De Graafschap - MVV Maastricht

21 jan 2020 20:47 21 jan 2020 20:49 door Angel-Side official.
Angel-Side official
Verified
Verified
Berichten: 47
Meer
Onderwerp Auteur
De Graafschap - MVV Maastricht #1
ALL ABOARD! Wij rijden weer! Na goede gesprekken met de tijdelijke leiding van onze club, KNVB en Politie zijn er enkele plooien gladgestreken en is door ons besloten weer te rijden! We beginnen met De Graafschap - MVV Maastricht! Hoewel we beseffen dat dit kort dag is, probeer toch mee te komen! Opgeven kan bij de bekende personen.
Vertrektijd: 17:00u
We hebben wel enkele afspraken met de club waar we ons aan moeten gaan houden ! Belangrijkste wijzigingen zijn.

*We hanteren 1 vertrektijd voor alle bussen. Dus ook van de SC. Niet op tijd aanwezig is jammer dan!
*De naam moet op de wedstrijddag om 12 uur doorgegeven zijn aan de organisatie!

Er is ook een optie om met een auto-combi af te reizen naar Doetinchem, info via de club.

We rekenen op jullie steun!
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Jacques, opadiehard, Sjeng043, Hill28, bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 10:00 22 jan 2020 10:02 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #2
De Graafschap staat derde. Omdat Jong Ajax bovenaan staat en er tegenwoordig twee ploegen rechtstreeks promoveren, staat De Graafschap dus feitelijk op een promotieplaats. Ik vond zelf De Graafschap de beste ploeg die we in de eerste seizoenshelft zijn tegengekomen. MVV was compleet kansloos, het was de jongens tegen de mannen. Fysiek afgetroefd door een zakelijk De Graafschap. Dat De Graafschap pas één keer verloren heeft (uit bij Jong AZ nota bene) is niet verrassend. Ze staan ‘slechts’ derde omdat De Graafschap vooral in uitwedstrijden veel gelijk speelt. Is er dan niets te halen voor MVV? Van de afgelopen vijf thuiswedstrijden speelde De Graafschap er drie gelijk, dus ook in Doetinchem zelf lijkt de klad er een beetje ingekomen te zijn.

Met Jurjus op doel, Van de Pavert, Van Huizen centraal achterin en Vet daarvoor als slot op de deur staat er een ervaren verdedigend blok. Van de Boomen en Breinburg zijn de andere middenvelders, natuurlijk ook geen onbekenden. Van de Boomen scoorde dit seizoen pas twee keer, maar toch kun je al uittellen dat hij er tegen ons een vrije trap in gaat rammen. Heeft wel al veel assists en het wordt dan ook zaak om niet te veel corners en vrije trappen rond de 16 weg te geven. Voorin Van Mieghem, Hamdaoui en Seuntjens. In de winterstop kwam Blummel er voorin bij, daar was MVV begin dit seizoen bijna rond mee, en die had ik heel graag bij ons gezien. Het is geen absolute wondervoorhoede, maar een voorhoede die nooit verzaakt en waar je altijd van op aan kunt. Tsja, De Graafschap kent gewoon geen zwakke plekken. Je moet de aanvoer naar Seuntjens zien af te sluiten, want komt de bal bij hem dan zijn we vrijwel kansloos gezien de thuiswedstrijd – en gezien zijn cijfers: twaalf doelpunten, tien assists. Al ben ik heel erg benieuwd of Mahmutovic en Van Acker wat meer in te brengen hebben dan Mares en Martina in augustus hadden. Daarnaast hopen dat Branco van de Boomen zijn schoenen verkeerd om aan heeft, want als die een goede dag heeft is ieder dood spelmoment levensgevaarlijk.

De Graafschap uit is qua sfeer en beleving een van de leukste uitwedstrijden. Het uitvak is helaas een plexiglas visbak maar het stadion is sfeervol en altijd goed gevuld. Qua resultaat verwacht ik er niet veel van. Als bij De Graafschap alles tegenzit kun je misschien een gelijkspel pakken, maar normaal gezien wordt dit 3-1 of zo.

Qua opbouw van selectie - en ik weet dat wij qua budget gewoon niet meekunnen met een De Graafschap - is De Graafschap een heel goed voorbeeld voor MVV. De as van het elftal is ijzersterk en relatief ervaren. Daar zit het geld in. Daaromheen wat meer 'goedkope' talenten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 10:38
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #3
Aan deze wedstrijd blijft toch altijd de naam van Emerson Luiz Firmino verbonden. Binnen no time had hij een strafschop gemist (en niet zo een beetje) en een rode kaart gekregen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 13:21
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #4
Gelukkig heb ik goede herinneringen aan de Graafschap-MVV. Maar die dateren van veel langer terug. Aan MVV(thuis)- de Graafschap heb ik daarintegen slechtere herinneringen. Enfin, ik denk dat we in deze wedstrijd niet veel potten zullen breken. De clubs die regelmatig in de eredivisie vertoeven zijn door de jaren zodanig gegroeid, dat MVV hier alleen met geluk en de poorten dicht te gooien, wellicht een gelijk spel kan forceren. Maar mijn voorspelling is 4-1 verlies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 15:17 22 jan 2020 15:19 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #5
Fijn dat de Angel Side er weer bij is en dat daarmee een positievere sfeer gecreeerd wordt! Nu moet het elftal daarbij aansluiten en ook sportief de weg omhoog inslaan. Ik vrees echter dat dit - ondanks dat de spelersgroep zeker potentie heeft - met de huidige coach een moeilijke opgave is. Een coach die het spelletje niet kan inschatten, niet kan wisselen en geen eenheid kan bewaren in een team is een serieuze handicap. En ja, die bal van Emerson herinner ik me ook nog.
En toch heb ik goede hoop: ik zeg 1-1 #UstaOUT & Noa Väöre!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 19:44 22 jan 2020 19:44 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #6
De 0-1 en 0-2 van Harrie Gommans ligt nog vers in mijn geheugen!! Was super gezellig toen der tijd!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 22:23
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #7
Ik probeer per spoor te komen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2020 09:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #8
Verbazing en daarna irritatie vandaag in DDL,voorbeschouwend op de wedstrijd van vandaag de graafschap-Mvv.
Een heel artikel gewijd aan Ralf seuntjes wekte bij mij de nodige irritatie.
Deze man heeft geen Mvv enkel verleden als speler anders zou het nog te ,,rechtvaardigen,,zijn geweest.
In dat hele artikel geen woord over Mvv alleen onderaan de opstelling vaan us mvvke?
Heerlijke stimulans dit artikel, om er na de winterstop eens anders mee om te gaan kwa gedachtengang en proberen er een positieve visie mee te verkrijgen.
Wat mij ook irriteerd,had dan als afsluiting een stukje euver die vaan us geschreven met een verslag van een mvver we willen toch heel graag uit dit diepe dal komen?
Ook niet handig van onze eigen Mvv.nl waar bij de ticket info gesproken word over MVV-DE GRAAFSCHAP?...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2020 10:47 24 jan 2020 10:49 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #9
Het wordt steeds schaamtelozer bij Dagblad de Limburger inderdaad. Een voorbeschouwing op een MVV-wedstrijd geven met een reportage over een oud-VVV’er. Ik ga m nu ook echt niet meer lezen, dan maar geen lokale krant.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 08:18
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #10
Zoals waarschijnlijk iedereen verwachte hebben we verloren. Na het eerste kwartier gezien te hebben, vreesde ik op een hopeloze avond met een flinke nederlaag. Toen het 2-1 werd kreeg ik toch weer hoop dat ze er een punt uit konden halen. Aan beide kanten kwamen nog wel een aantal mogelijkheden die erin hadden gemogen.
Balikwisha viel me positief op. Niet verwacht dat hij al meteen een helft mee mocht doen. Hij kwam steeds mee terug om te verdedigen en kan ook iemand passeren. Denk dat als hij wat meer is ingespeeld een leuke voetballer voor ons is.
Aan de andere kant viel me op dat Last het erg moeilijk had met de tegenstander. Hij kwam snelheid te kort en kan volgens mij veel beter.

Door het getoonde spel toch een beetje hoop op een beter resultaat volgende week!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 08:31 25 jan 2020 08:32 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #11
Ik reageer bewust altijd pas de dag na een wedstrijd. Ik kan me niet herinneren dat het me ooit eerder gebeurd is dat ik dan bijna de eerste ben. Tekenend voor de staat van de club.

Wat mij betreft een beetje een vreemd wedstrijd. In het begin worden we van de mat geblazen en mogen we blij zijn dat het niet meer dan 2-0 stond. De Graafschap liep er wel heel makkelijk doorheen en speelde ook gewoon goed, combineerde er op los. Maar goed doorzetten van Goppel en een gelukje/foutje van de verdediger en Van den Hurk scoort de 2-1 en je doet weer mee. Wat heet, voor rust is het juist MVV dat de grote kansen heeft, Schroijen en Van den Hurk hebben de 2-2 op de slof/hoofd, maar die valt niet. Zonde, want was niet eens onverdiend op dat moment, hoe dominant De Graafschap ook geweest moge zijn in de beginfase. En dan een typisch euvel van MVV; na de rust niet goed opletten en de eerste de beste aanval ligt er in, 3-1. In die fase had MVV werkelijk afgeslacht kunnen worden. Maar dat gebeurt niet en als je dan via een schitterende aanval uit het boekje de 3-2 scoort, ga je toch weer hopen. Kot krijgt vlak voor tijd nog een grote kans in een wat rommelige situatie, maar Jurjus redt, dus je verliest met 3-2. Op voorhand niet erg, kan gebeuren tegen De Graafschap. Over de gehele wedstrijd was De Graafschap veel beter. En toch, en toch. Scoort Kot die bal ga je gewoon met een puntje naar huis. Ik wilde die bal van Kot nog eens terugzien, maar de ‘samenvatting’ van Fox is helaas enkel een compilatie van de doelpunten.

Van den Hurk scoort inmiddels zeven keer in de laatste tien wedstrijden. Laat hem die vorm tot het einde van het seizoen volhouden. In dezelfde periode twee doelpunten en vier assists voor middenvelder Holtby. Het begint te lopen bij de spelers in de as. Too little, too late, ik weet het. Veertien punten achter de eerste play-off plaats, en dat met nog vijftien wedstrijden te spelen, betekent een punt per wedstrijd goedmaken. Dat is statistisch gezien bijna niet te doen. Opdracht is simpel: bijna alles winnen. Dan win je meteen ook de vierde periode. Gaat dat gebeuren? Natuurlijk niet. De conclusie? Die wisten we allemaal al lang, dit seizoen is feitelijk voorbij.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 09:38
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #12
Ben benieuwd of dagblad de Limburger vandaag ook durft te melden dat Seuntjes een smerige elleboog uitdeelt aan Mahmutovic bij de 2-0, maar daar zullen ze wel niks van zeggen...
Wat mij betreft was die 2-0 afgekeurd en een rode kaart voor Seuntjes geworden, maar ik kijk misschien met een gekleurde bril (al vind ik dit wel eentje voor de nominatie ‘elleboog van de week’)

3-2 verliezen bij de Graafschap is geen schande, ben er zelf niet bij geweest dus kan er weinig over zeggen verder. Op naar volgende week
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 10:16
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #13
Tegen NEC viel me op dat Last ook snelheid te kort kwam, wat mij eerder niet op gevallen was. Misschien is hij niet helemaal fit?.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 10:35
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #14

Jacques schreef : Ik reageer bewust altijd pas de dag na een wedstrijd. Ik kan me niet herinneren dat het me ooit eerder gebeurd is dat ik dan bijna de eerste ben. Tekenend voor de staat van de club.

Wat mij betreft een beetje een vreemd wedstrijd. In het begin worden we van de mat geblazen en mogen we blij zijn dat het niet meer dan 2-0 stond. De Graafschap liep er wel heel makkelijk doorheen en speelde ook gewoon goed, combineerde er op los. Maar goed doorzetten van Goppel en een gelukje/foutje van de verdediger en Van den Hurk scoort de 2-1 en je doet weer mee. Wat heet, voor rust is het juist MVV dat de grote kansen heeft, Schroijen en Van den Hurk hebben de 2-2 op de slof/hoofd, maar die valt niet. Zonde, want was niet eens onverdiend op dat moment, hoe dominant De Graafschap ook geweest moge zijn in de beginfase. En dan een typisch euvel van MVV; na de rust niet goed opletten en de eerste de beste aanval ligt er in, 3-1. In die fase had MVV werkelijk afgeslacht kunnen worden. Maar dat gebeurt niet en als je dan via een schitterende aanval uit het boekje de 3-2 scoort, ga je toch weer hopen. Kot krijgt vlak voor tijd nog een grote kans in een wat rommelige situatie, maar Jurjus redt, dus je verliest met 3-2. Op voorhand niet erg, kan gebeuren tegen De Graafschap. Over de gehele wedstrijd was De Graafschap veel beter. En toch, en toch. Scoort Kot die bal ga je gewoon met een puntje naar huis. Ik wilde die bal van Kot nog eens terugzien, maar de ‘samenvatting’ van Fox is helaas enkel een compilatie van de doelpunten.

Van den Hurk scoort inmiddels zeven keer in de laatste tien wedstrijden. Laat hem die vorm tot het einde van het seizoen volhouden. In dezelfde periode twee doelpunten en vier assists voor middenvelder Holtby. Het begint te lopen bij de spelers in de as. Too little, too late, ik weet het. Veertien punten achter de eerste play-off plaats, en dat met nog vijftien wedstrijden te spelen, betekent een punt per wedstrijd goedmaken. Dat is statistisch gezien bijna niet te doen. Opdracht is simpel: bijna alles winnen. Dan win je meteen ook de vierde periode. Gaat dat gebeuren? Natuurlijk niet. De conclusie? Die wisten we allemaal al lang, dit seizoen is feitelijk voorbij.


Op basis van jouw wedstrijdverslag ga ik ervan uit dat je de wedstrijd ook bezocht heb, Jacques. Hoe speelde onze nieuwste aanwinst William Balikwisha?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 21:59
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #15
Ik had een stream te pakken gisteravond en zag onze aanwinst William Balikwisha een zeer goede invalbeurt hebben. Zowel aanvallend als verdedigend was hij heel actief en gretig. Nagenoeg al zijn acties lukten, was balvast en een actie in huis. En dan krijgt hij van de Limburger maar een zesje!? Ok, geen assist of een goal maar toch... De rapportcijfers zullen wel o.b.v. de samenvatting zijn opgesteld.

Nu kijken of William Balikwisha dit 90 minuten kan brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden