MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019

30 mrt 2019 10:24
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #16
gelukkig zitten we maar in een tussen jaar , dus allemaal goed ;)

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 10:29
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #17
Vooraf zei ik al deze ga je niet winnen. En toen we de penalty kregen zei ik al die gaat er niet in. Typisch MVV op dit moment. Zo voorspelbaar. Hierbij lopen we de play offs mis de wedstrijden die eraan gaan komen zul je hoogstens nog 5 punten eruit gaan halen.
Wedstrijd was niet zo goed en de beste man Houben word ook nog gewisseld...Wat ik niet snap. Maar goed Ron tsja ik krijg steeds minder goed gevoel over hem. Niet eens tijd voor een nieuwe trainer? Van achteruit opbouwen ben ik nu wel een beetje zat het lukt niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 10:47
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #18
een nieuwe trainer kost geld dat zal er niet zijn.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 12:52 30 mrt 2019 13:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #19
Heren, zelfs Christiano Ronaldo mist penalties, en dan zijn ze in de Fiat fabrieken in Italië helemaal om te verrekken als dat gebeurt. Aan Joeri zit een ander, wat maatschappelijker prijskaartje, dat kan gewoon gebeuren. Kop op, de volgende keer gaat ie er misschien wel weer in.

Wat me opvalt is dat bij MVV alleen de speler die de bal heeft, degene is die in beweging komt bij een aanval. De rest staat star in formatie, komt niet voor zijn man, of loopt niet de diepte in. Wanneer dat wel gebeurt (via een doorschuif actie van Schroijen of Houben) dan ontstaan er ook meteen kansen. Maar gisterenavond op de rechterflank kom je een paar keer in een 3 tegen 3 situatie en dan staat het gewoon vast, want niemand maakt het Volendam achterin moeilijk door in of bij te schuiven, of heeft het vernuft en de durf om zijn man te passeren. Na de 70e minuut zat MVV er conditioneel doorheen, en daarmee eindigde de aanvallen en ook de wedstrijd. Ik weet niet of het een conditionele wissel was van Houben, maar ik had eerder Kostons of Croux gewisseld, omdat die zeer vermoeid oogden in de tweede helft. Ippel kwam niet meer verder dan de middenlijn, dus het gat werd alleen maar groter. Aboubakar valt op een tijdstip in dat alle bruggen naar het aanvals-eiland al zijn ingestort, het is moeilijk om hem daarop te beoordelen.

Tegen deze tegenstander had Gunst (achteraf gezien) prima mee kunnen spelen, en had Schroijen gewoon in aanvallende rol kunnen spelen. Want het was uiteindelijk Martina die daar aan de noodrem trok bij een uitbraak van Volendam, niet Schrojien. Dan had je denk ik een hele andere wedstrijd gehad, nu maakten we het de achterhoede van Volendam amper moeilijk. En roepen we dit zelf over ons af.

Dit hadden drie punten moeten zijn (Eén van de laatste die je vooraf op papier zou invullen.). NEC, Cambuur, Sparta en Jong Ajax zijn normaliter 0 punten wedstrijden. Blijven nog 9 te halen punten over, waarvan 3 punten tegen een directe concurrent (Eindhoven), zou het genoeg zijn? Of hebben we thuis gewoon veel te weinig gewonnen dit seizoen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, Tuor, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 08:50 01 apr 2019 08:54 door Komopdieroeie. Reden: Spelfoutje ;)
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #20
De volgende pot staat alweer voor de deur maar toch wil ik nog even terugblikken op de wedstrijd van afgelopen vrijdag. Ten eerste is het natuurlijk uiterst zonde dat we twee punten laten liggen tegen een tegenstander die we definitief opzij hadden kunnen zetten in de strijd om playoffs. Nu rest ze nog altijd een kleine kans en zijn we nog niet helemaal van Volendam af. Daarnaast hadden we, gezien de uitslagen op de andere velden, extreem goede zaken kunnen doen. Ik durf zelfs te zeggen dat we, bij winst tegen Volendam, in de spreekwoordelijke zetel hadden gezeten voor de playoffs. Dit lijkt misschien wat overdreven gezien de kleine verschillen. Echter, jong PSV gaat sowieso wel in die top blijven hangen wat betekent dat het laatste ticket een plekje naar beneden opschuift. Daarnaast schuift jong Ajax weer wat omhoog en als die dit vasthouden mag je zelfs nóg een plek zakken. Het vertrouwen was groter geweest en je had met een ander strijdplan de resterende wedstrijden in kunnen gaan, nu zitten we niet bepaald in de drivers seat. Waarschijnlijk zeker na vanavond niet meer, maar wie weet.

Ik weet zelf niet of ik nou optimistisch, pessimistisch of iets daartussen in moet zijn voor onze kans op deelname aan de playoffs. Waarom niet? Simpelweg omdat we zo onberekenbaar als de pest zijn en datzelfde geldt voor vrijwel alle directe concurrenten. Daarom wil ik ook nog even reageren op @Houtengerard. Ik ben het voor 90% eens met jouw reactie, zeker wat betreft de strafschop. Niet extreem goed genomen maar als de keeper de andere hoek in duikt hoor je er niemand over. Kan gebeuren dus, wel een erg zuur moment natuurlijk. Ook in je tactische analyse kan ik mij prima vinden. Ik denk dat Ron met Joeri op linksback hoopte een konijn uit de hoge hoed te hebben getoverd wat betreft voetballend vermogen. Hij had gehoopt dat in een wedstrijd als deze, met Joeri als linksback, er nog meer dreiging naar voren zou zijn en dat de linkervleugel beter zou functioneren wanneer we in de aanval mochten. Hij voelt zich natuurlijk niet helemaal lekker op die positie en daar kan ik mij heel goed iets bij voorstellen. Heeft dus niet naar wens uitgepakt kunnen we denk ik wel stellen.

Dat dit de laatste driepunter was die je vooraf op papier zou invullen, ben ik het absoluut niet mee eens. Op basis waarvan zou je niet van NEC, Cambuur of Jong Ajax kunnen winnen? Waarom zijn dit normaliter 0 punten wedstrijden? We haalden eerder uit deze 4 wedstrijden 6 punten dit seizoen, uit bij NEC én jong ajax werd er gewonnen. Thuis tegen Cambuur werden we zwaar genaaid. Alleen Sparta is natuurlijk zwaar favoriet tegen ons, eens. Maar die andere 3 wedstrijden? Daar kun je zomaar weer 6 punten halen. Cambuur is helemaal geen bijzonder elftal en die wonnen slechts een van hun laatste 10 (!!) thuiswedstrijden. Gezien onze uit balans ben je daar allesbehalve kansloos. Jong Ajax is veel minder sterk dan vorig seizoen en krijgt relatief veel tegendoelpunten. NEC is zo wisselvallig als de pest en heeft weinig karakter. Die winnen uit vrijwel niks en incasseren veel tegentreffers, al hebben ze af en toe ook een gigantische uitschieter maar dat is telkens in eigen stadion (5-0 tegen Almere en den Bosch). Ook al 10 (!!) wedstrijden op rij geen overwinning genoteerd buitenshuis. Wij doen het dan wel slecht thuis maar in die laatste fase van de competitie verwacht ik juist dat we het wat beter gaan doen, met het publiek (hopelijk) als onvervalste twaalfde man.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, johan, Tuor, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.246 seconden