Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019

15 apr 2019 10:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #1
Uit bij het Dordrecht van tegenwoordig gelijk spelen is niet eens zo dramatisch als dit forum zou doen geloven: Dordt won een week eerder nog van aanstaande kampioen Twente. Onze oosterburen verloren een maandje geleden nog in Dordrecht. De stemming op het forum is negatief, maar dat komt natuurlijk niet door één gelijkspelletje. Hadden we van Almere, Eindhoven en Volendam gewonnen, dan stond je nu zevende en droomden we stiekem nog van overslaan eerste ronde play-offs. Maar dat deden we niet, en inmiddels lijkt het halen van de play-offs met de week lastiger te worden. Ik moet daar ook de hand in eigen boezem steken, mea culpa. Voor de wedstrijd tegen Dordrecht liet ik zien dat zeven wedstrijden op rij niet winnen twee seizoenen geleden nog voorkwam – toen wonnen we zelfs negen keer op rij niet! En haalden alsnog de finale van de play-offs! Dit heeft de selectie helaas ook gelezen en gedacht “dat kunnen we beter”. Excuus medefans.

Maar goed, de dramatische serie waar we in zitten gecombineerd met de stand maakt de boodschap voor komende vrijdag wel erg eenvoudig: Alleen winst telt. We mogen uit naar Jong AZ. Die verloren na de winterstop maar twee thuiswedstrijden, tegen Dordrecht en RKC. Waarbij RKC afgelopen vrijdag was. We hebben hier dus zeker geen garantie op winst, Jong AZ stelt niet veel voor maar verliest niet veel thuiswedstrijden, meestal eindigen die in een gelijkspel. Over de selectie van Jong AZ kan ik niet veel vertellen. Vaste centrale verdediger Bergsma zal geschorst zijn na zijn rode kaart tegen RKC, dat scheelt hopelijk. Keeper daar was Rody de Boer, misschien wel de beste keeper van de Jupiler League vorig seizoen. Zoals het een écht jong elftal betaamt, is de spits een typisch Alkmaarse naam: Tsjechisch jeugdinternational Ondrej Mihalik… Nou moet daar aan toe worden gevoegd dat die het hele seizoen al geen knikker raakt, liever Mihalik dan Ferdy Druijff, die daar natuurlijk eerst in de spits stond.

Tegelijk met ons speelt NEC bij Volendam, Eindhoven en Cambuur tegen elkaar, Roda en Oss. Ik neem meteen paasmaandag mee, dan moeten we thuis tegen Jong Ajax, en staan ook onder meer NEC – RKC en Cambuur – Den Bosch op het programma. Hopelijk zijn we na de paasdagen nog vol in de race en niet al feitelijk uitgeschakeld. Met zes punten tijdens de paasdagen ziet de wereld er een stuk positiever uit. Voor komende vrijdag zoals eerder gezegd dus maar één boodschap: winnen! Hoe maakt geen biet uit. Heb ik er vertrouwen in? Laat ik die vraag maar niet beantwoorden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ben Salemans, johan, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2019 21:04
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 278
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #2
Zal sowieso zeer lastig worden de play-offs nog te halen aangezien we qua doelsaldo nog een extra punt moeten inlopen op onze concurrenten die stuk voor stuk een veel beter doelsaldo hebben. Zullen drie van de vier wedstrijden zeker moeten winnen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 02:26
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 781
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #3

Jacques schreef : Excuus medefans.

Excuus aanvaard. Haha. Jij hoeft je echt niet te excuseren, Jacques. Pfff, ik ben zo blij met jouw stukjes. Soms zie ik de toekomst van MVV somber in, maar jij weet met je stukjes en (soepel geïnterpreteerde, fraaie) statistieken de moed erin te houden! Dat waardeer ik zeer!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, Zoewiezoe, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 08:30
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #4

ASR schreef : Zal sowieso zeer lastig worden de play-offs nog te halen aangezien we qua doelsaldo nog een extra punt moeten inlopen op onze concurrenten die stuk voor stuk een veel beter doelsaldo hebben. Zullen drie van de vier wedstrijden zeker moeten winnen...


Wil dit toch even nuanceren. Hoewel je natuurlijk gelijk hebt dat we gewoon veel punten zullen moeten halen om nog een kans te maken hoeven we niet per definitie 3 van de 4 wedstrijden te winnen. Stel dat we 7 punten uit de 4 resterende wedstrijd halen, dat komt neer op een totaal van 54 punten. Op dit moment zou je met dat puntenaantal op een zevende plek staan (7 plaatsen hoger dan nu). Gezien het feit dat op dit moment de beloftenploegen van zowel psv als ajax op een playoff plek staan betekent dit dat op dit moment ook de nummer 11 de playoffs in zou gaan. Die ploeg is momenteel cambuur, hebben ''slechts'' 3 punten meer dan ons én daar gaan we nog op bezoek voor het einde van de competitie. Ga je kijken naar de resterende programma's van alle ploegen die nog meedoen dan is het gewoon een feit dat er nog heel veel ploegen heel veel punten gaan verspelen. Simpelweg omdat er mathematisch gezien nog zoveel ploegen meedoen. Voor de duidelijkheid zal ik de programma's van al deze ploegen even opsommen, dan kan iedereen voor zichzelf oordelen of we al dan niet nog een kleine kans maken.

MVV: Jong AZ (U), Jong Ajax (T), Cambuur (U), NEC (T)
Eindhoven: Cambuur (T), Helmond (U), Jong AZ (T), RKC (U)
NEC: Volendam (U), RKC (T), Twente (T), MVV (U)
Cambuur: Eindhoven (U), Den Bosch (T), MVV (T), Twente (U)
Roda: Oss (T), Telstar (U), Den Bosch (T), Volendam (U)
Oss: Roda (U), Go Ahead (T), Dordrecht (T), Helmond (U)
RKC: Dordrecht (T), NEC (U), Go Ahead (U), Eindhoven (T)

Zoals gezegd, oordeel zelf. Hoe sta ik erin? Het wordt ontzettend lastig maar ik geloof er - wellicht tegen beter weten in - wel nog in. er gaan ongetwijfeld nog ontzettend veel punten verspeeld worden door meerdere concurrenten. Daarom zijn de komende twee wedstrijden echt cruciaal. Vier punten minimaal om mee te blijven doen, 6 om misschien zelfs weer in de drivers seat te komen voor de laatste twee wedstrijden tegen directe concurrenten Cambuur en NEC. Want die twee ploegen gaan echt niet allebei 6 punten halen uit de komende twee potten gezien het programma. Als we dan ook nog het geluk hebben dat Roda 3 of minder punten haalt (wat echt wel denkbaar is) tegen Oss en Telstar is echt alles weer mogelijk. Helemaal in eigen hand hebben we het absoluut niet, maar ik ben ervan overtuigd dat als je dus 4 of 6 punten haalt in de komende week we er gewoon weer ''bij'' staan. Kijk vooral ook even naar het programma van Cambuur, die kunnen zomaar de komende 4 wedstrijden puntloos afsluiten. Hoop doet leven. Het kan voor ons weer eens een zenuwslopende ontknoping worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 09:09 16 apr 2019 09:11 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #5
Haha, ik zat ook al verschillende scenario's te bekijken. Cambuur kan inderdaad zo maar puntloos afsluiten - al is Twente natuurlijk al lang kampioen als Cambuur daar komt, en is Den Bosch de weg kwijt, en wij ook. Voor hetzelfde geld haalt Cambuur nog negen punten en comfortabel de play-offs. En dit kun je voor iedere club zo uitschrijven. Roda heeft met Telstar en Volendam twee ploegen die vrijwel uitgespeeld zijn. Den Bosch dat zoals gezegd geen knikker meer raakt. Kunnen zo maar negen punten zijn. Maar Telstar wint de laatste weken verrassend vaak, Volendam zal de laatste thuiswedstrijd van het seizoen graag willen winnen, Den Bosch maakt nog kans dat overslaan van de eerste ronde van de play-offs mis te lopen en die moeten nog wat punten pakken. Voor hetzelfde geld lege handen voor Roda. En vergelijkbare verhalen gelden voor alle zes de clubs boven ons én onszelf met als extra plus een groot aantal onderlinge wedstrijden... na komende vrijdag en zeker na komende maandag nemen de grote aantallen scenario's flink af. Hopelijk in ons voordeel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 12:48 16 apr 2019 12:58 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #6
Veur alle lui die nog de illusie höbbe tot v'r goon winne vriedag: Christian Mulder is de sjeids vaan deens.

Inderdaod, 't breurke vaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 18:02 16 apr 2019 18:03 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #7
Croux en Schroijen doen waarschijnlijk niet mee. Als dat zo is verwacht ik dat we maximaal een puntje meenemen uit Alkmaar

www.limburger.nl/cnt/dmf20190416_0010139...mvv-in-de-lappenmand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 18:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #8
En nog fraaier: onze tegenstander op paasmaandag krijgt extra rust voor het duel met ons...

www.vi.nl/nieuws/veelbesproken-kampioens...wente-gaat-niet-door

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2019 11:39
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #9
En dan zal je zien dat je morgen gewoon wint een tegen het D-garnituur van ajax ook nog kans maakt, zij houden echt alle toppers thuis ivm CL en competitie,

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2019 14:46
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #10

Jacques schreef : En nog fraaier: onze tegenstander op paasmaandag krijgt extra rust voor het duel met ons...

www.vi.nl/nieuws/veelbesproken-kampioens...wente-gaat-niet-door


Ik mag toch aannemen dat een dag rust voor spelers van dit niveau en met die leeftijd volstrekt niet relevant is. Wel kan het schelen in kaarten en blessures dus op die manier worden wij wel weer de dupe van beslissingen die genomen worden door partijen waar wij geen enkele invloed op hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2019 15:07
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #11
Extra rust of niet, die jongens hebben allemaal meegetraind de afgelopen weken om paraat te staan in wedstrijden als het nodig is.
Daarnaast, als we verliezen van een versterkt Jong Ajax dan is dat zo, en de play-offs gooi je niet in 1 wedstrijd weg, daarvoor hadden de afgelopen weken gewoon meer punten gepakt moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2019 22:18 19 apr 2019 22:24 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #12
Nou uiteindelijk toch een overwinning. Had het niet meer verwacht na de 1-1 en al helemaal niet meer na de 2-2. Opvallend dat Lavalee twee assists heeft gegeven, en dat MVV de veerkracht heeft getoond om toch de 3 punten mee naar huis te nemen.

Mocht MVV maandag wederom winnen kan er weer voorzichtig aan de playoffs gedacht worden.. ongelofelijk hoe dicht alles nog op elkaar staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2019 23:30
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #13
MVV grijpt met kunst en vliegwerk de laatste strohalm. De wedstrijd volgen via radio en het Fox-schakelprogramma terwijl je ondertussen de tussenstanden van andere wedstrijden bijhoudt, is trouwens niet echt bevordelijk voor de gemoedsrust.
Het ging lange tijd alle kanten op, behalve de goede. De gifbeker moest kennelijk helemaal leeg. Na twee keer een voorsprong die met nog een paar minuten op de klok weer weggegeven werd, zag het er teleurstellend uit. Met de bodem van de gifbeker in zicht werd er nog een laatste reddingsboei toegeworpen: een penalty in de 89e minuut. Goed benut door Schroijen. En zo werd het toch nog een Goede Vrijdag.
Jammer dat NEC in blessuretijd nog wint bij Volendam. En jammer dat Roda (door een eigen goal van de tegenstander) nog een punt pakt. Maar goed, laten we vooral naar ons zelf kijken. Het resultaat kan niet verhullen dat het spel echt beter moet. Een tweede overwinning is broodnodig voor de flow die je tegen het eind van de competitie nodig hebt om überhaupt iets te presteren in de nacompetitie. Maar zit het goed genoeg in de groep? Ik vind het opvallend dat doelpunten vandaag nauwelijks met elkaar werden gevierd. Lavalée was erg belangrijk met twee assists, maar hij werd niet bij de viering van doelpunten betrokken. Misschien zie ik dingen die er niet zijn. Dan hoor ik het graag. Na afloop was er overigens wel een scrum en kwamen spelers nog even samen.
Zoals gezegd: er gloort nog hoop, maar ik durf niet te zeggen hoeveel punten daar voor nodig zijn. Rekensommen en mogelijke scenario’s laten ik over aan medeforummers die daar beter in zijn.
Veel bekers staan er niet in de prijzenkast van MVV. Maar die gifbeker hebben we nog steeds in bezit. En daar zit nog wel wat in. Hopelijk is het team en de staf daar ook van doordrongen en wordt het geluk de komende wedstrijden afgedwongen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, middenstip, Tuor, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2019 01:09
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #14
Wat een pokkeneind toch. Maar met 3 punten in de pocket is de terugreis toch net even wat lekkerder. Het was een wedstrijd met toch wel 2 gezichten. Wij waren voor rust de wat betere ploeg zonder groots te zijn overigens. Jong AZ was voor rust heel matig. Maar na rust ging bij hun wel de gashendel open en speelden zij sneller, directer en met veel meer diepte. En toen zag je toch wel een paar jongens bij hun met heel veel talent. Die dus volgend seizoen nadrukkelijk aan de poort van de eredivisie zullen rammelen. Wijndal, Goudmijn (wat een heerlijk doelpunt), Helmer en Reijnders.
Ons probleem zit mi toch vooral in het balbezitvoetbal wat leidt tot oeverloos geschuif in de achterste linie en waar de diepte- of steekpass niet of te laat komt en we eigenlijk gewoon niet de kwaliteiten hebben om dat goed genoeg uit te voeren. Maar dat is mi een probleem waar het Nederlandse voetbal de laatste jaren in de breedte mee kampt. Ik zou me toch kunnen voorstellen dat er sneller naar voren gespeeld wordt zodat de tegenstander niet steeds genoeg tijd heeft om te reorganiseren. En natuurlijk zal dat vaker balverlies opleveren. Maar so what; dan ben je verder van de eigen 16 af aan het spelen en er zullen ongetwijfeld ook 2e ballen wel bij ons terecht komen en er zullen daardoor ook kansen ontstaan. Nu oogt het futloos en het tempo is simpelweg te laag.

Terug naar de wedstrijd. Een gelukkige driepunter. Een pingel die er volgens mij geen was; geen overtreding en als het al een overtreding was, was die buiten de 16. Die Mulder toch....wel grote hilariteit na afloop toen een van onze geachte forumleden de scheids uitgeleide deed met de prachtige zin: jij bent beter dan je broer.. :-)

Een wedstrijd met een paar prachtige doelpunten: vd Hurk, Wijndal, ook de pingel van Joeri zat er puik in. Een schot op de paal van J-AZ direct na de 1-1. vd Hurk die vrijwel elk kopduel won terwijl zijn tegenstander minstens een halve kop groter was. Die heeft een knappe pot gespeeld.

We leven nog. Maandag tegen een uitgerust J-Ajax. Die overigens in de uittabel zwaar in het rechterrijtje staan. Ben benieuwd op Shermar mee kan doen. Anders Lavalee terug het centrum in. Waar hij ook nu na het uitvallen van Shermar direct veel beter uit de verf komt dan op linksback. Hij was op die positie vandaag niet goed. Enkele keren verdedigend totaal uit positie gespeeld/gelopen en aanvallend van geen enkele toegevoegde waarde (buiten zijn voorzet bij de 0-1). Dan liever Gunst terug.

Joeri en Tuur op de vleugels maandag en vd Hurk op naar zijn 16e ! Ik heb er toch alweer zin in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2019 04:50 20 apr 2019 04:59 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 781
Meer
Jong AZ - MVV vrijdag 19 april 2019 #15
MVV grijpt de laatste strohalm om de nacompetitie te halen door in Alkmaar te winnen van Jong AZ. Een heel welkom resultaat. Bedenkelijk is wel dat de goals van Jong AZ vrij gemakkelijk vielen. Dat mag zich de centrale verdediging aantrekken. De twee AZ-goals vielen dankzij goede schoten op goal, zeker, maar de schietende/scorende AZ-spelers werd geen strobreed in de weg gelegd... De goal van Van der Hurk was prachtig. Anthony van der Hurk zit in een flow, zit steeds beter in zijn vel, en groeit iedere wedstrijd. Dat vind ik echt een lichtpunt, een opsteker. Van der Hurk heeft er nu 14 goals gescoord, en dat vind ik een mooi aantal. Ik hoop dat Anthony van der Hurk verder groeit. Misschien hebben we met hem toch wel een goede spits in huis. Kom op, Van der Hurk, blijf me verbazen met je mooie goals. De (dubieuze) strafschop aan het einde van de wedstrijd werd onhoudbaar ingeschoten door Joeri Schroijen. Heerlijk.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden