MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019

01 mei 2019 09:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #1
Twee wedstrijden voor het einde kon het nog alle kanten op. Overslaan eerste ronde play-offs was een (onwaarschijnlijke, maar goed) mogelijkheid. Eén wedstrijd voor het einde is het allemaal voorbij. Ja, als we veertien doelpunten goedmaken op RKC kan het nog in theorie, ik weet het. Voor de vorm: RKC mag thuis tegen Eindhoven. In de praktijk zijn we gewoon al uitgeschakeld. Een typisch einde voor een raar en tegenvallend seizoen, vorige week viel werkelijk alles slecht. RKC won opeens, ruim, uit bij Go Ahead. Die spaarden zich alvast voor de play-offs. NEC wint van kampioen Twente, omdat ook Twente het volledig laat lopen. Oss wint van Dordrecht, wellicht wat minder opvallend maar toch nadelig. Zelf verliezen we bij Cambuur. Dat kan op zich gebeuren, geen schande, we verspelen de play-offs uiteraard niet in die wedstrijd maar eerder in thuiswedstrijden tegen Almere, Eindhoven, Volendam en noem maar op. Het is dat vorige week Eindhoven en Telstar verloren, anders hadden we de laatste dag nog verder naar beneden moeten kijken dan alleen Roda.

De mensen die verwachten dat MVV sprankelend het seizoen zal afsluiten, die kan ik alvast uit de droom helpen. Omdat Jong Ajax en Roda inmiddels in het rechter rijtje zijn beland is de statistiek onthutsend. We speelden thuis al tegen negen van de tien ploegen die nu in het linker rijtje staan. Zeven keer verloren. Zeven! Twee gelijk, tegen Almere en Jong PSV. Nul overwinningen. Nul. NEC is de laatste ploeg waar we nog thuis tegen moeten spelen die in het linker rijtje zal eindigen. Wij hebben buiten de eer en boven Roda eindigen niets om voor te gaan. NEC kan de eerste ronde van de play-offs nog overslaan. Dan moeten ze Oss en Den Bosch nog voorbij. Oss moet uit naar Helmond en Den Bosch thuis tegen Go Ahead. Die zie ik niet allebei verliezen, maar goed, NEC zal gedreven zijn om te winnen om in ieder geval nog kans te maken die eerste ronde te ontlopen. Dit wordt dus een troosteloze wedstrijd waar we met pakweg 0-3 onderuitgaan. Sfeerloos. Uiteraard zijn er wat wereldvreemde medesupporters die Okita nog wat dingen zullen toeroepen om het feest compleet te maken.

Ik ben er vanzelfsprekend gewoon bij. Maar heb ik er zin in? Bepaald niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 10:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #2
Zoals altijd weer een goed en herkenbaar verhaal van Jacques.
Toch zal ook ik er weer zitten vrijdag. En toch zal ik ook weer mijn twee seizoenskaarten verlengen. Ongeacht de trainer, de selectie, de verwachtingen of welke voorwaarde dan ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Tuor, jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 20:49
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #3

Jacques schreef : ..... NEC is de laatste ploeg waar we nog thuis tegen moeten spelen die in het linker rijtje zal eindigen. Wij hebben buiten de eer en boven Roda eindigen niets om voor te gaan.........


Jacques, je vergeet - voor de lieve vrede - dat ik aan de burgemeester van Nijmegen, neef van oud-MVV-er Frans Roosen, die mij op 26 april voor iets bijzonders bij zich liet komen, hoogstpersoonlijk heb beloofd dat MVV zich van zijn beste kant zal laten zien. NEC zal revanche willen nemen voor de nederlaag in december, maar er moet onze spelers toch veel aan gelegen zijn om als geste naar het thuispubliek reclame te maken voor volgend seizoen. Samen goon veer weijer!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 16:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #4
Het hele seizoen was een matig tot slecht in de Geusselt tot vanavond dan zal er eindelijk eens wat moois op het veld te zien zijn
veel plezier allemaal !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 16:33
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #5
Of er iets op het spel staat of niet, ik zal er vanavond gewoon zijn :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 20:22
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 506
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #6
En jewel huur, nao nege menuute, jao 9 menuute aol weer met 1-0 achter in de leste thoeswedstrijd. Wat reep Elsen? Veer wille de supporters get beetje, ellende bedoelde heer zeker? Misschien weurt ut tied tot de supporters de zaak euver numme

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 20:46
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #7

Napoleon schreef : Het hele seizoen was een matig tot slecht in de Geusselt tot vanavond dan zal er eindelijk eens wat moois op het veld te zien zijn
veel plezier allemaal !


U bedoelde Katja Henz? Smaken verschillen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 00:15
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #8

Napoleon schreef : Het hele seizoen was een matig tot slecht in de Geusselt tot vanavond dan zal er eindelijk eens wat moois op het veld te zien zijn
veel plezier allemaal !

Jij bedoelt natuurlijk die twee engeltjes met hun mooie witte vleugels, sjiek kommesveur en spectaculair derrière!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 03:05 04 mei 2019 03:08 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #9

De Zwarte Vogel schreef : Jij bedoelt natuurlijk die twee engeltjes met hun mooie witte vleugels, sjiek kommesveur en spectaculair derrière!

Ja, die ingelkes mogen er voor mij iedere thuiswedstrijd bij zijn. Zeker aan het begin van de wedstrijd als het volkslied wordt gezongen. Hopelijk is dit het begin van een nieuwe traditie!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 07:20
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #10
Onze Cloud Angels ! ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 08:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #11
Als iemand leuke fotos of fimpjes heeft gemaakt van de Cloud Angels en je wilt ze met mij delen zou ik ze graag ontvangen van jullie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 16:46
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #12
Gezapig potje voetbal. Niet echt hoogstaand, ook niet slecht.
Hoop dat we Deom kunnen behouden.
Croux vind ik in zijn huurperiode te veel tegenvallen en maakt te vaak dezelfde actie (voorspelbaar). Hij zal niet goedkoop zijn, dus misschien dat geld beter investeren in anderen.
Wederom vond ik Mares zwak. Snap niet dat er zoveel mensen hem geweldig vinden. Die jonge gast vond ik een stuk beter.
Keeper had weinig te doen. Zijn spelhervatting mag nog iets sneller en beter, maar dat leert ie nog wel.

Verder respect voor de actie van de NEC-fans. Fijn dat zij ons wél steunen, dit in tegenstelling tot onze club zelf.

Het seizoen zit er gelukkig op. Veel slecht voetbal, met name thuiswedstrijden, veel amateurisme bij onze club zelf (poortjes defect, scorebord defect, stoeltjes met puinafval, geen stickers voor seizoenskaarthouders, etc etc), veel onnodig politiegeweld/optreden, weinig steun vanuit club naar supporters, weinig sfeer: kortom een perfect tussenjaar....op naar het volgende.
Eerste training met 10 man, eind december hebben we de selectie rond, dan moeten we die spelers nog inpassen en zijn we in april ingespeeld, eindigt de competitie in mei en vertrekken er weer 15 spelers. Different year, same shit.
MAAR....we schrijven zwarte cijfers...!:sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 17:28
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #13
Gisteren best een leuke eerste helft gezien met wat kansen over en weer. Ik weet nog dat ik dacht: ‘waarom spelen we niet al het hele seizoen zo?’. Er werd gezocht naar een creatieve, aanvallende oplossing. Prachtige pass binnendoor bijvoorbeeld van Holtby op Van den Hurk. Die bal had er trouwens wel in gemogen.
Dat in zo’n eerste helft dan niet alles lukt, vind ik niet erg. De wil en de insteek was er in ieder geval. Als je dan achter komt te staan, is dat maar zo. Daar kan ik mee leven.
Als je het hele seizoen zo had gespeeld en niet zo behoudend de wei was ingestuurd, had je denk ik niet eens veel minder punten gehad. Maar goed, dat is allemaal glazenbol-werk en achterafgelul.
De tweede helft was een perfectie afspiegeling van dit seizoen. Gezapig, traag en weinig creatief. Leuk voor Deom dat hij nog de 1-1 maakt. De meest technische begaafde voetballer bij MVV. Het zou mooi zijn als we hem konden behouden (wellicht komt er budget vrij na het vertrek van Ippel). Onbegrijpelijk dat Elsen hem een tijd lang uit de basis heeft gehouden. Daar heeft hij wat mij betreft flink de plank misgeslagen.
Hopelijk volgend seizoen wat meer spektakel in De Geusselt. Voor dit seizoen blazen we de nachtkaars uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 18:56
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #14
Hoe kom je er bij de MVV de supporters niet steunt; heb je feiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 19:38
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV - NEC vrijdag 3 mei 2019 #15

Huib schreef : Hoe kom je er bij de MVV de supporters niet steunt; heb je feiten?


Ik heb geen inside information, maar moet het doen met wat daadwerkelijk publiekelijk naar buiten wordt gebracht door de club, zoals 95% van de fans. Daarin heb ik geen enkele steunbetuiging, begrip of wat dan ook van MVV gezien. Alleen maar een foei en met vingers wijzen richting eigen fans. Ja, ze hebben eens een vraag gesteld aan de gemeenteraad over het optreden van de politie, waar je daarna ook nooit meer wat van hebt gehoord. Hulde.

Maar goed, ik trap op een teentje schijnbaar? Blijkbaar heb jij wél feiten dat MVV de supporters wél heeft gesteund in deze absurde tijden? Ik ben benieuwd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden