MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019

26 mrt 2019 13:01
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #1
Een waardeloze statistiek maar niet minder waar: dit seizoen wonnen we thuis enkel van Roda, en van ploegen uit de staart van het peloton (Helmond, Dordrecht, Telstar en Jong Utrecht, anders gezegd: vier van de laatste vijf ploegen). Tegen gelijkwaardige ploegen hebben we het thuis erg moeilijk, dus Volendam zal een lastige kunnen worden. Tel daar bij bovenop dat we al vier wedstrijden niet meer gewonnen hebben… Dat biedt allemaal weinig hoop.
Maar nu de andere kant: Volendam won al vijf wedstrijden niet meer, en wedstrijd nummer zes? Dat was tegen Helmond, die dit seizoen een café-elftal de competitie ingestuurd hebben, een magere 1-0 winst. De klad zit er daar goed in, de laatste drie wedstrijden verloor Volendam allemaal, en ze wisten precies 0 (nul) keer te scoren. Was Volendam vroeger nog een lastige tegenstander, de laatste jaren winnen we thuis meestal vrij gemakkelijk van ze. Staat me nog een 6-2 bij een paar jaar geleden, waar Leroy Labylle ze hoogstpersoonlijk oprolde. Dit zijn meestal ook doelpuntrijke wedstrijden, 0-0 zal het zeker niet worden. Enfin, Volendam is na een leuke opleving de maanden voor de winterstop weer terug waar het aan het begin van het seizoen was, onderaan de grauwe middenmoot en het voetbal lijkt nergens op.

Bij Volendam lopen Boy Deul, Cas Peters en Nick Doodeman als gevaarlijke klanten rond. Peters scoort altijd tegen ons, maar zat vorige week op de bank – daar mag hij wat mij betreft blijven zitten.

Winst voor MVV betekent dat Volendam op tien punten wordt gezet met nog zeven wedstrijden te gaan. Normaal gezien genoeg om ze voor te blijven. Met Cambuur – Almere, Jong PSV – RKC en NEC – Jong Ajax zullen weer wat ploegen om ons heen punten laten liggen, maar deze vrijdag is dat helaas wat minder dan voorgaande speelrondes. Ook daarom belangrijk voor MVV om te winnen, anders verlies je toch echt terrein. Zeker aangezien we daarna op maandag een volle speelronde hebben met in ons geval een uitwedstrijd naar Sparta, waar we ook niet zomaar zullen winnen. Daarna volgt voor ons pas een serie wedstrijden tegen ietwat minder hoog aangeschreven tegenstanders – Eindhoven, Dordrecht, Jong AZ.

Ik verwacht zoals wel vaker dit seizoen een wedstrijd uit de categorie “de lamme tegen de blinde”, maar hoop dat we weer eens aan het langste eind trekken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 15:57 26 mrt 2019 15:59 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #2
Ik verwacht eigenlijk geen lamme tegen de blinde. MVV moet naar mate het seizoen eindigt zijn puntjes gaan pakken, om daarna te vlammen in de playoffs. Tenminste dat is wel de bedoeling. De thuiswedstrijden moeten daarom met spoed worden verbeterd. Ik vertrouw nog steeds op de aanval. Dat ze Volendam maar eens goed aan de kant schuiven. 4-0.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 08:50
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #3
Vrijdag MOET de basis gelegd worden voor deelname aan de play-offs. Win je niet van die vissersclub en pak je met de daaropvolgende wedstrijd uit bij Sparta maximaal 1 punt uit de komende 2 wedstrijden wordt het nog een hele zware klus. Winnen we vrijdag wel dan is een verlies uit bij Sparta geen ramp. Het schema na de wedstrijd tegen sparta biedt namelijk perspectief voor een eventuele goede reeks. Met achtereenvolgens Eindhoven thuis, Dordt uit, Jong AZ uit en Jong Ajax thuis verwacht ik eigenlijk dat we vóór de laatste 2 wedstrijden van het seizoen al weten of we al dan niet in de PO's staan. Verlies je in die wedstrijden veel punten zak je er namelijk vrijwel zeker doorheen gezien hoe close de stand op dit moment is.

Met een Volendam dat uit vorm is en de opsteker van afgelopen zondag na een 2-0 achterstand verwacht ik een gemotiveerde ploeg. Ervan uitgaande dat Deom start, samen met Ippel en de derde naam is mij een te grote gok hebben we weer wat creativiteit ten opzichte van de wedstrijden waarin Deom op de bank moest plaatsnemen. Kostons zal wel kind van de rekening worden en dat is begrijpelijk, maar ben benieuwd of hij dan kiest voor Mares, Shermaine of misschien wel Houben? Ron kennende is het laatste onwaarschijnlijk maar wat zouden de meesten van ons dat graag zien. Dat blok van 2 mag wat mij betreft echt eens gaan plaatsmaken voor meer voetballend vermogen. Op deze manier kantelde het afgelopen zondag ook. Abubakar liet zich ook gelden dus mocht het weer aan gaan komen op de laatste fase van de wedstrijd hebben we wel wat impulsen op de bank zitten, dat is enigszins geruststellend.

Overigens, @Jacques, zó makkelijk gaat het de laatste tijd niet thuis tegen Volendam. Weliswaar 4 van de laatste 5 thuisduels in winst omgezet tegen Volendam maar daarvan kwam er een pas tot stand in de laatste minuut en wonnen we vorig seizoen ''maar'' met 2-1. Zat natuurlijk inderdaad wel die mooie 6-2 tussen, maar dat lijkt alweer eeuwen geleden toen o.a. Peeters, Smeets, Braken en Croux nog in een en hetzelfde elftal speelden.

Zoals gezegd, vrijdag moet gewoon gewonnen worden. Hopelijk kunnen we dan nog stunten in Rotterdam. Vier punten uit die twee duels zou echt meer dan prima zijn en zou betekenen dat je niet gaat wegzakken en wellicht een plek of twee in het klassement stijgt. Het begint er echt op aan te komen. Vorig seizoen kwam precies op dit moment echt de klad erin, toen we uit verloren bij de Bossche Bollen en thuis van Emmen, daarna nog twee winstpartijen en vervolgens nog maar een schamel punt uit de laatste 4 waardoor we zonder vertrouwen die playoffs tegen Almere in gingen. En we weten allemaal nog wel hoe bijster slecht dat was, vooral thuis. De laatste acht wedstrijden breken aan en afgelopen seizoen leverde dat welgeteld 10 punten op, veel te weinig natuurlijk en daar zullen we het dit seizoen denk ik (net) niet mee redden. Aan de andere kant zouden we dan op 54 punten komen terwijl vorig jaar 50 punten volstond voor een 10e plek en dus play-offs. Dat zou betekenen

Kortom, pure speculatie allemaal en geen peil op te trekken. De tijd zal het leren. De bal is rond. We moeten niet vergeten te voetballen. Het zijn allemaal wedstrijden met twee helften. Vanaf nu alleen nog maar finales.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 12:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #4
Gaat iemand van t forum nog wel eens op een training kijken? Zou graag eens willen weten hoe het met Holtby is

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 15:51
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #5

Boe is dat feeske? schreef : Gaat iemand van t forum nog wel eens op een training kijken? Zou graag eens willen weten hoe het met Holtby is


Holtby zat gisteren in een itempje van MVV TV. Hij vertelde wel over zijn blessure, maar niet over de duur er van. Volgens mij was de strekking van zijn verhaal: ingescheurde buitenste knieband.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 15:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #6
Ik zit te wachten tot iets gefikst is op mijn werk, dus val ik jullie lastig met wat loze statistieken en vergelijkingen voor de geïnteresseerden onder ons:

Na Roda-uit heeft Schroijen evenveel assists gegeven als heel vorig seizoen (zeven). Hij staat inmiddels wel al op veel meer doelpunten (tien om drie). Voor een buitenspeler prima statistieken.

Spits Van den Hurk staat op twaalf doelpunten en één assist. Vorig jaar stonden voornamelijk Ogunjimi en Yildirim daar. Yildirim grossierde in balverlies en op rare plekken lopen, alleen al op dat punt is het voor de rest van het team fijn dat met Van den Hurk er iemand staat die wél iets van looplijnen snapt en die een balletje kan vasthouden. Maar ook qua doelpunten is het nu al een verbetering: Ogunjimi en Yildirim kwamen samen tot 9 goals en één assist.

Uiteraard scoorden we vorig seizoen toch ook wel, toen scoorden we aanzienlijk meer vanaf het middenveld (dertien om zeven goals) en hadden we Okita, die met achttien doelpunten en acht assists statistisch gezien een absolute topper was.

Het was daarnaast niemand ontgaan, maar het verschil tussen uitresultaten en thuisresultaten is toch wel schrijnend. Op de ranglijst van uitwedstrijden staan we nog altijd keurig tweede, achter Twente dat ook daar dik aan kop gaat. Maar op de thuisranglijst staan we veertiende. Opmerkelijk groot verschil. Zijn wij de ploeg met het grootste verschil in dit opzicht? Ja, maar gedeeld: FC Eindhoven staat respectievelijk vierde en zestiende op de uit- en thuisbalans, én heeft in beide standen slechts één puntje minder dan wij. Nu komt Eindhoven over ruim een week naar de Geusselt, een team dat uitstekend presteert in uitwedstrijden tegen een ploeg die thuis tegenvalt, ik voel al nattigheid…

In de stand sinds de jaarwisseling staat MVV zesde, keurige plaats natuurlijk. Opvallend daar is dat er boven ons een paar te verwachten namen staan zoals Twente, Sparta en Jong PSV, maar ook twee opvallende namen. RKC staat tweede, dat plaatst de nederlaag van de vorige thuiswedstrijd toch in iets meer perspectief, en derde staat – u raadt het al – FC Eindhoven. Mocht nog niet duidelijk zijn dat volgende week een zware dobber gaat worden. Grappig om te zien, sinds de jaarwisseling vallen de volgende teams tegen: Helmond en Jong Utrecht pakten pas twee en één puntje(s), dat is een prestatie op zich en echt zeldzaam slecht. Daarboven vier clubs die je daar normaal gezien niet verwacht. Van onder naar boven: TOP Oss - volgens sommigen aan het begin van het seizoen nog een voorbeeld voor ons, maar als die zo doorgaan kunnen ze de play-offs op hun buik schrijven – FC Den Bosch (wellicht is een investeerder toch niet altijd goud waard), regerend kampioen Jong Ajax en dan onze volgende tegenstander: FC Volendam. Boven deze clubs staan sinds de jaarwisseling dus ploegen als Dordrecht en Jong AZ, die voor de winterstop nog vochten om de laatste plaats.

Wat het voor statistici ook altijd leuk doet: een ranglijst maken op basis van wedstrijdresultaten zonder blessuretijd - dus prompt na 90 minuten afgefloten. In punten uitgedrukt verandert er helemaal niet veel, maar in de ranglijst wel: wij zouden dan één punt verliezen en naar de veertiende plaats kelderen. Leuk om te weten, maar je kan er helemaal niets mee.

Afsluitend; vorig jaar hadden we na 30 wedstrijden 40 punten. We doen het dus vooralsnog vier punten beter. Zoals al aangegeven haalden we vorig seizoen uit die laatste acht wedstrijden maar tien punten. Dat is niet echt veel, al paste het mooi bij het gemiddelde van dat seizoen. Was toch allemaal genoeg voor de play-offs. Nu verwacht ik dat de grens van de play-offs wat hoger zal liggen dit jaar omdat er gewoonweg meer teams meestrijden, én/mede veroorzaakt doordat Jong Ajax veel meer punten laat liggen dan vorig jaar. Met ons huidige gemiddelde zouden we nog een punt of twaalf moeten kunnen halen in de laatste acht wedstrijden, dan kom je uit op 56 punten en dat is normaal gezien genoeg voor de play-offs, zelfs nu de concurrentie groter is, ook al omdat de eerste drie periodes gewonnen zijn door ploegen die hoog lijken te gaan eindigen. Sparta en Twente gaan we niet meer inhalen, en zelfs Den Bosch moet het wel spectaculair dramatisch doen willen die nog onder ons eindigen. Mijn stokpaardje van punten vergelijken met dezelfde wedstrijden vorig seizoen liet tot een paar weken geleden nog uitstekende zaken zien, we lagen voor Almere thuis nog veertien punten voor. Inmiddels is dat geslonken naar negen punten: vorig jaar pakten we uit de afgelopen drie wedstrijden (Roda-uit is de vervanger van De Graafschap-uit in mijn overzicht) zeven punten, dit jaar slechts twee. Doen we de rest van het seizoen hetzelfde als vorig jaar tegen die clubs, dan eindigen we zelfs op 59 punten, play-offs zijn dan zeker en de kans is groot op overslaan eerste ronde. Maar goed, dat betekent dus winnen van Volendam, Eindhoven, Dordrecht, Cambuur en NEC. Dat zie ik nog zo snel niet gebeuren. Alle statistieken bekijkend, is Volendam van al die ploegen samen met Dordrecht met afstand het team waar de kans op winst het grootste is.

Wat betekent dat nu allemaal; verwacht ik nu wel of niet dat we de play-offs halen? Het blijft koffiedik kijken, maar ik verwacht van wel, zij het op het randje. Komende vrijdag is wederom, maar dat hebben we al vaker gezegd, een heel belangrijke wedstrijd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, Tuor, Lassie80, Boschpoort, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 11:15
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #7
Vanochtend werd ik wakker (gelukkig) en kreeg ik de volgende ingeving:

Abubakar gaat vandaag scoren.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 22:07
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1152
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #8
Wat maken we het onszelf toch weer moeilijk . We hadden vandaag echt goede zaken kunnen doen , vooral met het oog op de volgende wedstrijd .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 22:33
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #9
De eerste helft was rommelig, met een mooie 1-0 van Houben. MVV creeerde nog een aantal kansen, maar Volendam was ook niet ongevaarlijk want vrijwel iedere voorzet van hun stichtte gevaar in het strafschopgebied. Je kon dus wachten op de 1-1 die helaas ook nog viel. Ik moet de goal nog eens terug zien, maar volgens mij ging de bal via de onderkant van de lat erin dus dat is heel lastig tegen te houden, ook al staat iemand op de lijn. Maar goed, het was een volgens mij terechte ruststant.

Na rust kwam MVV een stuk beter uit te kleedkamer, erg jammer dat die penalty er niet in ging. MVV bleef de hele tweede helft de bovenliggende partij met een aantal goede kansen die of om zeep werden geholpen door slordigheden, of goed gestopt werden door de keeper van Volendam. Aan de andere kant heeft Koopmans volgens mij helemaal niks meer te doen gehad.

Al met al had MVV de wedstrijd na rust over de streep moeten trekken, erg spijtig inderdaad gezien de andere uitslagen dat dit niet is gebeurd. Hopelijk heeft Elsen wel ingezien dat met oa. Deom en Houben erin er veel meer creativiteit in het veld staat.

Het enige wat de avond nog enigszins goed maakt is de uitslag van Aken noord. Hopelijk houden we het nu langer dan een week vol om boven hun te blijven staan op de ranglijst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902, bokkesprongen, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 23:00
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1152
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #10
Net het schema eens bekeken , en daar wordt je ook niet vrolijk van . We spelen nog tegen 3 directe concurrenten . Die allemaal in een betere vorm verkeren dan MVV . Cambuur uit/Eindhoven thuis/NEC thuis . Verder krijgen we nog Jong Ajax en Jong AZ die ook in betere doen zijn dan MVV .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 23:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #11
Als je nu ook nog penalty's gaat missen....maar ja, die krijgen we toch al zo vaak, en een Mario Engels hebben wij hier niet in. Man man, schop zo'n 11 meter er toch in. En zeker in een dergelijke wedstrijd. We hadden 6e of 7e kunnen staan en Volendam uitgezwaaid, maar nee hoor. Jammer 1-1 en nog een rij moeilijke wedstrijden te gaan. Maar goed, als je daar de komende weken geen voldoende haalt, dan heb je in de PO ook niets te zoeken. Jammer jammer jammer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 23:07 29 mrt 2019 23:09 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #12
Ik heb een déjà vu-gevoel. Ik heb vandaag een wedstrijd gezien die we hadden moeten winnen. Daar heb ik er dit seizoen meerdere van gezien en toch lukt het maar niet.
Cruciaal was natuurlijk de gepakte pingel. Ik moet ‘m nog terugzien, maar ik had de indruk dat de keeper er gewoon goed bij zit. En ja, theoretisch moet een penalty altijd zitten. De praktijk is weerbarstiger is vandaag maar weer eens gebleken.
Je begint aardig. Deom kapt zich knap vrij en Houben scoort een beauty. Dan ga je er eens goed voor zitten en dan is het vervolgens allemaal net niet.
De goal van Volendam valt letterlijk en figuurlijk uit de lucht. Een hoge corner en iedereen staat er bij en kijkt er naar.
Tekenend was dat al onze corners niks opleverden. Een aantal werd gewoon gepakt door de keeper die tot buiten de vijf uitkwam.
Toch wil ik complimenten maken aan een aantal spelers. Shermar speelde vandaag ijzersterk. Won bijna al zijn duels, gooide zich overal voor en heeft keihard geknokt. Verder speelde Houben (met name de eerste helft) aardig. Ook Van den Hurk vond ik niet verkeerd. Hij werkt als een paard en houdt veel (lastig ingespeelde) ballen vast. En dan hoor ik een aantal al roepen ‘ja, maar een spits moet scoren’. Dat klopt, en dat doet-ie al, maar dat kan inderdaad nog beter. Dan moeten ook de spelers om je heen beter spelen.
Door de gunstige uitslagen op andere velden sta je nog op een nacompetitieplek. Maar vandaag (en thuis tegen Almere) was een uitgelezen kans om wat hogerop te komen.
Ik zie ons tegen Sparta maximaal een puntje pakken. Maar aan twee gelijke spelen heb je minder dan aan één winstpartij vandaag. Enfin, hopelijk was dit de laatste keer een déjà vu voor dit seizoen en valt het volgende keer wel onze kant op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 00:55 30 mrt 2019 00:58 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #13
Tja, dit hadden drie punten moeten zijn natuurlijk. Frustrerend, drie thuiswedstrijden tegen directe concurrenten de afgelopen weken leveren in totaal 2 schamele punten op. Dat is te weinig en hadden er 6 moeten zijn. Dan hadden we dik op koers voor de playoffs gelegen. Vanavond hebben we onszelf tekort gedaan en dit gelijke spel is dan ook onze eigen schuld. 

Vond ons de eerste helft zwak. Weinig druk op de bal, slordig in balbezit. Heel slap. Blijft bizar dat we zoveel moeite hebben in eigen huis het spel te maken. Door een magistrale goal na dito voorbereiding kwamen we op 1-0, maar in plaats dat dat rust gaf leken we totaal niet te weten wat te doen. Op jacht naar 2-0 of meer man achter de bal en counteren? In elk geval was Volendam optisch de bovenliggende partij de rest van de helft zonder daarbij verder een hele berg kansen te creëren. Wij kwamen er weleens uit, maar lieten verder weinig zien. De wedstrijd kabbelde voort. Toch hing de gelijkmaker in de lucht vond ik, en die viel dan ook. Zeer, zeer onnodige tegengoal zo leek het. 

Na rust een feller MVV dat eindelijk flink wat druk op de ketel zette. Niet alleen dat, er werd bij vlagen ook lekker gecombineerd. Meteen een paar kansjes en dus die pingel. Die moet er natuurlijk in, maar dat weet Schroyen zelf ook wel. We bleven daarna de betere, aan inzet ontbrak het niet, maar ons spel bleef te slordig en gehaast. Hebben ook kansen gehad maar het geloof werd naarmate de wedstrijd vorderde steeds minder. Uiteindelijk ging de wedstrijd eigenlijk als een nachtkaars uit. 

Gegeven de gemiste kansen hebben we het verder aan onszelf te danken. Tegelijkertijd snap ik ook een aantal keuzes van de technische staf niet. Ik vind Schroyen op linksachter momenteel niet beter of slechter dan Gunst. Ik vind Schroyen wel een van onze betere aanvallers, die dit seizoen 10 goals heeft gemaakt en 7 assist heeft gegeven. Zo iemand zet je toch niet linksachter? Even, als noodgreep snap ik dat, uit bij Roda bij 2-0 achter en alles of niets spelen bijvoorbeeld. Maar in deze wedstrijd onbegrijpelijk wat mij betreft. Iemand die dit seizoen aanvallend aan 17 goals heeft bijgedragen (dat is bijna de helft van onze totale productie!) werd zo compleet gemarginaliseerd! Dat Houben in de basis stond was overigens terecht hoor. Ook hier snap ik de keuzes echter niet. Hij deed het heel aardig op linksbuiten vanavond, maar de afgelopen weken viel Houben juist in positieve zin op als verbindingsspeler tussen aanval en middenveld, als nummer 10 zo gezegd! Waarom stond hij daar niet? Kostons moest die rol nu vervullen en net als de afgelopen weken kwam hij op die plek niet uit de verf omdat hij op teveel momenten handelingssnelheid lijkt te missen. Kostons is een talent, en ik heb veel vertrouwen in hem. Maar hij is op dit moment niet de juiste man voor die plek. Dat Elsen en Dusseldorp hier aan vast blijven houden snap ik niet. Er moeten puur en alleen daarom noodgrepen bedacht worden waardoor bijvoorbeeld een van onze gevaarlijkste aanvallers opeens achterin moet gaan spelen. Ik ben geen expert en ik sta niet dagelijks op het veld met de spelers, maar voor mijn gevoel speelden we door de keuzes van de technische staf voor deze basiself in dit systeem niet naar onze kracht. Niet voor het eerst de afgelopen weken! Het deed me een beetje denken aan Nwakali die vorig seizoen constant als verdedigende middenvelder werd neergezet, waardoor hij aanvallend compleet gemarginaliseerd werd en we er zelf zwakker op werden. Begrijp me niet verkeerd, ik heb Elsen zeer hoog zitten en vind hem een prima trainer. Hij heeft er meer verstand van dan ik. Maar sommige van de keuzes van de technische staf de laatste weken vind ik zeer twijfelachtig. 

Goed, het is niet anders. Maandag een moeilijke pot, maar uitwedstrijden liggen ons dit jaar zoals bekend veel beter. Ik teken vooraf voor een punt. Maar eigenlijk moeten we winnen. Want stiekem hebben we inmiddels alweer 5 wedstrijden op rij niet gewonnen. Dus het is echt de hoogste tijd, zeker gezien hoe dicht alles op elkaar staat. Maandag zal lastig worden, maar vrijdag wordt echt cruciaal. Als we komende week beide keren niet zouden winnen hebben we met nog 5 wedstrijden te gaan 7x op rij niet gewonnen hebben. Dat is geen lekker momentum voor de laatste fase van de competitie. Maar goed, gelukkig is in deze knotsgekke KKD veel mogelijk. En heeft MVV ons dit jaar al meerdere keren positief verrast!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle, M.V.V. 1902, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 01:05
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 298
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #14
Wat betreft de play-offs: je kunt nog 6e worden, je kunt 10e worden (waar we nu staan), je kunt nog 14e worden. Kan nog alle kanten op. Maar 5 wedstrijden niet winnen (waarvan je er 2 had moeten winnen - Almere en Volendam, en 1 nog had kunnen winnen - Aachen-Nord) voelt natuurlijk niet lekker. Daarvoor won je 5x achter elkaar dacht ik, het is dus erg wisselvallig. Toeval wil dat we nog tegen de huidige nr 12, 13 en 14 moeten. Dat lijken de sleutelwedstrijden te worden. Win je die, dan is de kans groot dat je die ploegen onder je houdt. En dan ook nog Dordt en Jong AZ uit en Jong Ajax thuis, dat is op papier ook te doen. Maja, je weet het nooit in de KKD en met MVV. Het wordt nog erg spannend dus.

Verder hebben we best mazzel met de andere uitslagen vanavond. Zowel RKC, NEC, Cambuur als Aachen-Nord verloren. Bij die laatste heeft de trainerswissel dus een positief effect gehad. :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 09:50
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - FC Volendam vrijdag 29 maart 2019 #15
Er zijn 20 ploegen waarvan er 4 niet mogen meedoen aan de play offs. Blijven er 16 ploegen over. Zoals het er nu voorstaat mag je hoogstwaarschijnlijk met plek 11 nog meedoen aan de play offs. Oftewel haal je de play offs niet heb je het gewoon slecht gedaan. Wat een Mickey kansloze Mouse competitie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden