optater uit, net zoals tegen Den Haag en NAC vrij vroeg.
Alleen vond ik het middenveld wat minder nadat Labylle uitviel en omdat we niet de 2:0 maakten, konden ze terugkomen.
Hun aanvallen in de tweede helft waren niet slecht, maar de afwerking wel.

Kortom;
niemand zakte bij ons door het ijs, terwijl er met krachten gesmeten werd in deze temperaturen.
Wij profileren ons langzaam niet als een eendagsvlieg, maar als gedegen team waar niet mee te spotten valt.
Kalm, geen paniek, goed georganiseerd en een team met mooie combinaties !
RESPECT

Verberne en de Luyper hebben iets moois neergezet, waar ik denk we nog best van gaan genieten!
Rust in de toko en plezier op het veld en de tribunes !
Wat een verademining, zo lang gewacht na de Trost jaren....eindelijk !!!

Of neet daan ?!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Janepie, Zoewiezoe, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 17:06
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
Mvv- *oda jc #82
Na 85 minuten voor te hebben gestaan voelde dat late doelpunt wel aan als een nederlaag ipv gelijkspel. Erg pijnlijk!
Nu na de overwinning van onze Max ben ik wel weer wat tot rust gekomen en inmiddels weer hartstikke #gruuts op Mvv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 17:20
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Mvv- *oda jc #83
Aan inzet geen gebrek, aan conditie wel. In alle duels die ik tot nu toe gezien heb, is de tank na 60-70 bij veel spelers ver leeg. Dan moet er 1, een conditietrainer worden aangesteld of in ieder geval meer aandacht wan worden besteedt en 2, meer en eerder gewisseld worden. In mijn ogen hebben we best wat jongens op de bank die zeker 20-30 minuten kunnen mee spelen en nieuwe energie in de ploeg kunnen brengen. In mijn ogen heeft ons dat de laatste twee duels, vier punten gekost.
Daarnaast moeten we slimmer zijn in die slotfases: maak het spel kapot, blijf langer liggen, wissel in de blessuretijd. En als je dan gaat pielen bij de cornervlag, zorg dan dat je niet 4 spelers in de vijandelijke 16 hebt staan.
Een zure nasmaak na een mooie, sfeervolle (voetbal)middag. En dat is een compliment! We hebben (op Jong AZ na) voor geen enkele tegenstander onder gedaan. Maar… De kansen zullen er wel vaker in moeten.

Steuckers vind ik trouwens een genot om naar te kijken. Wat brengt die jongen voetballend vermogen met zich mee. Ik ben sowieso erg te spreken over ons middenveld. Combinerend, met inzet en soms een aardige dieptepass.
Ook de centrumverdedigers spelen uitstekend en strijden voor iedere bal. Labylle (zonde van zijn uitvalbeurt) begint meer de oude te worden en T. Zeegers ontwikkeld zich uitstekend. In het begin hield ik telkens mijn hart vast bij iedere aanval over zijn vleugel. Nu gaat hij de duels aan en komt hij zelfs regelmatig mee op. Laten we hopen dat niemand in de verdediging geblesseerd raakt, want de spoeling is dun.
Onze doelman is zelden te betrappen op een (grote) fout en staat er week in- week uit. Straalt rust en vertrouwen uit. Vetraagd, kan opbouwen en uittrappen. Gelukkig ligt Matthys tot 2024 vast (met cluboptie tot 2025). Deze jongen moet ons toch geld gaan opleveren.
Blummel komt veel dreiging vanaf, wordt erg onderschat. Verdedigt goed mee, plakt niet alleen aan de zijkant, maar helpt regelmatig in het centrum. En heeft een goede trap/pass in huis. Mag vooral zijn trap vaker laten zien.
Kostons en Remans vind ik wisselvallig. Kostons lijkt zich het eerste uur kapot te rennen en komt daarna niet meer in de duels. Gelukkog scoort hij wel regelmatig door deze inzet vroeg in de wedstrijden. Maar Livramento mag meer speeltijd krijgen. Remans knokt zich kapot, maar ik blijf hem geen vleugelaanvaller vinden. Concurrentie zou goed voor hem zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 17:46
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Mvv- *oda jc #84
Het gelijkspel voelt ook bij mij als een nederlaag. We hebben genoeg kansen gehad voor de tweede en ik vond Aachen-Nord niet echt gevaarlijk worden. Prima inzet van onze spelers, maar de tank was indd laatste 20min bij velen op. En dan missen we echte kwaliteit op de bank om er niet meteen veel op achteruit te gaan.
Door de afwezigheid van de uitfans miste ik toch wat echte beleving/spanning bij mezelf in deze derby merkte ik. Bij een echte derby horen gewoon fans van beide kanten te zijn. Uiteraard zonder fysiek geweld, maar spreekkoren over en weer horen er gewoon bij.
Overigens ge-wel-di-ge oplossing van MVV die uitschuifbare spelerstunnel. De bij Heuts in de opruiming gekochte partytent van kogelwerend materiaal zal absoluut levens gaan redden. Mooi om tijdens de halftime show te zien dat 8 man er in 15-20minuten niet in slaagden om het ding op te zetten. Amateurisme ten top. Doe dan niks…
Aachen-Nord de morele winnaar helaas vandaag. Maar we mogen trots zijn op onze seizoenstart. Hopelijk kunnen we het straks ook tegen de minder aansprekende tegenstanders. Te beginnen vrijdag tegen fc Eindhoven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 17:47 04 sept 2022 18:04 door ASR.
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 303
Meer
Mvv- *oda jc #85
Buiten het tactisch verhaal, wat heb ik vandaag genoten van de sfeer in het stadion!!! Dit zou iedere wedstrijd zo moeten zijn, dan is De Geusselt weer een veste waar de tegenstander met angst en beven naar toe komt. Jeetje wat een decibellen vandaag...Trots op onze fans!!❤️
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard, jasonke7, peeke, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 17:55
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Mvv- *oda jc #86
Natuurlijk had MVV deze wedstrijd moeten winnen. Maar als je zoveel opgelegde kansen mist, valt de goal volgens een oude voetbalwet aan de andere kant. Een verdedingsfout, die meteen fataal is.

Beste spelers vond ik vandaag Tim Zeegers (lekker kort dekkend; zijn beste wedstrijd tot nu toe), Orhan Dzepar (veel intercepties, technisch begaafd, goede passing) en Jarne Steuckers (wat een overzicht en techniek). En Nicky Souren was ook weer goed; als hij uitvalt, wordt de controle aan de bal onmiddellijk minder. Zijn uitvallen was helaas cruciaal.

MVV smijt met energie en lijkt dit net als tegen Heracles te moeten bekopen met tegentreffers in de laatste minuten.

Mart Remans speelde een ongelukkige pot. Ook ik vind dat Verberne iets eerder frisse krachten mag inbrengen. Wat Livramento kan, hebben we in oefenwedstrijden kunnen zien. Maar wij hebben geen reservebank zoals Roda; dat maakt ook verschil uit. Natuurlijk, conditie speelt mee. Maar ook kwaliteit in de breedte van de totale selectie.

Mooie assist overigens van Kostons. Heerlijk om te zien hoe hij met zijn geklier de tegenstander gek maakt. Een andere Kostons dan de timide voetballer van twee jaar geleden.

Ondanks de late gelijkmaker heb ik toch genoten van de vechtlust en speciaal het middenveld van dit MVV. En de ambiance in het stadion. Chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 18:37
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 186
Meer
Mvv- *oda jc #87
Livramento is statistisch gezien onze beste aanvaller; met de weinige minuten die hij kreeg tegen ADO maakte hij de 3-1 (dat was de doodsteek voor ADO).
Hij was overal te vinden en stoorde de opbouw in de verdediging van de tegenstander...
Ook de jongen die inviel tegen Nac beviel me zeer maar krijgt zo te zien geen kans meer???
Remans heeft in 5 wedstrijden 1 keer getroffen en een keer een penalty verzilvert.
Ik zou hem altijd wisselen dan heb je een conditioneel voordeel. Arrogante Streppel begrijpt dit wel... Dit is een abc-tje in de voetballerij.
Trouwens gaan we nu in iedere wedstrijd de wissel van R van Bommel zien rond de 70ste minuut?
Heeft ook 1 keer gescoord (na een verdedigingsfout tegen Nac) maar in meerdere invalbeurten....en belemmert minder de verdediging van de tegenstander.
Elsen had dit ook als vast recept (een wissel rond de 70-ste minuut).... was ook geen top trainer.
Een goede trainer kan de wedstrijd lezen en weet wat hij op de bank heeft zitten (van de trainingen) en wat zijn mogelijkheden zijn.

In een 1 tegen 1 situatie moet je als (vleugel)aanvaller het duel met je tegenstander aangaan, als je er langs komt heb je een 100% kans.
Remans heeft hiervoor te weinig technik (OK als je dat kan dan speel je ook in de eredivisie)... Kostons waarschijnlijk ook maar dat is meer een spits.

Dit zijn slechts 2 punten (een verloren battle maar geen verloren oorlog) ... het gaat erom de playoffs te halen en er dan te staan als het om de knikkers gaat...
Dan kunnen we ze weer treffen? Daar moet je je nu op voorbereiden
Dan moet je nu wel beginnen met AL je spelers te testen en meerdere kansen te geven.... want je hebt wel minimaal 17 spelers nodig van soortgelijk kaliber.

ps MVV heeft maar weinig mogelijkheden dus wissels van de trainer zullen raak moeten zijn! pas dan hebben we een promotie kans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 18:59
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 579
Meer
Mvv- *oda jc #88
Normaal teken je met onze begroting net zoals tegen Heracles voor een punt.
Maar goh wat zijn we weer bestolen.
Ik ben zo trots en tegelijkertjd zo teleurgesteld omdat we geen 3 punten hebben binnen gesleept.
Verberne heeft er mer Luypers echt wat neergezet.
Zeegers die normaal de minste is, was nu MOTM.
Zat overal tussen en knalde overal doorheen.
En wat een heerlijke sfeer.

Ik geniet weer van MVV.
Geniet weer van de supporters en van de mannen op het veld.
Hopelijk gaan we zo door.
De Geusselt blijkt dit seizoen toch echt een ding te zijn voor MVV.
Uitploegen winnen hier niet zo maar.

Op naar maar Sjengen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 19:15 04 sept 2022 19:17 door Lima.
Lima
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 21
Meer
Mvv- *oda jc #89
Jammer van de late gelijkmaker. Roda heeft meer geld en meer kwaliteit op het veld staan en een sterke bank, vooraf zou een punt niet gek zijn. Al wil je natuurlijk altijd winnen in een derby.

MVV speelt goed onder aanvoering van de sterkste linie, het middenveld. Met Dzepar, Souren en Steuckers kan Mvv veel tegenstanders pijn doen.

Dat sommige hier aangeven dat de pijp leeg is na 60/70 min, daar lijkt het inderdaad wel op. Dit komt omdat Mvv individueel kwalitatief minder goed is (inherent aan het budget dat ze hebben), dit compenseren ze met enorm veel strijdlust waardoor de tank nu eenmaal eerder leeg is. Ploegen als Heracles en Roda kunnen hier op het einde dan alsnog iets tegenover zetten. Maar zeggen dat ze dan met een conditietrainer moeten werken omdat ze te weinig conditie hebben is totale onzin.

Waarom laten ze niet Livramento invallen of in ieder geval veel eerder invallen? Zowel vandaag als tegen Heracles. Op een gegeven moment zak je in als team als je voorstaat en je het niet meer belopen krijgt, dan is een super snelle speler voorin zoals Livramento goud waard op de counter…
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2022 20:19
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Mvv- *oda jc #90
Voor mij was het hoogtepunt toch wel het opzetten van een partytent. Dit typeert hoe alles rondom een wedstrijd bij MVV geregeld is.

Verder voelt het als een nederlaag. Maar wat is die Streppel toch een clown. Als wij net zoals dat kut clubje daar telkens geen huur betalen, kunnen we ook zelf een nieuw matje leggen. Droeftoeter.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden