MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019

23 apr 2019 05:39
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #16

Schapendonk schreef : Mensen, dit was het 3e van Ajax heh, niet het 1e, niet het 2e maar het 3e. Door deze jongens werden we dus vorig seizoen niet zoek gespeeld. We werden nu dol gedraaid door het 3e. Jongens van nauwelijks 18. De A-jeugd zeg maar van Ajax. Niet dat ik niet blij ben met de 3 punten, maar wel ff de MVV bril afzetten. Dat scheelt een hoop, en sta je weer met beide benen op de grond. Om dan toch een opsteker op te noemen: Holtby. En nog een wetentje: Cambuur won nog niet zo lang terug in jong Ajax, het 2e met 0-6. Dat zegt niet alles, maar toch, laat dit nu de volgende tegenstander zijn van MVV.

Dit 3e van jong Ajax, heeft wel een marktwaarde die een stuk hoger ligt dan de totale marktwaarde van MVV. Hier zijn de spelers ook nog extra gretig, omdat ze zich willen bewijzen om in het 1ste te komen. (Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de waarde van Schuurs)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 07:46
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #17
Het 3e? Waar haal je dat vandaan? Het merendeel van de spelers die gisteren aan de start stonden van de wedstrijd bij Jong zijn dit seizoen gewoon min of meer vaste waarde in dat elftal. Dit jaar wordt er wel veel gerouleerd daar maar dat is logisch bij een beloftenploeg. Dat dit het 3e elftal zou zijn is gewoon onjuist. Gravenberch speelt vrijwel alles dit seizoen, datzelfde geldt voor Schuurs (vorig jaar dragende speler bij de toenmalig kampioen van de eerste divisie). Noa Lang maakt zelfs al regelmatig zijn opwachting in de selectie van het 1e. Viel daar dit seizoen al 3 keer in. Geloof maar niet dat er ook maar een speler is in dit MVV die in de buurt zou komen van selectie in het 1e van ajax. Ook Gravenberch maakte onlangs al zijn debuut in het eerste elftal. Boy Kemper was gisteren met 14 wedstrijden in Jong dit seizoen degene die het minst in actie is gekomen. 14 wedstrijden, dat is meer dan 1/3e van de gehele competitie. Dan kun je toch niet spreken van het 3e elftal?

En, zoals M-MVV terecht al schreef, de marktwaarde van jong Ajax is een flink stuk hoger dan die van MVV. Waarom moeten we na een overwinning zoals die van gisteren weer zogenaamd gaan relativeren en de mvv bril afzetten? Om vervolgens als we onverhoopt weer kansloos verliezen van Cambuur het elftal en de club de grond in te boren? Om het even in perspectief te plaatsen, dit jong Ajax is dan wel zo grillig als de pest maar we halen toch mooi 6 punten uit 2 wedstrijden tegen ze. Terwijl ze o.a. 5-2 winnen van Go Ahead, 5-1 van Roda (gniffel), 5-2 van Twente (met 7 dezelfde spelers als gisteren tegen ons) en 4-0 van NEC. Deze overwinning hoeven we niet te relativeren. Twee keer de 0 houden tegen een van de meest scorende ploegen uit de competitie is gewoond razend knap, klaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, jesfen, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Gianni Bruno, M.V.V. 1902, Zoewiezoe en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 08:50
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #18
Zo, het extra lange paasweekend zit er weer op. Puf gevonden om na 4 avonden terras, tweemaal buiten de deur te dineren, V.d. Poel op magistrale wijze te zien overwinnen en een lucky win van MVV te reflecteren. Allereerst mijn grote dank richting Tuutsje dat hij mijn advies ter harte heeft genomen. Ik vond je eerst een speijtuut, maar vanaf nu gewoon weer ouderwets Tuutsje. Wellicht voor de toekomst 'n echte Tuut.

Het was vooraf even afwachten met welke selectie Ajax op de proppen kwam. Maar, eerlijk is eerlijk, Ajax speelt bijna het hele jaar door met dezelfde spelers op een uitzondering na. Als dit volgens M-MVV het 3e elftal van Ajax is, wil ik hem of haar verzoeken om toch iets beter de opstellingen van afgelopen wedstrijden erbij te pakken. Het enigste waar ik hem of haar gelijk in kan geven, is dat niet de echte spits in de punt stond. Traoré zal vandaag op de bank zitten i.v.m. de rode kaart van Huntelaar. Kotarski is bijna het gehele seizoen doelman, Bakboord,Botman, Schuurs,Gravenberg,Lang,Danilo en noem ze maar op spelen het gehele seizoen al in Jong. Er liep voor mij i.i.g. geen onbekende naam tussen. Maar goed, we zullen ook eens winnen ZONDER gezeur.....

Over de wedstrijd zelf is alles al gezegd. Koopmans houdt je in het begin op de been. Goede redding, maar sommige zullen dan wellicht zeggen slecht afgewerkt. Ajax speelt met vlagen uitstekend voetbal, maar sommige zullen zeggen dat MVV zwak speelt. Wanneer MVV echt druk zet (Houben een paar keer, die ik uitstekend vond spelen), kwam Ajax er niet onderuit. Sommige zullen zeggen dat Ajax er dan niet goed onderuit voetbalde....

Lekkere , onverwachte overwinning zo aan het eind van de wedstrijd. We doen volop mee voor de PO. Telkens als ik naar beneden kijk en mijn pens inhoud, zie ik Roda:lachen:

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 08:56 23 apr 2019 08:57 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #19
Nou, we leven nog na het paasweekeinde. Indachtig de paasgedachte het begin van een wederopstanding zoals zelden vertoond? MVV heeft in ieder geval gedaan wat het moest doen, twee keer winnen. Beide wedstrijden met wat mazzel. Gisteren is een gelijkspel waarschijnlijk het terechte resultaat. Ajax creëerde niet heel veel kansen, maar de paar kansen die ze kregen, waren wel gigantisch. Koopmans is met afstand de beste man van dit seizoen wat mij betreft. Met Lavalée op nummer twee, wie nog niet wist dat die jongen centraal moest staan heeft dat gisteren kunnen zien, ondanks zijn slippertje waarbij die spits van Ajax (kosten vijf miljoen euro) zo ongeveer zijn enige balcontact van de wedstrijd verneukte. Ik vond Kostons overigens gisteren best aardig spelen, de weken daarvoor vaak heel matig tot ronduit slecht, maar gisteren prima wedstrijd. En Croux? Die had tot zijn doelpunt een balcontact of zeven, en alle zeven slecht. Totaal geen zelfvertrouwen. En dan klassiek naar binnen snijden, uithalen met links, en binnenkant paal raak. Uit het niets. Maar oh zo welkom! Hopelijk goed voor zijn zelfvertrouwen. Overigens hadden we volgens mij een penalty moeten hebben, zoals ik het kon zien werd Van den Hurk met twee handen in de rug geduwd bij een corner.

Het spel was wederom niet hartverwarmend. Qua veldspel ietsje beter dan de weken er voor, maar daar was niet veel voor nodig. Aanvallend wisten we heel weinig potten te breken. En dat is het hele jaar natuurlijk al zo. En toch, en toch, hoe slecht dit seizoen ook aanvoelt: we hebben inmiddels al drie punten meer dan vorig seizoen het hele jaar. En vorig jaar wonnen we uit bij Cambuur en thuis van NEC… Het jaar van de finale play-offs eindigden we op 59 punten. Dat is nog altijd mogelijk dit jaar. Verwacht ik dat we die twee laatste wedstrijden wel even winnen? Nee, dat niet, maar ik wil maar aangeven dat het dit seizoen qua punten sprokkelen echt nog niet zo slecht is. We pakken uit veel meer punten dan thuis, dat vertekent toch nogal.

Eerst komende vrijdag, Met Roda – Den Bosch, Go Ahead – RKC en NEC – Twente én uiteraard Cambuur als onze tegenstander, zouden we met nóg een winstpartij wederom heel goede zaken doen. Van de andere kant: verliezen we, en winnen RKC, NEC en OSS (en dus Cambuur) dan is het seizoen voorbij. Wat dat betreft typisch een wedstrijd om gelijk te spelen, zodat we nog niet uitgeschakeld zijn maar tegen NEC wel móeten winnen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 15:25
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #20
Het zal me niets verbazen, wanneer FC Twente op halve kracht gaat spelen in De Goffert. Volgens mij moet MVV proberen te winnen in Leeuwarden, dat is eerder vertoond. Dan volgt de wedstrijd tegen NEC, die alleen al om - mijn - sentimentele redenen gewonnen moet worden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden