MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019

20 apr 2019 17:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #1
Jong Ajax verliest uit veel wedstrijden, maar begint juist de laatste weken uitwedstrijden te winnen. Bij Helmond, NEC en Telstar drie van de laatste vier uitwedstrijden door de Amsterdammers gewonnen. Ik ga niet eens beginnen aan een analyse van hun selectie want heb momenteel totaal geen idee wie er naar Maastricht afreizen. Inderdaad staat de voor Ajax prestigieuze future cup dit weekend op het programma, voor talenten tot en met 17 jaar. Prijs van speler van het toernooi in het verleden oa door De Ligt, Nouri en Davy Klaassen gewonnen. Daarnaast op zaterdag en dinsdag (!) Ajax I dat voor de titel gaat.

Winnen is de boodschap. RKC, Oss, Roda, NEC en Cambuur staan allemaal op drie punten of minder, al hebben allen een beter doelsaldo. Onder ons nog Eindhoven op twee punten achterstand. Het uit vorm zijnde Roda heeft een lastige uitwedstrijd bij Telstar, dat wel al uitgevoetbald is. Oss krijgt de Eagles op bezoek. NEC en RKC gaan van elkaar punten af snoepen. Cambuur krijgt Den Bosch op bezoek. Eindhoven de lastige derby tegen Helmond, voor Helmond de enige wedstrijd om nog een heel klein beetje iets van het seizoen te maken. Ze kunnen zo maar allemaal punten laten liggen en dan zou je met winst opeens weer prima er bij staan, ben je niet verplicht én van Cambuur én van NEC te winnen.

Hoe, met hoeveel, terecht of niet, maakt me allemaal geen bal uit. Winnen. Anders niets.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 04:10 22 apr 2019 04:43 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #2
Winst is inderdaad heel welkom, Jacques. Punt van aandacht, eigenlijk al het hele seizoen, is wat mij betreft de uittrap of spelhervatting door onze uitstekende doelman Koopmans.

Volgens mij heeft Koopmans de nadrukkelijke instructie van Elsen gekregen om bij een uittrap de bal naar de rechts- of linksback of een andere vrijstaande MVV-verdediger te spelen. Gedachte hierbij lijkt te zijn dat bij een 'wilde' uittrap naar voren de kans groter is dat de tegenstander de bal verovert. De trap richting rechts- of linksback aan de randen van het strafschopgebied lijkt dan veiliger: zo houd je de bal zeker binnen de ploeg en verlies je niet meteen de bal.

In de praktijk, tijdens vrijwel alle thuiswedstrijden, (b)lijkt dat uitschieten van de bal naar een verdediger niet te werken. De tegenstander kan zich hier namelijk vrij gemakkelijk op instellen. Zeker als dat bij elke uittrap gebeurt. Wissel dus het type uittrap af. Nu is alles zo voorspelbaar, zo weinig verrassend. Na zo'n korte uittrap van Koopmans naar een verdediger die kort in de buurt staat, zijn er twee vervolgsituaties mogelijk. De eerste situatie is dat die verdediger direct wordt aangevallen door de tegenstander; dat resulteert vaak in een paniekerige terugspeelbal naar Koopmans, omdat geen middenvelder vrij staat (de tegenstander kent die uittrappen van MVV nu eenmaal, en dekt ook de middenvelders) die de bal vervolgens vrij wild naar voren schiet; dat resulteert ook vaak in balverlies. De tweede situatie is dat die verdediger niet direct wordt aangevallen en dus kan gaan opbouwen. Die opbouw verloopt meestal ontzettend traag, stroperig, totaal niet flitsend, omdat de middenvelders gedekt staan. Beide situaties hebben gemeen dat ze zeer voorspelbaar zijn voor de tegenstander. Er zit geen enkele verrassing in en de bal bereikt op deze manier(en) zelden de voorste linie.

Ik adviseer Elsen / Koopmans veel vaker - in 2 van de 3, of 3 van de 4 gevallen? - de bal bij een uittrap in een keer ver naar voren te schieten. Met enig geluk schiet die bal dan via ons middenveld of direct door naar onze aanvalslinie. Dat is allemaal veel verrassender! Daar kan een tegenstander zich veel minder op instellen. Als de tegenstander niet zeker ervan is dat de keeper altijd de bal bij een uittrap naar een vrijstaande verdediger schiet, gaat die tegenstander bij een uittrap ook minder kort bij het strafschopgebied van Koopmans staan. Je zult zien dat door veelvuldig gebruik te maken van de verre uittrap (mijn voorkeur!), de opbouw, zo af en toe, vanuit de verdediging, ook meer kans van slagen heeft (omdat de tegenstander zich daar minder op gaat instellen).

Het alleen maar of voornamelijk uittrappen door keeper Koopmans naar een dicht in de buurt staande speler werkt niet. Dat is zo voorspelbaar en het leidt tot paniek of tot stroperig geschuif met de bal. Er moet variatie in die uittrappen komen. De verre uittrap heeft mijn voorkeur. Je zult zien dat keeper Koopmans dan de bal wel kan plaatsen naar een dichtbij staande verdediger, die dan wel ruimte heeft om meters het middenveld op te stormen.

Kortom, mijn advies aan Elsen: laat doelman Koopmans de bal bij uittrappen in 2 van de 3 (of 3 van de 4) keren keihard, op zijn Engels, zo ver mogelijk naar voren schieten! Leve de onvoorspelbaarheid, weg met de paniek of het stroperige geschuif vanuit de achterhoede!

P.S. Sorry voor de herhalingen in dit bericht...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 07:56
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #3
Mijn kinderen zitten er al helemaal klaar voor, eerst een leuke kinderactiviteit in de Geusselt en daarna een wedstrijd op een zonnige middag!

Op naar de 3 punten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 16:33
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #4
Als we opeens slechte wedstrijden gaan winnen in de laatste minuten...

Het kan echt nog mannen. Jammer dat Nec en Cambuur ook winnen, dat had ik niet verwacht. Nu twee regelrechte do or die wedstrijden op het programma. Wat wordt het weer een zenuwslopend einde van het seizoen. Drie punten uit twee kan zomaar genoeg zijn voor een plekje in het seizoenstoetje.

Wordt vervolgd..

P.S. Wat heeft Roda gemaakt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 18:27
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #5
Het was een lekker weertje om voetbal te kijken. Te lekker weer, want dit had zijn weerga op het veld. Wat een gezapige wedstrijd. Er was geen touw aan vast te knopen. Hotseknotse voetbal, op goed geluk tegen het 3e van Ajax. De jonge gastjes voetbalden MVV helemaal dol. Dat dan nog die 1-0 valt, is puur geluk. Maar dat was de 0-1 in Amsterdam ook al. Enfin, MVV heeft het nog in eigen hand, omdat ze tegen 2 concurrenten spelen. Maar of dit nog gaat lukken? Er zijn een aantal spelers die zwaar door de mand vallen de laatste tijd. O.a. Ippel en Kostons. Ze werden terecht gewisseld. Het is dat Croux snoeihard die bal raakt, en binnenkant paal erin gaat, want voetballend heeft hij bitter weinig laten zien op de vleugel. Nee, dit was niet best.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 18:45 22 apr 2019 18:46 door M-MVV.
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #6

Komopdieroeie schreef :
P.S. Wat heeft Roda gemaakt?


Luister maar even wat Mike Snoei hierover te vertellen heeft :dry:

https: //twitter.com/robwanst/status/1120346887742160896

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 20:23 22 apr 2019 20:25 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #7
Een goed begin en einde van de eerste helft gezien. De rest van de eerste helft was niet veel soeps.

Dan in de 2e helft had Elsen duidelijk de opdracht gegeven om op eigen helft te blijven hangen en compact te spelen. MVV gaf daardoor weinig meer weg, maar bracht aanvallend ook niet veel meer.

Voor Croux wil ik het wel even opnemen, want hij leek geblesseerd of niet 100% fit. Dat zag je vooral in de 1 op 1 duels die hij normaalgesproken fel in gaat, waar hij nu tikken op zijn enkels probeerde te vermijden. Hij perst er alsnog een classic en klasse Crouxgoal uit.:applaus:

Fijn dat Holtby weer inviel. En dat Koopmans een van de beste keepers in het Nederlandse betaalde voetbal is.

Achterin valt er een iemand toch wel steeds keihard door de mand, maar ik wil verder geen namen noemen.

Jong Ajax is gewoon altijd lastig om tegen te spelen en het is een teamprestatie dat dit vandaag toch lukte. Ook al kon ik de laffe tactiek van Elsen, als voetbalfan, maar moeilijk verkroppen.

Ik zou zeggen op naar de playoffs. Na zo n kutseizoen kun je naar MVV-logica toch alleen maar promoveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 20:58
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #8
Ik zal maar snel reageren voordat ik en de rest van de negativo’s weer commentaar krijgen van Lijntje.

Het viel me vandaag enigzins mee. Het was niet goed, maar ook niet dramatisch zoals we dit seizoen al vaker hebben gezien. Ik zal proberen dit in perspectief te zien. Al was mijn visie in de 80e minuut dat wij vandaag niet gingen scoren, een tegengoal had ik daar in tegen ook niet meer verwacht.

Mijn visie bleek gelukkig vertroebeld. Je kunt wel zeggen dat Croux de laatste wedstrijden uit vorm is, maar één schot en het levert je drie punten op. IMO zie je dan toch dat deze speler in de eredivisie heeft gezeten en net over dat grammetje meer beschikt.

Nogmaals, met dit voetbal heb je niks te zoeken in de playoff’s. Al vraag ik me nu wel af, of het spel wat die andere kandidaten leveren heel veel beter gaat zijn. Het zal me eigenlijk een rotzorg zijn. Gegeven is dat we het toetje moeten gaan opeten. Al is het alleen voor de financiën, volgend seizoen zien we dan wel weer verder. Getapt lijntje, ik hoop nog steeds van harte dat je gelijk gaat hebben.

Mien wirrekweek begint mit MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 21:10
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #9
Zo slecht vond ik het niet hoor. Jong Ajax is gewoon een van de best voetballende ploegen in de competitie. Vorige jaar werden we hier thuis helemaal zoek gespeeld door die jongens. Dit team was niet zo goed als de kampioensploeg van vorig seizoen maar ik vind dat we ons aardig geweerd hebben. En er zat weer een keer pit in de ploeg. Gunst op de backpositie bevalt me toch beter dan Lavalee. De overwinning is zeker gelukkig. En Koopmans heeft een stuk of 3 wereldreddingen verricht. Maar de 3 punten tellen. Worden nog 2 spannende weken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 21:58
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #10
Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat er serieuze plannen zijn om in het seizoen 20/21 de nummer 1 en 2 uit de Eerste divisie te laten promoveren . Ik kan het zo snel niet vinden , maar als dat zo is word de kans om te promoveren voor clubs als MVV nog VEEL kleiner .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 22:03
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #11

Sjonnie schreef : Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat er serieuze plannen zijn om in het seizoen 20/21 de nummer 1 en 2 uit de Eerste divisie te laten promoveren . Ik kan het zo snel niet vinden , maar als dat zo is word de kans om te promoveren voor clubs als MVV nog VEEL kleiner .


Och daar is Sjonnie weer, toch nog wat gevonden krolse kat?

Gelukkig voor MVV zijn die plannen allang weer de ijskast in, 1-2 promotie wil zeggen 17-18 degradatie uit de eredivisie en dat kwam er niet door.

In PO niks te zoeken wordt weer van stal gehaald maar de eredivisie is de zwakste in jaren, alsof Graafschap en Excelsior veel soeps zijn!

We gaan het zien, nu al 3 punten meer dan vorig jaar, and counting. Bizar als bijvoorbeeld 56 niet genoeg zou zijn, dat zegt wel iets over de huidige competitie.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 22:07
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #12
Ok ik weet niet wat ik moet denken van ...... Och daar is Sjonnie weer, toch nog wat gevonden krolse kat?


Maar dank je voor de info .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 22:11
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #13
Dat je alleen kan reageren als MVV verliest / achterstaat. Verder moet je dat natuurlijk zelf weten, ook jij wilt niets liever dan alle goeds voor ons clubke. Maar die foto van die kat irriteert me op een of ander manier, niks tegen jou hoor. Miauw!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 23:24 22 apr 2019 23:28 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #14
Een dag met voetbalpotentie: prachtig weer (ik lachte me een deuk om de drinkpauze bij 23 graden en een heerlijk briesje) en een vrije dag voor veel mensen. Helaas draagt een jong-team als tegenstander niet bij aan een kolkend stadion. Geen uitfans, geen sfeer van onze kant.
Als er dan ook nog eens weinig uitgespeelde kansen zijn dan weet je dat je niet verwend gaat worden.
Van de andere kant: vandaag was het resultaat heilig. Een belangrijke overwinning waardoor je nog steeds in de race bent voor een nacompetitieplek.
Over de wedstrijd zelf: die ging redelijk gelijk op. Hotseknotsvoetbal en vloeiende combinaties wisselden elkaar gek genoeg af. Een eerste helft waarin MVV wat mij betreft een licht overwicht had en een tweede helft die gelijk opging. De gelukkigste heeft vandaag gewonnen. Want laten we wel wezen: Koopmans helpt je grotendeels aan de punten. Eén cruciale redding in de eerste helft en een aantal goede reddingen in de tweede helft.
Achterin stond het op zich prima. Centraal vond ik het erg degelijk. Lavalée zou ik (wellicht financieel niet haalbaar) graag volgend seizoen weer hier zien. Gunst vond ik vandaag gewoon voldoende. Hij maakte een paar fouten, maar deed ook heel wat zaken goed. Op dit moment vind ik hem het beste alternatief op de linksbackpositie. Aub geen geëxperimenteer meer in de slotfase van de competitie op die plek!
Het middenveld dan. Ippel had het vandaag gewoon niet. Ook Kostons komt nog te kort. Jammer van die vrije trap randje zestien. Die moet op zijn minst tussen de palen. Hij heeft eerder al laten zien dat te kunnen. Deom daarentegen was een verademing. Waarom Elsen hem een paar wedstrijden uit de basis heeft gehouden weet ik niet. Deze jongen heeft veruit het meeste technische vermogen op het middenveld en misschien wel in de hele selectie. Bovendien zit hij er kort op en werkt-ie keihard. Die tackel in de eerste helft was geweldig. En vervolgens bijna een assist geven. Daar hou ik van!
Van den Hurk werkte weer keihard, maar zonder veel rendement. Waarom kreeg-ie zoveel hoge ballen van achteruit? Na drie verloren kopduels was toch wel duidelijk dat-ie niet van die beer van een centrale verdediger ging winnen in de lucht.
Schroijen had het vandaag niet. Hij grossierde in te opvallende overtredingen en kwam er niet goed doorheen.
Croux viel in en raakte geen pepernoot. Verloor veel duels, kapte en draaide zich vast en gebruikte zijn snelheid te weinig. Een gevolg van z’n blessure? Uiteindelijk maakt het in dit geval geen zak uit, want hij scoort wel even lekker de 1-0. En dat in de 90e minuut. Das ook wel weer eens lekker.
Martina viel ongelukkig in. Die veroorzaakte vooral onduidelijkheid op het middenveld. Holtby deed het weer gewoon goed. Zijn eerste balcontact is meteen een gevaarlijk steekbal. Als-ie helemaal fit is zou ik hem graag met Deom en Ippel/Mares op het middenveld zien.
Geen idee wat de scenario’s nu nog allemaal zijn, maar wil je het leuk maken in de nacompetitie, dan moet je punten blijven pakken zodat je iets van een flow krijgt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2019 23:55 23 apr 2019 00:06 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Ajax maandag 22 april 2019 #15
Mensen, dit was het 3e van Ajax heh, niet het 1e, niet het 2e maar het 3e. Door deze jongens werden we dus vorig seizoen niet zoek gespeeld. We werden nu dol gedraaid door het 3e. Jongens van nauwelijks 18. De A-jeugd zeg maar van Ajax. Niet dat ik niet blij ben met de 3 punten, maar wel ff de MVV bril afzetten. Dat scheelt een hoop, en sta je weer met beide benen op de grond. Om dan toch een opsteker op te noemen: Holtby. En nog een wetentje: Cambuur won nog niet zo lang terug in jong Ajax, het 2e met 0-6. Dat zegt niet alles, maar toch, laat dit nu de volgende tegenstander zijn van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden