MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur

03 dec 2020 11:39
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #1
Mijn voorspelling voor MVV - De Graafschap: 1-1
mvv.wedstrijdmagazine.nl/2021/mvvgra/


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2020 12:17
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #2
De Graafschap zit in een slechte periode. De positie van Mike Snoei staat ter discussie. Dat zijn zo van die voortekenen die bij mij alarmbellen doen rinkelen. Wat zou het fijn zijn , wanneer MVV zo vlak voor Sinterklaas voor een grote surprise zal zorgen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2020 15:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #3
Ik ben er ook bang voor - De Graafschap verloor drie van de laatste vijf wedstrijden en is opeens van de eerste plaats naar de vierde plaats gekukeld. Wie MVV volgt weet dat MVV in dit soort situaties vaak de ideale club is om de vorm weer recht te trekken!

De Graafschap heeft natuurlijk een prima selectie. Goede keeper en degelijke verdediging (al geldt dat de laatste weken dus wat minder...), een middenveld waar je zou verwachten dat Opoku de blokvanger is, maar Lieftink, toch meer een verdedigende middenvelder, heeft er al zes doelpunten inliggen. Daar kwamen er vier van in de eerste drie wedstrijden dus staar je daar ook weer niet te blind op.

De aanval is om je vingers bij af te likken op dit niveau. Seuntjens als kapstok en Van Mieghem en Hamdaoui er omheen. Die drie maakten 17 doelpunten en 10 assists in 14 wedstrijden. We weten allemaal nog hoe onmachtig MVV vorig seizoen tegen deze aanval was, dat was jongetjes tegen mannen. Maar niet toevallig is de scherpte er bij deze mannen af - Seuntjens en Van Mieghem raken de laatste vijf wedstrijden bijna geen pepernoot meer.

Kalezic heeft een verleden bij De Graafschap en weet precies hoe zij zullen gaan spelen. Benieuwd of het hem lukt MVV zo neer te zetten dat hij het De Graafschap lastig kan maken. Ik ben optimistisch en voorspel dat dat lukt; een verrassende 2-0 overwinning! Beide doelpunten gemaakt door Schrooijen, die is wel weer eens toe aan een wedstrijd waar het wél lukt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 07:52
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #4
VEEL AFWEZIGEN
Disciplinaire schorsing voor MVV’er Jelle Duin
DOOR EMIL VISSER

Jelle Duin zit niet in de selectie van MVV voor het thuisduel van vanavond tegen De Graafschap. De aanvaller, die wordt gehuurd van AZ, is om disciplinaire redenen geschorst. Wat er exact is voorgevallen, wil trainer Darije Kalezic niet zeggen. „We hebben erover gesproken en de lucht is geklaard, maar hij is tot maandag geschorst.”

Los van de afwezigheid van Duin moet Kalezic het doen zonder Kai Heerings, die deze week is geopereerd aan zijn meniscus, waar een scheurtje in zat. Ook Joy Lance Mickels en Shermar Martina zijn niet fit. Chelsea-huurling George Mc­Eachran zit niet bij de selectie. „George heeft aangegeven dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zit. Ik selecteer alleen maar spelers die 100 procent zijn.”

Dan blijft er niet veel over. Afgelopen maandag had Kalezic maar vijf veldspelers op de bank zitten bij het duel tegen NEC. „Maar we hebben goed gespeeld in Nijmegen”, blikt Kalezic kort terug op de wedstrijd die MVV met 2-1 verloor. „Helaas konden we de kansen in de eerste helft niet allemaal benutten. Maar ga er maar vanuit dat we tegen De Graafschap met dezelfde spelers aan de aftrap staan.”

// DE OPSTELLING
MVV-De Graafschap Vandaag 18.45 uur

Vermoedelijke opstelling Havekotte, Zeegers, Mares, Waem, Last, Van Acker, Salasiwa, Deom, Zamouri, Naudts, Schroijen Niet inzetbaar Duin (disciplinaire schorsing), Heerings, Mickels, Martina, Kleinen (blessure), McEachran (niet fit)

Bron: DDL 04-12-2020

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 08:05
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #5
Weet iemand of er een stream beschikbaar is vanavond voor de wedstrijd tegen de Graafschap?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 08:06 04 dec 2020 08:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #6
Het schiet niet echt op met de nieuwe jongelingen dit seizoen,swanson die niet kan aarden(vond hem ook totaal geen toevoeging),Jelle duin disciplinair geschorst(weet niet op wat voor basis hij gehaald is),en nu ook weer onze Chelsea huurling George mc eachran.Logisch dat hij niet lekker in zijn veld zit als hij niet in het spelletje voor komt (misschien terecht).
De selectie word elke week kleiner,als ik ook zie dat Mickels nog steeds in de lappenmand zit(ook hij is een speler die totaal niet heeft voldaan).
Ik hoop dat er ooit eens fatsoenlijk gescout word of goed door geslecteerd bij de jeugd,kijk naar last en Zeegers,en meer jongeren die nu noodgedwongen door een te smalle selectie aan spelen toekomen....Gr opa.

Misschien wel gelukkig dat alle contracten aflopen op 30 juni 2021,om eindelijk eens te kunnen door selecteren.
Laten we hopen dat na alle ellende van Corona eindelijk eens bij de start van het seizoen 21/22 iets op te bouwen is.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 10:15
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #7
Ik ben me toch langzamerhand mezelf aan het afvragen wat er speelt binnen MVV. Ik heb het idee dat Kalezic enkele afdelingen tegen elkaar aan het opzetten is om ze scherp te krijgen / verandering te realiseren.

Voorgaande jaren hebben we nooit (een uitzondering daargelaten) te maken gehad met spelers die niet fit waren, disciplinair geschorst of niet lekker in hun vel zaten. Dit jaar hebben we toch al een aardig rijtje met Mickels, Duin, Swanson (die al weg is) en McEachran. Ergens moet dan toch iets niet kloppen.

Het seizoen was in oktober al verloren, dus laat lekker gaan. Ik vind het alleen opvallend. Volgens zijn dit ook spelers die Darije zelf perse wilde toevoegen aan zijn selectie (Mickels en McEachran). Duin en Swanson lijken mij huurlingen die zijn aangeboden bij MVV, van een ''grote'' club komen en op papier een meerwaarde leken. Daarbij heeft MVV niets te besteden, waardoor ze eigenlijk niet kunnen weigeren. Althans, zo komt het op mij over. Er is wrijving binnen de club (wat ook eens goed is). Benieuwd of dit ook tot iets positiefs komt!

Voor vanavond hoop ik dat we de grootste kwal binnen de lijnen van de KKD (Seuntjes) en die naast de lijn (Snoei) met een nederlaag naar huis sturen. Wat een stelletje jankers zijn dat bij elkaar als ze eens een potje hebben verloren. Seuntjes denkt dat hij de Messi van de KKD is en geen stapt meer hoeft te lopen, Snoei denkt dat hij het voetbal heeft uitgevonden.

Als wij met dezelfde 11 aantreden en hetzelfde kunnen brengen als tegen NEC , wetende dat de Graafschap in een ''crisis'' (waar moeten wij dan wel niet inzitten?) verkeert, stappen wij als winnaar van het veld!

2-0 Naudts en Joeri

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 10:35 04 dec 2020 10:42 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #8
Het mag eigenlijk niet verbazen dat McEachran en Swanson het zo moeilijk hebben. Het zijn jonge jongens voor wie naast het voetbal te weinig vertier is. Door de maatregelen leven ze gedwongen in een veel te kleine wereld. Dit geldt wellicht ook voor Duin, die echter wel het voordeel heeft dat thuis dichterbij is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 10:44
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 274
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #9
Wat er zich intern heeft afgespeeld, weet ik uiteraard ook niet. Op een forum speculeren dat Kalezic afdelingen tegen elkaar aan het opzetten is, heeft dan ook niet zo veel zin.

Wel is het zo dat we inmiddels helaas in de krochten van het betaald voetbal verzeild zijn geraakt. Als je het bij MVV niet redt, gaat het heel erg lastig worden om een profclub te vinden die je nog wil hebben en dreigt het einde van je profcarrière. Dat zou voor zo´n jonge gast als Duin of een Mickels (die het niet redde bij een team uit de Derde Bundesliga) genoeg motivatie moeten zijn om er gewoon te staan, los van wie de trainer is en wat je van die man vindt.

Ik geeft het die jonge Engelsen overigens te doen. 20 jaar, midden in de coronacrisis met alle sociale beperkingen voor het eerst in het buitenland, terechtgekomen in een slecht draaiend team.

Voor vanavond uiteraard een overwinning. Naudts is on fire: 2-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 11:17
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #10
Wie Kalezic es trainer aongestèld woort, waor iech dao blij mèt. Mer iech begin m'ch de lèsten tied steeds mier te sjaggernere aon dat constante oet de selectie laote vaan speulers um zoegenaomde disciplinaire reie of vaanwege motivatieprobleme.

Wat iech m'ch daan aofvraog: 't Zien nogal get speulers boe 'r dit noe al bij gedoon heet. Zouw dat daan aon al die speulers ligke, of mesjiens toch aon Kalezic zelf? Is heer vergete tot heer ''mer'' bij M.V.V. zit, en tot heer mesjiens teväöl verwach vaan de speulers, die mesjiens gewoen neet beter kinne?

Dit deit de speulers gein good dink iech.

0-3, helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 12:46 04 dec 2020 12:46 door Kloeteklaos.
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #11
Ik vind het zelf uitstekend dat Kalezic consequent is. Bepaalde jongens in de selectie hebben (nog) niet de mentaliteit om zich als prof door te zetten. Met name de heren van buitenaf moeten zich afvragen hoe ze het in het betaald voetbal willen gaan redden als ze zich al niet in de basis van dit magere MVV kunnen spelen. Natuurlijk is het voor jongens van buitenaf lastig en zeker in deze tijden, maar de heren zijn profvoetballer. Daar hebben ze maar mee om te gaan en ze hebben zich maar aan te passen, er is geen plek voor jongens die niet zo lekker in hun vel zitten omdat ze nu niet even snel naar moeder de vrouw kunnen of even met hun vrienden kunnen hangen. Onderdeel van het prof zijn in teamverband is de mentaliteit hebben dat je op het veld presteert en je aan afspraken weet te houden. Als dat al te moeilijk is moet je bij de amateurs gaan voetballen. Dat de heren Duin, Swanson, McEachran, Mickels om er eens wat te noemen zich structureel respectievelijk niet aan afspraken kunnen houden, niet fit zijn of niet gemotiveerd zijn is een aanfluiting. Discipline is een basis voor succes en ik ben zoals gezegd blij dat deze trainer zich daar wél consequent in toont.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle, Kletswief, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 13:16
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #12

Kloeteklaos schreef : Ik vind het zelf uitstekend dat Kalezic consequent is. Bepaalde jongens in de selectie hebben (nog) niet de mentaliteit om zich als prof door te zetten. Met name de heren van buitenaf moeten zich afvragen hoe ze het in het betaald voetbal willen gaan redden als ze zich al niet in de basis van dit magere MVV kunnen spelen. Natuurlijk is het voor jongens van buitenaf lastig en zeker in deze tijden, maar de heren zijn profvoetballer. Daar hebben ze maar mee om te gaan en ze hebben zich maar aan te passen, er is geen plek voor jongens die niet zo lekker in hun vel zitten omdat ze nu niet even snel naar moeder de vrouw kunnen of even met hun vrienden kunnen hangen. Onderdeel van het prof zijn in teamverband is de mentaliteit hebben dat je op het veld presteert en je aan afspraken weet te houden. Als dat al te moeilijk is moet je bij de amateurs gaan voetballen. Dat de heren Duin, Swanson, McEachran, Mickels om er eens wat te noemen zich structureel respectievelijk niet aan afspraken kunnen houden, niet fit zijn of niet gemotiveerd zijn is een aanfluiting. Discipline is een basis voor succes en ik ben zoals gezegd blij dat deze trainer zich daar wél consequent in toont.


Jij legt tenminste de vinger op de zere plek, Kloetklaos.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Kloeteklaos, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 13:43
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 274
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #13
Kalezic stelt echt wel zijn beste elf spelers op. En op basis van de kwaliteit van deze selectie is er niet veel voor nodig om daarbij te horen.

Zo´n Mickels is profvoetbal-onwaardig en terecht dat Kalezic hem passeert. Ik herinner me dat hij tijdens de eerste speelronde tegen Almere City een half uur voor tijd inviel en hij het in de slotfase al niet meer op kon brengen om voor een diepe bal te sprinten. Ook daarna heeft hij nooit langer dan een uur kunnen spelen en de laatste weken is hij zelfs niet fit genoeg om überhaupt bij de wedstrijdselectie te zitten.
Ik vind het juist te prijzen dat Kalezic een topsportcultuur nastreeft en dat soort spelers links laat liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kletswief, Kloeteklaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 13:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #14
Het is allemaal lastig en zeker als je al 2 maanden niet hebt gewonnen dan ga je op "zoek" naar mogelijke oorzaken , je probeert dingentjes te veranderen omwille er een andere flow in te krijgen als trainer , tot nu zonder enig resultaat .
Wat wel opvalt de laatste 2 jaren dat er meer gedoe is met spelers en trainer(s) daar voorheen , daar is mijn inziens de afkoppeling tussen TD en trainer een oorzaak van , even los van de invulling van de mensen.

Ik denk en ik ben er van overtuigd dat een club als MVV gebaat is bij een TD en trainer in een en dezelfde persoon om meerdere redenen . Kostenaspect vind ik eigenlijk nu het allerbelangrijkste , wij kunnen ons helemaal geen aparte full time TD veroorloven en een aparte trainer. Dat budget wat wordt gebruikt voor de invulling van die functies gaat ten kosten van het voetbal, zo zie ik dat .

Verder vind ik dat sinds de splitsing er gewoon meer gedoe is zoals ik al zei , hadden we verleden jaar het gedoe met Nijs en Gunst later na kwam daar het gedoe met Usta bij.
Dit jaar loopt het sportief niet lekker en zie je ook allerlei nieuw aangetrokken spelers al weer weg gaan , disciplinair geschorst worden, buiten de selectie vallen omdat ze niet aan hun afspraken houden of niet fit zijn .
Uiteindelijk of het nu verleden jaar was of het is dit jaar , we maken geen resultaat binnen de lijnen en iets van een ommekeer zie ik ook niet .
De enigste mogelijkheid in mijn ogen is als MVV een reeks wil neerzetten van resultaten dan zullen we 4 keer achter elkaar tegen top oss moeten spelen.

Het klimaat , men noemt dat graag topsportklimaat herken ik gewoon niet zo. Kalazic vind er van alles van roept er van alles over en doet er van alles aan maar we kunnen constateren na 3 maanden voorbereiden en 14 wedstrijden verder dat er geen enkele lijn te bekennen is dat dit een topsportklimaat is of dat hier topsport wordt bedreven .
Er wordt heel veel over gezegd en geschreven maar het allemaal in de marge en de verandering die we zo graag willen gaat niet het gevolg zijn van Duin disciplinair te schorsen of Swanson terug te sturen , die verandering kan je alleen maken als je de "aankopen" Duin en Swanson niet doet.
Swanson was bij Arsenal speler van Arsenal 4 en daarin behoorde hij onderkant middenmoot... die info was vooraf al bekend , toch komt hij en iedereen ziet dat hij er gewoon niks van kan .
Je start dan ook in mijn gevoel verkeerd , hoe klein ook het budget als je in de selectie te veel tijd kwijt bent om allemaal zaken te moeten repareren dan worden de bijzaken ineens hoofdzaken zoals nu bij ons het geval

Het is een verloren seizoen en het was eigenlijk al een verloren seizoen, laten we ( althans zo vind ik) niet nog meer geld verdampen aan spelers tussentijds te halen , maar laten we dit seizoen met zo min mogelijk schade op alle gebied af maken .
Ik vind Kalazic een harstikke leuke man als trainer en heb niks tegen hem , vind het knap dat hij voor MVV heeft gekozen , maar ik had als ik MVV was in juni besloten om dit jaar een jaar te maken van te overleven gezien de ontwikkelingen en geen zicht op een vaccin en de aankomende winterperiode met alle onzekerheden en het is allemaal uitgekomen , Oktober weer zonder publiek en dat zal zich nog wel een tijdje doortrekken om dat te kiezen dan maar Ron Elsen een jaar voor de groep te zetten , het geld wat overblijft van kalazic en Vrede etc of in de selectie te stoppen of in de algemene middelen
Iedereen op 1 jaar contract te zetten en media mei 2021 gaan zien hoe verder . Dat advies ook aan het bestuur gegeven en aan Elsen , Elsen wilde dat niet meer ( terug op het veld) maar gezien de situatie was het wel uitlegbaar geweest als je in club belang denkt ( althans zo zie ik dat)

Nu zijn we bijna in 2021 , maken sportief geen stappen , verbranden geld voor spelers die niet meer willen, kunnen of wat dan ook en we zakken verder weg.

Het bovenstaande is niet meer terug te draaien maar geef dan nu alleen geen geld meer uit , doe het met wat je hebt ...alleen als iemand voor niks wil komen dan zou ik zeggen prima als die wat toevoegt maar voor de rest hou de beurs gesloten en stop iedere euro in 2021-2022, de vraag is dan echt of Kalazic blijft ik heb al links en rechts vernomen dat hij zich moeilijk kan vinden dat er niks bij MVV mogelijk is en natuurlijk wist hij dat , maar iets denken te weten of het echt mee maken is een groot verschil
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 14:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV - De Graafschap, vr 4 dec. 2020, 18.45 uur #15
Nou ja, als een goede speler in de winterstop een contract van 2,5 jaar wil tekenen, gewoon doen natuurlijk.

Maar een huurling of iemand op een contract van een half seizoen, lijkt me inderdaad zonde aangezien er dit seizoen niets te winnen valt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden