Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april

02 apr 2019 09:29
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #16
Gisteren toch maar weer de moeite genomen om met de auto op en neer naar Rotterdam te racen. Puur omdat het een mooie club is met een mooi stadion en vaak een leuke sfeer. Het begon dan ook met een sfeeractie. Dit was werkelijk het enigste moment dat ik mijn ogen uitkeek.

Want jongens, vanaf de eerste seconden had je het gevoel in een schiettent te zitten. Het is echt waar een wonder dat we gaan rusten met 0-0. Ballen te hard voorlangs, op de lat, goede reddingen van Koopmans. Als wij de bal hadden, durven we niet te voetballen. Martina die keer op keer de bal naar Vermijl passt, maar continu ''over het hoofd ziet'' dat Vermijl vervolgens door twee man gedekt wordt! Onder het mom van: dan ben ik hem tenminste kwijt.

Lavalée is duidelijk geen back. Werd een paar keer relatief makkelijk langsgelopen. Nog altijd een verademing tegenover Gunst, maar toch niet echt je van het op de linksback. Martina heeft mij nooit kunnen bekoren, zo nu ook niet. Kostons op het middenveld stond constant te slapen, overal te laat of juist te vroeg met springen. Deom die wel probeert te voetballen, maar ook de bal niet kwijt kan. Spelers die elkaar niet begrijpen. Nee, het leek nergens op gisteren.

Dan gaat Mbuyamba warmlopen. Ik had meteen zoiets van : die gaat voor Kostons komen, omdat hij echt totaal niet in de wedstrijd zit. Dit had ik nog goed, maar dan verbaast het me dat hij gewoon naast Martina en Mares gaat staan voor de aftrap! Dit heb ik nog nooit gezien onder het bewind van Ron, maar kennelijk de spelers (zoals hierboven wordt gezegd) ook niet. Ze wisten totaal niet waar ze moesten lopen.

Opeens hebben we één goede uitbraak die er bijvoorbeeld tegen Den Bosch wel tegen de touwen gaat, maar nu geblokt wordt. Vervolgens knip je twee keer met je ogen en het is 2-0. Jammer voor de jonge invaller van ons, maar de 1-0 komt op zijn conto. De 2-0 is de klasse van Veldwijk. Vervolgens ga je dan, lijkt mij, meer risico nemen. Volgens mij werd eerder genoegen genomen met 2-0 dan met 3-1. Croux en Schroijen voor Tuur en Abu. Volgens mij puur om de aanvallende backs van Sparta op te vangen. Erna totaal niets meer gecreëerd.

Nee, het zal (en zeker de komende drie wedstrijden) uit een ander vaatje moeten komen. Eindhoven, Dordrecht en Jong AZ zijn geen hoogvliegers. Deze moeten alle drie te verslaan zijn.

Overigens vond ik het opvallend (ga verder geen naam hier nomen) dat een speler van ons zich behoorlijk negatief uitliet tegenover familie / vrienden over de selectie.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 11:39 02 apr 2019 11:40 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #17
Nou, hebben we toch leuk drie dagen boven Roda gestaan.

Bij Sparta kan je vrij kansloos verliezen, dat is verder nauwelijks de moeite waard om te benoemen. Maar zoals anderen stoor ik me toch aan kleine dingen. Als ik op dit moment de beste speler van het seizoen moet kiezen, kom ik uit op Koopmans of Lavalée – met de duidelijke kanttekening dat Lavalée dat centraal achterin is en niet op de vleugel. Centraal achterin ontzettend goed, linksachter matig. Vaker kunnen zien dit seizoen, bijvoorbeeld tegen Jong PSV thuis, dat hij moeite heeft met die positie. En dan toch laten starten op linksachter. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Tegen fucking Veldwijk, waarschijnlijk de beste afmaker in de 16 van de hele competitie, zet je je beste centrale verdediger op de flank… De invalbeurt van onze jongeling als extra slot op de deur kon ik ook niet volgen, althans zeker niet omdat je duidelijk zag dat het team geen idee had hoe dit in te vullen. Dat Elsen in april nog dit soort dingen probeert baart me wel een beetje zorgen.

Qua wedstrijd verder eigenlijk niet boeiend. Je weet dat je in dit soort wedstrijden maar twee leuke kansjes krijgt, als die er niet in gaan kun je het vergeten. Zoals al gezegd, bij Twente en Den Bosch vallen die kleine kansjes wel binnen en ga je er met de punten vandoor, dat lukte gisteren niet, jammer maar helaas, dit is niet de wedstrijd waar het seizoen op slaagt of faalt. Schiet je per ongeluk wel de bal binnen voor rust en sta je meteen na rust wat beter op te letten, dan is Ron opeens de briljante tacticus, zo hypocriet is het nu eenmaal.

Ik houd mijn hart vast voor vrijdag. Niet omdat we nu toevallig van Sparta verliezen. Maar Eindhoven is in bloedvorm, staat maar twee punten onder Sparta in de stand sinds de winterstop, pakt veel punten in uitwedstrijden (zijn ons in die tabel inmiddels op doelsaldo voorbij) en scoort er op los de laatste weken. Als je “gewoon” thuis wint van Almere en Volendam stond je zevende en ging je met vertrouwen die wedstrijd tegen Eindhoven in, keek je omhoog richting overslaan eerste ronde play-offs. Nu ben je angstig omdat je bij verlies tijdelijk (?) afhaakt in de strijd om de play-offs. Als we winnen ziet het er weer heel anders uit natuurlijk. De eindsprint mag nu beginnen. Maar de voortekenen wijzen net zo goed op een RKC-thuis scenario…

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, Tuor, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 12:55
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #18
Het is al het hele seizoen slecht voetbal ,nog geen eens 1 goede wedstrijd ,Ron Elsen vertelde het al voor het seizoen begon het word een seizoen van Werken .Zelfs op het middenveld word een speler als Pieter Nys gemist de andere die hem vervangen zijn minder dan hem en ja dan heb je in deze ploeg een probleem en als spelers als Mares ,Kostons , Gunst basis spelers worden kun je niet veel verwachten , Deom is ook geen zekerheid op het midden
veld .
Mvv heeft dit jaar ook niets te verkopen zoals vorig jaar Okita dus het word een hele klus om volgend jaar een leuk elftal te hebben ,maar hoop blijft er altijd je komt niet voor niets meer dan 55 jaar naar De Geusselt ,het zal me benieuwen .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 13:35
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #19
@bokkesprongen Vergeet ook niet Holtby.. geen wondervoetballer maar de goede serie overwinningen was wel met hem in het team.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:05 02 apr 2019 14:07 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #20
Jeoff, daar wilde ik na Volendam thuis nog iets over plaatsen maar helemaal vergeten. Holtby speelde maar zes wedstrijdjes voor ons, en nog niet eens volledig in een aantal gevallen. Drie assists, waarvan twee uit een corner. Die zes wedstrijden waren voor het eerst in jaren onze corners levensgevaarlijk. Naast de directe assists van Holtby zat er ook nog een andere cornergoal bij. Paniek bij de tegenstander bij iedere corner want ze draaiden panklaar op de vijfmeterlijn de zestien in.

Afgelopen vrijdag kregen we tegen Volendam volgens mij acht corners, geen enkele gevaarlijk. Sterker nog, twee keer kon Volendam counteren (en enkel omdat ze dat slecht uitspeelden werd het niet gevaarlijk) en twee keer speelden we zelf de bal binnen tien seconden terug naar Koopmans. Dramatisch. Sinds zijn blessure leveren onze corners weer helemaal niets op - en met Van den Hurk, Mares, Kostons en Vermijl hebben we toch vier prima koppers in huis. Natuurlijk garandeert Holtby echt niet iedere wedstrijd een cornergoal maar ik denk dat we met Hotlby alleen al vanwege zijn ijzersterke corners wat meer punten gepakt hadden.

En het ergert me overigens mateloos hoe slecht de corners al jaren getrapt worden bij MVV. Daar is goed op te trainen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:07 02 apr 2019 14:08 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #21
Ach jongens wat maakt het ook eigenlijk nog uit. De kans dat je promoveert uit die playoffs is sowieso nihil. In de eerste divisie telt alleen de kampioen. Zolang de nummers 1 en 2 niet rechtsstreeks kunnen promoveren, maak je maar heel weinig kans. Er zijn zowat 10 clubs die mee mogen doen met die playoffs, waarvan er 2 mógelijk kunnen promoveren. Hoe vaak heeft MVV hier al aan mee gedaan. Steeds weer strandde het in de 1e of 2e ronde. En werd een keer de eindstrijd wél gehaalt, dan werkte de scheids het gewoon de grond in met een rode kaart. Daarnaast is het uit en thuis principe te belachelijk voor woorden. De eredivisionist wordt door en door beschermd, en mag áltijd eerst uit om het dan thuis af te maken. M.a.w. als je geen kampioen wordt, kun je je opmaken voor een Telstar toekomst. We blijven eerste divisie. So be it.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:19
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #22

Schapendonk schreef : M.a.w. als je geen kampioen wordt, kun je je opmaken voor een Telstar toekomst.


Vroeger kon je nog zeggen 'kun je je opmaken voor een Emmen toekomst'.. laat die ploeg nu juist jouw ongelijk bewijzen.

Niet dat ik zo'n scenario dit seizoen verwacht, maar zoals Komopdieroeie ook al schreef: "ik verlies liever dik in de eerste ronde van de playoffs dan er niet aan te hebben deelgenomen"
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:28 02 apr 2019 14:29 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #23
Je kunt er wel aan deelnemen, maar meer voor spek en bonen. Links of rechtsom wordt dit keer op keer vermassecreerd. En Emmen was zonder het failliet gaan van Veendam, wellicht ook nooit gepromoveerd via de playoffs. Vanaf dat moment zat daar opeens veel meer geld. Dus komen we uiteindelijk weer bij dat laatste terug. Geld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:37
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #24
Schapendonk, ik heb het idee dat je wat veel uit emotie schrijft. Begrijpelijk natuurlijk want voetbal is emotie, zeker wanneer het de club die je na aan het hart ligt betreft. Ik voel dat natuurlijk ook wel, maar de kunst is toch om objectief en realistisch te blijven. Hoe lelijk en clichématig die woorden ook mogen zijn. Dat eredivisieploegen in het voordeel zijn is simpelweg niet waar. Wat gebeurde er afgelopen playoffs met de Graafschap en Emmen? En met Twente en Sparta? Dat weet jij toch ook.

Natuurlijk is het een heel lastig verhaal om via de playoffs te promoveren, zeker voor een club met de begroting van MVV. Maar Emmen heeft het goede voorbeeld gegeven. Alles is mogelijk, maar je moet er op hopen en niet op rekenen. En inderdaad, zoals ik al aangaf, je wil toch zeker gewoon meedoen aan de nacompetitie? Ook al ben je vrijwel kansloos om daadwerkelijk een rol van betekenis te spelen? Die wedstrijden zijn goed voor de club en supporters want leveren over het algemeen meer ticketverkoop op dan de reguliere wedstrijden. En laten we dat geld nou net nodig hebben om die kwaliteitsimpuls hopelijk mogelijk te maken. Natuurlijk zit het er dik in dat we nog wel even in de eerste divisie bivakkeren, maar dat weerhoudt mij er niet van om te dromen van en hopen op een mooi promotiefeestje in onze mooie stad. De kans dat dat gebeurt is zonder twijfel groter dan de kans dat Leicester City kampioen van Engeland werd een aantal seizoenen terug. Zie hier het mooie van deze sport. Blijven dromen, blijven hopen. En uit het niks kan dan zomaar opeens iets moois groeien. Ooit valt het dubbeltje weer onze kant op, ben ik van overtuigd. En wanneer dat moment aanbreekt, ga ook ik uit emotie schrijven. Over hoe mooi onze club en stad is. Als een onvervalste chauvinist.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #25
Laten onze oosterburen nu de laatste jaren keihard werken aan een Veendam-model… 3500 man tegen Jong Utrecht, Korotaev nog altijd enkel in misselijkmakende video's te zien, Roda even hard als wij op koers om de play-offs te missen…

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 14:46 02 apr 2019 14:48 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #26
@Jacques natuurlijk is het enige voordeel van die playoffs, dat Roda dit nu ook in de schoenen krijgt geschoven, dan weten ze ook eens hoe dat is. Echter zit daar veel Duits geluk. Maar of dit hun dit seizoen gaat helpen. Ik denk het niet. @ komopdieroeie, je hebt het bij het goede eind. Ik heb de moed ook niet verloren. Maar ik ben de donkere wolken af en toe wel een beetje zat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 15:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #27

De Zwarte Vogel schreef :

Schapendonk schreef : Sorry maar jong Ajax dat thuis met 0-6 verliest vind ik véél opmerkelijker dan MVV dat met 2-0 verliest in Sparta.

Wat dacht je dan van NEC? Ze rekenden vast op 6 punten tegen de twee Jong teams, het werden er 0. Het zal wel gaan spoken rond Goffert en De Gier.

b.t.w. Jack de Gier ligt eruit bij Nec. Hij is ontslagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden