Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april

01 apr 2019 05:55
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Onderwerp Auteur
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #1
Zal erg moeilijk worden vandaag, maar aangezien we in uitwedstrijden al vaker punten hebben gepakt tegen sterkere tegenstanders, ga ik toch voor een 1-2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 07:50
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #2
Ik ben helaas minder optimistisch, als we vandaag een puntje halen mogen we in onze handen wrijven. Sparta is thuis nagenoeg onverslaanbaar op een uitzondering daargelaten, de 0-3 tegen Twente. Daarnaast speelden ze twee keer gelijk en voor de rest werd alles gewonnen op het Kasteel. Wij mogen het dan goed doen in uitwedstrijden tegen sterke tegenstanders, vandaag wordt gewoon een ontzettend zware dobber. Zeker gezien de vorm van beide ploegen. Wij draaien na een sterke periode weer uiterst stroef terwijl Sparta de laatste weken prima draait en veel scoort. Wat dat betreft natuurlijk fijn dat Lavalee er weer bij is.

Gezien de tegenstander zal Ron waarschijnlijk wel weer kiezen voor een blok van Mares en Ippel en Kostons of Deom als meer aanvallende middenvelder. Ik denk dat ik voor vrijwel alle supporters spreek als ik liever Deom zie op die plek. Gunst zal, neem ik aan, weer als linksback spelen ipv Joeri. Voorin dan dus geen verrassingen. Moeten hopen dat we het compact kunnen houden en spelers als Dervisoglu, Harroui en, Rayhi en Duarte weinig ruimte bieden. Sparta heeft gewoon veel kwaliteit, die Ache die de laatste weken daar in de basis speelt als spits doet het ook uitstekend. De positie die bij hen misschien nog het meest ter discussie staat is die van de keeper. Kortsmit niet heel betrouwbaar dit seizoen en werd afgelopen vrijdag dan ook vervangen door Coremans. Volgens mij heeft die geen gekke dingen gedaan in die wedstrijd en zal die wellicht weer starten vandaag. Denk dat de kansen voor ons met name aan de linkervleugel liggen, waar Abels speelt. Heb Houben niet genoemd ondanks zijn goede vorm, maar heb toch zo'n vermoeden dat die vandaag weer op de bank moet plaatsnemen.

Hopen dat Koopmans vandaag een sterke wedstrijd keept en een paar ballen uit het doel ranselt. Als Martina daarnaast net zo sterk speelt als afgelopen vrijdag én met Lavalée weer naast hem kunnen we het Sparta wellicht lastig maken. Hopelijk wat meer beweging voorin dan tegen Volendam, waar de ploeg gewoon veel te statisch was in balbezit. Een punt zou mij tevreden stellen gezien het programma de komende weken, want in de vier wedstrijden na vandaag moet het echt gaan gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 09:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #3
Net als in Eagles verlies met 2-0.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 10:15
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 99
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #4
Live op Fox Sports 3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 11:17 01 apr 2019 11:30 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #5
Sparta is de beste ploeg in thuiswedstrijden, zelfs beter dan Twente en ruimschoots (vijf punten, dertien doelpunten beter). Sparta lijkt degelijk op weg naar de play-offs, die worden gewoon tweede. Zo lijkt het althans. MVV vijf wedstrijden op rij niet gewonnen, Sparta zes van de laatste zeven wedstrijden gewonnen. Dit is een no-brainer, Sparta wint dit gemakkelijk.

Of toch niet? MVV staat vierde in de tabel van uitwedstrijden met een wedstrijd minder dan de ploegen erboven, bij winst pakken we in dat klassement de tweede plaats terug. Onze overwinning in Twente kwam na een beschamende 0-3 thuisnederlaag tegen Den Bosch. In de ranglijst staan negen ploegen boven ons. Tegen al die ploegen, op Sparta na, speelden we al de uitwedstrijd, acht wedstrijden dus. Resultaten? Vier gewonnen, twee gelijk, twee verloren. Volgens mij was het Lijnsje die al voor Twente uit zei "Weet je wat typisch MVV is? Hier opeens winnen.".

Datzelfde geldt voor de wedstrijd van vandaag. Verwacht ik dat MVV wint? Nee. Ik zou al extreem tevreden zijn met een gelijkspel, maar ik verwacht een nederlaag. Val ik van mijn stoel van verbazing als MVV wint? Nee, dat ook niet, zou prima in het seizoen tot nog toe passen. Koopmans blinkt meestal uit in dit soort wedstrijden (we vergeten Go Ahead even...). Op de counter spelen ligt deze ploeg wel.

Overigens, Komopdieroeie, over de keepers van Sparta: Sparta liet begin dit seizoen Verrips erg gemakkelijk vertrekken naar KV Mechelen. Daar veroverde hij na een paar weken een basisplaats, is kampioen geworden, staat in de bekerfinale én de fans lopen met hem weg: beste speler van het seizoen en hoofdverantwoordelijke voor de promotie volgens hen. Denk dat ze zich bij Sparta nog wel eens achter de oren krabben, met Verrips hadden ze een stuk dichter bij Twente gestaan...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 12:51
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #6

Jacques schreef :
Of toch niet? MVV staat vierde in de tabel van uitwedstrijden met een wedstrijd minder dan de ploegen erboven, bij winst pakken we in dat klassement de tweede plaats terug. Onze overwinning in Twente kwam na een beschamende 0-3 thuisnederlaag tegen Den Bosch. In de ranglijst staan negen ploegen boven ons. Tegen al die ploegen, op Sparta na, speelden we al de uitwedstrijd, acht wedstrijden dus. Resultaten? Vier gewonnen, twee gelijk, twee verloren. Volgens mij was het Lijnsje die al voor Twente uit zei "Weet je wat typisch MVV is? Hier opeens winnen.".

Datzelfde geldt voor de wedstrijd van vandaag. Verwacht ik dat MVV wint? Nee. Ik zou al extreem tevreden zijn met een gelijkspel, maar ik verwacht een nederlaag. Val ik van mijn stoel van verbazing als MVV wint? Nee, dat ook niet, zou prima in het seizoen tot nog toe passen. Koopmans blinkt meestal uit in dit soort wedstrijden (we vergeten Go Ahead even...). Op de counter spelen ligt deze ploeg wel.


Precies Jacques, dat heb ik inderdaad toen gezegd. En dat zeg ik vandaag gewoon weer!

Wij in vorm en de tegenstander niet --> calculeer maar een verliespartij
Tegenstander in vorm en wij niet--> zet met een kruisje bij MVV.

Vanavond wordt het alleen maar tegenhouden. Benieuwd wat het centrale duo gaat worden ; Lavalée met Mares(heeft mijn voorkeur) of Martina. Benieuwd ook of Schroijen dan weer linksback staat.

0-1 , goal binnen de 16 van VdHurk

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 20:04
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #7
Iemes'nne live strea,?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 20:47
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #8
En wat is bij jong ajax aan de hand tegen een concurrent. Mooi is dat. Ze kunnen opeens niet meer voetballen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 21:51
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #9
Wat een ongelofelijke zwakke pot van het volledige elftal, wat een wanprestatie. 1 kans gecreëerd in 90 minuten, defensief geklungel, slecht in de opbouw en geen inspiratie voorin.

Sparta was duidelijk de betere, maar met een beetje meer motivatie en strijd hadden we ze het zeker lastig kunnen maken.

Hopelijk worden in de laatste wedstrijden nog wat punten bij elkaar gesprokkeld, want momenteel staat we niet meer op een PO plaats!

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 21:55 01 apr 2019 21:56 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #10

Schapendonk schreef : En wat is bij jong ajax aan de hand tegen een concurrent. Mooi is dat. Ze kunnen opeens niet meer voetballen.


Wij ook niet.

Althans, eerste helft niet slecht. Te verdedigend begonnen, terwijl je wel de ruimte kreeg. Wat de commentator ook al aangaf. Als je dan niet toeslaat, dan is het wachten op problemen, want Sparta staat natuurlijk niet voor niets 2e.

Toch raar hoe je opeens na een reeks van 5 overwinningen zo kunt wegzakken. Dan ligt het niet alleen aan kwaliteit.

Op het veld mis je vaak toch wel de Drazen- en Perez-achtige doorsteekpassess. Misschien zou je Croux eens op 10 moeten proberen. Of Houcben op de backpositie, zodat die als een soort Labylle achter Schroyen op kan komen.

Er zal in elk geval wat verzonnen moeten worden, wat Elsen ook probeerde in de tweede helft. Maar toch lijkt het of we tactisch soms achter de feiten aan lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 22:06 01 apr 2019 22:09 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #11
Sorry maar jong Ajax dat thuis met 0-6 verliest vind ik véél opmerkelijker dan MVV dat met 2-0 verliest in Sparta. Daar is totaal geen weerstand geboden. Twente idemdito in RKC. Maar als ze naar Maastricht komen, kunnen ze opeens voetballen. Dan vliegen de ballen in de kruising.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 22:30
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #12
Misschien heel negatief...maar ik verwacht zelfs geen NC...niet na vanavond maar al eerder hoe ver kun je weg zakken.
Wat heb je te zoeken in de NC?...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 22:31
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 904
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #13
Ippel bij fox sport

We trainen nooit met 5 verdedigers
Duidelijk kritiek op Ron.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 23:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #14

Schapendonk schreef : Sorry maar jong Ajax dat thuis met 0-6 verliest vind ik véél opmerkelijker dan MVV dat met 2-0 verliest in Sparta.

Wat dacht je dan van NEC? Ze rekenden vast op 6 punten tegen de twee Jong teams, het werden er 0. Het zal wel gaan spoken rond Goffert en De Gier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 08:44 02 apr 2019 08:45 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Sparta Rotterdam - MVV maandag 1 april #15
Een ingecalculeerde nederlaag gisteravond. Toch hield ik er een heel vervelend gevoel aan over, en dat heeft twee redenen. Reden nummer een: de uitslagen op de andere velden. NEC verliest weliswaar en heeft nóg minder kans dan ons op de playoffs, maar voor de rest pakken liefst 5 ploegen/concurrenten 3 punten extra t.o.v. ons. Deze ploegen zijn, in willekeurige volgorde, RJC, Cambuur, RKC, Almere en Eindhoven. En laat die laatste nou net de tegenstander zijn van a.s. vrijdag, een echte alles of niets wedstrijd ben ik bang, en ik vrees voor niets. Eindhoven heeft nu één punt meer en heeft een aardig elftal. Dat veel makkelijker voetbalt dan die van ons. Dat mogen we ondertussen toch wel concluderen, dat het er voetballend niet beter op wordt. En dat is dan ook meteen reden nummer twee, het matige tot slechte veldspel. Gisteren spelen we tegen een erg sterke tegenstander die wellicht nog een minieme kans heeft op de titel, maar jongens toch wat was dit een belabberde pot. Het zag er vanaf minuut 1 naar uit dat ze zich al hadden neergelegd bij een nederlaag. Niet omdat er niet gestreden werd, maar gewoon omdat er aan de bal helemaal niks gedaan werd en er zat (wederom) geen enkele lijn in het spel. Dit geeft bar weinig vertrouwen voor de rest van het seizoen.

Waar we het vorig seizoen net wel redden om deel te nemen aan de playoffs lijkt het seizoen nu echt als een nachtkaars uit te gaan. Vrijdag niet winnen van Eindhoven is hoogstwaarschijnlijk de doodsteek. En zie ik ons die wedstrijd winnen? Nee, absoluut niet zelfs. Heel het seizoen ben ik relatief optimistisch gebleven maar dat moet ik nu toch echt aan de kant gaan schuiven. Optimisme, pessimisme, realisme? Het maakt eigenlijk geen reet uit. Feit is dat we een heel sterke laatste serie moeten gaan neerzetten om mee te mogen doen aan het toetje. Waarom geloof ik daar persoonlijk niet in? Door het sobere voetbal, het geloof dat opeens helemaal weg lijkt te zijn en een plotseling gebrek aan vastigheid. Opeens is Ron, in mijn ogen, onbegrijpelijke veranderingen aan het doorvoeren waar de ploeg geen baat bij lijkt te hebben. Net in deze fase van de competitie moet je denk ik spelers vertrouwen geven en voor vastigheden kiezen, zodat spelers weten waar ze aan toe zijn. We hebben nu 3 wedstrijden achter elkaar met een ander elftal gespeeld, en de linksback positie is elke wedstrijd door een andere speler ingevuld. Gunst, Schroijen en Lavalee. In mijn ogen is daar geen touw aan vast te knopen. Gunst is geen geweldenaar en heeft denk ik nog niet laten zien wat hij kan maar valt nou ook niet echt constant zwaar tegen. Waarom dan achtereenvolgens Joeri en lavalee op die positie spelen is mij een raadsel. Waar ik Ron een goede trainer vindt voor de eerste divisie, vooral om de rust die hij uitstraalt en de vastigheden waar hij normaal voor kiest (soms tot in den treure), lijkt hij opeens even de weg kwijt in de zoektocht naar de ideale formatie. Het blok van twee controlerende middenvelders wordt in een wedstrijd waar je zwaar de underdog bent opeens opgeofferd. Waarom? We zijn nauwelijks aan de bal geweest en dat leek ook de intentie, dan stel je toch Mares/Martina en Ippel op zoals je dat al bijna heel het seizoen doet? Kostons speelt al weken zwak (dat neem ik die jongen overigens niet kwalijk) dus dat hij vroeg gewisseld wordt is terecht. Maar Mbuyamba voor Kostons bij een 0-0 tussenstand? Ik begrijp er geen klote van. Zie veel irritatie bij Schroijen en dat is toch de speler die voor de assists moet zorgen. Sinds de komst van Croux is het veldspel er helaas echt niet beter op geworden en hij valt mij nog niet in positieve zin op, maar dat is ook vrijwel onmogelijk als je ziet hoe heel het elftal speelt in balbezit.

Gisteren was de afstand tussen verdediging, middenveld en vd Hurk ontzettend groot waardoor we er totaal niet aan te pas kwamen. Niemand kon de bal kwijt aan een medespeler en dit is toch wel te wijten aan tactische beslissingen. Ik las laatst dat iemand het zat was dat we van achteruit willen opbouwen, maar wat wil je dan? Dit is toch geen ploeg om lange ballen te spelen? We hebben wel wat snelheid en individuele acties aan de flanken, maar uiteindelijk is vd Hurk veel te klein voor een echte targetman en het spelen van lange ballen. Daarnaast komen onze buitenspelers ook graag in de bal en naar binnen en zoeken ze lang niet altijd de diepte. Dus opbouwen moet haast wel, maar het moet natuurlijk wel veel sneller en meer gestructureerd. Er was geen enkel patroon te herkennen. Als je dan nog wat geluk hebt en vlak na rust die ene uitbraak kunt benutten dan valt er nog wat te halen maar dat was ontzettend onverdiend geweest.

Om nog terug te komen op het resterende programma, waar het achteraf gunstig leek kan dat nog wel eens een zware dobber worden. Zoals gezegd vind ik Eindhoven een sterke ploeg met gevaarlijke aanvallers en natuurlijk van den Boomen, een vd betere spelers in deze competitie. Daarna Dordrecht dat heel onberekenbaar is en maar de laatste weken wel won van Roda en gisteren van Volendam, twee ploegen waar wij de punten mee moesten delen. Jong AZ dat gisteren afgetekend wint van NEC. En dan het grillige jong Ajax dat weliswaar wisselvallig is maar natuurlijk toch wel wat kan. Daarna nog Cambuur uit en NEC thuis, twee ploegen die op dit moment nog dichtbij staan. Maar ik verwacht dat het tegen de tijd dat we hen treffen al wel ver beslist is. Het moet in de komende 3 á 4 wedstrijden gebeuren.

We zullen vrijdag weten of we nog mogen hopen, of dat we ons langzaam moeten gaan neerleggen bij een ''verloren'' seizoen. Je kunt natuurlijk stellen dat we niks te zoeken hebben in de nacompetitie en ook al lijkt dat een normale gedachte, is het ook een beetje lulkoek. De nacompetitie is, zoals we ondertussen toch wel eten, heel iets anders dan de reguliere competitie. Kijk naar Almere vorig seizoen dat bijna promoveert, die waren toch geen promotie kandidaat vooraf? En Sparta dat er al bijna uitgaat tegen Dordrecht? Zelfs al heb je er niets te zoeken, ik verlies liever dik in de eerste ronde van de playoffs dan er niet aan te hebben deelgenomen. Laten we hopen op een opleving in de laatste weken, want die is broodnodig. Anders kunnen we zomaar op een 15e of 16e plek gaan eindigen. En dat zou, ondanks het matige voetbal, echt onnodig zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden