Go Ahead Eagles - MVV

09 aug 2019 22:01
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #46
3-2 zoals verwacht. Maar op de persoonlijke fouten na nog niet zo slecht gespeeld.
En tja twee middenvelders in de verdediging en een vrij lege bank nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 22:07 09 aug 2019 22:22 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #47
Het is jammer dat die fout van Mares het punt verspeelde. We kropen natuurlijk twee keer door het oog van de naald (vrije schietkans die miraculeus over vliegt,en een kopbal op de lat). Maar verder vond ik ons gecontroleerd spelen, het zijn alleen die schoten vanaf de tweede lijn die gewoon niet goed genoeg zijn, op dat schot van Holtby na trof geen enkele bal het doel. Daar sticht MVV absoluut geen gevaar mee. Van Den Hurk rondt zijn sporadische kansen prima af, hij had alleen de pech dat de keeper die bal nog met zijn hakken weet te stoppen. Vandaag was hij twee keer belangrijk voor dit elftal.

Maar voor de rest is dit gewoon MVV 2018/2019 wat er op het veld stond. Veel dicteren, veel aanzetten, maar weinig rendement. De Eagles hadden zes omschakelingen nodig en scoorden drie keer. Laat hun maar 'De Show' maken, wij pakken de punten wel leek het devies, en met succes. Het wordt echt tijd dat er nu aanvallende aanwinsten worden toegevoegd aan dit elftal de komende weken, anders is het seizoensresultaat zo klaar als een klontje. Want vorig seizoen waren we tandeloos tijdens de omschakelingen en dit was gewoon weer hetzelfde recept wat er op het veld stond. Er zijn echt nieuwe ingrediënten nodig vanaf de middenlijn, die het een tegenstander lastig moet maken, en MVV minder voorspelbaar, anders krijg je hetzelfde soepje als vorig seizoen. Een bitter soepje, waar de tegenstander makkelijk doorheen kan kijken, en die het publiek niet warm houdt gedurende de wintermaanden. De basis ligt er, nu het arsenaal nog.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, TPC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 22:16
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #48
Verloren maar niet helemaal weggespeeld, daarnaast ook nog zelf twee keer gescoord. Met eventueel een verdediging: Frenoy, Vermijl, Mahmutovic en Bonifazi verwacht ik dat we daar ook sterker zijn. Ik zie genoeg aanknopingspunten voor een beter spel.

Ik hoop echt dat MVV die Nissilä nog weet vast te leggen, dat lijkt mij een speler met een aardig schot in de benen. Dat is iets wat dit MVV echt nog mist.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 22:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2370
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #49
Met alle geblesseerden er weer bij en nog een handvol nieuwelingen moet het lukken toch of ben ik nu te positief...ik laat me verrassen...gr opadiehard.

ps komt er nog een samenvatting vandaag of is dat niet meer?

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 23:04
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #50
MVV kwam beter voor de dag dan ik had verwacht. Met de werklust was net als vorig seizoen niks mis, en ik heb ook een aantal goede aanvallen gezien. Zoals hierboven reeds gemeld denk ik dat het best een aardig seizoen kan worden met wat gerichte aankopen. Als die uitblijven dan wordt het behalen van de playoffs moeilijk. Wel fijn om te zien dat vd Hurk meteen weer scherp is dit seizoen. Als hij zo door blijft gaan haalt hij die 20 goals wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 23:26 09 aug 2019 23:27 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #51
Ik heb de wedstrijd via de radio moeten volgen. Dan blijft het moeilijk om een weloverwogen mening te vormen. Op basis van het radioverslag dacht ik gedurende de wedstrijd “wat verrassend”, “oh nee, daar gaan we weer” en “het kan nog”. Om vervolgens te berusten in een ingecalculeerde nederlaag.
De samenvatting gezien hebbende, denk ik: jammer, er had een puntje in gezeten. Achteraf kun je zeggen dat de blunder van Mares je een punt kost, maar achteraf is het makkelijk lullen.
Zoals Usta in het interview na de wedstrijd zegt: hier kunnen we mee verder.
Negatief: verloren, drie goals tegen (waarvan één ingegeven door een blunder). Positief: Van den Hurk trekt zijn scherpte uit de voorbereiding door.
Volgende week hopelijk met een bredere bank en speeltijd voor de aanwinsten.

@opa, hier kun je de samenvatting kijken:

www.foxsports.nl/video/3103997/samenvatt...-maastricht-3103997/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 23:35 09 aug 2019 23:52 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #52
Enfin de kop is eraf. Ik had geen enkele oefenwedstrijd gezien, dus het was een complete verrassing wat ik zou gaan zien. Ik had er vooraf net als iedereen weinig vertrouwen in. MVV wint nooit in Deventer. 

Uiteraard begon Go Ahead met een stormloop. Die kwamen we alleszins redelijk door, en na een minuut of 10 kwamen we er zelf een paar keer gevaarlijk uit. Goal van Kostons leek me inderdaad buitenspel (enorm irritant dat er geen VAR is in de KKD) maar even later viel dan toch de 0-1. Daarna leunde MVV naar achter en wilde het rustig aan doen. Te rustig aan, Go Ahead zette een tandje bij en gingen met name meer druk zetten op Nys en Deom. Gevolg waren een aantal domme balverliezen en slordigheden achterin en op het middenveld, waardoor de voorhoede niet meer werd bereikt. De 1-1 kon dan ook niet uitblijven. Daarna richtte MVV zich weer wat op, kwam er zo nu en dan uit, en gaf buiten een kopbal op de lat ook niet heel veel weg. Maar goed, net toen het leek dat we misschien de rust zouden halen viel dan toch de 2-1. Luchtje van buitenspel, maar dan nog een goal die toch niet mag vallen. 

Tweede helft begonnen we prima, die enorme kans van Go Ahead in de eerste minuut even uitgezonderd. Paar schoten van afstand, geen grote kansen, maar we hadden wel grip op de wedstrijd. Totdat Mares zich verslikte in die diepe bal, niet voor het eerst tijdens de wedstrijd. Ook Deusings vond ik niet heel goed eruit zien. Doodzonde en 3-1 dus. Wedstrijd beslist zo leek het. Daarna vonden de Eagles het best, en MVV probeerde alsnog wat te forceren. Complimenten daarvoor. Van den Hurk maakte de aansluitingstreffer, had hij enkele minuten daarvoor al moeten doen, maar goed, toen werd het toch nog spannend. MVV ging alles of niks spelen, waarbij gezegd moet worden dat de Eagles er regelmatig zeer gevaarlijk uit kwamen en wij eigenlijk geen echte kansen meer kregen, tot de allerlaatste seconde. Als Vlijter die bal toch onder controle krijgt... Maar het mocht niet zo zijn. 

Nouja al met al, 0 punten, dat is niet onverwacht maar desalniettemin jammer gezien het wedstrijdverloop. Ik had zoals gezegd nog niks gezien en gegeven het aantal geblesseerden en de zeer magere bank die we hadden ben ik niet ontevreden over wat MVV op de mat gelegd heeft. Helaas krijgen we daar geen punten voor. Paar losse opmerkingen: 

- De insteek was aanvallend, uiteraard rekening houdend met de krachten van de tegenstander. Ook na de 3-1 gaf MVV niet op, met wat mazzel waren we met een punt naar huis gegaan. MVV probeerde vroeg druk te zetten en dat resulteerde soms in aardige mogelijkheden. Dit systeem biedt potentie, maar er zal kwaliteit bij moeten. Want ondanks de goede intenties misten we, zoals hierboven ook al gezegd, het technische en aanvallende vernuft om het Go Ahead echt moeilijk te maken.
- Voetballend blijft het bij een aantal spelers echt behelpen. Net als vorig jaar was het aantal slordige passes bij vlagen weer zorgwekkend en schrijnend hoog, en leidde meerdere keren gevaarlijke kansen in voor de tegenstander. Ook het aanvallende spel dat MVV wilt spelen, waarbij de bal in hoog tempo van voet naar voet gaat, daarbij de hele breedte van het veld benuttend, leed soms enorm onder het slordige spel van sommigen.
- Van de Hurk oogt scherp, super. Ook Frenoy viel me in positieve zin op. Ging lekker mee naar voren en had een paar aardige voorzetten.
- Aan de linkerkant is het te hopen dat Bonifazio volgende week erbij is (hoe typisch dat ons het weer gebeurt dat die overschrijving nog niet geregeld is). Shermaine heeft echt wel zijn best gedaan, maar is geen linksback en dat was duidelijk zichtbaar. 
- Het centrum vond ik enorm kwetsbaar ogen in de diepte. Daar kwam de 3-1 uit voort, maar ook daarvoor al hadden Shermar en Mares de grootste moeite met die ballen die tussen keeper en achterhoede vielen. Bij die 3-1 zag Deusings, die ik verder degelijk vond keepen, er ook niet geweldig uit. Hoop dat die Luxemburger snel terug is en dat die wat meer voetballend vermogen heeft.
- Holtby had een paar leuke passes en is voetballend gewoon prima, die gaat als hij fit een blijft wel wat assists en goals maken. Denk ik dat hij beter uit de verf komt centraal. Daar stond nu Kostons die ik matig vond. Waarom lijkt het altijd alsof hij met zijn zwakke been schiet? Ik weet dat dit onzin nis, maar zijn schoten lijken altijd zo slap! 

Als laatste de open deur die iedereen kent: er moet versterking bij. Onder andere een nummer 10 en rechtsbuiten die er meteen staan zijn een absolute must. Vlijter heeft maar even mee gedaan maar lijkt me een prima speler voor de breedte. En verder met de meesten hier eens, lukt het de benodigde versterkingen binnen te halen dan gaan we meedoen voor playoffs. Zo niet dan wordt het weer net zo'n frusterend jaar als vorig seizoen. Hoop dat er volgende week bij de Graafschap wat spelers bij zijn. Voor nu deze ingecalculeerde nederlaag maar snel vergeten en met voorzichtig optimisme door naar aanstaande vrijdag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Jacques, Bieske, opadiehard, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 13:17
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Go Ahead Eagles - MVV #53
Gisteren gaan kijken in Deventer. Lekker druk stadion met een waardeloos zicht op het dichts bijzijnde doel...

De verandering van staf was al bij de warming-up zichtbaar. Iedere speler, ook de wissels, moesten warmlopen. Niet meer op een rij van zijlijn tot zijlijn, maar ieder voor zich.

De opstelling was (helaas) te verwachten. De grote onbekende krijger uit Uruguay was nog niet speelgerechtigd. Dit heeft niets met MVV if de KNVB te maken, maar puur omdat de papieren vanuit Uruguay er nog niet zijn. Martina is dan het enigste alternatief voor de linksbackpositie, maar het is geen je van het...

Eagles klapte, zoals Usta al aangaf in zijn interview bij Fox voor de wedstrijd, er vol op bij MVV de eerste tien minuten. Vanuit MVV werd alles lang en hoog naar V.d. Hurk geschoten die er vaak toch wel raad mee wist. Geweldige voorbereiding gehad, dus ik verwacht veel van hem!

Het eerste doelpunt valt door vroeg storen en een mooie actie van onze spits. Erna weet je dat ze een tandje gaan bij schakelen en dit was ook het geval. Daarnaast hebben we geen “stevige” verdedigers om het zo maar te zeggen. Ik vind Mares prima, maar het is geen speler die er eens stevig in vliegt als het moet. Evenals de Martina’s , want die zijn na iedere tik zo een beetje geblesseerd. De 1-1 valt (te) snel waardoor GAE nog meer vertrouwen krijgt.

De 2-1 zijn voor mij 3 dekkingsfouten op een rij; eerst Martina die zijn man te ver laat lopen, erna de andere Martina die V.d. Venne kwijt is en zijn kopduel wint en daarna Mares die op 2 meter van zijn tegenstander staat te dekken... En over de keeper: ik denk dat het geen slechte doelman is, maar nu zie ik hem nog geen punten pakken zoals de keepers de voorgaande drie seizoenen hebben gedaan.

Het aanvalsspel van MVV was eigenlijk vrij simpel, maar effectief. De rechtsback met een crossbal op de linksbuiten of de linksback met een crossbal op de rechtsbuiten, dit afwisselend met passjes van Nys en met name Deom. Zag er soms goed uit, zeker met een hongerige spits in je team!

Tweede helft had direct beslis moeten worden, maar wonderbaarlijk genoeg schoot hij over (dacht ik, dankzij het geweldig geblindeerd glas). MVV kwam er vaker uit, maar zonder echt kansen. Vervolgens gaat Mares , maar ook Deusings (hij twijfelt en dan ben je te laat) , de fout in en is de wedstrijd eigenlijk gespeeld. We hebben namelijk geen echte kansen meer gekregen vanaf minuut 46 tot pak weg minuut 70.

Usta wisselt aanvallend ( Vlijter voor Martina) en MVV gaat aanvallender voetballen met resultaat. Eerst nog een redding, maar erna toch de 3-2 van V.d. Hurk. Op het laatst krijgt Vlijter nog een geweldige kans, maar neemt hij verkeerd aan....

Ondanks het verlies, ben ik positief gestemd. De ploeg kan knokken, maar ook verzorgd voetbal spelen. Met een keeper (het liefst een eerste doelman, maar geen must), een goede CAM en rechtsbuiten, zie ik het positief in voor dit seizoen!

Volgende week een zware dobber met De Graafschap. Maar met de nieuwe linksback en wellicht één directe versterking dat we kunnen stunten!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden